Aflevering 4: Over karting, gedoe met pizza en een gesprek met de mol

Wie is de Mol 2024?


  • Totaal aantal stemmers
    105
  • Opiniepeiling gesloten .
Tijdens een bepaalde voice over van Gilles ergens vooraan in het programma, las hij toch mooi maar iets over De Mol terwijl er beelden liepen van een lachende Lynn. :unsure:
 
Ik blijf bij Senne of Stephanie. Een van die 2 is de mol. Lichte voorkeur naar Senne tot hiertoe. Zit dikwijls op bepalende plaatsen. Gisteren daar toch ook rare dingen met die laatste ronde.
Michaël lijkt mij zo duidelijk te prutsen en gemonteerd mol te zijn dat hij de mol niet kan zijn. Bernard en Charlotte zijn zo de typische kandidaten voor de finale. En die Lynn blijft toch ook moeilijk te doorgronden met haar principes. Ze houdt zich ook dikwijls nogal afzijdig en ik zie ze weinig doen, dus ze kan als ze de mol zou zijn ook weinig misdoen.
 
Ik kan mij toch niet voorstellen dat Lynn zich als mol zijnde zich laat positioneren is de meest ongunstige plaats in die allereerste proef aan de boot? Ik heb die sindsdien eigenlijk al direct afgeschreven. Ik geloof niet dat de mol daar gaan zitten of zich daar laat zetten. Je bent daar ten eerste al afhankelijk van uw medekandidaat (Philippe) om de vragen op te lossen én ook nog eens om aan boord te komen. Los van die proef zie ik daar ook eerder een kandidaat in dan een mogelijke mol.

Karolien en Philippe zetten haar bij die vertrouwensproef trouwens helemaal onderaan. Verdachten ze haar? Geen idee, maar feit is wel dat zij er alle twee al uit liggen... Bernard gaf de verdubbelaars aan haar. Verdenkt hij haar helemaal niet? Geen idee, maar hij zit er wél nog in.
 
Ik kan mij toch niet voorstellen dat Lynn zich als mol zijnde zich laat positioneren is de meest ongunstige plaats in die allereerste proef aan de boot? Ik heb die sindsdien eigenlijk al direct afgeschreven. Ik geloof niet dat de mol daar gaan zitten of zich daar laat zetten. Je bent daar ten eerste al afhankelijk van uw medekandidaat (Philippe) om de vragen op te lossen én ook nog eens om aan boord te komen. Los van die proef zie ik daar ook eerder een kandidaat in dan een mogelijke mol.

Karolien en Philippe zetten haar bij die vertrouwensproef trouwens helemaal onderaan. Verdachten ze haar? Geen idee, maar feit is wel dat zij er alle twee al uit liggen... Bernard gaf de verdubbelaars aan haar. Verdenkt hij haar helemaal niet? Geen idee, maar hij zit er wél nog in.
Iedereen die de mol graag wou zijn, zat op de grote boot. Wie de mol niet wou zijn, zat in het kleine bootje. Lynn was de enige die toen gezegd had dat ze niet de mol wou zijn. Dat sluit natuurlijk niet 100% uit dat ze niet de mol is, want ze kan nog door de productie overhaald geweest zijn. Maar dat was de wel de reden waarom ze op het kleine bootje zat.
 
Als Senne de mol was waarom zou die dan zo hard karten dat hij zelfs die Italiaan dubbelt en alle kandidaten achter zich laat, met het risico dat 1 van die 4 daarboven wel correct geteld heeft en hem nog 1 rondje laat rijden. De mol zou altijd bij die loodgieters zitten en niet het individueel dat maar 1k kan verliezen.
Blijft snel rijden om zijn bananen naar de andere kant van het circuit te smijten ipv zijn tijd te nemen en blijft stilstaan omdat ie zelf niet geteld heeft… Hij erkende nochtans dat hij in zijn 14de ronde zat…
 
Amai, als Senne de mol is, heel de tijd op kop rijdt, en op het einde beslist om zich gewoon aan de kant te zetten, dan vind ik dat wel echt een dikke powermove, maar het lijkt mij zo onwaarschijnlijk dat ik hem toch ook ga afschrijven als mol. Volgens mij heeft die gast wel nog zo goed als niks opgebracht in het spel verder.

Die proef met die pizza's vond ik een beetje onnozel in de zin dat de mol mega veel ruimte krijgt om gewoon flink zijn/haar best te doen. Op het einde een stuk ananas vangen met die pizza of uw pizza laten vallen is dan toch maar klein bier om alsnog jammer-maar-helaas geen geld in het laatje te brengen.

Kom toch op dit moment uit bij Michaël, hoewel de montage deze aflevering het er precies zo dik bovenop legt dat ik het moeilijk vind om te geloven.
 
Wat ik ook niet goed snap bij Senne als mol is waarom hij zich zou laten opsluiten die ochtend van de proef met de helmen met kaars. Uiteindelijk hebben de kandidaten daar ook wel veel zelf verknoeid. Bij het begin van de opdracht leek het me duidelijk dat het niet makkelijk ging zijn om geld te verdienen, Bernard zet daar een verdubbelaar in en dan "oh, jammer, net 7 minuten buiten tijd". Maar Michaël of Lynn riepen daar zelf om de telefoon links te laten liggen en zo snel mogelijk kaarsen te doen branden (2de verdieping). Door daar vanboven opgesloten te zitten kan je toch niet veel mollen tijdens die proef.

Misschien verander ik volgende week wel naar Stéphanie. Lynn en Michaël lijken me voorlopig oprecht.
 
Wat ik ook niet goed snap bij Senne als mol is waarom hij zich zou laten opsluiten die ochtend van de proef met de helmen met kaars. Uiteindelijk hebben de kandidaten daar ook wel veel zelf verknoeid. Bij het begin van de opdracht leek het me duidelijk dat het niet makkelijk ging zijn om geld te verdienen, Bernard zet daar een verdubbelaar in en dan "oh, jammer, net 7 minuten buiten tijd". Maar Michaël of Lynn riepen daar zelf om de telefoon links te laten liggen en zo snel mogelijk kaarsen te doen branden (2de verdieping). Door daar vanboven opgesloten te zitten kan je toch niet veel mollen tijdens die proef.

Misschien verander ik volgende week wel naar Stéphanie. Lynn en Michaël lijken me voorlopig oprecht.
Voor hetzelfde geld was zijn ketting wel lang genoeg om bv. de timer te zien die daar stond. We shall see.
 
Is er iemand de Follow-the-money strategie aan het toepassen dit seizoen?

Voor mij trok Stephanie volledig naar de achtergrond toen het duidelijk was dat Senne fout zat.

Ik zit dan ook in de Stephanie-tunnel..
 
Wat ik ook niet goed snap bij Senne als mol is waarom hij zich zou laten opsluiten die ochtend van de proef met de helmen met kaars. Uiteindelijk hebben de kandidaten daar ook wel veel zelf verknoeid. Bij het begin van de opdracht leek het me duidelijk dat het niet makkelijk ging zijn om geld te verdienen, Bernard zet daar een verdubbelaar in en dan "oh, jammer, net 7 minuten buiten tijd". Maar Michaël of Lynn riepen daar zelf om de telefoon links te laten liggen en zo snel mogelijk kaarsen te doen branden (2de verdieping). Door daar vanboven opgesloten te zitten kan je toch niet veel mollen tijdens die proef.

Misschien verander ik volgende week wel naar Stéphanie. Lynn en Michaël lijken me voorlopig oprecht.
Om heel de proef te laten mislukken moest Senne de 2 laatste kandidaten gewoon bezig houden met die naambordjes tot de tijd om was. Lijkt mij de beste plek om te zitten als mol. Om op die positie in het spel te komen moest hij gewoon wat langer onder de douche staan.

Karolien zei nog tegen de andere kandidaten dat het tijdverlies was om met Senne te spreken. Ik vond dat op dat moment heel verdacht en zat toen even op Karolien als mol. Maar de montage laat natuurlijk niet alles zien. Wie weet was Senne ook gewoon onzin aan het uitkramen via de walki talki.
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Senne was daar toch cruciaal op die plek in die toren? Hij moest de ventilatoren uitzetten, zonder dit was de proef onmogelijk. En kon nadien moeilijk doen met de naamkaartjes. Sprak ook over een waaier etc, waarna Philippe dan inging op een andere element dan de ventilator. De reactie van de "boze" Senne nadien (dat ze hem niet hadden wakker gemaakt) vond ik precies ook wat gespeeld. Die toren sluit hem net absoluut niet uit als mol...

Stéphanie had toen ook een dubieuze rol bij enkele beslissingen, meen ik me te herinneren.

Zij blijven dan ook mijn twee mollen (lichte voorkeur voor Stéphanie door haar straffe prestatie met de pizzadozen die toch NIETS opbracht én schakelde met haar snelheid 2 andere kandidaten uit). Enige plek ook waar er 1.500 EUR (in plaats van 1.000 EUR) op het spel stond. Typisch molgedrag. :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: toru
Om heel de proef te laten mislukken moest Senne de 2 laatste kandidaten gewoon bezig houden met die naambordjes tot de tijd om was. Lijkt mij de beste plek om te zitten als mol. Om op die positie in het spel te komen moest hij gewoon wat langer onder de douche staan.

Karolien zei nog tegen de andere kandidaten dat het tijdverlies was om met Senne te spreken. Ik vond dat op dat moment heel verdacht en zat toen even op Karolien als mol. Maar de montage laat natuurlijk niet alles zien. Wie weet was Senne ook gewoon onzin aan het uitkramen via de walki talki.
Zelfs in wat wel in de montage zat vond ik dat hij onzin was aan het uitkramen.
'Ja hier staat zo een houten constructie met een waaier'.
vs
'Hier is een ventilator met een knop er bij'.

Die proef is voor mij de hoofdreden waarom ik een groot deel van deze reeks Senne heb verdacht. Maar nu dat die zijne kart gewoon een ronde langs de kant heeft gezet ben ik terug beginnen twijfelen. De hele tijd op kop rijden en u dan gewoon doodleuk aan de kant zetten en de proef alsnog verknallen, het zou wel echt een meesterlijke mol-actie zijn maar dat lijkt mij té onwaarschijnlijk.
 
Naar mijn mening was Senne daar toch als een kandidaat aan het acteren. Toch volgens hetgeen we hebben gezien gekregen van de montage.

Echter los daarvan had die al bv. op die knop geduwd vooraleer de kandidaten daar iets over wisten. Als mol zou je daar toch eerder passief acteren en pas op die knop duwen als die effectief ter sprake komt. En daarnaast was hij toch ook continue (opnieuw volgens de montage) contact aan het zoeken met de overige deelnemers. Zou ik als mol toch niet, of toch beduidend minder actief, doen.

Als de deelnemers daar niet zo klungelen en zelfs afraden om met Senne te gaan praten, komen ze daar ruim op tijd binnen en slaagt die proef toch áltijd. Je mag dan nog de mol zijn in die positie, je kan die twee kandidaten niet eeuwig blijven ophouden. Dan ben je gewoon ontmaskerd door minstens twee mensen en wellicht door heel de groep zelfs. Het heeft nu zo'n 7 minuten (dacht ik) geduurd terwijl Karolien en Philippe heel dat bord hadden aangepast, veel langer kan dat daar toch niet duren eenmaal je boven bent.

En dat 'toevallig' overslapen zodat hij zeker als laatste was geloof ik ook niet. Dat lijkt mij toch te opzichtig.
 
Amai, als Senne de mol is, heel de tijd op kop rijdt, en op het einde beslist om zich gewoon aan de kant te zetten, dan vind ik dat wel echt een dikke powermove, maar het lijkt mij zo onwaarschijnlijk dat ik hem toch ook ga afschrijven als mol. Volgens mij heeft die gast wel nog zo goed als niks opgebracht in het spel verder.

Die proef met die pizza's vond ik een beetje onnozel in de zin dat de mol mega veel ruimte krijgt om gewoon flink zijn/haar best te doen. Op het einde een stuk ananas vangen met die pizza of uw pizza laten vallen is dan toch maar klein bier om alsnog jammer-maar-helaas geen geld in het laatje te brengen.

Kom toch op dit moment uit bij Michaël, hoewel de montage deze aflevering het er precies zo dik bovenop legt dat ik het moeilijk vind om te geloven.
Ik weet dat niet :D Ik blijf nog even bij Senne, om dezelfde reden als 2 afl geleden: heel hard zijn best gedaan, maar 0€ opgebracht.
Het lijkt een enorme powermove om gewoon te stoppen en voorbijgestoken te worden, maar Michaël stelt hem overduidelijk de vraag: "Is dit je laatste ronde? Is dit ronde 14?" En ik vind het niet onmogelijk dat hij daar zijn kans ziet om het plausibel genoeg te maken. Dat hij aanvoelt dat hij die verwarring wel kan uitleggen.

Maar ik begin hoe langer hoe meer te denken aan Michaël, gewoon omdat ik hem een formidabele mol zou vinden :D Zo enthousiast en altijd genieten van alles :D
 
Het is lastig dat de montage niet alleen montage is maar ook soms fake.
Men laat de mol iets "goed" doen en in de laatste aflevering zie je dat gilles daarnaast wat staat te lachen.
We weten bv niet wanneer die knop van de waaier gedrukt is.
De opnames van de proeven duren uren terwijl de montage een tiental minuten is.
 
Het is lastig dat de montage niet alleen montage is maar ook soms fake.
Men laat de mol iets "goed" doen en in de laatste aflevering zie je dat gilles daarnaast wat staat te lachen.
We weten bv niet wanneer die knop van de waaier gedrukt is.
De opnames van de proeven duren uren terwijl de montage een tiental minuten is.
Exact. Die timer ook die ze soms op het scherm tonen bij proeven met een tijdslimiet, wie zegt dat dat klopt? God knows hoe lang ze bv. boven in die toren gepalaverd hebben.

Je kan maar van één ding op aan: de makers misleiden je constant.
 
Als hij niet op de knop duwt, dan stopt die blazer nooit. En als hij traag of niet hints geeft bepaalt hij het tempo. Beste plek als mol imo.
Toen Lynn en Coco binnen waren maar er nog geen contact met Senne mogelijk was tijdens de eerste opdracht heeft hij wel op de knop geduwd, misschien meermaals maar minstens 1 keer, want toen konden ze wetten opzoeken in die boeken.

Bij de 2de verdieping heeft hij, volgens de montage toch, contact proberen te maken maar niemand nam de walkie talkie vast en op het einde van de proef was hij geambeteerd dat er zo weinig kandidaten moeite deden om hem/zijn rol in de proef te onderzoeken.
 
Terug
Bovenaan