Aflevering 2: De doos! Al Capone, ijsjes en valt de verdubbelaar?

Ik was wat snel met mijn reactie, maar uiteindelijk blijf ik erbij hoor. Hij heeft daar constant proberen helpen en zelfs informatie gegeven die hij niet had moeten geven. Dat van die witte knop + tekstjes en zo zou die perfect kunnen verzwijgen als mol, de anderen zouden het nooit geweten hebben. Feit dat die daarna ook nog eens voor de inhoud van de doos kiest bevestigt dat alleen maar. De mol gaat nooit uit zichzelf die doos openmaken.
Mja. De ‘houten constructie met… een waaier’ vond ik dus het doorgeven van info, maar waar de ander niks mee is. Wie noemt dat nu een waaier? Maar goed, dat is een val waar ik nog in trap: denken dat iedereen hetzelfde denkt als ik :D

Die doos vond ik ook zalig :D
 
Het gevoel bij de Mol en de deelnemers moet vaak groeien maar ik voel het toch nog altijd echt niet bij een deel van deze groep. Coco, Charlotte, etc. Het niveau tijdens de opdrachten. Yikes.

Wat een geween bij het openen van die kist ook.
 
Weer een geweldige aflevering. Senne, Lynn, Michaël en Philippe verdenk ik voorlopig niet.

Maar ik vond Karolien deze aflevering het meest verdacht dusja :laugh:.

Charlotte (maar dus ook Karolien) heel erg verdacht door het communiceren met Senne als tijdverlies te bestempelen. Coco ook weer opvallend een aantal zaken slecht gedaan. Dat zijn mijn twee topverdachten. Bernard sluit ik zeker ook nog niet uit, maakte zich zeker bij de eerste proef weer verdacht. Stephanie vrij onopvallend, jury is still out there.


Ik hoop dat elke kandidaat trouwens andere ijsjes kreeg om aan te lekken, ik zat hier al te huiveren met mijn smetvrees :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Bende weners ook allemaal, kwaad en slecht gezind zijn omdat iemand die doos open.

Ik zou echt de grootste eikel zijn dan moest ik meedoen aan dat spel, fuck dat geld ge wilt toch gewoon winnen en alles pakken wat ge kunt pakken.
Effe chillen in nen dikken bmw, ijsjes fretten en de patser uithangen, en zien hoever ge geraakt... Dikke 2nd, als ge daar naartoe gaat voor een vrome reputatie op te bouwen zijt ge al verloren van de start. En gelijk Stéphanie ook het hof maken... Die heeft zo'n after sex kapsel, ik kan er niet aan doen. Ben ook zot van krullen, kan ermee te maken hebben... I love it when she's angry...
 
Coco is de Manu van dit seizoen, maar minder dom en voorlopig ook niet even irritant.

Senne duidelijk een van de betere kandidaten.
 
Iedere proef opnieuw verduidelijkt dat Bernard de mol is. Zeker nu hij ineens petjes begint te dragen zoals Marc de vorige mol in Italië. Alles komt terug.

Voor mij mag het spel hier stoppen. Het is zo klaar als een klontje. Zit altijd waar de mol moet zitten. Tweede maal vertrekt een kandidaat die nog niet met hem gespeeld heeft. Wake up People. Wake up.
 
Het geven van de verdubbelaars aan Lynn past ook wel in dat verhaal. Lynn werd laatste gezet door twee deelnemers dus wordt kennelijk weinig vertrouwd. Dat zegt weinig over die de slechtste test doet maar Zou wel passen bij het dagboek van de mol want anders heeft de mol er eigenlijk geen impact op tenzij hij/zij de verdubbelaars kan doorgeven…

Geweldige aflevering weer. Heerlijk negatief effect van de doos. Redelijk wat strubbelingen ook al en dan zal niet verbeteren na het openen van de doos. Beter een groep met wat intern hard spel ipv de happy family (wat het iets te vaak was de laatste seizoenen).
 
Voor mij is Stephanie de mol, had dat gevoel al van vorige keer en nu is het alleen maar versterkt.

En die Karolien, daar zit ze nu met haar "die pasvragen nu pakken gaat ons zuur opbreken".
Speel het spel zoals het moet en pak gewoon die pasvragen , ik snap sommige toch niet hoor.
 
Bon, ff het negatieve van me af schrijven:
- Wat een ergerlijke bende kandidaten bij elkaar. Ik erger me niet aan Lynn, Senne en Stephanie. De rest... :help:
- Die opdracht met dat ijsjes likken, dat zijn momenten dat ik overweeg om nooit meer naar de mol te kijken. Gewoon marginaal, en dan wat close-ups van de likkers, waarom niet...

Positief is dat dit voor de rest een zeer sterke aflevering was. Kasteelopdracht vond ik top in elkaar gestoken. De doos ook boenk erop.
"Alles komt terug" - om een of andere reden heb ik het gevoel dat er meer achter die uitspraak zit. (iets met verborgen hints?)

Zit al twee minuten op een draaiend wiel te kijken…
Hier ook een keer of 5 dat het bleef hangen (gekeken via Go Play website). Dat is vrij uitzonderlijk, want ik kijk al jaren op die manier en zelden problemen mee gehad. Vooral mega irritant dat ik de pagina dan moest refreshen, en nóg eens reclame kreeg vooraleer ik verder kon kijken.

Wat is dat trouwens met die stem van Charlotte? Te veel sigaretten gepaft op lockdownfeestjes of gewoon hees?
Te hard gekrijst - die is ergerlijk non-stop hysterisch.

Ik vind ondertussen Philippe best verdacht.
Bij de doos zat hij écht te pushen bij Karolien om die open te doen. Ze doen het niet enkel omdat Karolien voet bij stuk houdt. MAAR, nu komt het, wanneer de anderen de doos open doen, is hij de eerst die zegt "ja maar WIJ hebben dat bewust niet gedaan".
Voor mij is dat mollengedrag.
In dat kasteel moet je als mol ook voornamelijk tijd verliezen. Vraag me af hoe lang ze (Philippe & Karolien) daar op het einde met die bordjes bezig geweest zijn... En niemand die opmerkt "tis hier wel tegen de klok he jongens".

Voor de rest een onmogelijke aflevering om de mol op te speuren, want quasi iedereen heeft als een kip zonder kop de opdrachten gespeeld.
 
Laatst bewerkt:
Mensen die van de Kempen (of Antwerpen) zijn: noemen jullie dat soms "een waaier"?
Gewoon om ff te checken, want ik vind dat vreemd, ook omdat het fel lijkt op "een hamer". I.p.v. wat 95% van de mensen zegt, namelijk "een ventilator".

Voor mij is Stephanie de mol, had dat gevoel al van vorige keer en nu is het alleen maar versterkt.

En die Karolien, daar zit ze nu met haar "die pasvragen nu pakken gaat ons zuur opbreken".
Speel het spel zoals het moet en pak gewoon die pasvragen , ik snap sommige toch niet hoor.

Die is ook wel verdacht afwezig in de montage, ja. We krijgen als kijkers niet de indruk dat die verdachte zaken doet. (i.t.t. quasi al de rest).
 
Het gevoel bij de Mol en de deelnemers moet vaak groeien maar ik voel het toch nog altijd echt niet bij een deel van deze groep. Coco, Charlotte, etc. Het niveau tijdens de opdrachten. Yikes.

Wat een geween bij het openen van die kist ook.

Zoals ik vorige week al schreef: teveel kandidaten met hetzelfde karakter.
Ik zou het omschrijven als "hyper", "impulsief", "niet zo heel slim", maar wel "kijk eens hoe tof ik ben iedereen omg".

Bij die kasteelproef zag je wat je dan krijgt: niemand die nadenkt, iedereen die tegen elkaar zit te roepen.
 
Het gevoel bij de Mol en de deelnemers moet vaak groeien maar ik voel het toch nog altijd echt niet bij een deel van deze groep. Coco, Charlotte, etc. Het niveau tijdens de opdrachten. Yikes.

Wat een geween bij het openen van die kist ook.
En dat geween toen die Gillian eruit lag. Ik begrijp dat ge een band opbouwt naar mate het spel vordert, maar dit was na 2-3 dagen godbetert.
 
Eerst en vooral, naast het feit van hoe irritant sommigen van deze kandidaten zijn... Hoe LOMP zijn die?
Als 2 personen nog nooit ne foto van Al Capone gezien hebben, begin ik mij zorgen te maken over het gemiddelde Belgische IQ.

En ook: ik zet alles op Bernard als mol sinds aflevering 2.
  • @Pieterjan94 Die petjes vielen mij ook op, al zou dat dan ook op kunnen gaan voor Lynn en Senne.
  • Vorige aflevering #1: Als mol hebt ge de meeste kans om enige invloed te hebben op de zeilboot wanneer ge op dek geraakt. Omdat ge het meeste uw medekandidaten kunt "sturen" bij het plaatsen van de objecten per persoon, wilt ge in da groepke zitten als mol.
  • Vorige aflevering #2: Lijkt het niet raar dat een leerkracht (beroep Bernard) zo goed onder water kan zwemmen?
    Iedereen heeft er minstens één poging voor nodig om iets te pakken, terwijl Bernard 2 dingen tijdens een poging kan nemen.
    Werd er mogelijk op getraind op voorhand?
  • Vorige aflevering #3: Bij de stemmingsrondes om de verantwoordelijke voor de verdubbelaars aan te duiden, wist de mol (Bernard) volgens mij wie de 3 kanshebbers waren. Hij maakt op een gegeven moment ook een verdachtmaking richting Karolien omdat die volgens hem gezegd zou hebben dat ze altijd voor een vrijstelling zou gaan. Zo verhoogt hij zijn kansen van 33,33% naar 50% als ze hem daarin volgen.
  • Algemeen: Als mol is het zéér handig om als eerste in te staan voor die verdubbelaars. Als ge ze kunt inzetten voor een hoog genoeg bedrag kan de groep denken dat ge de pot wilt spekken en dus minder verdacht zijt. Ook wordt de mol gedetailleerd gebrieft over hoe een opdracht ineen zit. Dus ge kunt inschatten hoe haalbaar iedere opdracht is.
    En als mol wilt ge die zo snel mogelijk terug uit het spel, vooraleer ze effectief ingezet kunnen worden door fanatieke kandidaten.
  • Proef 1 verdachtmaking #1: Bij de eerste opdracht met de ijsjes hebt ge 't meeste impact op de proef door bij 't puzzelteam te zitten, omdat ge zo de beschikbare tijd bepaalt. Bernard heeft zelf ook voor 10 van de 20 minuten straftijd gezorgd...
  • Proef 1 verdachtmaking #2: Door ook eerst te doen alsof hij veel van automerken kent, vertrouwen de anderen Bernard iets meer.
  • Proef 1 verdachtmaking #3: Bij de deurkes gaf hij enkel verkeerde antwoorden, waarbij hij o.a. het logo van Dacia niet herkende. (Volgens hem in 't begin ook een Italiaans i.p.v. Roemeens merk, wat anderen die Dacia maar half kennen ook op een dwaalspoor kan zetten.)
  • Proef 1 verdachtmaking #4: Bernard "corrigeert" Senne wanneer die denkt dat het logo van Cadillac niet Amerikaans is.
  • Proef 1 verdachtmaking #5: Bernard roept ook plots "We zitten vast volgens mij.", waardoor ze allemaal tijd verliezen. Psychologisch krijgt ge nl. als deelnemer aan een spel onder tijdsdruk zoiets niet uit uw hoofd zonder eerst alles nog eens te analyseren.
    Ze staan daar plots echt gelijk kiekens zonder kop totdat Philippe zegt dat ze niet vast zitten.
  • Proef 1 verdachtmaking #5: Ze wisten dat die ijskes een bepaalde hoogte moesten hebben.
    Waarom begon Bernard dan constant bruusk te remmen in de hoop dat die bollekes van de hoorntjes vielen?
  • Proef 1 verdachtmaking #6: Dan achteraf alle schuld op Senne steken, redelijk hypocriet van Bernard...
    Kan opgenomen geweest zijn puur om de kijkers te misleiden.
  • Proef 2 verdachtmaking #1: Bij 't ontbijt lag Bernard bij Senne op de kamer, aangezien enkel hij wist dat Senne nog in den douche stond.
    Mogelijk heeft hij toen niks tegen Senne gezegd, omdat hij dacht dat Senne ook bij die houten bordjes hogerop zou willen geplaatst worden omdat die fanatiek met het spel bezig is. (Is ook gebleken toen Senne eerst onderhandelde vooraleer zijn hamer af te geven + hij ging ook voor de pasvragen bij de kist.)
    Meer tijd aan die bordjes = meer tijdverlies = hogere kans op 0 euro winst.
  • Proef 2 verdachtmaking #2: Voor de proef eens een verdubbelaar inzetten om zichzelf minder verdacht te proberen maken...
    Tja, da's gemakkelijk als ge toen beslist hebt om eens goed te mollen en de opdracht wilt doen falen.
  • Proef 2 verdachtmaking #3: Bernard heeft tijdens de prijs in de gevangenis de parlofoon gewoon genegeerd.
    Kaarsen aansteken ging toch niks uithalen.
  • Proef 2 verdachtmaking #4: Stéphanie en Bernard besloten eerst over de grond te sluipen, wa véél trager is dan al wandelend die ventilators te ontwijken.
    Ze slopen zelfs als enige duo over de trap naar boven! Rara wie van de twee dat bedacht heeft...
  • Dagboek van de mol verdachtmaking #1: Het hele geluidsfragment klinkt énkel logisch indien Bernard de mol is.
  • Dagboek van de mol verdachtmaking #2: De mol is blij dat die verdubbelaar niks is geworden.
    Wie heeft die bij het hoogst te verdienen bedrag ingezet?
  • Dagboek van de mol verdachtmaking #3: De mol wil de verdubbelaars voor de eliminatie "hopelijk aan de afvaller" geven, terwijl de regie niet wil zeggen wie de afvaller is. Dan lijkt het mij logisch dat Lynn een optie is, omdat zij alleen op de kamer lag. Dus minder onderlinge communicatie om haar mollenboekske aan te vullen. D.w.z. een iets grotere kans dat zij eruit ligt.
    (De enige andere optie zou Senne geweest zijn, omdat die weinig kunnen observeren heeft tijdens de opdracht in de gevangenis.
    Maar die heeft de pasvragen.)
    En wie geeft de verdubbelaars dan toch wel niet aan Lynn...? Pech gehad voor de mol.
  • Dagboek van de mol verdachtmaking #4: Waarom zegt Gilles dat ze nooit zeggen wie de afvaller wordt?
    Als de mol niet in het bezit is van de verdubbelaars, is dat op dat moment toch nutteloze informatie?
Dan heb ik maar last van tunnelvisie.
 
Laatst bewerkt:
Eerst en vooral, naast het feit van hoe irritant sommigen van deze kandidaten zijn... Hoe LOMP zijn die?
Als 2 personen nog nooit ne foto van Al Capone gezien hebben, begin ik mij zorgen te maken over het gemiddelde Belgische IQ.

En ook: ik zet alles op Bernard als mol sinds aflevering 2.
  • @Pieterjan94 Die petjes vielen mij ook op, al zou dat dan ook op kunnen gaan voor Lynn en Senne.
  • Vorige aflevering #1: Als mol hebt ge de meeste kans om enige invloed te hebben op de zeilboot wanneer ge op dek geraakt. Omdat ge het meeste uw medekandidaten kunt "sturen" bij het plaatsen van de objecten per persoon, wilt ge in da groepke zitten als mol.
  • Vorige aflevering #2: Lijkt het niet raar dat een leerkracht (beroep Bernard) zo goed onder water kan zwemmen?
    Iedereen heeft er minstens één poging voor nodig om iets te pakken, terwijl Bernard 2 dingen tijdens een poging kan nemen.
    Werd er mogelijk op getraind op voorhand?
  • Vorige aflevering #3: Bij de stemmingsrondes om de verantwoordelijke voor de verdubbelaars aan te duiden, wist de mol (Bernard) volgens mij wie de 3 kanshebbers waren. Hij maakt op een gegeven moment ook een verdachtmaking richting Karolien omdat die volgens hem gezegd zou hebben dat ze altijd voor een vrijstelling zou gaan. Zo verhoogt hij zijn kansen van 33,33% naar 50% als ze hem daarin volgen.
  • Algemeen: Als mol is het zéér handig om als eerste in te staan voor die verdubbelaars. Als ge ze kunt inzetten voor een hoog genoeg bedrag kan de groep denken dat ge de pot wilt spekken en dus minder verdacht zijt. Ook wordt de mol gedetailleerd gebrieft over hoe een opdracht ineen zit. Dus ge kunt inschatten hoe haalbaar iedere opdracht is.
    En als mol wilt ge die zo snel mogelijk terug uit het spel, vooraleer ze effectief ingezet kunnen worden door fanatieke kandidaten.
  • Proef 1 verdachtmaking #1: Bij de eerste opdracht met de ijsjes hebt ge 't meeste impact op de proef door bij 't puzzelteam te zitten, omdat ge zo de beschikbare tijd bepaalt. Bernard heeft zelf ook voor 10 van de 20 minuten straftijd gezorgd...
  • Proef 1 verdachtmaking #2: Door ook eerst te doen alsof hij veel van automerken kent, vertrouwen de anderen Bernard iets meer.
  • Proef 1 verdachtmaking #3: Bij de deurkes gaf hij enkel verkeerde antwoorden, waarbij hij o.a. het logo van Dacia niet herkende. (Volgens hem in 't begin ook een Italiaans i.p.v. Roemeens merk, wat anderen die Dacia maar half kennen ook op een dwaalspoor kan zetten.)
  • Proef 1 verdachtmaking #4: Bernard "corrigeert" Senne wanneer die denkt dat het logo van Cadillac niet Amerikaans is.
  • Proef 1 verdachtmaking #5: Bernard roept ook plots "We zitten vast volgens mij.", waardoor ze allemaal tijd verliezen. Psychologisch krijgt ge nl. als deelnemer aan een spel onder tijdsdruk zoiets niet uit uw hoofd zonder eerst alles nog eens te analyseren.
    Ze staan daar plots echt gelijk kiekens zonder kop totdat Philippe zegt dat ze niet vast zitten.
  • Proef 1 verdachtmaking #6: Dan achteraf alle schuld op Senne steken, redelijk hypocriet van Bernard...
    Kan opgenomen geweest zijn puur om de kijkers te misleiden.
  • Proef 2 verdachtmaking #1: Bij 't ontbijt lag Bernard bij Senne op de kamer, aangezien enkel hij wist dat Senne nog in den douche stond.
    Mogelijk heeft hij toen niks tegen Senne gezegd, omdat hij dacht dat Senne ook bij die houten bordjes hogerop zou willen geplaatst worden omdat die fanatiek met het spel bezig is. (Is ook gebleken toen Senne eerst onderhandelde vooraleer zijn hamer af te geven + hij ging ook voor de pasvragen bij de kist.)
    Meer tijd aan die bordjes = meer tijdverlies = hogere kans op 0 euro winst.
  • Proef 2 verdachtmaking #2: Voor de proef eens een verdubbelaar inzetten om zichzelf minder verdacht te proberen maken...
    Tja, da's gemakkelijk als ge toen beslist hebt om eens goed te mollen en de opdracht wilt doen falen.
  • Proef 2 verdachtmaking #3: Bernard heeft tijdens de prijs in de gevangenis de parlofoon gewoon genegeerd.
    Kaarsen aansteken ging toch niks uithalen.
  • Proef 2 verdachtmaking #4: Stéphanie en Bernard besloten eerst over de grond te sluipen, wa véél trager is dan al wandelend die ventilators te ontwijken.
    Ze slopen zelfs als enige duo over de trap naar boven! Rara wie van de twee dat bedacht heeft...
  • Dagboek van de mol verdachtmaking #1: Het hele geluidsfragment klinkt énkel logisch indien Bernard de mol is.
  • Dagboek van de mol verdachtmaking #2: De mol is blij dat die verdubbelaar niks is geworden.
    Wie heeft die bij het hoogst te verdienen bedrag ingezet?
  • Dagboek van de mol verdachtmaking #3: De mol wil de verdubbelaars voor de eliminatie "hopelijk aan de afvaller" geven, terwijl de regie niet wil zeggen wie de afvaller is. Dan lijkt het mij logisch dat Lynn een optie is, omdat zij alleen op de kamer lag. Dus minder onderlinge communicatie om haar mollenboekske aan te vullen. D.w.z. een iets grotere kans dat zij eruit ligt.
    (De enige andere optie zou Senne geweest zijn, omdat die weinig kunnen observeren heeft tijdens de opdracht in de gevangenis.
    Maar die heeft de pasvragen.)
    En wie geeft de verdubbelaars dan toch wel niet aan Lynn...? Pech gehad voor de mol.
  • Dagboek van de mol verdachtmaking #4: Waarom zegt Gilles dat ze nooit zeggen wie de afvaller wordt?
    Als de mol niet in het bezit is van de verdubbelaars, is dat op dat moment toch nutteloze informatie?
Dan heb ik maar last van tunnelvisie.
Ik weet wie Al Capone is maar had daar ook nog nooit een foto van gezien... Zo'n belangrijk historisch figuur is hij niet hoor :)
 
Weer zo'n proef met 90% kans op falen.
Elke proef wordt uitgetest met ex-mollen en aangepast indien ze te moeilijk blijken te zijn. Toch zo'n mythe over De Mol die stilaan mag verdwijnen.

Het stuk met de doos vond ik ge-ni-aal, echt genieten.
 
Terug
Bovenaan