Advies nieuwe wagen

Ik vind die Tucson nog wel ne knappe wagen. Juist het stuur is niet helemaal men ding, al kan daar de foto ook bedriegen.

Precies een voorstelling van het team ipv de wagen? Wel gekeken zonder audio. Gewoon ff gescrolled.

Ik had er gelijk ook meer van verwacht. Zal me leren van te posten vooraleer ik heel de video bekeken heb ;)

De plugin heeft er 85 extra tegenover de 1.6 turbobenzine. De gewone hybride heeft er 50 extra.

Om verwarring te vermijden (want ik had het idd niet helemaal juist, maar degene waar ik op reageerde ook niet): de new Tucson bestaat in mild Hybrid, Hybrid en Plug-in Hybrid.

De gewone hybrid heeft inderdaad meer vermogen, maar zit ook op +- 130g CO2.

De mild hybrid (waarover ik denk dat we het hadden) is nog een andere versie. Ik kan niet terugvinden dat die 50PK extra zou hebben - er is een 136PK 1.6 diesel en een 185PK 2.0 diesel mild hybrid.
Aan de andere kant lijkt de 1.6 TGDI me dan weer geen mild hybrid te zijn.

Vrij lastig om te volgen allemaal. :)

Om verwarring te vermijden (want ik had het idd niet helemaal juist, maar degene waar ik op reageerde ook niet): de new Tucson bestaat in mild Hybrid, Hybrid en Plug-in Hybrid.

De gewone hybrid heeft inderdaad meer vermogen, maar zit ook op +- 130g CO2.

De mild hybrid (waarover ik denk dat we het hadden) is nog een andere versie. Ik kan niet terugvinden dat die 50PK extra zou hebben - er is een 136PK 1.6 diesel en een 185PK 2.0 diesel mild hybrid.
Aan de andere kant lijkt de 1.6 TGDI me dan weer geen mild hybrid te zijn.

Vrij lastig om te volgen allemaal. :)
Het is inderdaad niet zo duidelijk. Vooral omdat je zowel met enkel ICE als Mild Hybride er hebt met 150pk bij de benzines. Maar die Mild Hybride met de zelfde motor is er dan ook in 180pk uitvoering (enkel in AWD).

Trouwens opmerkelijk: de Mild Hybride en de Hybride kosten in de hoogste uitrustingsklasse exact evenveel.

Mild Hybride: 180pk, AWD, DCT
Hybride: 230pk, FWD, 'gewone AT'.

Wat zouden jullie kiezen?

Ik kan er niet goed bij waarom die full hybrid FWD is. Daar is nu toch is niks aan uw om uw hybride systeem op de achteras te zetten en zo een AWD te creëren ?

Ik zou sowieso de hybrid nemen: fiscaal interessanter, je zal effectief iets merken in het verbruik, meer vermogen en geen vorte DCT.

Ik kan er niet goed bij waarom die full hybrid FWD is. Daar is nu toch is niks aan uw om uw hybride systeem op de achteras te zetten en zo een AWD te creëren ?

Ik zou sowieso de hybrid nemen: fiscaal interessanter, je zal effectief iets merken in het verbruik, meer vermogen en geen vorte DCT.
Wat is er vort aan een DCT? Die zou toch juist beter moeten zijn dan een normale automaat?

In theorie, in de realiteit heb ik nog met geen enkele DCT/DSG gereden die even smooth en slim schakelt als een ZF8. Zeker bij aanzetten & traag verkeer is een DSG echt bwoark.

Ik heb al een paar keer met een DSG gereden en vind daar dus echt niks mis mee. De automaat in een Opel Corsa vervangwagen was iets heel anders :cautious:.

DSG moet je mee leren rijden. Aanzetten vanuit stilstand moet je echt heel goed doseren. Eens dat die aant bollen is gaat dat wel.

