Alcoholvrije dranken

Bekijk bijlage 26984

Bekijk bijlage 26985

Bekijk bijlage 26986

Bekijk bijlage 26987

Bekijk bijlage 26988

Bekijk bijlage 26989

Bekijk bijlage 26990

Bekijk bijlage 26991

Bekijk bijlage 26992

Bekijk bijlage 26993

Ik zit hier aan de zee met zeer slechte verbinding dus heb foto’s moeten pakken van een foto van iemand anders zijne gsm.

Er zijn er nog maar ben hiervoor al 25 min bezig geweest dus geef het voorlopig op :unsure:
Dit lijkt me toch een artikel betaald door de sector? Heb al redelijk wat van die alcoholvrije "bieren" met goede scores gedronken. Ik vond er geen enkel van om over naar huis te schrijven.
 
Wat zowat alle alcoholvrije bieren naar mijn mening gemeenschappelijk hebben is een zeer onaangename nasmaak. Deze week de nieuwe alcoholarme IPA van Ter Dolen geproefd. Ook die had dat weer. De Force Majeure werd me ook al regelmatig aangeraden: zelfde verhaal.

Als ik op restaurant of zo voor iets alcoholvrij (en niet gewoon frisdrank) moet gaan zal het toch eerder een virgin cocktail zijn. Die zijn vaak erg lekker. Maar tot hiertoe nog geen alcoholvrij of -arm bier gedronken dat ook maar enigzins de competitie aankan met de alcoholische versies. Dan hoeft het voor mij eigenlijk gewoon niet.

Toch probeer ik er regelmatig eens eentje. Als bierliefhebber kan je natuurlijk niet blind zijn voor het feit dat er op die markt momenteel veel aan het gebeuren is. Maar voor mij persoonlijk voorlopig zonder succes.
 
Ik vind het niet lekker al die alcoholvrije bieren en andere dranken. De bieren smaken en ruiken allemaal hetzelfde het trekt op geen kl*ten. De alcoholvrije gin smaakt ook zeer kunstmatig. Die Martini Floreale komt een beetje in de buurt van vermout qua smaak. De Cava smaakt naar limonade. Ik ben geen grote drinker. Drinken en rijden is hier not done. Geef mij dan toch maar een gewone koffie, spuitwater of een colaatje als ik BOB ben. Als ik dan toch iets alcoholvrij moet kiezen dan geniet de Desperados 0 mijn voorkeur.
 
Ondertussen zijn we maart en mag ik weer drinken...

en toch ga ik automatisch naar de alcoholvrije variant. Ik zal eerder een Chouffe 0,0 pakken bij het eten dan de traditionele Duvel of Chimay tripel.
Het kan maar goed doen voor mijn lever zeker?
 
Ondertussen zijn we maart en mag ik weer drinken...

en toch ga ik automatisch naar de alcoholvrije variant. Ik zal eerder een Chouffe 0,0 pakken bij het eten dan de traditionele Duvel of Chimay tripel.
Het kan maar goed doen voor mijn lever zeker?
Ik heb vorige week terug ouderwets tafelbier in huis gehaald. In mijn kindertijd dronken we dat thuis altijd bij het eten. Nu was het jaren en jaren gelden dat ik het nog eens dronk. Bevalt me beter dan de 0,0%
 
Ik heb vorige week terug ouderwets tafelbier in huis gehaald. In mijn kindertijd dronken we dat thuis altijd bij het eten. Nu was het jaren en jaren gelden dat ik het nog eens dronk. Bevalt me beter dan de 0,0%
Ik heb dat een tijdje geleden uit dezelfde nostalgie ook nog eens in huis gehaald. Dat smaakte in het niets nog naar het tafelbier dat ik mij kon herinneren. Zo een chemische zoetigheid, erger dan fruitbier.
 
Ik heb dat een tijdje geleden uit dezelfde nostalgie ook nog eens in huis gehaald. Dat smaakte in het niets nog naar het tafelbier dat ik mij kon herinneren. Zo een chemische zoetigheid, erger dan fruitbier.

Bruin tafelbier is zoet. Altijd zoet geweest. Het blond tafelbier van Piedboeuf valt mee.
 
Bruin tafelbier is zoet. Altijd zoet geweest. Het blond tafelbier van Piedboeuf valt mee.
Dit inderdaad, bruin tafelbier proeft echt alsof ze er een half pak suiker in hebben gekapt. Ik vind dat echt verschrikkelijk van smaak.
Blond valt nog wel mee, maar is imo niet beter dan echt NA bier.
 
Het bruine bier hebben we thuis nooit gehad dus zou het niet weten. Ik vind dat blond tafelbier ook veel te zoet. Dat smaakt echt zo chemisch zoet zoals al die kunstmatige zoetstoffen zoals aspartaam ofzo.
 
Ik heb dat een tijdje geleden uit dezelfde nostalgie ook nog eens in huis gehaald. Dat smaakte in het niets nog naar het tafelbier dat ik mij kon herinneren. Zo een chemische zoetigheid, erger dan fruitbier.
Ik gebruik de bruine variant soms voor stoofvlees.
Laatst de Hazy Jane geprobeerd van Brewdog, :drool:
Iemand al eens alcoholvrije varianten van Brewdog geprobeerd?
 
Ik gebruik de bruine variant soms voor stoofvlees.

Iemand al eens alcoholvrije varianten van Brewdog geprobeerd?

Recent Hazy Jane AF, was niet slecht maar sprong er voor mij ook niet uit t.o.v. de paar andere alcoholvrije IPA's die ik al gedronken heb.

Iets anders, Lowlander - Tropical Ale vond ik nog wel meevallen zolang je niet verwacht dat het als een bier smaakt. Eerder als een minder zoet alternatief voor fruitsap o.i.d.
 
Recent Hazy Jane AF, was niet slecht maar sprong er voor mij ook niet uit t.o.v. de paar andere alcoholvrije IPA's die ik al gedronken heb.

Iets anders, Lowlander - Tropical Ale vond ik nog wel meevallen zolang je niet verwacht dat het als een bier smaakt. Eerder als een minder zoet alternatief voor fruitsap o.i.d.
Heb thuis een blikje Hazy Jane AF staan nu, misschien dit weekend eens proberen.
 
Vorige week heb ik nog een paar NA's geprobeerd :

- Kwaremont 0.3 : viel wat tegen. De smaak lijkt sterk op die van Jupiler en niet meer op de originele Kwaremont. Jammer.
- Jupiler 0.0 : Best nog ok. Deze komt in de buurt van de gewone Jupiler, maar geen wauw smaak.
- Leffe 0.0 : Aangenaam verrast! De smaak zit vrij dicht bij de gewone blonde Leffe en is tot nu toe één van de betere NA's. Wel redelijk hoog in caloriën, maar nog steeds minder dan helft van zijn neef met alcohol.
 
Gisteren op restaurant de Mikkeler Limbo Riesling gedronken. Lekker, maar eerder als gesofisticeerde limonade. Ipa achtig met een druivige riesling toets :)
 
Terug
Bovenaan