Aanpak van de gas- en energiecrisis

Nu niet, maar als ik het goed begrepen heb, gaan ze tot nader order heel 2023 20c voor injectie geven.
Ah oké, dat is inderdaad een heel vreemd gegeven. Ik vind het niet vreemd dat de injectie tarieven hoog zijn bij momenten van 'weinig beschikbare' energie en weinig zon.

Maar richting de zomer lijkt me dat een vreemd gegeven.

Industrie mag gas slurpen aan 7ct/kwh, wat voor belachelijke maatregel is dat nu weer... en wij in België 16ct betalen.

Industrie mag gas slurpen aan 7ct/kwh, wat voor belachelijke maatregel is dat nu weer... en wij in België 16ct betalen.

Uiteindelijk betaalt de Duitser toch, is het niet via zijn energiefactuur dan wel via zijn belastingbrief. Idem voor de Fransman. Idem voor iedereen in elk land waar er een prijsplafond is.

Daar uw bidonnekes gaan vullen he.

Ik weet nog dat wij voor ons oma altijd de gasflessen in Nederland gingen vullen. Geen idee waarom, was niet ver van de grens dat ze woonden maar dan nog. Of mss omdat het daar op zondag ook ging

Uiteindelijk betaalt de Duitser toch, is het niet via zijn energiefactuur dan wel via zijn belastingbrief. Idem voor de Fransman. Idem voor iedereen in elk land waar er een prijsplafond is.

Hier valt wel het één en ander voor te zeggen, Duitsland blinkt niet echt uit in het nemen van doordachte energiebeslissingen, maar die maatregel kan wel zorgen voor rust op de energiemarkt en zekerheid voor de industrie en daar gaat iedereen baat bij hebben.

^is dat niet gewoon omdat iedereen zijn mazout inslaat vòòr de winter komt? Niemand wilt zonder mazout vallen putje winter.
Twee tot vier weken wachttijd voor een levering stookolie.
Iemand die dit bericht kan lezen? Want ik heb besteld via Total 😀. De ergste koude is stilaan gepasseerd en ik kan terugvallen op een houtstoof, maar als het de volle 4 weken duurt is het wel lang natuurlijk. Er zullen wel gezinnen zonder vallen.

Mijn energiecontract total energies staat op mezelf en partner naam. Ik zie ook geen enkele reden om niet automatisch energie premie te krijgen maar toch voor 2de keer niet.

Net via fod economie aanvraag ingevuld, email telefoon ean nummers en klantnummer, vrij basic.

Minimum 2 maanden verwerktijd staat er in de mail…

Mijn energiecontract total energies staat op mezelf en partner naam. Ik zie ook geen enkele reden om niet automatisch energie premie te krijgen maar toch voor 2de keer niet.

Net via fod economie aanvraag ingevuld, email telefoon ean nummers en klantnummer, vrij basic.

Minimum 2 maanden verwerktijd staat er in de mail…
Een contract op beide naam is een van de hoofdredenen waarom je het niet automatisch krijgt. De naam op het contract wordt vergeleken met het bevolkingsregister.

Vraagje dat ik krijg.

Een zelfstandige, krijgt die ook de premie?
Dus een zelfstandige met werkplaats/winkel/of bv. kapster op het domicilie adres?

Vraagje dat ik krijg.

Een zelfstandige, krijgt die ook de premie?
Dus een zelfstandige met werkplaats/winkel/of bv. kapster op het domicilie adres?
Dat is een andere premie dat je moet aanvragen.

Dat is een andere premie dat je moet aanvragen.
En die krijgt dan de premie niet voor zijn woonplaats?

Nu ik geef het hun door, thnx voor de info.
Ze kunnen het aanvragen, als ze er geen recht op hebben horen ze het wel zeker 😊

Voorstel van Van Petegem in betrekking tot de accijnzen en de 6% BTW. Al zou dit voorstel een gat voorzien van 750k€. Al lijkt het mij wel het geval dat als men die accijns niet voorziet dat het jaarlijks gat nog groter is...

Maar bon, zo te zien werd dit voorstel al afgeschoten :

Terug
Bovenaan