Aanslag in Brussel op avond van voetbalmatch België-Zweden

Die zaken ga ik niet verdedigen, maar zijn ver naast de kwestie hier. Dat waren ook géén terreuraanslagen op willekeurige burgers, je kan het wél een mislukte staatsgreep noemen, dat wel.

proud boys en co hebben meer dan enkel het congres op hun geweten hoor. En de Oklahoma bombing was ik nog vergeten
Maar géén van hen was daarbij continu "God Bless America" aan het scanderen.
ik zie echt niet wat het verschil is tussen roepen en schrijven. Ja, het is minder zichtbaar, maar even gevaarlijk.

(Op zich ongevaarlijk dus, gezien het aantal betekenisloze Allahu akbars per dag)
 
En over het capaciteitsprobleem (dat er niet is, akkoord), ga ik gewoon zeggen dat er overal geopperd word om vliegtaksen te heffen op vluchten voor Jan met de pet in de straat, die een heel jaar gaat werken voor eens op reis te kunnen gaan. En illegalen zouden daar dan mooi aan ontsnappen en weer eens alles voor niets krijgen? Nee dat vind ik dan weer discriminatie tegen de gewone werkende bevolking.
Van mij mogen ze inderdaad net een iets minder aangename vlucht krijgen.
Maar die illegalen gaan niet richting Tenerife om in de zon te gaan liggen natuurlijk, die hun verplaatsing is eigenlijk een soortement straf. Je kan het feit dat een burger een hotel zelf moet betalen maar een crimineel gratis in de cel mag gaan zitten ook niet vergelijken.

Ik spreek voor mezelf, maar ik zou het helemaal niet erg vinden moest een groter deel van mijn belastingen gaan naar het succesvol verwijderen van illegalen in plaats van dat onnozele systeem met dat papiertje te gebruiken. Of dat nu via vluchten, treinen, boten, of bussen is; zolang het maar menselijk gebeurt. Maar zoals ik dus al zei: daar ligt het probleem niet.

Het probleem ligt in het feit dat bepaalde landen zoals bijvoorbeeld Tunesië (waarvan deze terrorist kwam) consequent weigeren om hun illegalen terug te nemen. Ik hoop dat dit zoveelste 'evenement' met een illegaal dan ook er voor zorgt dat de EU als blok een beetje wakker schiet en wat van hun slagkracht gaat gebruiken om te onderhandelen met die landen, want dat het zo niet langer verder kan is wat mij betreft al meer dan tien jaar duidelijk.

Maar het moet wel allemaal menselijk blijven. Illegalen (opnieuw: een illegaal is niet per se een crimineel) in laadruimtes steken gewoon omdat het illegalen zijn: daar pas ik voor.
 
Kan er iemand eens bepalen hoeveel keer dat ge Anders Breivik kunt gebruiken als tegenargument voor de talloze moslim terroristen ? Sedert 2011 wordt iedere aanslag van die gasten weerlegt met "jamaar kijk eens naar Breivik ". Ok we weten het nu wel , er was ook 1 verwarde westerling tegenover 10 tallen ( 100 tallen ) verwarde moslims . Anders Hitler nog eens van onder het stof halen, is lang geleden.
 
Wat is de waarde van roddels? Laat ons het bij zaken houden die enigszins aantoonbaar zijn.
Daartegenover staan de illegalen. En, excusez mon français, maar voor illegalen geldt maar 1 wet: en dat is de wet van de jungle. Ze hebben niets te verliezen. Om het even concreet te maken: wanneer jij als brave burger uit de supermarkt stapt met een kar vol eten. Even verder staat een illegaal en hij heeft honger. Wat staat er hem in hemelsnaam in de weg om jou neer te steken, je te beroven van je voedsel en ermee weg te lopen? Als daar niet toevallig een politie-agent in de buurt is die met hard power dit kan verhinderen, ben je gezien. En dit geldt voor alles. Je wordt aangereden door een illegaal, je wordt beroofd door een illegaal (Joe Van Holsbeek, voor wie niets te verliezen heeft is een simpele MP3-speler al voldoende), enzovoort.
Illegalen hebben net enorm veel te verliezen. Illegalen leven constant in onzekerheid. Die 60.000 - 100.000 mensen leven niet allemaal op straat. Dus die moeten geld verdienen in't zwart om in't zwart hun huur te betalen. De overgrote meerderheid zal het zo doen trouwens.

Waarom niet, misschien een zot idee hé, als je op een of andere manier kan aantonen dat je al 2j zwart werkt dat je in aanmerking kan komen voor versneld visum? Dan geef je die mensen ten minste een toekomstperspectief.
Wat gaan we anders blijven doen? Mensen terugsturen maar enkel op papier zoals vandaag? Als je ze al teruggestuurd krijgt, komen die evensnel terug hoor. (Trouwens, we zouden eens kunnen vragen aan Theo Francken waarom er uberhaupt geen verdrag tussen België en Tunesië is. Stevige roddel gaat al lang de ronde dat hij een diplomatiek incident creëerde door zattigheid toen hij in Tunesië was om zo'n document te ondertekenen.)

Ander ding dat ik hier las: een voorstel om alle terreurverdachten met mankracht 24/7 op te gaan volgen? Er is nu al geen geld. Alles wat je daar nu aan uitgeeft kan je minder geven aan bvb drugsbestrijding. Laat staan dat er genoeg budget is voor online/digitale criminaliteit... Die politieman die onze oranje fluoman heeft uitgeschakeld was nu al hoogstwaarschijnlijk een groentje aan 2000€ netto/m. Veel extra geld, of manschappen, zijn er niet om dat allemaal te kunnen bolwerken. Voor mij mag er meer geld gaan naar cybersecurity dan naar 1000 terreurverdachten te schaduwen.

@zarathustra : actief praktiserende moslims (allemaal extremen volgens jouw) drinken niet volgens hun geloof. Dat lijkt me minder extreem als onze door alcohol doordrenkte maatschappij. Waar dan vaak 'zinloos geweld' uit voorkomt. Veel van die extremelingen zijn trouwens Belg en hier geboren hé. Wat wil je doen, de islam afschaffen?

@TRUMP wtf, actual wtf. Dat is het enige wat ik kan uitbrengen op uw 'bijdragen' hier.

En dan gisteren waren de scholen hier enkel voor de Vlamingen & Europeanen toe. De franstaligen zagen geen dreiging, hoe kan dat weer. Overmorgen ga ik in mijn geel-blauwe sjaal naar't stadion en drink ik ene op de overlevers. Schol.
 
zullen we anders verwijzen naar Hans van Temsche?

Voor mij is dat eigenlijk prima.
Hans van Temsche waren gruwelijke feiten, we hebben die aangegrepen om onze wapenwetten een update te geven.

Deze (nieuwe) Abdesalem (Lassoued)?
  • Aangrijpen om illegaliteit op te sporen en zo'n mensen uit te zetten.
  • Een (nog) meer kritische blik op de gevaren van radicalisering in de Islam.
Waarom niet, misschien een zot idee hé, als je op een of andere manier kan aantonen dat je al 2j zwart werkt dat je in aanmerking kan komen voor versneld visum? Dan geef je die mensen ten minste een toekomstperspectief.
Wat gaan we anders blijven doen? Mensen terugsturen maar enkel op papier zoals vandaag? Als je ze al teruggestuurd krijgt, komen die evensnel terug hoor. (Trouwens, we zouden eens kunnen vragen aan Theo Francken waarom er uberhaupt geen verdrag tussen België en Tunesië is. Stevige roddel gaat al lang de ronde dat hij een diplomatiek incident creëerde door zattigheid toen hij in Tunesië was om zo'n document te ondertekenen.)

Leuke politieke roddel...
Maar waarom dit niet doen? Omdat je een gigantisch aanzuigeffect binnen en buiten Europa gaat creëren?
Omdat je illegaal gedrag gewoon gaat belonen?
  • Een Belgisch burger gaat zwartwerken en wordt betrapt, dus een boete...
  • een illegaal gaat in 't zwart werken en als hij kan bewijzen dat hij dit 2 jaar gedaan heeft (hoe je dit bewijzen kan zonder fraude, lijkt mij onmogelijk) dan krijgt die een énorme beloning: burgerschap, toegang to een volledige sociale zekerheid (waar hij nog zijn voorouders toe hebben bijgedragen), kwijtschelding van alle straffen/boetes die bij diens illegaliteit horen, ...

Hoe kom je er zelfs bij...
 
Allahu Akbar" roepen in de straten van Brussel is géén neutrale boodschap tijdens een manifestatie, integendeel. Ik vind het op z'n zachtst gezegd zwaar ongepast, en in de ergste interpretatie ervan: een steunboodschap aan anderen die diezelfde woorden hebben geroepen voor hun gruweldaden, bijna een jaar geleden in Frankrijk.
Mag ik je vragen hoeveel moslims je persoonlijk kent? Je komt echter over als een wereldvreemd iemand die uit z'n nek lult. Allahu akbar wordt gebruikt in verschillende situaties nl wanneer men geschoqueerd is over een bepaalde situatie (bijvoorbeeld wanneer men een overlijden verneemt van een familielid). Het wordt ook bij een uiting van vreugde bv bij een geboorte of het maken van een doelpunt van een favoriete voetbalteam. Ik hoor het hier regelmatig zeggen ook door vrienden en kenissen (opgegroeid in Vilvoorde en nu wonende in Brussel) en niemand die er hier van opkijkt
 
Ik hoop echt dat sommige reacties hier gebeuren uit frustratie want anders begint dit toch wel heel rare vibes te krijgen.
Mensen die totaal geen menselijkheid meer betonen tegenover anderen, het zal ook hier gebeuren zodra sommigen de kans krijgen dit ongestraft te doen.
 
Hoe kom je er zelfs bij...


Omdat ik naar andere wetgeving in andere landen kijk. In Spanje bijvoorbeeld is dit het geval.

Migrant workers who have been in Spain for two years or more will be able to enroll in training courses for jobs in the sectors with the most vacancies; the courses will allow the workers to apply for temporary residence papers.
Dan hebben ze tenminste al een tijdelijk visum. Kan je ze belasten, integreren in de maatschappij...
 


Omdat ik naar andere wetgeving in andere landen kijk. In Spanje bijvoorbeeld is dit het geval.


Dan hebben ze tenminste al een tijdelijk visum. Kan je ze belasten, integreren in de maatschappij...
En in de gaten houden. Imo is iemand met papieren en een verblijfplaats makkelijker te tracken dan een illegaal.
 
Wel dan is radicalisme in de Islam toch niet het enige probleem.
Islam is een gedachtegoed. Het extremisme daarin zegt dat al wat niet overeenkomt met dat gedachtegoed het niet waard is om als mens beschouwd te worden.
Extremisme bestaat echter in bijna elk gedachtegoed, geloof (of geen geloof), nationaliteit, ras, politieke voorkeur. Sommige mensen gaan altijd wel iets vinden om bepaalde andere mensen als dieren (of minder) te beschouwen.
Tijden worden nu extremer, sommigen voelen zich of hun comfort bedreigd (dat gevoel is al dan niet terecht) en ge ziet de pellen vernis van beschaving bij sommigen er al af gaan.
 
Maar het moet wel allemaal menselijk blijven. Illegalen (opnieuw: een illegaal is niet per se een crimineel) in laadruimtes steken gewoon omdat het illegalen zijn: daar pas ik voor.
Crimineel: met voorbedachte rade illegale activiteiten uitvoeren met als doel er beter van te worden.

Als je bent uitgeprocedeerd en uw asielaanvraag is afgewezen (documentje met land verlaten) en je verblijft hier nog steeds en weigert terug te keren. Dan is dat met voorbedachte rade hier blijven met het doel er beter van te worden

Dus een illegaal pleegt wel een crimineel feit en is bijgevolg een crimineel - al klinkt dat natuurlijk wel zwaar.
 
Waarom niet, misschien een zot idee hé, als je op een of andere manier kan aantonen dat je al 2j zwart werkt dat je in aanmerking kan komen voor versneld visum? Dan geef je die mensen ten minste een toekomstperspectief.
We gaan hen belonen voor illegale arbeid ofwat? Zo gaan we dat inderdaad opgelost krijgen

Zot idee: meer inzetten op controleren en bestraffen van illegale arbeid? En de opdrachtgevers (particulier of onderneming) gewoon heel zwaar straffen.

Hoe kan iemand eigenlijk bewijzen dat hij al 2jaar in het zwart werkt? Met een papiertje van zijn "werkgever"?
 
Crimineel: met voorbedachte rade illegale activiteiten uitvoeren met als doel er beter van te worden.

Als je bent uitgeprocedeerd en uw asielaanvraag is afgewezen (documentje met land verlaten) en je verblijft hier nog steeds en weigert terug te keren. Dan is dat met voorbedachte rade hier blijven met het doel er beter van te worden

Dus een illegaal pleegt wel een crimineel feit en is bijgevolg een crimineel - al klinkt dat natuurlijk wel zwaar.
Als we het heel nauw bekijken denk ik dat makkelijk meer dan de helft van de belgen crimineel is.

Te snel en/of dronken rijden zijn wellicht de bekendste en enkele van de meest voorkomende illegale activiteiten.

Het is maar hoe je het semantisch wilt benaderen. Technisch gezien kun je stellen dat je gelijk hebt.
 
We gaan hen belonen voor illegale arbeid ofwat? Zo gaan we dat inderdaad opgelost krijgen

Zot idee: meer inzetten op controleren en bestraffen van illegale arbeid? En de opdrachtgevers (particulier of onderneming) gewoon heel zwaar straffen.

Hoe kan iemand eigenlijk bewijzen dat hij al 2jaar in het zwart werkt? Met een papiertje van zijn "werkgever"?

Het is ook duidelijk een gevolg van dat Belgisch "beetje naast de pot pissen, dat mag"- gedrag
Door dat massief zwart werk in België, houdt men juist in stand dat illegalen hier lang onderdoken kunnen verblijven. Dat moeten we juist bestrijden. Niet belonen.
 
Mag ik je vragen hoeveel moslims je persoonlijk kent? Je komt echter over als een wereldvreemd iemand die uit z'n nek lult. Allahu akbar wordt gebruikt in verschillende situaties nl wanneer men geschoqueerd is over een bepaalde situatie (bijvoorbeeld wanneer men een overlijden verneemt van een familielid). Het wordt ook bij een uiting van vreugde bv bij een geboorte of het maken van een doelpunt van een favoriete voetbalteam. Ik hoor het hier regelmatig zeggen ook door vrienden en kenissen (opgegroeid in Vilvoorde en nu wonende in Brussel) en niemand die er hier van opkijkt


Ik vind dit ook maar een vreemde discussie eigenlijk. Maar Beffer heeft hier helemaal gelijk. Of het nu om feestvreugde of diepe droefheid gaat, "Allahu Akbar" kan op allerlei momenten van geluk, pijn, dankbaarheid, angst, ... worden gebruikt. Of het nu de geboorte van een kind betreft, het overlijden van een familielid, wanneer je wordt opgeschrikt door een spin, of wanneer je slaagt voor je rijbewijs. Het is niet het Arabische “God bless America”, het is het Arabische equivalent van "Oh my God".
 
Terug
Bovenaan