Aflevering 2: De doos! Al Capone, ijsjes en valt de verdubbelaar?

Coco met haar puta madre en Charlotte met haar kut gedrag/stem mogen er van mij direct uit liggen.

Dit jaar lijkt het echt wel een zwakke groep te zijn, man man.
Die opdracht in het kasteel... Dat ge na 10 seizoenen nog niet weet dat ge met Senne gaat moeten samenwerken?
Bijna elke proef in de mol is opgedeeld in verschillende teams/groepen die met elkaar moeten samenwerken/afhankelijk zijn van elkaar.

Voor mij is Stephanie de mol, had dat gevoel al van vorige keer en nu is het alleen maar versterkt.

En die Karolien, daar zit ze nu met haar "die pasvragen nu pakken gaat ons zuur opbreken".
Speel het spel zoals het moet en pak gewoon die pasvragen , ik snap sommige toch niet hoor.
En waarom zou de pasvragen nemen het spel spelen zijn zoals het moet?

Heel het concept van pasvragen/vrijstellingen hangt volledig af van het psychologisch spelletje er rond. Het zijn ook net die proeven/dilemma's die het programma zo interessant maken.
Zie gisteren met de groepspot die begon weg te te tikken nadat de pasvragen gepakt werden.
Das nu toch veel interessantere tv dan wat random mensen aan een ijsje zien lekken terwijl ze Pacman spelen.
 
Laatst bewerkt:
Elke proef wordt uitgetest met ex-mollen en aangepast indien ze te moeilijk blijken te zijn. Toch zo'n mythe over De Mol die stilaan mag verdwijnen.

Het stuk met de doos vond ik ge-ni-aal, echt genieten.
toch ook een trend van de laatste jaren he.

de proef met de lolly's: "scouts-niveau, marginaal, flauw, etc."
de proef in de toren: "90% kans op falen, je moet daar zelfs niet mollen"
conclusie: "het niveau gaat achteruit"
 
Het feit dat ze *maar* 4 minuten over tijd waren in die toren toont aan dat de kans op falen echt geen 90% was.
Ze hebben gewoon heel zwak gespeeld op dat niveau waarbij ze met Senne konden communiceren.

Het was bijna komisch hoe Senne daar genegeerd werd (volgens mijn aanvoelen zat de mol daar minstens 1 keer tussen ook, maar er waren meerdere kandidaten die niet in staat waren om even rustig te praten). Zou nog eens moeten terug kijken, want in die fase moet je als mol sowieso die walkie talkie in handen nemen (en sommige kandidaten deden dat vrij expliciet niet). Michaël nog het meest opvallend in het onderbreken van Senne net wanneer hij iets cruciaal zegt.

Vraag me ook af of sommige kandidaten nog nooit naar der mol gekeken hebben ofzo :unsure:
- niet communiceren wanneer er duidelijk een walkie talkie hangt die cruciaal zal zijn voor de opdracht
- die doos niet eens in detail bestuderen... dat vond ik trouwens psychologisch zeer interessant vanwege degene die die opdracht bedacht heeft. Elke deelnemer zou moeten weten dat vorige keer de naam van de mol in de doos verstopt zat. Maar a) je laat ze in het holst van de nacht wakker maken zodat ze minder helder nadenken en b) je zet hen volledig op andere gedachten door dan expliciet te zeggen wat er in de doos zit (grote prijs - 8 pasvragen!). Blijkbaar doe je zo iedereen vergeten dat de naam van de mol wsl in de doos zit.

Ik blijf Philippe verdacht vinden. Bv. ook hoe hij die doos constant aanraakte --> dat voelt voor mij ook aan als een psychologische zet naar Karolien toe. ALS hij de mol is, heeft hij trouwens een perfecte aflevering gehad. Tijd verspeeld bovenaan de toren met die naambordjes, de doos samen met Karolien niet opengedaan dus sympathie gewonnen, de puzzel met de auto's ogenschijnlijk opgelost maar alles was wel buiten de tijd uiteindelijk. M.a.w. wat je wil als mol: het lijkt alsof je echt je best doet en zaken oplost, maar toch mislukt alles (vaak o.w.v. 'buiten tijd, jammer').

Bernard als mol geloof ik niet in, omdat ik hem niet sympathiek vind. :unsure:
 
Goede aflevering! Lynn is mijn favoriet. Kan echt niet geloven dat zij de mol zou zijn. Gaat volle bak voor te winnen en lijkt mij oprecht in alles wat ze doet. Bernard lijkt mij ook iemand die puur voor te winnen gaat. Degene die ik het meest verdenk zijn Philippe, Stephanie en Michael. Phillipe zou er wel heel dik op liggen, daarom dat hij het wss niet is. Maja, you never know...
 
Als je er over nadenkt was die 2de proef heel gemakkelijk, gewoon blijven gokken op niveau 1 en je staat na max 10 minuten op niveau 2. Daar goed samenwerken met Senne en je staat op een half uur max bij hem.
 
Ja eigenlijk was dat easy 10000 in de pot. In mijn ogen heeft Phillipe daar precies goed gemold. Maar ook Michael...
 
Als je er over nadenkt was die 2de proef heel gemakkelijk, gewoon blijven gokken op niveau 1 en je staat na max 10 minuten op niveau 2. Daar goed samenwerken met Senne en je staat op een half uur max bij hem.
Probleem is natuurlijk dat iedereen denkt gans het "doolhof" te kunnen volmaken in 1 beurt én dat voordeel bemachtigen, ik snap dat wel, al moet je dat na een tijdje wel door hebben dat het onmogelijk is zou ik denken
 
Ik erger me kapot aan de kandidaten, de samenwerking (of het gebrek aan) tussen de kandidaten en het temperament van sommige kandidaten. Wat dachten ze na vorig jaar? Dit jaar kiezen we voor een bende pretentieuze gorilla's met een kort lontje ipv de kudde makke lammetjes vorig jaar?
De proeven zijn wel leuk, maar de kandidaten zijn stuk voor stuk een hoop dommekloten bij elkaar.
 
Over het niet in detail inspecteren van de doos:

Hadden de kandidaten in hun preview filmpje op de eliminatie van aflevering 1 ook een reminder gekregen dat de doos de naam van de mol bevat? Ik weet het niet meer zo goed.

En zelfs dan, zodra ze nog maar aanstalten hadden gemaakt om die doos van naderbij te bekijken, zou de crew de countdown teller op de groepspot hebben gestart. Dan moet je toch al 2 stappen verder denken als kandidaat om het niet meteen op een hollen te zetten om de teller te stoppen.
 
Als je er over nadenkt was die 2de proef heel gemakkelijk, gewoon blijven gokken op niveau 1 en je staat na max 10 minuten op niveau 2. Daar goed samenwerken met Senne en je staat op een half uur max bij hem.
Gewoon die lintjes random trekken en gaan wisselen bij een fout, op 5 minuten waren ze daar door. Dat er niet deftig gecommuniceerd werd met Senne zal ook een ferme mollenstreek zijn.
Ik erger me kapot aan de kandidaten, de samenwerking (of het gebrek aan) tussen de kandidaten en het temperament van sommige kandidaten. Wat dachten ze na vorig jaar? Dit jaar kiezen we voor een bende pretentieuze gorilla's met een kort lontje ipv de kudde makke lammetjes vorig jaar?
De proeven zijn wel leuk, maar de kandidaten zijn stuk voor stuk een hoop dommekloten bij elkaar.
Qua kandidaten zijn het de laatste jaren toch voornamelijk dezelfde types: Extraverte 30'ers-40'ers uit de (hogere) middenklasse aangevuld met een paar andere voor de diversiteit.
 
Ja ik zeg daar altijd waaier tegen.
Ik eigenlijk niks, want dat ding zegt toch niks terug :unsure:

images
 
En dat geween toen die Gillian eruit lag. Ik begrijp dat ge een band opbouwt naar mate het spel vordert, maar dit was na 2-3 dagen godbetert.
Erger ik me ook elk jaar aan.
Iedereen, die een zegje doet over hoe goed die persoon wel was. Net alsof je een HLN-artikel leest over een overleden persoon.
Is overduidelijk productie-gestuurd om op ons gevoel te werken en die eerste vertrekkers niet gauw te vergeten.
Das nu toch veel interessantere tv dan wat random mensen aan een ijsje zien lekken terwijl ze Pacman spelen.
De Ideale Wereld weet daar wel raad mee straks.

De wallen onder de ogen van Gilles...
Ik zou bijna beginnen te denken dat er heel wat is misgelopen in de eerste dagen ginder en ze constant terug moesten opnemen tot in de late uurtjes.
 
Ja eigenlijk was dat easy 10000 in de pot. In mijn ogen heeft Phillipe daar precies goed gemold. Maar ook Michael...
Ik zit daar boven bij senne toch ook met een dubbel gevoel, maar met montage etc is er natuurlijk veel mogelijk. Ze komen daar toe met 3 minuten en een sjiek over en ze eindigen uiteindelijk met 4 minuten overtijd. Er gaat dus met onderhandelingen en namen veranderen goed 7-8 minuten verloren. Terwijl er van die onderhandelingen enkel getoond wordt (wij bovenaan, jij daar vlak onder), weinig discussie en het nagelen toch zo snel gaat want veel geoefend met al die verbouwingen he.
Qua tijd klopt dat toch niet helemaal? Er is daar toch wel wat gemonteerd en eventueel toch belangrijke informatie gezegd en weggehouden voor de kijker. Of Phillipe en/of Senne is toch onschuldig wat ook wel in lijn zou zijn met achteraf het (willen) gaan voor de pasvragen zoals vrijwel elke normale kandidaat zou doen. Terwijl een mol daar eerder vol voor het geld zou proberen gaan om vertrouwen te winnen in de wetenschap dat de rest wel zeker voor die pasvragen gaat. Spijtig daarom dat de andere duo's hun dilemma en discussie niet meer hebben kunnen zien in dat opzicht.
En Karolien zou toch wel wat moeten doorgehad hebben als er daar dan toch zo belangrijke info moet weggeknipt zijn en die is uiteindelijk naar huis dus zou ik ook eerder zeggen dat Phillipe of Senne eerder niet de mol zijn.
 
Ik erger me kapot aan de kandidaten, de samenwerking (of het gebrek aan) tussen de kandidaten en het temperament van sommige kandidaten. Wat dachten ze na vorig jaar? Dit jaar kiezen we voor een bende pretentieuze gorilla's met een kort lontje ipv de kudde makke lammetjes vorig jaar?
De proeven zijn wel leuk, maar de kandidaten zijn stuk voor stuk een hoop dommekloten bij elkaar.

Zou me niet verbazen dat ze na de groep van vorig jaar toch geprobeerd hebben terug wat meer verdeling te zaaien, want vorig jaar was het toch ook wel wat teveel groepsgevoel imo. Ik vind het wel vermakelijker als de groep uiteen valt of elkaar messen in de rug steekt.
 
Terug
Bovenaan