Aflevering 2: De doos! Al Capone, ijsjes en valt de verdubbelaar?

Ik begrijp niet goed waarom zoveel personen Lynn verdacht vonden?
Is er achter de schermen iets gebeurd waardoor ze obvious de mol lijkt te zijn voor andere deelnemers?
Waren dat niet alleen die 2 die de bordjes konden aanpassen? De rest had toch geen inspraak daarin?
 
Lynn was de enige die bij de eerste kamer van spel 2 de juiste strategie heeft om zo snel mogelijk die touwen naar beneden te trekken. Het ergste dat kon gebeuren is dat de groep moet wisselen, nog steeds een pak sneller dan effectief in die boeken te gaan zoeken of een wet echt is of niet.
Voor mij nog de minst verdachte kandidaat momenteel.

Senne maakt zich hier voor mij ook meer verdacht. Als hij de mol is, dan is in de toren opgesloten zitten best wel voordelig, hij heeft controle over de ventilatoren en er zijn hints aanwezig die hij dan kan achterhouden. Verder geeft het hem dan een goede positie om te onderhandelen om hoog in de rangorde te komen om later sneller aan die Pandora doos te kunnen geraken.

(ps het had zalig geweest moest er iemand tijdens die count down ff zijn gaan onderhandelen over die pasvragen: "ik wil x pasvragen of ik druk niet om die timer te stoppen :evil:")

Kleine opmerking: dat logo van Dacia dat ze gebruikten was een oud logo, gebruikt van 2003-2008 (ik kende het zelf niet eens), terwijl het logo van Peugeot wel bvb het meest recente is...
Verborgen tip? is er een kandidaat die mss iets met die jaren te maken heeft??
Mss ook gewoon wel hier spoken aan het zien :laugh:
 
Lynn was de enige die bij de eerste kamer van spel 2 de juiste strategie heeft om zo snel mogelijk die touwen naar beneden te trekken. Het ergste dat kon gebeuren is dat de groep moet wisselen, nog steeds een pak sneller dan effectief in die boeken te gaan zoeken of een wet echt is of niet.
Voor mij nog de minst verdachte kandidaat momenteel.
Of zij wist gewoon dat er massa's veel geld kon verspild worden die avond zelf met die kist (waarbij ze zelf laatst toekwam) en dat het 2de level in kasteel ook sowieso veel tijd in beslag ging nemen. Dan is het minder opvallend om even wat geld bij elkaar te krijgen die ze toch niet gewonnen hebben
Senne maakt zich hier voor mij ook meer verdacht. Als hij de mol is, dan is in de toren opgesloten zitten best wel voordelig, hij heeft controle over de ventilatoren en er zijn hints aanwezig die hij dan kan achterhouden. Verder geeft het hem dan een goede positie om te onderhandelen om hoog in de rangorde te komen om later sneller aan die Pandora doos te kunnen geraken.

Dat vond ik de slechtste positie voor de mol. Hij had wel controle over de ventilatoren, maar als ze hem via walkie talkie vragen om uit te zetten en hij doet het niet? Ja, das ook opvallend hé.. Enkel eerste level kon hij niet aanzetten maar kan hij normaal ook niet weten voor wat da dient
 
Verklaar u nader :)
The last dance verwijzing en ook nog de "een aanbod dat moeilijk te weigeren is" ==> "an offer you can't refuse" uit the godfather, Al Pacino, speelt daar Michaël Corleone.

Die 2 samen vond ik toch raar, zeker omdat beide zinnen precies een beetje erin "geforceerd" waren. Het zijn iig niet dingen op een manier dat Gilles het spontaan zou zeggen lijkt mij.
 
Gilles zei ergens "The Last Dance" wat zou verwijzen naar Michael Jordan.

Lijkt me persoonlijk eerder een hint om verwarring te creëren. Zo duidelijk gaan ze nu ook weer niet hinten volgens mij.
Er zijn maar 4 kandidaten die dat hoorden en ook veel kijkers kennen die reportage niet. Mijn vrouw, ouders, kinderen, deel van mijn vrienden,... hoorden het allemaal in Keulen donderen toen ik daarmee af kwam.
 
Dat vond ik de slechtste positie voor de mol. Hij had wel controle over de ventilatoren, maar als ze hem via walkie talkie vragen om uit te zetten en hij doet het niet? Ja, das ook opvallend hé.. Enkel eerste level kon hij niet aanzetten maar kan hij normaal ook niet weten voor wat da dient

Bwa, Senne heeft daar op het einde ook wel de hamer in handen natuurlijk. Dus hij kan de onderhandelingen daar uitrekken.
Die tips die op de muren geschreven waren --> die zag hij precies toch ook maar vrij laat precies... terwijl hij daar toch lang heeft gezeten zonder iets anders te doen dan de hele cel af te speuren.

Ik weet het niet... in ieder geval zal de mol op de hoogte geweest zijn dat de laatste die ochtend bij het ontbijt in die positie zou terecht komen. Wil je dat dan of niet, is de vraag.
Enerzijds heb je toch veel controle (ventilatoren, en vooral op het einde zit je in een cruciale positie om tijd te winnen).
Anderzijds heb je niet zo veel rechtstreekse invloed op de andere kandidaten...

Maar stel dat je als mol wel bij de rest vd kandidaten zit, dan moet je natuurlijk ook wel telkens je beurt afwachten terwijl de andere koppels misschien snel de puzzels aan het oplossen zijn. Je kan dan in principe ook enkel echt mollen wanneer je zelf binnen bent, en daar staat dan ook altijd een andere kandidaat op te kijken natuurlijk.

Dus ja, de mol kan voor mij toch zeker ook in de cel bovenaan gezeten hebben (m.a.w. Senne). Als ik de mol was zou ik dat toch ook overwegen.
 
Bwa, Senne heeft daar op het einde ook wel de hamer in handen natuurlijk. Dus hij kan de onderhandelingen daar uitrekken.
Die tips die op de muren geschreven waren --> die zag hij precies toch ook maar vrij laat precies... terwijl hij daar toch lang heeft gezeten zonder iets anders te doen dan de hele cel af te speuren.

Ik weet het niet... in ieder geval zal de mol op de hoogte geweest zijn dat de laatste die ochtend bij het ontbijt in die positie zou terecht komen. Wil je dat dan of niet, is de vraag.
Enerzijds heb je toch veel controle (ventilatoren, en vooral op het einde zit je in een cruciale positie om tijd te winnen).
Anderzijds heb je niet zo veel rechtstreekse invloed op de andere kandidaten...

Maar stel dat je als mol wel bij de rest vd kandidaten zit, dan moet je natuurlijk ook wel telkens je beurt afwachten terwijl de andere koppels misschien snel de puzzels aan het oplossen zijn. Je kan dan in principe ook enkel echt mollen wanneer je zelf binnen bent, en daar staat dan ook altijd een andere kandidaat op te kijken natuurlijk.

Dus ja, de mol kan voor mij toch zeker ook in de cel bovenaan gezeten hebben (m.a.w. Senne). Als ik de mol was zou ik dat toch ook overwegen.
De Mol kan zeker in de positie van Senne zitten, maar ik ga er toch vanuit dat die het helemaal anders zou aanpakken dan hoe Senne het nu gedaan heeft. Hij was daar te actief, ik zou daar als mol juist passief zijn. Niet te passief natuurlijk.

Hij drukt ten eerste al op die knop van de ventilator vooraleer het voor de overige kandidaten duidelijk is hoe dat werkt. Als mol zou je daar toch absoluut willen wachten tot er iemand contact met je opneemt om eerst wat informatie uit te wisselen. Daarnaast is hij daar toch echt wel veel te hard bezig geweest met het opnemen van contact met de andere kandidaten. Tegen iedereen was hij bezig over zijn ventilator-knop.

Het is dat veel andere kandidaten ongelofelijk dom zijn om Senne grotendeels te negeren, anders zijn ze ruim op tijd boven bij hem. Je kan dan als mol nog wel wat tijdrekken, maar je kan dat duo daar ook geen kwartier ophouden want dan maak je uzelf zeker verdacht. Het heeft daar nu al erg lang geduurd naar mijn mening.
 
Ja maja, in de vlaanders zeggen ze ook ne frikandel tegen ne curryworst, dat wil daarom niet zeggen dat het juist is hé.
er zit geen curry in de worst, die origineel gewoon een boulet was.
de curry in curryworst verwijst naar de gewoonte in bepaalde regio's om er curryketchup op te doen.

Frikandel is de benaming die de uitvindende Hollander eraan gegeven heeft

 
de ijsjes waren zo plezant niet

trouwens, met verschillenden aan dezelfde ijsjes likken. ik ben nog verrast dat de Corona-brigade daar nog niks van gezegd heeft
 
Ik zie vooral weer veel mensen die beweren dat ze nu al 100% duidelijke verborgen tips gevonden hebben.

Zo werkt het niet :p De enige keren dat er de voorbije seizoenen met enige zekerheid verborgen tips gevonden werden die leiden naar 1 kandidaat was dat steeds ergens de voorlaatste aflevering ofzo.

Je ziet en hoort nu vooral spoken, zeker als het past binnen jouw persoonlijke tunnelvisie.
"GDC knippert in morse met zijn ogen - Stephanie!"
"Ja the last dance dat moet Michael zijn dan he"
"Het getal 2, verdubbelaar, alles komt terug - ja de tweede keer dat de naam van de mol Philippe is natuurlijk!"
:unsure:
Neen, obviously niet. Die 2 staat voor den 2den boomverzorger, uiteraard !
 
Ik blijf het frappant vinden dat hier zoveel anderen Senne verdenken o.b.v. die opdracht in die gevangenis.
Echt niemand die Bernard en Stéphanie daar zien SLUIPEN heeft van beneden op den trap tot ver in die kamer met de ventilatoren?
Door die actie ben ik Bernard toch eens beter gaan bekijken. Zo ne fanatieke kandidaat die de pot wil spekken is da toch nie...
 
Ik blijf het frappant vinden dat hier zoveel anderen Senne verdenken o.b.v. die opdracht in die gevangenis.
Echt niemand die Bernard en Stéphanie daar zien SLUIPEN heeft van beneden op den trap tot ver in die kamer met de ventilatoren?
Door die actie ben ik Bernard toch eens beter gaan bekijken. Zo ne fanatieke kandidaat die de pot wil spekken is da toch nie...

Ik verdenk Senne niet per se daarom, ik wou gewoon zeggen dat het hem niet uitsluit als potentiële mol dat hij in die positie zat. Want ik heb Senne ook al dingen zien doen die ik niet zou verwachten van een mol, dus erg verdacht vind ik hem momenteel niet.

Kan ook zijn dat de ene de andere probeert te testen.

Senne en Bernard samen bij die automerk logo's, daar vroeg ik me ook af of de ene eens wou kijken hoe de andere reageert als hij met iets fout afkomt.
 
de ijsjes waren zo plezant niet

trouwens, met verschillenden aan dezelfde ijsjes likken. ik ben nog verrast dat de Corona-brigade daar nog niks van gezegd heeft
Ik vind dat zo degoutant als dat dezelfde ijsjes waren
 
  • Haha
Waarderingen: math
Terug
Bovenaan