Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Die prijs voor de Camino Al was helaas een fout, dinsdag was ie al gecorrigeerd naar €1950.
Ik heb ze nog even gecontacteerd eromtrent, maar helaas :-)

iemand die weet of er op velofollies terug kortingscodes te verkrijgen zullen zijn op de canyonstand?
Enkele jaren terug mijn ultimate gekocht via een kortingscode die ik daar gekregen heb.

Die prijs voor de Camino Al was helaas een fout, dinsdag was ie al gecorrigeerd naar €1950.
Ik heb ze nog even gecontacteerd eromtrent, maar helaas :)
Helaas! 1950 is mijn inziens wel nog een serieus goeie prijs, maar voor €500 minder was het wel een no-brainer!

iemand die weet of er op velofollies terug kortingscodes te verkrijgen zullen zijn op de canyonstand?
Enkele jaren terug mijn ultimate gekocht via een kortingscode die ik daar gekregen heb.
Ja, in de nieuwsbrief van Canyon werd dit vermeld. Er werd wel niet meegedeeld hoeveel korting er wordt gegeven.

Wat voor korting heb je gekregen op je Ultimate?

Ja, in de nieuwsbrief van Canyon werd dit vermeld. Er werd wel niet meegedeeld hoeveel korting er wordt gegeven.

Wat voor korting heb je gekregen op je Ultimate?

Thx! Dan ga ik eens moeten binnenspringen dit weekend
De vorige keer kreeg ik een kortingsbon van 5% & via cycling vlaanderen gratis verzending.

Ondertussen nog wat liggen brainstormen

*Een E-mtb gaat het niet worden. Gisteren nog eens gereden, 35 km op de 26" rond nieuwpoort. We hebben hier veel paden die slingeren door de duinbosjes, met leuke kombochtjes en kleine hellingen (singletrack).

*Een fully lijkt mooi, maar zoals hier al vermeld, overkill voor de Vlaamse paden en singletracks. Hoewel ik zot ben van afdalen en slingerende bochten, moet ik realistisch zijn en beseffen dat die mtb misschien 1 a 2 keer per jaar de Ardennen zal zien.

Dat brengt me terug bij een hardtail, dit zal dan mijn 3e zijn. Wat denken de kenners van:

De cube reaction c62 race?

In Duitsland staat ie voor 1750 euro :eek:

Ik versta niet goed waarom de c62 reaction race een lage score krijgt voor schakelgedrag. Daar waar andere merken in deze prijscategorie maar gewoon deore aanbieden is deze toch uitgerust met als het betere materiaal.

Die score moet je niet direct linken met het schakelgedrag, maar eerder met de duurzaamheid en gewicht van de aandrijflijn.

Als je die op de kop kunt tikken voor 1750 euro, is dat prijs/kwaliteit een zeer goeie koop. Zeker voor het doel dat jij voor ogen hebt.

Die score moet je niet direct linken met het schakelgedrag, maar eerder met de duurzaamheid en gewicht van de aandrijflijn.

Als je die op de kop kunt tikken voor 1750 euro, is dat prijs/kwaliteit een zeer goeie koop. Zeker voor het doel dat jij voor ogen hebt.
Hij is nu niet leverbaar, maar ik heb een melding aangemaakt. Ik kan natuurlijk niet lang meer wachten ;)

ik zou zelfs zeggen: eerder qua gewicht, niet op vlak van duurzaamheid. Ik heb zelf de ervaring dat duurdere kettingen (dus lichtere) minder lang meegaan (afhankelijk van type, etc.)
Als een Deore (zij het standaard, of XT) niet goed schakelt, is de kabel versleten of is hij niet goed afsteld.

ik zou zelfs zeggen: eerder qua gewicht, niet op vlak van duurzaamheid. Ik heb zelf de ervaring dat duurdere kettingen (dus lichtere) minder lang meegaan (afhankelijk van type, etc.)
Als een Deore (zij het standaard, of XT) niet goed schakelt, is de kabel versleten of is hij niet goed afsteld.
De Deore shifters zijn vaak toch wat minder qua kwaliteit en gevoel, maar het is maar wat je gewoon bent natuurlijk. Deore derailleur met xt shifter is de sweet spot qua prijs/kwaliteit.

De Deore shifters zijn vaak toch wat minder qua kwaliteit en gevoel, maar het is maar wat je gewoon bent natuurlijk. Deore derailleur met xt shifter is de sweet spot qua prijs/kwaliteit.
Ik zou persoonlijk net het omgekeerde zeggen.
iets wat de actie uitvoert belangrijker dan de hendel die het initieert. Beiden bezitten ook dezelfde rapidfire technologie.

Laatst bewerkt:
Ik zou persoonlijk niet het omgekeerde zeggen.
iets wat de actie uitvoert belangrijker dan de hendel die het initieert. Beiden bezitten ook dezelfde rapidfire technologie.
12 speed XT kan twee versnellingen afschakelen, tegenover eentje voor Deore en SLX. Verder is de clutch van XT gemakkelijker bij te regelen. De rest: allemaal net iets strakker bij het duurdere materiaal, maar persoonlijk is wat mij betreft een SLX derailleur met een XT shifter puur in opzicht van prijs-kwaliteit de te kloppen combinatie.

Ik zou persoonlijk niet het omgekeerde zeggen.
Een derailleur is eigenlijk niet geïndexeerd hé, die heeft gewoon een vrije bewegingsbaan. Dus of dat nu een Deore is of een XT, maakt eigenlijk nauwelijks uit.

Een shifter bepaalt de cable actuation, de precisie, het aantal shifts, het gevoel….

… en is dus ook véél belangrijker. @Selten heeft imho 100% gelijk.

12 speed XT kan twee versnellingen afschakelen, tegenover eentje voor Deore en SLX. Verder is de clutch van XT gemakkelijker bij te regelen. De rest: allemaal net iets strakker bij het duurdere materiaal, maar persoonlijk is wat mij betreft een SLX derailleur met een XT shifter puur in opzicht van prijs-kwaliteit de te kloppen combinatie.
Kan SLX ook geen 2 tegelijk (double shift) afschakelen?

Een derailleur is eigenlijk niet geïndexeerd hé, die heeft gewoon een vrije bewegingsbaan. Dus of dat nu een Deore is of een XT, maakt eigenlijk nauwelijks uit.

Een shifter bepaalt de cable actuation, de precisie, het aantal shifts, het gevoel….

… en is dus ook véél belangrijker. @Selten heeft imho 100% gelijk.
Euh, nee.
Er bestaat zoiets als rear shift ratio. Zo denken nogal wat mensen dat als hun oude ultegra 10sp het begeeft dat ze er dan maar een tiagra kunnen opzetten, maar dat is helemaal niet compatibel. Dat krijg je weinig mensen uitgelegd.

https://bike.bikegremlin.com/1278/bicycle-rear-derailleur-compatibility/

Euh, nee.
Er bestaat zoiets als rear shift ratio. Zo denken nogal wat mensen dat als hun oude ultegra 10sp het begeeft dat ze er dan maar een tiagra kunnen opzetten, maar dat is helemaal niet compatibel. Dat krijg je weinig mensen uitgelegd.

https://bike.bikegremlin.com/1278/bicycle-rear-derailleur-compatibility/
Haha, ja, dat weet ik ook wel. Heck, ik maak er mijn levenswerk van om drivetrains te combineren. Zo rijd ik met een 12 speed XT-shifter met een NX achterderailleur.

Uw ratio ligt vast hé, dat heeft niks met kwaliteit te maken. Het gaat hier over de mix tussen, uiteraard, compatibel materiaal.

De shifter is geïndexeerd (versus friction shifters vroeger), de derailleur is dat niet (en was dat vroeger ook niet) want die kan vrij bewegen over de hele breedte.

NX en XX1 hebben dezelfde ratio, maar een NX shifter met een XX1 derailleur gaat 10 keer minder precies schakelen dan omgekeerd.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan