Aankoopadvies: welke racefiets/MTB?

Ja die maken ze idd niet meer. Mijne gaat enkel in waarde stijgen dus :unsure:

Soms kan je idd beter 50/100 euro meer vragen, maar ze ronden graag af zeker en dus steken ze er een brolelement of 2-3 in ...
 
Ja die maken ze idd niet meer. Mijne gaat enkel in waarde stijgen dus :unsure:
Dan heb ik ook geluk :)
Ik heb volgens mij dezelfde als u maar dan een jaar ouder (met 1x11 XT / carbon zadelpen / carbon crankstel (race face next R)).

Procaliber 8.... Ik wou gene carbonnen kader (om in de ardennnen te knallen vertrouw ik dat toch nog altijd niet)
 
Dan heb ik ook geluk :)
Ik heb volgens mij dezelfde als u maar dan een jaar ouder (met 1x11 XT / carbon zadelpen / carbon crankstel (race face next R)).

Procaliber 8.... Ik wou gene carbonnen kader (om in de ardennnen te knallen vertrouw ik dat toch nog altijd niet)
Ja maar mijne is 1*12, nx met wat gx mix
 
Het zal toch de trek worden, daarnet wel gezien in zwart/grijs wat wel echt machtig is maar de 56 die hij nog binnen kreeg was al gereserveerd.
Van die cube werd ik dus niet echt warm, en verkoper deed ook geen moeite om hem op te hemelen.
Dus morgen naar andere winkel waar ze die trek in paarse uitvoering binnen krijgen en hopelijk nog niet verkocht.
En dan nog eens goed naar de kleur zien en proberen te beslissen :) almost...
 
Succes met de keuze vandaag!
Ik herken dat gevoel wel, die topmerken kunnen wel fietsen maken met een wauw-factor en bij zo een Cube of Bulls ofzo heb je dat dan niet echt. Al kan ik er niet de vinger op leggen waarom.
Ik heb uiteindelijk die Specialized gekocht die jij ook bekeken hebt (die stond bij mijn fietsenmaker wel nog aan 200 euro goedkoper maar is nu ook duurder geworden daar, ik was net op tijd). Maar zo een Trek Domane of Emonda zou mij ook wel bekoord hebben :love2:
 
Succes met de keuze vandaag!
Ik herken dat gevoel wel, die topmerken kunnen wel fietsen maken met een wauw-factor en bij zo een Cube of Bulls ofzo heb je dat dan niet echt. Al kan ik er niet de vinger op leggen waarom.
Ik heb uiteindelijk die Specialized gekocht die jij ook bekeken hebt (die stond bij mijn fietsenmaker wel nog aan 200 euro goedkoper maar is nu ook duurder geworden daar, ik was net op tijd). Maar zo een Trek Domane of Emonda zou mij ook wel bekoord hebben :love2:
Ja de emonda's waren denk ik ook 200€ goedkoper enige tijd geleden.
Knoop nog niet doorgehakt, ik twijfel toch nog tussen de paarse en grijs/zwarte 😅
Wel meerdere mogelijkheden in fietsenwinkels 'in de buurt' allemaal in mei nog eentje dat binnenkomt/zou binnenkomen.
 
Past niet bij de titel, maar welke gravel bike?
Waarom er in de winter voornamelijk met de gravelbike gereden wordt? Stabielere geometrie en banden waar je meer grip mee hebt. Als je ziet hoe ranzig en vuil de fietspaden erbij liggen na het oogstseizoen, is met dunne bandjes rijden soms echt gekkenwerk.
Dat is de reden waarom ik er eentje wil aanschaffen. En misschien ook zodat die in het betere seizoen op de indoortrainer kan blijven staan.
500 euro consumptiecheques gekregen ook dus liever lokaal, iemand tips qua merken? (Canyon valt dan al af volgens mij).
Specifieke dingen die er beter wel of niet op zitten?
Prijs rond de €2000-2500 range.
 
Ik ga ook nog eens een oefening doen en de verschillende merken en hun gravel fietsen af gaan.
Had eerst de Grizl op het oog, maar zou toch liever lokaal kopen voor onderhoud en stukken enzo.
Budget ligt wel wat lager dan hierboven + sowieso AL kader.
Kwam nu net uit bij een Cube Nuroad. Budget merk met nog ca va onderdelen voor de prijs. Geen idee of er nog zo'n merken zijn, voor een specialized of trek betaal je al te veel voor een grx 400 imo...
 
Of je gaat moeten kijken naar onbekendere merken, of er gaan bij "fysieke dealer"-fietsen op andere manieren bespaard worden. Bij Cube is dat bvb met zeer goedkope en loodzware wielen.
 
Ik ga ook nog eens een oefening doen en de verschillende merken en hun gravel fietsen af gaan.
Had eerst de Grizl op het oog, maar zou toch liever lokaal kopen voor onderhoud en stukken enzo.
Budget ligt wel wat lager dan hierboven + sowieso AL kader.
Kwam nu net uit bij een Cube Nuroad. Budget merk met nog ca va onderdelen voor de prijs. Geen idee of er nog zo'n merken zijn, voor een specialized of trek betaal je al te veel voor een grx 400 imo...
Van welke regio ben je? Campe in Maldegem heeft een samenwerking met Canyon als je vreest dat er geen fietsenmaker aan je fiets gaat willen werken.
 
Provincie Antwerpen (zuiden)
Dan is zowel Maldegem als Rotselaar niet onmiddellijk bij de deur.

Als je vroeger (of nu 😋) goed was (bent) in Lego kan je het onderhoud ook zelf doen. Voor de meeste zaken moet je niet handig zijn, je moet enkel instructies kunnen opvolgen.
 
Gewoon eens langsgaan bij enkele winkels en horen wat ze nog binnenkrijgen de komende tijd. Dat blijft toch het allergrootste probleem.

Bij canyon kan je putten uit Europese stock en moet je gewoon erg snel zijn. Als Cube 50 fietsen klaar heeft van model x in maat y en die dan begint te verdelen over allerlei landen en winkels. Dan moet je al veel geluk hebben dat de winkel bij jou in de buurt de juiste fiets krijgt. Als je 5 winkels doet zal je wel 4x horen dat alles wat ze binnenkrijgen in u maat al verkocht is, maar misschien heb je in die 5e winkel wel geluk.
 
Als je in het zuiden van Antwerpen woont, dan is Rotselaar toch gemakkelijk te doen? Ik woon in de Antwerpse Zuidrand en Canyon Service Center is voor mij 30 minuten rijden.
 
Als Cube 50 fietsen klaar heeft van model x in maat y en die dan begint te verdelen over allerlei landen en winkels.
Bovendien heb ik gehoord (geen idee of dat waar is), dat een Franse winkel een deel van de Belgische stock heeft ingepikt, dus voor 2022 gaat geen evidentie worden om een Cube in België te vinden.
 
Bij Albert stond er eigenlijk veel binnen (winkel stond vol)
Maar qua gravel weet ik niet of ze iets anders dan Ridley en Cannondale hadden staan (heeft nog giant, bmc, bergamont, trek, colnago) en moet dan nog uw maat zijn etc
 
Bovendien heb ik gehoord (geen idee of dat waar is), dat een Franse winkel een deel van de Belgische stock heeft ingepikt, dus voor 2022 gaat geen evidentie worden om een Cube in België te vinden.
Ahzo. Cube is qua merk ook wel een geval apart.
Een kameraad woont vlakbij de verdeler in Brakel en kent enkele mensen die daar gewerkt hebben. Ik denk dat je de eigenaar best kan omschrijven als een dictator die geen tegenspraak dult. Het zou me niet verbazen als Cube Duitsland hem zelf wat buitenspel wil zetten.

Hier rond Leuven zijn alle winkels er mee gestopt dacht ik. Ik hoorde overlaatst van iemand dat ook bike republic met Cube zou stoppen.
 
Als je in het zuiden van Antwerpen woont, dan is Rotselaar toch gemakkelijk te doen? Ik woon in de Antwerpse Zuidrand en Canyon Service Center is voor mij 30 minuten rijden.
Net eens via Google maps gekeken en kwam uit op 50 minuten enkele rit. Is me iets te veel van het goede. Langs de andere kant, als ik zie hoe vaak ik met mijn gewone koersfiets bij de FM kom...
Ahzo. Cube is qua merk ook wel een geval apart.
Een kameraad woont vlakbij de verdeler in Brakel en kent enkele mensen die daar gewerkt hebben. Ik denk dat je de eigenaar best kan omschrijven als een dictator die geen tegenspraak dult. Het zou me niet verbazen als Cube Duitsland hem zelf wat buitenspel wil zetten.

Hier rond Leuven zijn alle winkels er mee gestopt dacht ik. Ik hoorde overlaatst van iemand dat ook bike republic met Cube zou stoppen.
Heel nuttige info voor een koper, merci!

Zijn zo'n dingen waar ik naar op zoek ben. Welke merken zijn te vermijden voor mijn budget, welke merken besparen op welke onderdelen zoals @Mr.Fingers aangeeft, etc.
Komt precies wel telkens bij Canyon uit 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan