Algemeen Wielernieuws

Kom zeg :laugh:

Hij wint vorig jaar LBL + Vuelta + WK in hetzelfde seizoen, maar hij rijdt liever niet tegen een hoge tegenstand hoor.

Doe normaal man.
Was het ook aan het denken.
Remco stelt zijn doelen, maakt planning op en wijkt er niet vanaf. Stelt hoge eisen aan zichzelf.
Maar vorig jaar wel 3 mooie koersen gewonnen.
Jammer van de giro dit jaar, Wss toch gewoon top 5 gereden. Om te zeggen dat hij andere renners gaat mijden, tis waar zijn WK was een cadeau vant peloton en ze wisten niet wat hij kan.

Hij komt jandorie als enige nog naar LBL terwijl de rest van het Giro peloton wegblijft om het op te nemen als WK tegen Pogacar maar nee hij mijdt de tegenstand, hij kan niet tegen druk wat je hier soms toch leest als het over Evenepoel gaat.

Ze wisten niet wat hij kan. Denk je dat ze in het peloton dom zijn of zo? Iedereen wist al nog voor hij een koers bij de profs reed dat het gene normale was. Als je keer op keer wegrijdt en iedereen lost is dat om je gewoon beter bent niet omdat ze je laten rijden.

Hoe kun je nu in godsnaam een monument een GT en WK worden in EEN seizoen en toch worden beschuldigd van de concurrentie te ontlopen. Waar rijd de concurrentie dan eigenlijk wel als het niet in monumenten, GTs en op het WK is?

Philipsen op zijn dooie gemak in Elfstedenronde. Die gaat er 4 winnen in de Tour ofzo. Zo goed. Veruit beste sprinter ter wereld op dit moment.

Kom zeg :laugh:

Hij wint vorig jaar LBL + Vuelta + WK in hetzelfde seizoen, maar hij rijdt liever niet tegen een hoge tegenstand hoor.

Doe normaal man.
Ik stel mij toch vragen of je oprecht de volledige tekst leest of gewoon de eerste zin en begint te briesen.

Probeer het nog eens.
Het is toch een feit dat hij met de uitspraak die hij nu doet zeer duidelijk aangeeft dat hij gewoon liever niet tegen een hoge tegenstand rijdt.
Het lijkt me inderdaad niet zo dat dit altijd zo is, maar ik denk dat je toch wel eerlijkheidshalve kunt zeggen dat hij het ook enkel maar doet als hij in de beste vorm is?
Alle wedstrijden waar ook de absolute top aan meedeed was hij in beste conditie met optimale voorbereiding.

Ik zeg toch duidelijk dat hij geen absolute schrik heeft.
Dat hij al meermaals tegen de absolute top gereden heeft, maar met die belangrijke nuance dat hij het enkel maar deed in een ultiem doel en met de beste vorm en voorbereiding.

Waar rijd de concurrentie dan eigenlijk wel als het niet in monumenten, GTs en op het WK is?

De gaan nu toch ook niet zeggen dat na het uitvallen van Roglic de tegenstand nog van wereldniveau was ofwel?
De mannen die nog meededen zijn niet Janneke en Mieke, maar waar je logischerwijs wel voor bent als je van zijn niveau bent.

Ewan die niet mee gaat met De Buyst die het nochtans perfect deed

Ja die wilt altijd pas in de laatste 50m in de wind komen hé, maar was beter mee geweest inderdaad. Denk wel niet dat het het resultaat zou veranderd hebben. Philipsen is de beste sprinter ter wereld, en met voorsprong.

De gaan nu toch ook niet zeggen dat na het uitvallen van Roglic de tegenstand nog van wereldniveau was ofwel?
De mannen die nog meededen zijn niet Janneke en Mieke, maar waar je logischerwijs wel voor bent als je van zijn niveau bent.
Het enige verschil tussen de Vuelta en de TdF Top 20 zijn Vingegaard en Pogacar.

Dat Roglic uitvalt tijdens de wedstrijd kan je de tegenstand toch niet verwijten? Is de overwinning in Italië van Roglic minder waard omdat Remco of Hart uitgevallen is?

