JanusDR
Well-known member
Wil je beweren dat de zon niet altijd schijnt en de wind niet altijd blaast?Daar sta je dan met je zonnepanelen en windmolens zonder zon/wind.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wil je beweren dat de zon niet altijd schijnt en de wind niet altijd blaast?Daar sta je dan met je zonnepanelen en windmolens zonder zon/wind.

Wil je beweren dat de zon niet altijd schijnt en de wind niet altijd blaast?![]()
Voor mij 36c, de injectie blijft dan stevig op 20c, hoelang gaan ze dat volhouden?![]()
Ah oké, dat is inderdaad een heel vreemd gegeven. Ik vind het niet vreemd dat de injectie tarieven hoog zijn bij momenten van 'weinig beschikbare' energie en weinig zon.Nu niet, maar als ik het goed begrepen heb, gaan ze tot nader order heel 2023 20c voor injectie geven.
![]()
Duits parlement keurt prijsplafond voor energie goed
De Duitse Bundestag heeft donderdag het prijsplafond voor aardgas, verwarming en elektriciteit goedgekeurd. Zoals elders in Europa moet een dergelijk plafond de gevolgen van de hoge inflatie opvangen, bij zowel bedrijven als burgers. De regeling moet vrijdag nog goedgekeurd worden in het...www.nieuwsblad.be
Industrie mag gas slurpen aan 7ct/kwh, wat voor belachelijke maatregel is dat nu weer... en wij in België 16ct betalen.
Tuurlijk, maar toont maar aan hoe zwak het Europees beleid is...Uiteindelijk betaalt de Duitser toch, is het niet via zijn energiefactuur dan wel via zijn belastingbrief. Idem voor de Fransman. Idem voor iedereen in elk land waar er een prijsplafond is.
Daar uw bidonnekes gaan vullen he.![]()
Duits parlement keurt prijsplafond voor energie goed
De Duitse Bundestag heeft donderdag het prijsplafond voor aardgas, verwarming en elektriciteit goedgekeurd. Zoals elders in Europa moet een dergelijk plafond de gevolgen van de hoge inflatie opvangen, bij zowel bedrijven als burgers. De regeling moet vrijdag nog goedgekeurd worden in het...www.nieuwsblad.be
Industrie mag gas slurpen aan 7ct/kwh, wat voor belachelijke maatregel is dat nu weer... en wij in België 16ct betalen.
Uiteindelijk betaalt de Duitser toch, is het niet via zijn energiefactuur dan wel via zijn belastingbrief. Idem voor de Fransman. Idem voor iedereen in elk land waar er een prijsplafond is.
Twee tot vier weken wachttijd voor een levering stookolie.^is dat niet gewoon omdat iedereen zijn mazout inslaat vòòr de winter komt? Niemand wilt zonder mazout vallen putje winter.
. De ergste koude is stilaan gepasseerd en ik kan terugvallen op een houtstoof, maar als het de volle 4 weken duurt is het wel lang natuurlijk. Er zullen wel gezinnen zonder vallen. Ze hebben al geleverd se. Maandagavond besteld, maandagochtend erop geleverd. Niet sneller of trager als anders.Twee tot vier weken wachttijd voor een levering stookolie.
Een contract op beide naam is een van de hoofdredenen waarom je het niet automatisch krijgt. De naam op het contract wordt vergeleken met het bevolkingsregister.Mijn energiecontract total energies staat op mezelf en partner naam. Ik zie ook geen enkele reden om niet automatisch energie premie te krijgen maar toch voor 2de keer niet.
Net via fod economie aanvraag ingevuld, email telefoon ean nummers en klantnummer, vrij basic.
Minimum 2 maanden verwerktijd staat er in de mail…
Dat is een andere premie dat je moet aanvragen.Vraagje dat ik krijg.
Een zelfstandige, krijgt die ook de premie?
Dus een zelfstandige met werkplaats/winkel/of bv. kapster op het domicilie adres?
En die krijgt dan de premie niet voor zijn woonplaats?Dat is een andere premie dat je moet aanvragen.
![]()
Vlaamse steun voor ondernemers (crisis)
Om ondernemingen te ondersteunen tijdens crisissituaties voorziet de Vlaamse overheid een aantal steunmaatregelen. Ook voor de energiecrisis gelden er nog maatregelen.www.vlaio.be