Iemand hier ervaringen met Autohero? Ik zat de laatste tijd al wat voorzichtig aan het uitkijken naar een nieuwe. In April wordt de Renault 10 jaar maar ik vond niet echt iets naar mijn zin.
Maar ondertussen is het reservoir van de ruitensproeiers kapot (het loopt er vanonder rap uit dan ik het er van boven kan ingieten), vorige week heb ik beide lampen van de achter verlichting moeten vervangen, nu zijn weer deze vooraan kapot (ik denk in het laatste anderhalf jaar al de 3de keer dat ze allebei kapot zijn), ... . Gisteren ook gezien dat de beschermplaat van mijn oliecarter zo roest is als iets.

Ik zag dus bij Autohero oa de volgende staan: Peugeot 2008 van 2017 met slechts 1500km, een auto van 4 jaar met zo weinig km's heb ik toch wat reservaties bij. Het lijkt me niet ideaal dat die zo weinig gebold heeft.
Nen Nissan Puke van 2017 is eventueel een optie, al te zien hoe goed ik er zit.
Ze hebben ook 2 1-reeksen in mijn budget: 118 uit 2015 of een 116 uit 2016
Laatste optie is een 308SW uit 2017

Gevonden op autoscoot:
2018 Honda Jazz met slechts 5863km
2018 BMW 2016 met net geen 40k km
2018 Opel Crossland X met 55k km

Zelf doe ik maar 8k km per jaar maar wegens gebrek aan een garage of parkeerplaats voor de deur is een electrische geen optie.
Die Jazz draagt mijn voorkeur weg, maar net zoals bij die 2008 heeft die toch maar bitter weinig gebold :s

Ik weet natuurlijk nie wa uw smaak is, maar ik vind op autoscout24 toch enorm veel recente Meganes, Mini's, Focus ST-lines en 308'en met weinig kilometers op den teller...
Ik zou zelf eerder zoiets kiezen dan een Jazz met nog geen 6000km op 2 jaar en 9 maand.
Die Jazz lijkt me dan ook van een gepensioneerde/bejaarde te zijn...
En aangezien ik herinner hoe mijn opa's vertrokken vanuit stilstand, zelfs met een koude motor... (Gas planché omdat ze nooit anders geleerd hadden.)

Naar wat ben je eigenlijk precies op zoek? Want de auto's in je lijstje kunnen bijna niet meer verschillend zijn van elkaar. :D
Groot, klein, hoog, laag, manueel, automaat, ...

Nissan Puke vind ik wel een goeie woorspeling overigens.

Liefst iets met een hogere zit, DAB, niet te lang want ik moet hier in 't straat parkeren (dus geen breaks).
Minder dan 60k km en max 3 jaar oud. En toch liefst meer dan 100pk.

Ik heb bv ook een paar keer een Megane mee gekregen als vervangwagen en ik werd daar bijna claustrofobisch in. In vergelijking met mijn Modus leek dat eerder dat je door een spleet keek ipv door een voorruit.
Ook al in zo'n Ford Ecosport gezeten en daar leek het wel alsof die motorkap 50cm te hoog uit steekt. Totaal geen zicht op wat er voor je gebeurt.

Al met de peugeot/citroen/opel automaat gereden en dat komt hier nooit voor de deur te staan. Zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Maar ik weet ook wel dat niet iedere automaat zo sloom is, dus die moet ik eerst eens testrijden.

En uitstoot liefst onder 130g, ik zie het al gebeuren dat ik een jaar een 'nieuwe' auto heb en dan opeens in de helft van België niet meer binnen mag

Al met de peugeot/citroen/opel automaat gereden en dat komt hier nooit voor de deur te staan. Zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Maar ik weet ook wel dat niet iedere automaat zo sloom is, dus die moet ik eerst eens testrijden.
De 8 traps automaat is echt wel meer dan ok vind ik. Was het deze al of nog de vorige? Die is in 2018 denk ik in de auto's gekomen. Ik heb die zelf toen gehad op een Opel Grandland X.

't was in een Crossland X en in een Citroën c4 spacetourer. Die citroen was van 2017 maar die Crossland weet ik niet meer

Denk dat ik deze week eens naar die nieuwe Sandero ga gaan kijken. Tikt toch heel wat vinkjes af van wat ik wil.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan