Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad, heeft coda zelfs een cinemarelease gehad? Normaal moet dat van de academy maar weet niet of dat nu nog geldde met covidIk denk dat het vooral gaat vloeken zijn bij Netflix.
Bijna overal er naast gegrepen.
En iedereen denken dat ze eerste streamingdienst gingen zijn met best picture en dan gaat Apple er mee lopen
Ik heb hier AppleTV+ nog staan dankzij mijn LG aankoop, superveel content hebben ze niet, dus zelden gebruikt. Toch eens een poging wagen om naar Coda te kijken (en Pachinko)
In de meantime, iemand nog meningen over de prijzen zelf ? Wat is verdiend, wat niet,...
CODA niet gezien maar heb daar niet zo veel interesse in. Nuja, dat had ik vorig jaar ook niet bij The Father en dat bleek een meesterwerk te zijn, maar toch...In de meantime, iemand nog meningen over de prijzen zelf ? Wat is verdiend, wat niet,...
Terechte opmerking, misschien moeten ze de Smith discussie even afsplitsen.In de meantime, iemand nog meningen over de prijzen zelf ? Wat is verdiend, wat niet,...
Dubbel second ... maar zal de film ook maar eens opzetten.Tammy Faye ook niet gezien maar de poster zag er vreselijk uit en ik heb een hekel aan de trend van goed acteerwerk gelijk te stellen aan "fysieke transformatie". Of de Oscar voor Chastain verdiend is kan ik dus niet zeggen, wel dat ik haar een goede actrice vind en het haar gun.
Met beide akkoord: Licorice Pizza had van mij die original screenplay mogen nemen. En zoals @FlyingHorseman al aanhaalt leid de academie weer aan 'moh die mens heeft echt bestaan he'syndroom. Geef mij dan maar liever Cumberbatch. En dan hadde ze van mij Stewart de award mogen geven: ok Diana heeft ook echt bestaan maar ze speelde wel echt straf.Best screenplay voor Belfast haha wat. Lauwe scheet van een film.
Bijna al de rest is ook verkeerd natuurlijk. Best actor en actress beiden voor films die nauwelijks bestaan is wel grappig.
Het enige lichtpuntje.
Coda is wel het kijken waard. Zeer Sundance, met alle verwachte beats op de plaats waar je ze verwacht, maar het is goed gedaan en een leuk onderwerp. Ik heb er van genoten.
CODA is een fijne kleine film maar niet zo speciaal vond ik persoonlijk. De meest safe keuze uit alle genomineerden. Ik raad aan die te bekijken als je eens zin hebt in een ontspannende, niet te moeilijke film.
Het valt wel op dat zeker bij beste mannelijke acteur het vaak neerkomt op "wie doet het best deze bekende persoon na". Rami Malek als Freddie Mercury, Gary Oldman als Churchill, Eddy Redmayne als Stephen Hawking, Day-Lewis als Lincoln... En nu dus Will Smith, die blijkbaar nog steeds aan't method acten is. Bij de actrices is het wat minder maar je scoort toch ook makkelijker een nominatie ermee.
Ik heb te weinig films gezien om echte voorkeuren te hebben. Denzel Washington had voor mij beste acteur mogen krijgen ipv deze carrièreprijs voor Smith. Bij actrice had ik gekozen voor Olivia Coleman of Kirsten Stewart, die ik veruit het beste vond aan Spencer. Ik denk ook dat Villeneuve beste regisseur gaat krijgen voor Dune Part 2, tenzij er echte toppers bij komen die het volgens de Academy "meer verdienen". Dune heeft terecht beste cinematografie gewonnen maar ik zou niet ontevreden geweest zijn als The Tragedy of Macbeth die prijs gekregen had.
CODA is een fijne kleine film maar niet zo speciaal vond ik persoonlijk. De meest safe keuze uit alle genomineerden. Ik raad aan die te bekijken als je eens zin hebt in een ontspannende, niet te moeilijke film.
Het valt wel op dat zeker bij beste mannelijke acteur het vaak neerkomt op "wie doet het best deze bekende persoon na". Rami Malek als Freddie Mercury, Gary Oldman als Churchill, Eddy Redmayne als Stephen Hawking, Day-Lewis als Lincoln... En nu dus Will Smith, die blijkbaar nog steeds aan't method acten is. Bij de actrices is het wat minder maar je scoort toch ook makkelijker een nominatie ermee.
Klopt, het systeem van stemmen bij de Oscars is ook behoorlijk ingewikkeld. Iedereen die lid is van de Academy mag stemmen op alle categorieën, je moet niet eens alle films gezien hebben (de uitzondering is vreemd genoeg beste Internationale Film, waar dat wel moet). Vandaar dat lobbyen ook zo belangrijk is, alsook de prijsuitreikingen die aan de Oscars vooraf gaan omdat veel mensen zich daarop baseren bij het stemmen.Bij beste film won de laatste tijd wel vaker een soort indiefilmpje (Spotlight, Moonlight, vandaag CODA) tov de grote topfavoriet die soms wat meer uitdagend is (The Revenant, La La Land, Roma, nu dus Power of the Dog). Green Book was meer een crowdpleaser die qua thema paste in de tijdsgeest.
Voor de Academy is belangrijk en dat zie je erg goed, nl. hoe een film van belang kan zijn voor maatschappelijk denken en maatschappelijk debat, meer dan hoe revolutionair een film is qua filmstijl enzovoort, en misschien ook wel qua script. De Academy is zich ook wel bewust dat een award een enorme boost kan zijn voor een kleinere film, want dat is zo. Zo is de "oscarbait" ontstaan, door films die ontgoochelen in de cinema en alsnog goed doen in de cinema's erna, maar daardoor zijn ook films die via de oscars hun weg vinden naar de cinema's er ook gekomen, en nu dus met streaming services, beperkte cinemarelease en dan op de streaming services).
Maar nog belangrijker is ook het stemsysteem. Soms is de minst controversiele film die wint, want niet iedereen kiest enkel zijn beste film, er wordt ook wel gerangschikt. Misschien dat Power of the Dog meer op 1 stond dan CODA, maar dat het te verdelend is en dus relatief vaak de laatste plaats aanvoerde, waardoor andere films hoger eindigen dan The Power of the Dog.