goh in elkaar zetten een goei week elke avond wat prullen.
nu nog bezig met de resterende parts daar ik enkel de functionals via kennis had gevraagd.

momenteel met tunen zit ik nagenoeg on par met PIF parts :)
Vanwaar heb je de onderdelen gehaald en wat heb je ongeveer betaald als ik vragen mag.
 
Waar kopen jullie filament? Ik heb eigenlijk nooit genoeg geprint om regelmatig filament te moeten kopen, maar ik schakel nu een versnelling hoger. Ik heb dus geen vaste winkels waar ik ga kijken en was dus benieuwd...
 
Heb zelf enkel nog maar bij 3djake.com, 123-3d.nl en prusa3d.com besteld (en een rolleke op amazon). Ik weet niet of dat de beste/goedkoopste zijn maar toch al tevreden geweest met deze :)
 
Colorfabb biedt gratis verzending en hun Economy PLA-rollen van 2 kilo zijn qua prijs onklopbaar en doen kwalitatief niet onder voor Prusament.
 
Ik heb goeie deals bij Azurefilm. kan daar voor ongeveer 12eur ex btw een rol kopen.

If wanted kan ik wel laten shippen via mijn account.
Reken wel dat ik geen gratis shipping heb na X eur aangekocht.
 
Zijn er eigenlijk al betaalbare laser sintering 3D-printers om te hobby'en?
Resin is zo een gedoe met giftige stoffen en het lijkt me zalig om te kunnen printen zonder supportmateriaal.
 
Klopt, ja.
Die had ik ook gevonden, en dan koop je er best ook nog zo 'n 'afwerkstation' bij, wat wellicht ook nog eens zoveel kost.

Maar de resin-printers waren in het begin ook nog niet voor de particuliere hobbymarkt, dus wie weet binnen enkele jaren...
 
Ik was opzoek naar zo ne plastieken bouwsleutel. Daarnet gestopt bij een DHZ zaak toen ik er langs reed, maar die hadden het niet. Online zijn de verzendkosten meer dan wat het ding kost. Zonet mijne printer opgezet en tegen dat ik opsta ligt de sleutel klaar. Heerlijk zo'n machien.
 
Very good. Tijd voor 'n Benchy!
stand.jpg


eerst ne goeie stand designen die in mijn drybox van 10cm breed past en die beter is dan de brol die ze in de afgelopen jaren gemaakt hebben.
 
Heel mooi, maar je kan iets maken dat even goed functioneert, maar gemakkelijker is om te printen.
Als je het zo in 1 stuk print, ga je veel te veel supportmateriaal nodig hebben, als je uw model aanpast, zou je alles kunnen printen in 4 basisstukken, die platliggen op uw printbed en waar ge geen supportmateriaal bij nodig hebt.
Ik heb een anycubic printer, en daar zat een spoolholder bij, die is simpel, en gemakkelijk te assembleren, het is ook een goede basis om aan te passen in een 3d programma.
Deze pagina op thingiverse, is voor zo'n spoolholder, als voorbeeld.
 
supportmateriaal valt eigenlijk mee, alleen de onderste rechthoek heeft support nodig. ik zou wel alle support kunnen wegkrijgen als ik de voetjes er mischien inklikbaar zou op maken :thinking: Kzal er eens over denken
 
Ik gebruik veel deze spoolholder, makkelijk en compact.
Paar oude rollerskate rollementen erin en klaar?

 
Nog 1 tip, rondingen, zijn moeilijker te printen dan rechte hoeken.
De afrondingen op uw pootjes, en vooral die aan de rechthoek onderaan, maken het extra moeilijk voor uw printer, zonder dat dit een meerwaarde biedt.
 
Terug
Bovenaan