Aflevering 2: De doos! Al Capone, ijsjes en valt de verdubbelaar?

Bernard doet imo teveel moeite, die wil het spel echt winnen en maakt zich hiervoor bewust verdacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: mrc
Ik zit daar boven bij senne toch ook met een dubbel gevoel, maar met montage etc is er natuurlijk veel mogelijk. Ze komen daar toe met 3 minuten en een sjiek over en ze eindigen uiteindelijk met 4 minuten overtijd. Er gaat dus met onderhandelingen en namen veranderen goed 7-8 minuten verloren. Terwijl er van die onderhandelingen enkel getoond wordt (wij bovenaan, jij daar vlak onder), weinig discussie en het nagelen toch zo snel gaat want veel geoefend met al die verbouwingen he.
Qua tijd klopt dat toch niet helemaal? Er is daar toch wel wat gemonteerd en eventueel toch belangrijke informatie gezegd en weggehouden voor de kijker. Of Phillipe en/of Senne is toch onschuldig wat ook wel in lijn zou zijn met achteraf het (willen) gaan voor de pasvragen zoals vrijwel elke normale kandidaat zou doen. Terwijl een mol daar eerder vol voor het geld zou proberen gaan om vertrouwen te winnen in de wetenschap dat de rest wel zeker voor die pasvragen gaat. Spijtig daarom dat de andere duo's hun dilemma en discussie niet meer hebben kunnen zien in dat opzicht.
En Karolien zou toch wel wat moeten doorgehad hebben als er daar dan toch zo belangrijke info moet weggeknipt zijn en die is uiteindelijk naar huis dus zou ik ook eerder zeggen dat Phillipe of Senne eerder niet de mol zijn.

Er zijn tijdens die proef in de toren veel zaken op een bewuste manier wel of niet getoond door de montage.

Ook bij het buitenkomen, die communicatie telkens tussen de 2 die buitenkomen en de rest --> wat werd er daar gezegd en door wie. Bv. Karolien die schreeuwt "niet met de walkie talkie praten met Senne - dat is verloren tijd!" --> hoe komt het dat dat idee zo hard doorgeduwd werd (en Karolien zelf is naar huis, dus ja...)
 
Voor mij is Stephanie de mol, had dat gevoel al van vorige keer en nu is het alleen maar versterkt.

En die Karolien, daar zit ze nu met haar "die pasvragen nu pakken gaat ons zuur opbreken".
Speel het spel zoals het moet en pak gewoon die pasvragen , ik snap sommige toch niet hoor.
Kan je dat eens verduidelijken? Ik ben benieuwd naar je argumenten.

Ik heb daarnet die laatste proef nog eens herbekeken en ik heb daar eens speciaal op Stephanie gelet omdat ik daar totaal geen idee bij hebt. Ze komt daar naar buiten in een opvallend grote bril + pull, zegt eigenlijk quasi niks gedurende heel de scène buiten in welke kamer dat Lynn ligt.

Ze houdt ook heel vaak een deel van haar pull voor haar mond waardoor het heel moeilijk is om haar gezichtsuitdrukkingen te zien, ik kan me wel inbeelden dat je daar als mol gewoon binnenin staat te genieten dat het gene naam heeft, dus je moet daar heel sterk zijn om dat niet te kunnen uiten. Dan lijkt het mij slim om dergelijke dingen te dragen.

En dat ze uiteindelijk zegt waar Lynn boeit toch geen reet, ideaal om je niet of minder verdacht te maken. De bal is op dat moment toch al aan het rollen gegaan, die paar seconden meer of minder gaan het nu ook niet maken.

In proef 1 maakte ze ook een heel geforceerde "teleurstellende" beweging nadat ze een ijsje niet kon vangen.