Ik zeg toch duidelijk dat hij geen absolute schrik heeft.
Dat hij al meermaals tegen de absolute top gereden heeft, maar met die belangrijke nuance dat hij het enkel maar deed in een ultiem doel en met de beste vorm en voorbereiding.
Dus bv. Tirreno en Zwitserland vorig jaar waren in de beste vorm en voorbereiding? Idem met Catalunya en UAE tour? Die nuance dat je hier probeert te verkondigen slaagt op niks. Het enige dat hij momenteel ontloopt is de Tour. Dat ze dit jaar voor de Giro gekozen hebben kun je u vragen bij stellen. Dat ze nu niet plots nog snel de Tour erbij nemen toch niet?

Het enige verschil tussen de Vuelta en de TdF Top 20 zijn Vingegaard en Pogacar.
Dan moet je toch eens kijken naar die lijsten denk ik :P
De mannen die tour en vuelta reden waren toen niet zo talrijk.
Dat je zegt “mannen van hetzelfde niveau” daar kan ik u deels gelijk in geven. Maar uitslagen in de tour of de vuelta is toch nog van een ander kaliber.
Mas in de tour van 2020 was zeker niet slecht, maar toch nog een eind verwijderd van Roglic, Pogacar en zelfs Porte.
Dat Roglic uitvalt tijdens de wedstrijd kan je de tegenstand toch niet verwijten? Is de overwinning in Italië van Roglic minder waard omdat Remco of Hart uitgevallen is?

Eerlijk?
Ja dat beïnvloed voor mij deels de waarde van de uitslag. Met een Hart en Remco erbij had het toch nog iets anders geweest dan een tweestrijd met Thomas. Almeida was nooit echt een super grote bedreiging.

Vreselijke houding inderdaad. Die jongen legt zichzelf op deze manier veel te veel druk op. Dat is mentaal gewoon niet vol te houden een carrière lang. Zo wordt het een verloren jaar.

Los daarvan is hij wel een krak in het selecteren (en winnen) van wedstrijden die vaak een minder deelnemersveld hebben of waar uitgebluste renners aan de start komen.

Ik kan op het WK na, echt geen wedstrijd benoemen waar hij een echt titanenduel heeft uitgevochten met een rechtstreekse concurrent en dat gewonnen heeft (unlike WVA, MVDP, Pogacar, Vingegaard).
Wat een zever. De feiten bewijzen het tegendeel van wat u zegt. L-B-L dit jaar om maar een voorbeeld te noemen.. daar waren ook uitgebluste renners aan de start zeker? :sarcastic:

Wat kan hij er trouwens aan doen dat Pogacar valt tijdens de wedstrijd.

LBL is pas een van zijn eerste voorjaarswedstrijden terwijl zijn concurrenten al vaak van bij de Strade bezig zijn.
Roglic had vorig jaar al (een deel) TdF in de benen en toch startte hij in de Vuelta (die hij mogelijks had gewonnen zonder die valpartij in de sprint).
Het is zijn goed recht hè, maar hij pikt gewoon de wedstrijden selectief uit en gaat imo rechtstreekse duels met (buiten Roglic) hoog aangeschreven renners vaak (bewust) uit de weg.
Hij heeft gewoon heel veel schrik om eens te verliezen, getuige ook deze uitspraken ivm niet deelname aan de Tour.
Dat vind ik jammer van een (wereld)kampioen. Wat moet een WVA dan niet zeggen, die heeft al tot eigen frustratie zo vaak het onderspit moeten delven tegen MVDP. Maar keikop als hij is, en een topsporter waardig, blijft hij wel proberen en gaat hij allesbehalve het duel uit de weg, itt Remco.

Stel dat Pogacar dezelfde redenering maakt, dan skipt hij ook de Tour dit jaar. ‘Want geen ideale voorbereiding door die gebroken pols’. Maar nee, hij start gewoon, goed wetende met het risico ‘op zijn doos te krijgen’. Remco kan daar nog wel iets van leren vind ik.
Sja, nog maar eens zever.. duidelijk een Remco-hater imo als je op die manier "een mening" vormt over een toprenner van bij ons. Schrik? Laat me niet lachen. Had bv. een Pogacar dan ook schrik om aan de UAE Tour deel te nemen dit jaar omdat Remco er aanwezig was?

Hij weet heel goed waar hij mee bezig is en het siert hem om zich steeds aan het plan te houden ondanks de druk van buitenaf (pers, supporters, media..). Op dat gebied is hij een keikop. Wij moeten niet bepalen wat hij al dan niet zal rijden en/of hij de planning zal wijzigen in functie van wat de media/buitenstaanders wensen.

Hoe kan je dat nu met Pogacar gaan vergelijken en zijn gebroken pols. Vreemde redenering. Pogacar heeft ondertussen wel al 2x de Tour gewonnen dat is een compleet andere insteek.

Sja, nog maar eens zever.. duidelijk een Remco-hater imo als je op die manier "een mening" vormt over een toprenner van bij ons. Schrik? Laat me niet lachen. Had bv. een Pogacar dan ook schrik om aan de UAE Tour deel te nemen dit jaar omdat Remco er aanwezig was?

Hij weet heel goed waar hij mee bezig is en het siert hem om zich steeds aan het plan te houden ondanks de druk van buitenaf (pers, supporters, media..). Op dat gebied is hij een keikop. Wij moeten niet bepalen wat hij al dan niet zal rijden en/of hij de planning zal wijzigen in functie van wat de media/buitenstaanders wensen.

Hoe kan je dat nu met Pogacar gaan vergelijken en zijn gebroken pols. Vreemde redenering. Pogacar heeft ondertussen wel al 2x de Tour gewonnen dat is een compleet andere insteek.

Voor de duidelijkheid mij maakt het niet uit of Remco al dan niet rijdt.

Maar het is heel vreemd dat er 0.0 wijziging komt in zijn plannen die hij heeft opgemaakt in het voorjaar.
Zijn Giro is in het water gevallen door een stevige valling ;),
Dan mag hij in mijn ogen toch 1 van die 2 andere rondes gaan rijden
Mocht hij hem bijna hebben uitgereden was het natuurlijk iets anders , maar nu na eigenlijk een vrij chille week moest hij opstappen.
Afbeelding-van-Whats-App-op-2023-06-13-om-11-41-24.jpg

Je kan het ook anders stellen Pogacar heeft hem al 2x gewonnen , hij kan nu eens gaan voor de Vuelta in de plaats.
Zelf al wint Remco alles wat nu voorlopig al op zijn programma staat, om een of andere reden zou het voor velen nog te weinig zijn en normaal.

Laat een andere Belgische renner (buiten WVA), Remco zijn najaar alles winnen zou dat wel als zot aanzien worden.
Remco heeft reeds een status om u tegen te zeggen en dan moet je altijd iets meer bewijzen.

Maar het is heel vreemd dat er 0.0 wijziging komt in zijn plannen die hij heeft opgemaakt in het voorjaar.

???? Je weet dat hij momenteel in Zwitserland rond rijd? Het is niet te zien op TV dus ik kan begrijpen dat de gemiddelde vlaming dat niet weet maar van iemand op een wielerforum zou je dat toch wel mogen verwachten niet?

???? Je weet dat hij momenteel in Zwitserland rond rijd? Het is niet te zien op TV dus ik kan begrijpen dat de gemiddelde vlaming dat niet weet maar van iemand op een wielerforum zou je dat toch wel mogen verwachten niet?

Dat weet ik , maar dat is niet wat ik bedoel van wijziging, ik bedoel wijzigingen van zijn hoofddoelen van het seizoen.
Als hij de ronde van Zwitserland rijdt en wint zal iedereen zeggen leuk , maarjah tis geen tour , Vuelta , ..., Remco heeft al de status van Pogi en Vingegaard , de Dauphiné , uae tour zijn leuk maar die mannen valt of staat hun jaar daar niet meer mee.

Hij zal wel nog dingen rijden die niet op zijn programma , want hij had geen echt programma na de giro.

Laatst bewerkt:
Dat weet ik , maar dat is niet wat ik bedoel van wijziging, ik bedoel wijzigingen van zijn hoofddoelen van het seizoen.
Als hij de ronde van Zwitserland rijdt en wint zal iedereen zeggen leuk , maarjah tis geen tour , Vuelta , ..., Remco heeft al de status van Pogi en Vingegaard , de Dauphiné , uae tour zijn leuk maar die mannen valt of staat hun jaar daar niet meer mee.

Hij zal wel nog dingen rijden die niet op zijn programma , want hij had geen echt programma na de giro.

Jij vind LBL, de Giro, WK en Lombardije niet genoeg hoofddoelen op een seizoen? Zijn programma na de Giro was even rusten, BK, hoogtestage en dan WK.

We mogen niet vergeten dat Evenepoel meer is dan een grote ronde renner. Hij won al 2x LBL, 1x WK en 2x San Sebastian de grote eendags wedstrijden zijn dus ook een doel voor hem. Je ziet ook Pogacar geen 2 GTs op een seizoen rijden.

Jij vind LBL, de Giro, WK en Lombardije niet genoeg hoofddoelen op een seizoen? Zijn programma na de Giro was even rusten, BK, hoogtestage en dan WK.

