Academy Awards 2022

Ook totaal niet eens met de oscar voor Zimmer. Die lijkt altijd maar dezelfde score te maken, dan liever het vernieuwend geluid van Greenwood
Wat Greenwood maakte was straf maar Zimmer staat er toch nog net boven. Zimmer heeft veel periodes: zijn vroege redelijk conventionele, zijn bombastische werk vanaf Pirates en vanaf Inception de soundscapes (remember die gigantische honk). Met Dune slaagt hij er eindelijk in bombastisch met soundscape te combineren tot een geheel dat perfect past bij het verhaal en de sfeer van Dune.

Maar wel zeer jammer van Licorice!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Heeft iemand eigenlijk West Side Story En Tick Tick Boom gezien? Ik heb de indruk dat die 2 grotendeels stil zijn gepasseerd bij de meesten.
 
Wat Greenwood maakte was straf maar Zimmer staat er toch nog net over. Zimmer heeft veel periodes: zijn vroege redelijk conventionele, zijn bombastische werk vanaf Pirates en vanaf Inception de soundscapes (remember die gigantische honk). Met Dune slaagt hij er eindelijk in bombastisch met soundscape te combineren tot een geheel dat perfect past bij het verhaal en de sfeer van Dune.

Maar wel zeer jammer van Licorice!
Ik was verbaasd dat dit nog maar de tweede oscar voor Hanz Zimmah is, dus ik kan er mee leven dat hij deze ook deels krijgt voor pakweg Gladiator of Interstellar. Maar de dude lijkt toch altijd dezelfde soundtrack te maken, zelfs al paste het hier heel goed bij de film zelf. Jonny Greenwood heeft ook een eigen stijl maar varieert daarbinnen toch meer, ik had hem liever zien winnen.

Heeft iemand eigenlijk West Side Story En Tick Tick Boom gezien? Ik heb de indruk dat die 2 grotendeels stil zijn gepasseerd bij de meesten.
Ik heb tick tick… boom! gezien, helaas. Twee dingen die ik niet graag zie: musicals en biopics. Waarom zet ik dan een biopic over een musicalmaker op… Soit niet slecht ofzo maar gewoon totaal mijn ding niet, vond Andrew Garfield nu ook niet zo speciaal er in. West Side Story ga ik ook nog wel bekijken maar ik vond het origineel ook al maar ok.

Qua musicals is het bij mij Singing In The Rain or gtfo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik heb tick tick… boom! gezien, helaas. Twee dingen die ik niet graag zie: musicals en biopics. Waarom zet ik dan een biopic over een musicalmaker op… Soit niet slecht ofzo maar gewoon totaal mijn ding niet, vond Andrew Garfield nu ook niet zo speciaal er in. West Side Story ga ik ook nog wel bekijken maar ik vond het origineel ook al maar ok.

Qua musicals is het bij mij Singing In The Rain or gtfo.
Ik kijk wel eens graag een musical, maar dan liefst met een hoek af.
TTB & WSS ga ik sowieso zien, maar zal nog wel even duren. Van de huidige oscar lichting heb ik er nog maar 5 gezien :eek:. Het zijn drukke maanden geweest.
 
Ik kijk wel eens graag een musical, maar dan liefst met een hoek af.
TTB & WSS ga ik sowieso zien, maar zal nog wel even duren. Van de huidige oscar lichting heb ik er nog maar 5 gezien :eek:. Het zijn drukke maanden geweest.
Springtime For Hitler?

Gelukkig heeft iemand een handig overzichtje gemaakt waar je allerlei films kan zien!
Soit dit topic gaat er al lang niet meer over, maar voor wie interesse heeft in de films: je kan eigenlijk al een hoop genomineerden via streaming platformen zien.

Being the Ricardos: Amazon Prime
CODA: Apple TV+
Don't Look Up: Netflix
Encanto: Disney +
The Eyes of Tammy Faye: Disney +
The Hand of God: Netflix
The Lost Daughter: Netflix
The Mitchells vs the Machines: Netflix
Nightmare Alley: Disney +
The Power of the Dog: Netflix
Raya and the Last Dragon: Disney +
Spencer: Amazon Prime
Summer of Soul: Disney +
Tick, Tick... Boom!: Netflix
The Tragedy of Macbeth: Apple TV+
West Side Story: Disney +

Te huur:
Dune
King Richard
Madres Paralelas
The Worst Person in the World

Zal er nog wel enkele vergeten zijn, zeker bij die wat al te huren zijn.
 
Qua musicals is het bij mij Singing In The Rain or gtfo.
Zelfs Chicago niet? Nog zo fun. Hell Moulin Rouge ook al belachelijk veel bekeken hier.

Greenwoods favo score totnutoe is wel Phantom Thread. Was al best verschoten hoe goed hij had gepresteerd voor TWBB maar deze is echt wel van een ander niveau.

Zimmer blijft wel een klassebak, maar is natuurlijk wel een beetje vastgeroest in zijn typische sound. En heeft Dune toch nog een beetje erkenning gekregen. Damned academy.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lint
Springtime For Hitler?

Gelukkig heeft iemand een handig overzichtje gemaakt waar je allerlei films kan zien!
The Producers (zowel original als remake) is awesome :love::love::love:.

Zelfs Chicago niet? Nog zo fun. Hell Moulin Rouge ook al belachelijk veel bekeken hier.
Moulin Rouge zie ik ook best graag. Die film heeft wat teveel flac gekregen imo.

Mijn favo is en blijft Rocky Horror hoor.
 
Heeft iemand eigenlijk West Side Story En Tick Tick Boom gezien? Ik heb de indruk dat die 2 grotendeels stil zijn gepasseerd bij de meesten.
WSS wel omdat ik fan ben van het origineel en omdat ik fan ben van Steven Spielberg. Geweldige remake, al heeft die een belangrijk pijnpunt niet kunnen oplossen in de remake: Tony en Maria zijn niet de boeiendste personages en de liedjes die ze alleen/samen zingen zijn de minst goede van allemaal imo. Maar voor de rest is dit een enorm indrukwekkende film, bomvol heerlijk camerawerk, uitstekende blocking en goed acteerwerk. Highly recommended, tenzij je gewoon echt niet tegen musicals kan. Ik ben zelf geen fan van het genre, maar heb wel al genoeg voorbeelden gezien van musicals die het voor mij wel doen: West Side Story, All That Jazz, Singing in the Rain, Les parapluies de Cherbourg, Grease, Gold Diggers of 1933, Les demoiselles de Rochefort, 42nd Street...

Tick Tick Boom niet gezien... omdat het een musical is :)
 
Zelfs Chicago niet? Nog zo fun. Hell Moulin Rouge ook al belachelijk veel bekeken hier.
Te veel acteurs met squinty eyes in Chicago. Zowel Gere als Zellweger, dat is er minstens één te veel!

Heb die 20 jaar geleden gezien dus weet er niet meer zoveel van. Moulin Rouge vond ik ook wel ok denk ik. Ook eens gaan kijken wat de andere genomineerden waren in 2002, geen sterk filmjaar precies.
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Heeft iemand eigenlijk West Side Story En Tick Tick Boom gezien? Ik heb de indruk dat die 2 grotendeels stil zijn gepasseerd bij de meesten.
In de Amerikaanse podcasts die ik luister, wordt Tick Tick Boom toch vaak aangeraden. Dat zou echt een goeie moeten zijn, hoewel hij mij dan weer totaal niet aanspreekt.
 
In de Amerikaanse podcasts die ik luister, wordt Tick Tick Boom toch vaak aangeraden. Dat zou echt een goeie moeten zijn, hoewel hij mij dan weer totaal niet aanspreekt.
Aangeraden inderdaad ja, ik zie die "online" ook vaak aangeraden worden.
Daarentegen ken ik precies niemand die die al gezien heeft.
 
Theater Kids: The Movie.
Het is een film over musicalnerds door en met musicalnerds en iedereen is een onuitstaanbare musicalnerd en elk liedje gaat over musicalnerds en hoe hard het is om een musicalnerd te zijn in New York en ze gaan echt Heel Erg Hard.

Fantastisch voor zijn doelpubliek, bizar fascinerend voor normale mensen, helse nachtmerrie voor zij die niet van musicals houden.
Ok now I'm interested :laugh:
 
Theater Kids: The Movie.
Het is een film over musicalnerds door en met musicalnerds en iedereen is een onuitstaanbare musicalnerd en elk liedje gaat over musicalnerds en hoe hard het is om een musicalnerd te zijn in New York en ze gaan echt Heel Erg Hard.

Fantastisch voor zijn doelpubliek, bizar fascinerend voor normale mensen, helse nachtmerrie voor zij die niet van musicals houden.
Als ze mij ooit naar Guantanamo sturen en iets zoeken om mij te martelen mag je altijd een wetransfer doen van die film
 
Ok, ik had CODA nog niet gezien, maar als ik de korte inhoud las, deed het mij meteen denken aan het Franse La Famille Bélier. Blijkbaar is het inderdaad gewoon een remake? :p
 
Terug
Bovenaan