Algemeen Wielernieuws

De provisionele Tour ploeg van Bora:
Jay Hindley
Aleksandr Vlasov
Danny van Poppel
Nico Denz
Dani Martinez
Matteo Sobrero
Primoz Roglic
Lennard Kämna*

*depends on Giro

Schoon ploegsjen natuurlijk, weten we al langer. We ergens verbaasd van Van Poppel om eerlijk te zijn. Had Politt verwacht in zijn plaats.
Die kan nog altijd mee, al vermoed ik dat Poggi liever heeft dat die Bora niet teveel helpt ;)
 
Ja, dat worden (op papier toch) stevige blokken van Visma, UAE en Bora.

Remco kan zich gewoon laten meeglijden ;)

Zou INEOS gewoon alles op Carlos Rodriguez gaan zetten?
 
Die teleurstelling in het gezicht van Merlier bij die vraag over de Tour... :rofl:
Hoe is het mogelijk dat je met je ogen open er zo in loopt eigenlijk? Wist hij vorige winter misschien nog niet dat hij toch nog terug naar de Tour wou? :unsure:
Ja, sorry, maar dat is imo echt wel zijn eigen 'schuld'. Ik heb dat van in het begin al een vreemde transfer gevonden. Iedereen toen wist toen toch al dat die nooit naar de Tour zou gaan als Remco die wil/gaat rijden, behalve hij precies.
 
Ja, sorry, maar dat is imo echt wel zijn eigen 'schuld'. Ik heb dat van in het begin al een vreemde transfer gevonden. Iedereen toen wist toen toch al dat die nooit naar de Tour zou gaan als Remco die wil/gaat rijden, behalve hij precies.
Hij haalde 11 deftige overwinningen en 2 puntentruien voor the wolfpack. Hij is hun 3de beste renner vorig jaar.
Zo raar is die transfer niet hoor.

Er is nog meer dan de tour alleen. Natuurlijk dat hij graag deze koers wilt doen. Maar er is echt wel meer dan dat alleen.
 

Toch eens benieuwd naar dat parcours volgend jaar en de 'scenery' :)

Van wat er nu al van geweten is, kom je maar bij één man uit als torenhoog favoriet... (maar het is nog ver weg natuurlijk, dus er kan nog veel veranderen)
 
Absoluut. Als die niets voorkrijgt richting Parijs gaat dat echt een feest worden voor haar. Kan potentieel echt wel sportgeschiedenis schrijven in Parijs. Potentieel.
Op de weg is ze zeker favoriet voor goud, op de piste is er enkel omnium en ploegkoers. De ploegkoers wordt moeilijk door het wegvallen van Shary Bossuyt en het omnium heeft ze nog nooit gewonnen op een kampioenschap.
 
Op de weg is ze zeker favoriet voor goud, op de piste is er enkel omnium en ploegkoers. De ploegkoers wordt moeilijk door het wegvallen van Shary Bossuyt en het omnium heeft ze nog nooit gewonnen op een kampioenschap.
Wegvallen van de ploegkoers is misschien enkel een voordeel ifv Omnium. Vroeger nam Dhoore dat voor haar rekening, maar Kopecky heeft het zeker in zich om ook dat te winnen hoor. Was een paar jaar geleden vicewereldkampioen, vorig jaar derde, en ze is er zeker niet slechter op geworden. Als ze haar piek kan bereiken tijdens de OS is dat gewoon de sterkste vrouw op twee wielen.
 
Wegvallen van de ploegkoers is misschien enkel een voordeel ifv Omnium. Vroeger nam Dhoore dat voor haar rekening, maar Kopecky heeft het zeker in zich om ook dat te winnen hoor. Was een paar jaar geleden vicewereldkampioen, vorig jaar derde, en ze is er zeker niet slechter op geworden. Als ze haar piek kan bereiken tijdens de OS is dat gewoon de sterkste vrouw op twee wielen.
Ze heeft het in zich om te winnen, maar het is er voorlopig nog nooit uitgekomen op een WK of EK. Een beetje zoals WVA op de weg.
 

Het seizoen is nog niet begonnen en de op papier grootste hulp van Evenepoel heeft zijn zinnen al op de vueltz gezet
 

Het seizoen is nog niet begonnen en de op papier grootste hulp van Evenepoel heeft zijn zinnen al op de vueltz gezet

Was toch altijd het plan? Knechten in de Tour, kopman in de Vuelta.
 
Noem mij sceptisch (zeker gezien de figuur Landa) maar vooraf spreken over eindzege in een ronde na de tour ligt niet in lijn met pieken in de tour als helper.
 
Noem mij sceptisch (zeker gezien de figuur Landa) maar vooraf spreken over eindzege in een ronde na de tour ligt niet in lijn met pieken in de tour als helper.

Toen hij Froome aan eindzeges hielp deed hij dat met een Giro in de benen. Dan lijkt me dit beter. We gaan na vorig seizoen waarin Kuss de Vuelta won na een Giro en Tour te hebben gereden en Vingegaard 2e werd na een Tour gaan beweren dat de Tour Vuelta combo niet combineerbaar is.
 
Laat er nu net een prachtig voorbeeld geweest zijn vorig seizoen van een knecht in de Tour die enkele weken later de Vuelta won :biglaugh:

Niet te vergeten dat we het hier over SQS en Landa hebben.
Ik wil nog wel eens zien of ze jumbo en Kuss kunnen kopiëren.

Maar cru gezegd is het nog niet zeker dat Remco het einde haalt, of dat hij tot het einde competitief is.
Op basis van wat we al van hem gezien hebben kan het twee kanten uit. Het blijft zijn eerste tour.
 
Als Kuss tegen Roglic en vooral Vingegaard moest rijden had die nooit gewonnen. Het verschil met Vingegaard is ook wel dat die de Vuelta er achteraf bijpakt. Landa maakt er uitdrukkelijk een doel van. Nuja we zullen het wel zien in Juli he.
 
Terug
Bovenaan