Goede aflevering! Lynn is mijn favoriet. Kan echt niet geloven dat zij de mol zou zijn. Gaat volle bak voor te winnen en lijkt mij oprecht in alles wat ze doet. Bernard lijkt mij ook iemand die puur voor te winnen gaat. Degene die ik het meest verdenk zijn Philippe, Stephanie en Michael. Phillipe zou er wel heel dik op liggen, daarom dat hij het wss niet is. Maja, you never know...
Michaël sluit ik uit. Die is te fanatiek en verder ook voor één simpele reden: Aan de doos staat hij aan de verkeerde kant van de zaklamp. Ik ga er toch wel vanuit dat de mol weet waar de zaklamp zich bevindt en altijd aan die kant zou willen gaan staan. Philippe kan je eigenlijk ook uitsluiten om die reden vind ik dus.
 
Laatst bewerkt:
Kan je dat eens verduidelijken? Ik ben benieuwd naar je argumenten.

Ik heb daarnet die laatste proef nog eens herbekeken en ik heb daar eens speciaal op Stephanie gelet omdat ik daar totaal geen idee bij hebt. Ze komt daar naar buiten in een opvallend grote bril + pull, zegt eigenlijk quasi niks gedurende heel de scène buiten in welke kamer dat Lynn ligt.

Ze houdt ook heel vaak een deel van haar pull voor haar mond waardoor het heel moeilijk is om haar gezichtsuitdrukkingen te zien, ik kan me wel inbeelden dat je daar als mol gewoon binnenin staat te genieten dat het gene naam heeft, dus je moet daar heel sterk zijn om dat niet te kunnen uiten. Dan lijkt het mij slim om dergelijke dingen te dragen.

En dat ze uiteindelijk zegt waar Lynn boeit toch geen reet, ideaal om je niet of minder verdacht te maken. De bal is op dat moment toch al aan het rollen gegaan, die paar seconden meer of minder gaan het nu ook niet maken.

In proef 1 maakte ze ook een heel geforceerde "teleurstellende" beweging nadat ze een ijsje niet kon vangen.


Michaël sluit ik uit. Die is te fanatiek en verder ook voor één simpele reden: Aan de doos staat hij aan de verkeerde kant van de zaklamp. Ik ga er toch wel vanuit dat de mol weet waar de zaklamp zich bevindt en altijd aan die kant zou willen gaan staan. Philippe kan je eigenlijk ook uitsluiten om die reden vind ik dus.
Je somt het al vrij goed op.
Ook het rare schouderklopje bij Michaël nadat ze de pasvragen hadden genomen en ze elke hun vingerafdruk moesten zetten. Dat gaf geen blijk van "klootzak, bijna 3.000 euro uit de pot".
 
De mol vinden adhv de beelden is zinloos imo.
Je ziet dat elk jaar bij de mol aflevering dat de mol acties echt gescript zijn en niet in de montage komen . Enkel het mentale hebben ze niet in de hand.
Ik focus vooral op de deelnemers die altijd in het deel van de proef zitten waar je het meeste tijd kan verliezen.
Volgens mij zat de mol bv bij de auto's.
De toren was te hard gemonteerd. Verdieping 1 kon je volgens mij niet mollen.
 
Denk dat er een paar erg slimme kandidaten tussen zitten eigenlijk. Vooral Philippe, Stéphanie en Bernard. Lijken mij spelers die zich niet meteen boeien in de hoeveelheid geld in de pot en vooral bewust meegaan in de chaos en/of zelf helpen chaos te creëren. Bonuspunten als je er zelf verdacht uitkomt.

Je leest vaak overal kritiek op dat "kippen-zonder-kop" gedrag. Zelf zou ik me zo in de mol ook zo gedragen. De rationele "laten-we-eerst-even-nadenken" kant zou niet mogen meedoen. Gewoon observeren, kijken wie wat chaos aanzet en vol mee op die kar springen. F*ck het geld, het gaat om de mol te vinden. Die proeven met geld: da's afleiding voor de spelers die het spel niet snappen en er vroeg of laat uitliggen.

Bernard zondigt voor mij tegen wat ik de "aanwezigheids"factor noem. De mol springt niet in de spotlight, zeker de eerste afleveringen niet. Bernard is zo ongeveerd de meest aanwezige factor in aflevering 1.
Philippe was imo iets te fel bezig met zich bewust verdacht te maken in de eerste aflevering terwijl hij strategisch gewoon erg slecht zat. Dat heeft hij keurig bijgestuurd in aflevering 2. Hij doet onnozel en dom, maar m.i. is dat een geslepen observeerder die kans maakt om erg ver te geraken.
Stéphanie lijkt mij een harde kille speelster. Heeft ook gewoon alle vorige seizoenen teruggekeken en zo'n beetje een archetypetje ineen gestoken. "mezelf als standin-mol gedragan 101"

Ik blijf gewoon bij Michaël. Heeft de groep vooral véél geld gekost op 2 afleveringen tijd, is altijd de joviale "kijk eens hoe ik mij smijt" kerel die iedereen graag heeft en is nooit aanwezig op momenten dat dat ook niet mag als mol. Perfect molgedrag.
En dan blijven er natuurlijk nog altijd de 2 levensgrote michael-hints uit aflevering 1...
 
Ik begrijp niet goed waarom zoveel personen Lynn verdacht vonden?
Is er achter de schermen iets gebeurd waardoor ze obvious de mol lijkt te zijn voor andere deelnemers?
 
En waarom zou de pasvragen nemen het spel spelen zijn zoals het moet?
Omdat nog (bijna) nooit er niemand voor persoonlijk voordeel is gegaan wanneer de groep op voorhand beslist 'ja, laten we dat lekker niet doen'.
En dan boos en verrast zijn als het wel gebeurt. Dat gaat er bij mij niet in.

De makers hebben in het verleden al toegegeven dat de pasvragen vaak hun doel voorbij schoten. 5000 euro of 2 pasvragen? Dat was nooit een dilemma. Iedereen koos altijd voor de pasvragen (en terecht)

Vorig jaar was wel de grote uitzondering.
 
En zei die Coco niet dat ze alles op 1 persoon had gezet? En het feit da ze der nog in zit.. zal ze dus er nog lang inzitten? 😭

Tenzij iemand hetzelfde deed en trager was
 
Ik begrijp niet goed waarom zoveel personen Lynn verdacht vonden?
Is er achter de schermen iets gebeurd waardoor ze obvious de mol lijkt te zijn voor andere deelnemers?
Da's voor mij toch ook de mol en 't feit dat ge het moet vragen, betekent het dat ze de mol is 😎
 
En zei die Coco niet dat ze alles op 1 persoon had gezet? En het feit da ze der nog in zit.. zal ze dus er nog lang inzitten? 😭

Tenzij iemand hetzelfde deed en trager was
In deze fase zou ik daar nog niet te veel aandacht aan besteden. Er zullen wel veel vragen zijn die overlappen met andere kandidaten en inderdaad er kan altijd iemand trager zijn geweest.

En ze kan uiteraard zeggen wat ze wil natuurlijk.
 
Gilles zei ergens "The Last Dance" wat zou verwijzen naar Michael Jordan.

Lijkt me persoonlijk eerder een hint om verwarring te creëren. Zo duidelijk gaan ze nu ook weer niet hinten volgens mij.

Ik zie vooral weer veel mensen die beweren dat ze nu al 100% duidelijke verborgen tips gevonden hebben.

Zo werkt het niet :p De enige keren dat er de voorbije seizoenen met enige zekerheid verborgen tips gevonden werden die leiden naar 1 kandidaat was dat steeds ergens de voorlaatste aflevering ofzo.

Je ziet en hoort nu vooral spoken, zeker als het past binnen jouw persoonlijke tunnelvisie.
"GDC knippert in morse met zijn ogen - Stephanie!"
"Ja the last dance dat moet Michael zijn dan he"
"Het getal 2, verdubbelaar, alles komt terug - ja de tweede keer dat de naam van de mol Philippe is natuurlijk!"
:unsure:
 
Terug
Bovenaan