Benelux Tour was ook wel een zwaar overroepen term. We zijn volgens mij sowieso al nooit in Luxemburg geraakt en daarnaast heb je in Nederland al járen het gevoel dat ze die wedstrijd liever arm dan rijk zijn. Nederland bied eerlijk gezegd ook gewoon weinig meerwaarde kwa parcours, alles wat je daar hebt heb je hier in België ook OF kan je bereiken van Belgische startplaatsen. Je kan gerust een rit door de polders van Zeeland doen vanuit België (genre Scheldeprijs) en de slotrit Riemst - Bilzen heeft alle mogelijkheden om zowel de heuvels van Nederlands Limburg aan te doen alsook naar het Zuiden het voorgeborchte van de Ardennen op te zoeken.
Het is wel jammer dat het eigenlijk zelfs geen Ronde van België meer is maar eerder een rittenkoers variant van de Ronde van Vlaanderen.
Lefevre wint sowieso.
Contract verbreken is geld opstrijken.
Áls Remco zijn contract effectief zou verbreken (en dat zie ik niet gebeuren) dan verliest Lefevere sowieso imo. Die afkoopsom kan nooit compenseren voor de problemen die hij nadien gaat hebben met sponsoren... ondanks de aanwezigheid van een aantal andere relatief grote namen hangen van veel van zijn contracten op de Remco kapstok, als die vertrekt zakt het kaartenhuisje toch wel in elkaar. Is het niet op korte termijn, dan wel op middenlange termijn.
Het is geen 100% eerlijke vergelijking maar kijk naar Nuyens zijn ploeg. Van Aert weg = boel zakt in elkaar. Quick-Step is dan wel van een ander kaliber maar de investeringen die nu in die ploeg gedaan worden, worden niet gedaan voor Alaphilippe, Asgreen, Merlier of Jackobsen...
Mijn gevoel is trouwens ook dat áls zo'n scenario zich zou voordoen dat Lefevere ermee kapt. Maar again, allemaal vrij hypotetisch, gaat niet gebeuren.