We mogen niet vergeten dat Evenepoel meer is dan een grote ronde renner. Hij won al 2x LBL, 1x WK en 2x San Sebastian de grote eendags wedstrijden zijn dus ook een doel voor hem. Je ziet ook Pogacar geen 2 GTs op een seizoen rijden.

Kom op zeg. Ik weet dat ge grote fan zijn van QS en Remco, en daar is geen probleem mee, maar ge moet toch begrijpen dat sommige mensen (alé heel veel eigenlijk) gewoon vinden dat die minstens de Vuelta zou moeten rijden? "meer dan een grote ronde renner" ja en? Dat is het punt juist. Iedereen weet dat hij grote eendagskoersen kan winnen. Soudal is die ploeg niet gaan sponsoren voor winst in die koersen hé, ze zijn die gaan sponsoren omdat ze hopen met hem de Tour te winnen. Dan even een jaartje geen grote ronde uitrijden terwijl het perfect mogelijk is om nu te schakelen naar de Vuelta... Het lijkt dat ze enkel bij QS vinden dat hij dat niet moet doen, omwille van vreemde redenen dan nog ook.

Als Pogacar de Tour niet zou rijden zou die Giro en Vuelta gewoon combineren hoor, wat? :laugh:
Vrij zeker van dat die volgende jaren zelfs de Tour met één van de twee gaat combineren.

Kom op zeg. Ik weet dat ge grote fan zijn van QS en Remco, en daar is geen probleem mee, maar ge moet toch begrijpen dat sommige mensen (alé heel veel eigenlijk) gewoon vinden dat die minstens de Vuelta zou moeten rijden? "meer dan een grote ronde renner" ja en? Dat is het punt juist. Iedereen weet dat hij grote eendagskoersen kan winnen. Soudal is die ploeg niet gaan sponsoren voor winst in die koersen hé, ze zijn die gaan sponsoren omdat ze hopen met hem de Tour te winnen. Dan even een jaartje geen grote ronde uitrijden terwijl het perfect mogelijk is om nu te schakelen naar de Vuelta... Het lijkt dat ze enkel bij QS vinden dat hij dat niet moet doen, omwille van vreemde redenen dan nog ook.

Als Pogacar de Tour niet zou rijden zou die Giro en Vuelta gewoon combineren hoor, wat? :laugh:
Vrij zeker van dat die volgende jaren zelfs de Tour met één van de twee gaat combineren.

Maar hoe combineer je de Vuelta en het WK en Lombardije dan? Reed vorig jaar geen Lombardije hé omdat het dan gewoon te extreem zou zijn. Nu wordt het nog moeilijker omdat het WK vroeger komt en je dus al van begin augustus dan top moet zijn tot begin oktober dat is gewoon niet te doen om 2 maanden op absoluut topniveau te gaan rijden.

Tuurlijk kan je nu nog perfect schakelen naar de Vuelta maar hij zou moeten shakelen naar het WK EN de Vuelta EN Lombardije dat is het probleem natuurlijk.

Die zin snap ik niet. Ik zeg toch niet dat Pogacar de Tour niet zou rijden?

Je vergeet dat Pogacar ook gewoon een hele goede eendagsrenner is die ook gewoon monumenten en WKs kan winnen (en al won). Om dan even een voorjaar, een Tour WK en/of Lombardije EN dan nog een extra GT erbij te doen is niet zo eenvoudig.

Inderdaad. Remco heeft nu de status dat van hem verwacht wordt dat hij toch in minstens 1 GT per seizoen kan strijden voor de eindoverwinning. Van Vingegaard, Pogacar en Roglic verwachten we dat ook gewoon. Niets aan te doen.

Als Vingegaard of Pogacar uitvallen in de 1ste week van de Tour acht ik de kans toch ook groot dat ze zich toch nog inschrijven voor de Vuelta (indien fysiek mogelijk). Massa's voorbeelden genoeg uit het verleden. Roglic vorig jaar bijvoorbeeld.

En zo heel veel eendagswedstrijden zal Remco op het einde van dit seizoen toch ook niet gereden hebben hé? LBL, het WK en Lombardije als alles goed gaat. Dat valt best nog wel mee.

Hij had Lombardije ook kunnen laten vallen hé. Wie ligt daar nu wakker van als hij dat pas volgend jaar of binnen 2, 3 jaar nog eens rijdt?

Terug
Bovenaan