Overweeg anders een raspberry pi met octoprint ipv de sd-kaart. Dan kunt ge ook prints vanop afstand starten/stoppen, zelfs rechtstreeks van bepaalde slicingsoftware.
 
IMG20211107131700.jpg

IMG20211107131801.jpg

IMG20211107131821.jpg

IMG20211107131751.jpg


Na weer een tijdje niets gedaan te hebben, wou ik nog eens iets functioneel maken: een bakske voor al mijn los werkgerief. Maar na bijna een dag printen zijn er twee zaken mis gegaan.
a) een serieuze layer shift tijdens de nacht. Is al de tweede keer dat ik dit heb, ga toch eens op onderzoek moeten gaan van wat de oorzaak kan zijn.
b) en te weinig draad op mijn spoel. lol. rookie mistake.
Nu ja, het blijft allemaal al min of meer zitten, dus het kan al dienen. Wel ook gemerkt dat ik een gat te weinig heb gemaakt, want zit nog met een schroevendraaier over. :shy: Maar tis toch een klein schroevendraaierke, dus dat kan netjes in een schuif.
 
  • Leuk
Waarderingen: Buon
Is de Snapmaker 1.0 eigenlijk de moeite waard?
Je kan hem tegenwoordig met enclosure kopen voor 500 euro.
Een upgrade van de laser iets van een dikke honderd.
De Snapmaker 2.0 A150 met dezelfde grootte kost dan ineens het driedubbele, is die de meerprijs waard?

Ik zie me daar vooral hout mee laseren en carven om eerlijk te zijn, omdat je daar veel leuke dingen mee kan maken. De mogelijkheid om te 3d printen zou dan goed meegenomen zijn.

Iemand die ervaring heeft met de snapmaker?
 
Is de Snapmaker 1.0 eigenlijk de moeite waard?
Je kan hem tegenwoordig met enclosure kopen voor 500 euro.
Een upgrade van de laser iets van een dikke honderd.
De Snapmaker 2.0 A150 met dezelfde grootte kost dan ineens het driedubbele, is die de meerprijs waard?

Ik zie me daar vooral hout mee laseren en carven om eerlijk te zijn, omdat je daar veel leuke dingen mee kan maken. De mogelijkheid om te 3d printen zou dan goed meegenomen zijn.

Iemand die ervaring heeft met de snapmaker?
Wilt ge er echt mee gaan cutten want dan denk ik nie dat ge door heel dik materiaal geraakt.
Carven geen probleem, tevens is het build volume van wat 125mm miniscuul.

Ik zou dan eerder opteren voor 2 aparte machines
 
Vandaag na een hele upgradegeschiedenis, 2x 17h19-2004s motoren geplaatst. Of dat dacht ik tenminste toch :sop:
Bon, kan hier zelf niet aanuit. bekabeling en van x en y motor omgewisseld. En uiteraard dan de pins in klipper.
Zelfde resultaat. Beide motors opengegooid en die zijn identiek. Dan heb ik de motors van locatie gewisseld. Dus Z-motor op Y gezet en omgekeerd. Ik blijft gewoon dat probleem op de Y-as hebben. Nieuwste klipper + moonraker + mainsail. en beide steppers identiek:
microsteps: 16
rotation_distance: 40
full_steps_per_rotation: 400

Als ik de full_steps_per_rotation: 200 zet voor Y dan gaat hij wel naar het midden. Snap er niets meer van.
 
Ik heb geen ervaring met klipper, dus misschien sla ik wat wartaal uit. ;)
Uw TMc2209 staat standaard op 16 microsteps, maar de stepper motor driver kan ook 8 microsteps doen, indien de UART niet goed werkt, zou het dan niet mogelijk zijn dat de stepper motor driver automatisch naar 8 steps gaat? Misschien eens proberen in standalone mode?
 
Ik heb geen ervaring met klipper, dus misschien sla ik wat wartaal uit. ;)
Uw TMc2209 staat standaard op 16 microsteps, maar de stepper motor driver kan ook 8 microsteps doen, indien de UART niet goed werkt, zou het dan niet mogelijk zijn dat de stepper motor driver automatisch naar 8 steps gaat? Misschien eens proberen in standalone mode?
sorry voor de late reactie. Het was niet logisch dat de x-as normaal reageerde en de y niet. Ik heb ondertussen motoren uit elkaar gegooid om uitsluitsel te geven. ze zijn identiek. Motoren van plek wisselen, bekabeling wisselen (tussen x en y maar endstop wel aanpassen) en probleem bleef bij de y-as. dus uiteindelijk snap ik de issue nog altijd niet. lijkt ofwel bug mobo ofwel klipper. maar om mezelf werk te besparen heb ik gewoon 2 sterkere 1.8 graden motoren gekocht en deze voorlopig opgeborgen.
 
Ik zou toch de reviews afwachten. Het is hun eerste printer en je weet hoe dat gaat met beloftes.
 
Iemand ervaring met resin printers? Ik ben aan het kijken om er eentje te kopen om miniaturen mee af te printen. Vooral warhammer stuff.

Mijn oog viel op deze :


Een kleine printer wel, maar ook een kleine prijs natuurlijk.

Is zo'n wash & curing station de moeite?
 
Iemand ervaring met resin printers? Ik ben aan het kijken om er eentje te kopen om miniaturen mee af te printen. Vooral warhammer stuff.

Mijn oog viel op deze :


Een kleine printer wel, maar ook een kleine prijs natuurlijk.

Is zo'n wash & curing station de moeite?
Ik heb een Photon Zero, kwa resolutie is die een pak minder maar nog altijd nice.
De nieuwere generaties zijn echt wel nice kwa detail. Wel heb ik zo wash & cure en das handig, geen gedoe met potjes of zelfgemaakte uv bakjes enzo.
 
Ik ben nog aan het twijfelen of ik geen printer zou nemen met een grotere build plate.

Ik zou vooral miniaturen afdrukken, maar soms ook zaken zoals tanks en zo ... die hebben wel wat meer plaats nodig.

Afin, ik moet mij duidelijk nog wat inlezen :)
 
Ik blijf bij de printers van Elegoo, maar da's persoonlijk. Toch iets betere support heb ik al gelezen.
 
Net gehoord van kameraad wiens huis afgebrand is door 3D printer.
een heads up voor mensen die lang en zonder supervisie printen. Neem de nodige voorzieningen!
 
  • Wow
Waarderingen: Buon
Maar jah, bijna alle electronica kan uw huis in brand zetten. Electrische fiets, gsm lader, etc... Wat meer dan een rookmelder kan je doen?
 
Terug
Bovenaan