Aanpak van de gas- en energiecrisis

Imo is Skyline hier wel serieus hypocriet hoor, zelf pleiten voor meer groen en duurzaamheid maar wanneer die groene stroom ter plekke moet raken is het NIMYBY. We moeten dringend af van altijd maar weer de baten te willen van bepaalde zaken maar nooit de lasten. Maar ja, gelukkig geven ze zelf wel aan wat het exacte probleem is:
Als we vertrekken, moeten we bij de Vlaamse overheid trouwens nog zelf over een compensatie onderhandelen
 
Dat er in BE slechte ruimtelijk ordening is, trek ik niet in twijfel en bevestig ik wel.
Maar bedrijven naast een grote snelweg vindt ikzelf geen slechte ruimtelijk ordening.

In onze streek lopen een paar hoogspaningskabels in de lucht en geen haan die erover kraait.

Woningen en verkavelingen langs snelwegen daarintegen wel.
In de ideale wereld zou je rond snelwegen industrie zetten, dan winkels & dan pas woning.
Dan spelen de winkels commerciele panden als buffer voor de woningen.
Nee maar zeggen dat je inzit met de gezondheid van uw medewerkers terwijl naast de snelweg ook niet meteen gezond is ...
Vandaar die witregel ertussen, bedoelde niet dat er verband was tussen dat bedrijf en de ruimtelijke ordening zelf :p
 
Imo is Skyline hier wel serieus hypocriet hoor, zelf pleiten voor meer groen en duurzaamheid maar wanneer die groene stroom ter plekke moet raken is het NIMYBY. We moeten dringend af van altijd maar weer de baten te willen van bepaalde zaken maar nooit de lasten. Maar ja, gelukkig geven ze zelf wel aan wat het exacte probleem is: Als we vertrekken, moeten we bij de Vlaamse overheid trouwens nog zelf over een compensatie onderhandelen
Dus ze zeggen dat ze 100% zeker zullen vertrekken maar dat de overheid hun wel eerst een schadevergoeding moet betalen? :unsure:
Of interpreteer ik dit verkeerd?
 
Ik heb nooit begrepen waarom ze daar een gebouw neergezet hebben (en er staat intussen al een tweede), toch totaal geen leuke plek om te werken.
Die gebouwen zijn de slechtste reclame ooit geweest, hadden ze hun gebouw elders gezet, had ik misschien ooit wel overwogen om daar te gaan solliciteren.
Geef mij maar een werkplek die wat verder van de autostrade ligt.
En als IT-bedrijf zo vrezen voor die straling is ook wel best gek, zeker als er geen bewijzen zijn.

Volgens mij is geld de enige factor hier die echt van tel is voor hen. Ze willen geen waardevermindering van hun gebouwen of ze willen gecompenseerd worden.
Ook snap ik totaal niet waarmee ze kunnen chanteren.
 
Chanteren... het zijn niet de enige die gaan verhuizen he. Gisteren nog op radio 1: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/11/ventilus-stappen-getuigenis/

Ik woon nu wat verder van het geplande traject maar mijn grootmoeder woont er vlak onder. Zij is 90, voor haar is het risico op kanker niet meer relevant, maar moest ik daar wonen zou ik ook verhuizen. Het is allemaal niet 100% bewezen ja... maar ik en velen met mij gaan het risico niet nemen.

De man in het artikel woont met zijn gezin ook onder het traject, hij gaat verhuizen en je mag zijn huis gratis hebben op voorwaarde dat je er komt wonen. Interesse?
 
Hopelijk gaat het nu Eindelijk beginnen dagen dat heel deze "bouw maar waar je wil" politiek zichzelf compleet aan het vastrijden is.

Helaas vrees ik er erg voor. Iedereen weet heel erg goed dat de eindeloze lintbebouwing van elvendertig redenen een heel slechte zaak is maar rijdt eens langs een random steenweg en ongetwijfeld zijn ze daar knal tussen 2 dorpskernen in, in de middel of nowhere, weer een nieuwe verkaveling aan het opstarten.

En dan collectief verbaasd zijn dat er mensen geimpacteerd zijn als er nutsverzieningen moeten gebouwd worden...
 
Hopelijk gaat het nu Eindelijk beginnen dagen dat heel deze "bouw maar waar je wil" politiek zichzelf compleet aan het vastrijden is.

Helaas vrees ik er erg voor. Iedereen weet heel erg goed dat de eindeloze lintbebouwing van elvendertig redenen een heel slechte zaak is maar rijdt eens langs een random steenweg en ongetwijfeld zijn ze daar knal tussen 2 dorpskernen in, in de middel of nowhere, weer een nieuwe verkaveling aan het opstarten.

En dan collectief verbaasd zijn dat er mensen geimpacteerd zijn als er nutsverzieningen moeten gebouwd worden...
Of ergens tussen de velden waar zelfs geen verharde weg ligt kom je soms gewoon nieuwbouw tegen. Complete waanzin

Hier aan rondpunt hadden ze 1 meter nodig van iemand zijn terrein voor afslag te maken dat dat verkeer niet over rondpunt meer moet. Daar woont niemand, is gewoon braakliggend terrein en toch wou die dat niet verkopen. Hebben ze dat maar via onteigening gedaan
 
Chanteren... het zijn niet de enige die gaan verhuizen he. Gisteren nog op radio 1: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/11/ventilus-stappen-getuigenis/

Ik woon nu wat verder van het geplande traject maar mijn grootmoeder woont er vlak onder. Zij is 90, voor haar is het risico op kanker niet meer relevant, maar moest ik daar wonen zou ik ook verhuizen. Het is allemaal niet 100% bewezen ja... maar ik en velen met mij gaan het risico niet nemen.

De man in het artikel woont met zijn gezin ook onder het traject, hij gaat verhuizen en je mag zijn huis gratis hebben op voorwaarde dat je er komt wonen. Interesse?

Ik zou onmiddellijk tekenen voor dat gratis huis. Vanavond nog als het kan :)

Niet-ionizerende electro-magnetische straling. Dat zie je gewoon in fysica van het middelbaar hoor. De hysterie mag nu echt wel gaan stoppen.
 
Het is allemaal niet 100% bewezen ja... maar ik en velen met mij gaan het risico niet nemen.
Maar de negatieve gezondheidseffecten van naast een autosnelweg wonen zijn wél bewezen. Dat was voor die persoon en zijn kinderen allemaal geen probleem? Een van de burgerbewegingen tegen Ventilus heet 'Leefbaar E403'. Dat vind ik echt een absurde naam, iets uit de hoed van Hugo Matthysen ofzo.
 

Zou die dat geschreven heeft dat zelf geloven :wtf:
Nochtans klopt hetgeen dat die zegt, en hetgeen ik niet kan lezen.

Zelfs bij maar 1€ besparen tov ervoor klopt het namelijk. Er staat niet voor niets tot...
 
Nochtans klopt hetgeen dat die zegt, en hetgeen ik niet kan lezen.

Zelfs bij maar 1€ besparen tov ervoor klopt het namelijk. Er staat niet voor niets tot...
8000 euro besparen met geothermische WP tov gas? Zelfs met gemiddeld verbruik betaal je zoveel niet voor gas.
En als je energetisch krot hebt ga je geen WP steken lijkt me
 
8000 euro besparen met geothermische WP tov gas?
Geothermische werkt aan SCOP 4.6-5. Gas zit aan een conversierate 2.7 à 2.8 qua prijs.
Voor gemak, neem dat je 200% efficiënter bent.
Dus als je veel verbruikt en nooit geïsoleerd hebt of je hebt een paleis als woning (dus enorme oppervlakte) dan kan dat kloppen.
Of het een goed idee is om dat geld in een geothermische warmtepomp te steken ipv in isolatie... dat is een andere discussie.

Voor de rest opnieuw, tot 14k besparing.
Al geef ik u gelijk dat men die uitleg met een serieuze korrel zout neemt. Maar het punt blijft dat er staat tot en met.
 
Geothermische werkt aan SCOP 4.6-5. Gas zit aan een conversierate 2.7 à 2.8 qua prijs.
Voor gemak, neem dat je 200% efficiënter bent.
Dus als je veel verbruikt en nooit geïsoleerd hebt of je hebt een paleis als woning (dus enorme oppervlakte) dan kan dat kloppen.
Of het een goed idee is om dat geld in een geothermische warmtepomp te steken ipv in isolatie... dat is een andere discussie.

Voor de rest opnieuw, tot 14k besparing.
Al geef ik u gelijk dat men die uitleg met een serieuze korrel zout neemt. Maar het punt blijft dat er staat tot en met.
Is dat ook als je uw water tot 80° moet verwarmen?
 
Het is een (flut)artikel in het Nieuwsblad, maar als er staat "tot xxx EUR besparen", klopt die stelling ook wanneer dit enkel geldt voor Jos die in een gigantische villa woont zonder isolatie, en die zijn thermostaat op 28 °C instelt met de ramen open.

Allez, basislogica en dat soort zaken.
 
Terug
Bovenaan