55" TV

Eland

Well-known member
Ik ben op zoek naar idealiter een TV waar we 3 meter vandaan zullen zitten, vnl. om series te kijken. 55" lijkt met de standaard hiervoor.

Vereisten:
- Budget: Max €1000, liefst minder
- Groot contrast tussen donker en licht, i.e. ik wil in donkere scènes in series en games duidelijk kunnen zien wat er gebeurt.
- Geluid: Ik zoek een tv die zonder soundbar minstens een oké geluid produceert qua duidelijkheid, en dus niet te dof is. Een combinatie met soundbar die voor de tv past, zonder subwoofer, mag ook.
- framerate >= 100 hz: vnl. voor occasioneel gamen

Niet/minder belangrijk:
- Kijkhoek. Onze living is smal, dus we zitten steeds recht voor de tv.
- Kleurenpalet. Zolang er voldoende contrast is tussen donker en licht, maakt het niet heel veel uit hoe levendig en uitgesproken de kleuren zijn. Ik wil vooral duidelijk kunnen zien wat er gebeurt.
- Bestendigheid tegen lichtinval: Er valt geen zon rechtstreeks op het scherm, en daarbij kijken we sowieso niet vaak tv als het licht is.

Alvast bedankt. :)
 
+1 voor Black Friday deals voor een LG OLED. Zelf 2 jaar geleden een 55” C1 gekocht voor maar een dikke 900 euro. Schitterende TV en OLED is gewoon superieur aan LCD.
 
Als ge die C2 kunt op de kop tikken voor <1000€ is dat zeker geen slechte deal. (of die Samsung S95B).
Ik heb een C2 40" die ik als monitor gebruik.
Enige nadeel is dat je snel last hebt van reflecties, maar als je uw kamer goed kan verduisteren is dat geen groot probleem natuurlijk. Maar hou er wel rekening mee als je de C2 zou aanschaffen als TV voor in de woonkamer.
 
Zou ook gaan voor een van de LG oled modellen gelijk de C2, CS of C3 afhankelijk van de promotie. Je kan bij Tweakers price-alerts instellen en nog even geduld hebben tot black friday. In mijn ervaring worden die LG oled's wel regelmatig afgeprijsd met 50-100 euro tegenover normale prijs en misschien op Black Friday dat je een nog betere prijs kan vinden.
 
Als de prijs goed voor je is kopen, heb vorig jaar 1 maand voor Black friday men 85" €500 goedkoper gekocht dan dat die bij black friday werd aangeboden, wachten loont niet altijd.
 
Even terug ook de LG C2 55" gekocht (€1199 dacht ik), maar inderdaad wel echt een prachtig scherm/beeld..

Heb er momenteel de tijd nog niet voor gehad om er ook op te gamen, maar ben het binnenkort wel van plan dus ben benieuwd wat dat gaat geven
 
Merci allemaal. 🙃

Ik ga zoals voorgesteld de LG Oleds pricetracken en toeslaan als ze in promotie staan.
 
Wel QLED niet verwarren met OLED, QLED gaat over het algemeen beter presteren qua helderheid en minder qua contrast dan OLED.

Bij OLED is zwart ook echt pikzwart, omdat de individuele pixels volledig uit kunnen gaan, dus het contrast is veel beter dan gelijk welke op LCD gebaseerde technologie zoals QLED op de markt.
 
Laatst bewerkt:
Wel QLED niet verwarren met OLED, QLED gaat over het algemeen beter presteren qua helderheid en minder qua contrast dan OLED.

Bij OLED is zwart ook echt pikzwart, omdat de individuele pixels volledig uit kunnen gaan, dus het contrast is veel beter dan gelijk welke op LCD gebaseerde technologie zoals QLED op de markt.
Jep, om die reden zocht ik naar een betaalbare OLED of een QLED die hier bovengemiddeld op scoort.
 
Merci allemaal. 🙃

Ik ga zoals voorgesteld de LG Oleds pricetracken en toeslaan als ze in promotie staan.
Hier vorig jaar ook een LG Oled gekocht op Black friday, was €1.999 voor een LG B2 77". Er waren toch wel verschillende toestellen die een mooie korting hadden (tweakers pricewatch) maar meestal niet de meest populaire modellen.
 
Terug
Bovenaan