Ze zitten nog met 50.000 fietsen dus je moet je niet haasten. Allemaal hopen dat ze niet failliet gaan en dan u frame breektVoor wie een mtb wil: Rose geeft momenteel 20% korting

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze zitten nog met 50.000 fietsen dus je moet je niet haasten. Allemaal hopen dat ze niet failliet gaan en dan u frame breektVoor wie een mtb wil: Rose geeft momenteel 20% korting

Items =/= fietsenZe zitten nog met 50.000 fietsen dus je moet je niet haasten. Allemaal hopen dat ze niet failliet gaan en dan u frame breekt![]()

FietsenItems =/= fietsen![]()
Giant is lang niet de enige. Vooral fietsenproducenten die zelf alle of een groot deel van de verkoop van hun fietsen aan de consument voor hun rekening nemen, zien af. Zij kunnen het voorraadrisico niet doorschuiven naar de fietswinkeliers.
Zo zit de Duitse fietsenbouwer Rose Bikes met een immense voorraad van 50.000 onverkochte fietsen. De meer dan een eeuw oude fabrikant boekte in het boekjaar 2021-2022, dat tot eind september liep, nog een groei van 17 procent tot 174 miljoen euro, maar zag daarna de vraag stilvallen. Het merk geeft nu kortingen tot 15 procent om van de overschotten af te komen én broodnodige cash vrij te maken.
Nog even wachten dus voor dumpingprijzen![]()
Denk niet dat dat echt bij iemand gelukt isEn dan toeslaan voor de koopjes 2dehands. Wachten op de nieuwe coronagolf, en dan sellen, repeat x200 en FIRE@40

De Rally reeks van Garmin krijg vrij goeie reviews voor zover ik mee ben. Véél beter dan de oude Vectors alleszins (Vector 3 was semi-ok, denk ik, Vector 2 was vrij dramatisch).Merci voor jullie input.
Op mijn huidige fiets heb ik de powermeter in mijn pedalen zitten (Rally RS200 van Garmin). Welke is de beste? Die van Garmin of die op de Canyon?
Normaal ben ik nooit zo besluiteloos maar nu heb ik het toch moeilijk. Allez in theorie want in praktijk kan ik momenteel geen van beiden NU kopen ...Bij Canyon staat "binnenkort" en bij Scott gaat dat ook niet simpel zijn. Oog zegt Canyon maarja uiterlijk is niet altijd de juiste keuze.
Swat luxeprobleem

Ter info: Alle (RS, XC...) 200 pedalen van Garmin zijn dubbelzijdig. De enkelzijdige varianten dragen het nummer 100 (RS100, XC100...).Ik ga ervan uit dat die rally dubbelzijdig is?
Dan zijn de pedalen beter dan de enkelzijdige van 4iii. Die trouwens niet zulke goeie reviews kreeg. Ik weet niet in hoeverre updates dit al gefixt hebben.
Zowel de foil als de aeroad zijn belachelijk goeie fietsen waar je veel waar voor je geld krijgt. Ga gewoon voor diegene die je het mooiste vindt zou ik zeggen![]()
Ter info: Alle (RS, XC...) 200 pedalen van Garmin zijn dubbelzijdig. De enkelzijdige varianten dragen het nummer 100 (RS100, XC100...).

Vermits ik hier in de buurt bij de lokale fietswinkel de Scott niet te pakken kan krijgen is de keuze gevallen op de Aeroad. Vermits ik eerder naar de leken neig heb ik heb nog een paar vraagjes voor de kenners ...Ik heb weer even jullie hulp/mening nodig.
Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe koersfiets maar kan niet kiezen. Welke zouden jullie nemen en waarom?
Canyon Aeroad CF SLX 8 Disc Di2 of Scott Foil RC 10 (Canyon maat S en Scott maat 54)
Ik ben nog altijd "een sjotterke" dus vooral in gebruik tussen mei en augustus. Rij graag aan de vaart tussen Leuven en Mechelen maar even graag "Brabantse Pijl" en "Ronde van Vlaanderen" parcours ... Naar de Ardennen zou ik wel eens graag willen gaan maar écht hooggebergte zit er voorlopig niet direct aan te komen denk ik.
Merci voor jullie raad!![]()

Vermits ik hier in de buurt bij de lokale fietswinkel de Scott niet te pakken kan krijgen is de keuze gevallen op de Aeroad. Vermits ik eerder naar de leken neig heb ik heb nog een paar vraagjes voor de kenners ...
Ik zou gaan voor de wit met zwarte Canyon Aeroad CF SLX 8 Disc Di2. Ik ben zelf ongeveer 1m75 en ik heb nu een Merida Scultura E-7000 maat 54. Als ik mijn gestalte en binnenbeen lengte ingeef op de site van Canyon raden ze mij een Small aan. Iemand met mijn postuur die kan bevestigen dat dit klopt?
Dan misschien een paar héél domme vragen maja op internet lees je vanalles en meestal op 2 verschillende sites 2 verschillende meningen. Dus here I go.![]()
Zoals gezegd is het niet de bedoeling om volgende maand cols in de alpen of Pyreneeën te gaan beklimmen maar valt dat wat mee om daarmee bergop te rijden? Ik ben zelf uit de omgeving van de druivenstreek en rij zoals gezegd al eens graag een Brabantse pijl of trek al eens graag richting de "Walen". Met de Merida rij ik wel redelijk vlot bergop (allez dat zijn heuveltjes hé) en dat zou toch tof zijn om daar met de nieuwe niet al te veel te moeten voor onder doen. De Merida weegt 7kg tegenover 7.8 van de Aeroad. Sommigen raden dan eerder de Ultimate aan.
De andere vraag die ik heb gaat over de wielen. Uiteraard zijn dat aero wielen maar hoe zit dat qua wind? Zoals het voorbije jaar toch redelijk winderig was heb ik geen zin om "uit het niets" een meter opzij geblazen te worden en onder een auto, bus, ... te belanden. Ikzelf weeg ongeveer 65kg en ik zie dat ze op een Small 50mm wielen zetten maar toch. Hier heb ik zelf dus nul ervaring mee.
Ahja laatste vraag voor de ervaringsdeskundigen. Op de bestel pagina staat "binnenkort" en dan "mei-september". Is dat de periode wanneer je zou kunnen bestellen of de periode waarop ze leverbaar zouden zijn? Niet dat het zo hard presseert maja eens ik ergens mijn zinnen op heb gezet ... ;-)
Het enige wat mij een beetje "afschrikt" zij de klachten over de krakende zadelpen. Is dat ondertussen opgelost op de nieuwe modellen?
Merci alvast voor de verduidelijking en tips!
Aeroad is fiets die zeer vlot en leuk klimt.Vermits ik hier in de buurt bij de lokale fietswinkel de Scott niet te pakken kan krijgen is de keuze gevallen op de Aeroad. Vermits ik eerder naar de leken neig heb ik heb nog een paar vraagjes voor de kenners ...
Ik zou gaan voor de wit met zwarte Canyon Aeroad CF SLX 8 Disc Di2. Ik ben zelf ongeveer 1m75 en ik heb nu een Merida Scultura E-7000 maat 54. Als ik mijn gestalte en binnenbeen lengte ingeef op de site van Canyon raden ze mij een Small aan. Iemand met mijn postuur die kan bevestigen dat dit klopt?
Dan misschien een paar héél domme vragen maja op internet lees je vanalles en meestal op 2 verschillende sites 2 verschillende meningen. Dus here I go.
Zoals gezegd is het niet de bedoeling om volgende maand cols in de alpen of Pyreneeën te gaan beklimmen maar valt dat wat mee om daarmee bergop te rijden? Ik ben zelf uit de omgeving van de druivenstreek en rij zoals gezegd al eens graag een Brabantse pijl of trek al eens graag richting de "Walen". Met de Merida rij ik wel redelijk vlot bergop (allez dat zijn heuveltjes hé) en dat zou toch tof zijn om daar met de nieuwe niet al te veel te moeten voor onder doen. De Merida weegt 7kg tegenover 7.8 van de Aeroad. Sommigen raden dan eerder de Ultimate aan.
De andere vraag die ik heb gaat over de wielen. Uiteraard zijn dat aero wielen maar hoe zit dat qua wind? Zoals het voorbije jaar toch redelijk winderig was heb ik geen zin om "uit het niets" een meter opzij geblazen te worden en onder een auto, bus, ... te belanden. Ikzelf weeg ongeveer 65kg en ik zie dat ze op een Small 50mm wielen zetten maar toch. Hier heb ik zelf dus nul ervaring mee.
Ahja laatste vraag voor de ervaringsdeskundigen. Op de bestel pagina staat "binnenkort" en dan "mei-september". Is dat de periode wanneer je zou kunnen bestellen of de periode waarop ze leverbaar zouden zijn? Niet dat het zo hard presseert maja eens ik ergens mijn zinnen op heb gezet ... ;-)
Het enige wat mij een beetje "afschrikt" zij de klachten over de krakende zadelpen. Is dat ondertussen opgelost op de nieuwe modellen?

Dat zou de correcte maat moeten zijn ja.Vermits ik hier in de buurt bij de lokale fietswinkel de Scott niet te pakken kan krijgen is de keuze gevallen op de Aeroad. Vermits ik eerder naar de leken neig heb ik heb nog een paar vraagjes voor de kenners ...
Ik zou gaan voor de wit met zwarte Canyon Aeroad CF SLX 8 Disc Di2. Ik ben zelf ongeveer 1m75 en ik heb nu een Merida Scultura E-7000 maat 54. Als ik mijn gestalte en binnenbeen lengte ingeef op de site van Canyon raden ze mij een Small aan. Iemand met mijn postuur die kan bevestigen dat dit klopt?![]()
Gaat geen enkel probleem zijn hoor. In cijfers gaat hij trager klimmen ja, maar je hebt ook nog een bergaf na een bergop en daar ga je dan sneller zijn.Dan misschien een paar héél domme vragen maja op internet lees je vanalles en meestal op 2 verschillende sites 2 verschillende meningen. Dus here I go.
Hoge wielen blijven opletten geblazen eh.De andere vraag die ik heb gaat over de wielen. Uiteraard zijn dat aero wielen maar hoe zit dat qua wind? Zoals het voorbije jaar toch redelijk winderig was heb ik geen zin om "uit het niets" een meter opzij geblazen te worden en onder een auto, bus, ... te belanden. Ikzelf weeg ongeveer 65kg en ik zie dat ze op een Small 50mm wielen zetten maar toch. Hier heb ik zelf dus nul ervaring mee.
Is een maat voor niks. Gewoon elke dag checken en vooral op maandag.Ahja laatste vraag voor de ervaringsdeskundigen. Op de bestel pagina staat "binnenkort" en dan "mei-september". Is dat de periode wanneer je zou kunnen bestellen of de periode waarop ze leverbaar zouden zijn? Niet dat het zo hard presseert maja eens ik ergens mijn zinnen op heb gezet ... ;-)
Is verbeterd. Maar volledig opgelost zou ik niet durven zeggen.Het enige wat mij een beetje "afschrikt" zij de klachten over de krakende zadelpen. Is dat ondertussen opgelost op de nieuwe modellen?
) getwijfeld om die te bestellen maja dat is misschien toch een beetje overkill. 
Ik wacht dan wel altijd braaf boven hé. ;-)
)
Natuurlijk ligt dat aan de niet optimale conditie, beetje andere zithouding maar zo erg had ik ze nog niet gehad. 

Sorry maar hier ben ik wéér ...
Ik ben maandag eens in Valkenburg bij het Shimano Experience Center een Aeroad CF SLX 8 gaan huren voor een dag. Ik heb de "Amstel Gold Lus 2" gereden. Afstand 110 km en in realiteit net iets boven de 1800 hoogte meters. (in de pdf waren het er 200 minder)
Het was droog maar enorm veel wind. (4-5 bft). Daar heb ik dus al dadelijk aan den lijve de impact van de wind op de hoge velgen kunnen voelen. Dat was toch niet echt "relax" rijden vond ik. Kan ook zijn omdat ik dat niet gewend ben natuurlijk maar toch ... als ik "in de beugels reed" had ik precies niet veel nodig om de controle te verliezen. Gewoon rechtop zittend met de handen aan de shifters had ik er minder moeite mee.
Qua klimmen leek dat wel mee te vallen. Ben er veel voorbij gegaan in de heuveltjes (al waren het vooral "pappie's" die op stap waren precies) en op strava toch bijna overal de beste tijd van de dag. Ik kan het niet helemaal vergelijken met mijn huidige fiets (dat denk ik wel een klimfiets is) omdat ik daarmee nog nooit in die streek ben gaan fietsen maar die lijkt wel iets makkelijker te klilmmen dan de Aeroad effectief.
Waar ik wel van verschoten was op het einde was dat mijn gemiddelde snelheid echt wel een pak lager lag dan een vergelijkbare rit in de Vlaamse Ardennen een tijdje geleden. Wel natuurlijk een aantal "verzachtende omstandigheden": Ik heb onlangs mijn sleutelbeen gebroken en mijn schouder uit de kom. Heb ondertussen wel wat gezwift (was het enige wat mocht) en was de eerste keer terug buiten eigenlijk in 7 weken. Maar toch ... Op de Gulpenerberg had ik mijn moeilijkste moment. Krampen in beide bovenbenen maar toch door gezwalpt tot boven.Natuurlijk ligt dat aan de niet optimale conditie, beetje andere zithouding maar zo erg had ik ze nog niet gehad.
Nu heb ik er wel een hele dag mee mogen rijden maar zit ik toch nog altijd met wat twijfels. Van dat "Aero" effect heb ik weinig gemerkt. Waarschijnlijk waren de condities daar niet optimaal voor? Ik reed op het einde een aflopend stuk terug richting Valkenburg met vol de wind op de kop. 250 watt (ik weeg 66kg) aan het bijtrappen en reed daar ocharm 23 km/u. WTF
Ook qua optrekken had ik precies het idee dat ik daar iets meer moeite voor moest doen dan op mijn Merida. Maar dat kan ook gewoon een waanidee in mijn hoofd zijn ...
Ik zit nu gewoon te twijfelen of ik toch niet beter ook eens de Ultimate zou gaan testen. Qua looks vind ik de Aeroad sowieso mooier maja dat telt niet zeggen ze dan.
Hieronder aan aantal foto's:
![]()
![]()
![]()

Gemiddelde snelheid en stevige wind gaat hoe dan ook niet goed samen.Sorry maar hier ben ik wéér ...
Ik ben maandag eens in Valkenburg bij het Shimano Experience Center een Aeroad CF SLX 8 gaan huren voor een dag. Ik heb de "Amstel Gold Lus 2" gereden. Afstand 110 km en in realiteit net iets boven de 1800 hoogte meters. (in de pdf waren het er 200 minder)
Het was droog maar enorm veel wind. (4-5 bft). Daar heb ik dus al dadelijk aan den lijve de impact van de wind op de hoge velgen kunnen voelen. Dat was toch niet echt "relax" rijden vond ik. Kan ook zijn omdat ik dat niet gewend ben natuurlijk maar toch ... als ik "in de beugels reed" had ik precies niet veel nodig om de controle te verliezen. Gewoon rechtop zittend met de handen aan de shifters had ik er minder moeite mee.
Qua klimmen leek dat wel mee te vallen. Ben er veel voorbij gegaan in de heuveltjes (al waren het vooral "pappie's" die op stap waren precies) en op strava toch bijna overal de beste tijd van de dag. Ik kan het niet helemaal vergelijken met mijn huidige fiets (dat denk ik wel een klimfiets is) omdat ik daarmee nog nooit in die streek ben gaan fietsen maar die lijkt wel iets makkelijker te klilmmen dan de Aeroad effectief.
Waar ik wel van verschoten was op het einde was dat mijn gemiddelde snelheid echt wel een pak lager lag dan een vergelijkbare rit in de Vlaamse Ardennen een tijdje geleden. Wel natuurlijk een aantal "verzachtende omstandigheden": Ik heb onlangs mijn sleutelbeen gebroken en mijn schouder uit de kom. Heb ondertussen wel wat gezwift (was het enige wat mocht) en was de eerste keer terug buiten eigenlijk in 7 weken. Maar toch ... Op de Gulpenerberg had ik mijn moeilijkste moment. Krampen in beide bovenbenen maar toch door gezwalpt tot boven.Natuurlijk ligt dat aan de niet optimale conditie, beetje andere zithouding maar zo erg had ik ze nog niet gehad.
Nu heb ik er wel een hele dag mee mogen rijden maar zit ik toch nog altijd met wat twijfels. Van dat "Aero" effect heb ik weinig gemerkt. Waarschijnlijk waren de condities daar niet optimaal voor? Ik reed op het einde een aflopend stuk terug richting Valkenburg met vol de wind op de kop. 250 watt (ik weeg 66kg) aan het bijtrappen en reed daar ocharm 23 km/u. WTF
Ook qua optrekken had ik precies het idee dat ik daar iets meer moeite voor moest doen dan op mijn Merida. Maar dat kan ook gewoon een waanidee in mijn hoofd zijn ...
Ik zit nu gewoon te twijfelen of ik toch niet beter ook eens de Ultimate zou gaan testen. Qua looks vind ik de Aeroad sowieso mooier maja dat telt niet zeggen ze dan.
Hieronder aan aantal foto's:
![]()
![]()
![]()