Maar jah, bijna alle electronica kan uw huis in brand zetten. Electrische fiets, gsm lader, etc... Wat meer dan een rookmelder kan je doen?
Rookmelder is al nen goeie. Maar er zijn nog wel andere maatregelen. Niet bij ontbrandbare materialen zetten. In een kast of dergelijke is mss no go.
Lange prints alleen laten printen terwijl je weg bent doe ik ook niet echt.
 
- rookmelder, bij voorkeur een connected exemplaar
- smart plug, zodat ge 'm vanop afstand zonder stroom kunt zetten
- CO2-blusser bij de ingang van de kamer.

That's how I do it, nog geen enkele keer nodig gehad maar als de nood zich ooit presenteert is het er.
 
wat hebben jullie zoal gemaakt? Ik zie hier een thread van printers maar zodanig weinig prints dat het zelfs zijn eigen dedicated thread niet heeft:unsure:
 
Lots of benchy's, calicats, temp towers and calibration cubes. ;)


Eigenlijk zo een beetje van alles, gaande van een 3d printer tot een frigomagneet.
Veel zaken die verband houden met Arduino en electronica. Enkele lithophanes, een hele hoop wagens, boormallen, hulpstukken, gereedschap ... alles wat ik kan gebruiken of tof vind en kan printen.
Maar nog toffer is het zelf ontwerpen en tekenen van een model, en het daarna als het geprint is, in uw handen kunnen nemen.
 
wat hebben jullie zoal gemaakt? Ik zie hier een thread van printers maar zodanig weinig prints dat het zelfs zijn eigen dedicated thread niet heeft:unsure:
voor in de fitness, ne tablet stand ontworpen en geprint om op de fietstoestellen te plaatsen. Ik wil seriekes kunnen zien terwijl ik mezelf afbeul. (toen ik da ding had gemaakt was er rond de tijd dat ik ga telkens food factory op natgeo, terwijl ik nog geen avondeten had genoten...)
 
kopen jullie ook veel dingen van bijvoorbeeld thingiverse of andere platforms?

ik ben zelf wat beginnen leren modelen met onshape en nu ook met blender. Ik denk dat de echte boom er nog moet komen in de 3d printing scene... Vraag mij af of zoiets misschien wel wat kan opbrengen :unsure:
 
Hoe beginnersvriendelijk zijn resin-printers? Bij gewone 3d printers lijkt me veel afstelwerk/geregel te zijn van de printer zelf. Is dit bij een resinprinter minder?

Zelf ben ik niet zo handig, dus zou liefst iets plug en play proberen :unsure:

3d modellen zou ik gewoon online kopen
 
Hoe beginnersvriendelijk zijn resin-printers? Bij gewone 3d printers lijkt me veel afstelwerk/geregel te zijn van de printer zelf. Is dit bij een resinprinter minder?

Zelf ben ik niet zo handig, dus zou liefst iets plug en play proberen :unsure:

3d modellen zou ik gewoon online kopen
geen ervaring mee. Maar wel al gelezen dat het printen minder gefoefel is. Je hebt enkel een Z as die beweegt. X-Y is onbestaande want wordt blijkbaar met licht (LCD?) geprojecteerd.
Wat wel een nadeel is is dat je moet curen en wassen ofzo. Eerst spoelen en dan laten uitharden met UV licht. Ik hoor dat dat nog een gedoe is. En redelijk ontvlambaar die alcohol om te wassen.
 
kopen jullie ook veel dingen van bijvoorbeeld thingiverse of andere platforms?

ik ben zelf wat beginnen leren modelen met onshape en nu ook met blender. Ik denk dat de echte boom er nog moet komen in de 3d printing scene... Vraag mij af of zoiets misschien wel wat kan opbrengen :unsure:
Zelf tekenen potverdikke! :p
Ik denk wel dat de printing scene vol profiteurs zit. Viavia ken ik iemand die een design gemaakt heeft die de wereld rondgaat (in zijn niche uiteraard) Winkels beginnen zijn design te printen, geld voor te vragen en doen zelfs de moeite nog niet om te verwijzen naar de originele ontwerper.
 
Denk dat het moeilijk is om daar geld mee te verdienen. Verkoop je uw stl, dan wordt het binnen de kortste keren elders gratis aangeboden.
Verkoop je reeds geprinte producten dan ga je de productiecapaciteit moeten hebben.
 
Hoe beginnersvriendelijk zijn resin-printers? Bij gewone 3d printers lijkt me veel afstelwerk/geregel te zijn van de printer zelf. Is dit bij een resinprinter minder?

Zelf ben ik niet zo handig, dus zou liefst iets plug en play proberen :unsure:

3d modellen zou ik gewoon online kopen
Ik heb er 2 staan (Elegoo Mars en Elegoo Saturn).
Printkwaliteit kan eigenlijk niet beter dan wat een resin printer kan. Afregelen is ook eenvoudiger, maar afhankelijk van de gebruikte resin moet je toch enkele waarden instellen.
Eens geprint kruipt er wel wat werk in. Wassen in alcohol, afspoelen met water eventueel, je hebt UV licht nodig om het te laten uitharden...
 
Hoe beginnersvriendelijk zijn resin-printers? Bij gewone 3d printers lijkt me veel afstelwerk/geregel te zijn van de printer zelf. Is dit bij een resinprinter minder?

Zelf ben ik niet zo handig, dus zou liefst iets plug en play proberen :unsure:

3d modellen zou ik gewoon online kopen
Ik heb de Ender 3 V2, heel modbaar en zeer tevreden van.
Als je een BL- of CR-touch probe installeert heb je auto bed levelling en moet je niet voor elke print terug afstellen.
 
kopen jullie ook veel dingen van bijvoorbeeld thingiverse of andere platforms?

ik ben zelf wat beginnen leren modelen met onshape en nu ook met blender. Ik denk dat de echte boom er nog moet komen in de 3d printing scene... Vraag mij af of zoiets misschien wel wat kan opbrengen :unsure:
Het hangt er wat vanaf, als ik het vind op thinginverse, dan ga ik het niet zelf meer ontwerpen.
Maar om een vb te geven, vandaag was er 1 wiel stuk thv de as van mijn kinderen hun elektrische auto.
Wat opmeten en dan opt gemak iets maken in fusion 360, uurtje later was het geprint, het paste juist niet, rap aangepast, weer uurtje printen en toen was het goe.
Dat vind ik het leuke eraan, dat je zoveel prototypes/verbeteringen kan maken als je zelf wil.
 
Net mijn Voron 2.4 gebouwd sie, hij is zichzelf verder aan het afprinten :D
Na 2.5j een artillery X1 te hebben (en goed gemod) wou ik me wagen aan zo'n build, enorm van genoten en veel van geleerd!

nu eens verdiepen in F360. indien iemand het kan/wil eens komen uitleggen, evt met groepje (heb hier plaats genoeg) samen met wat drank en ontspanning, ben ik altijd voor te vinden :)
 
Net mijn Voron 2.4 gebouwd sie, hij is zichzelf verder aan het afprinten :D
Na 2.5j een artillery X1 te hebben (en goed gemod) wou ik me wagen aan zo'n build, enorm van genoten en veel van geleerd!

nu eens verdiepen in F360. indien iemand het kan/wil eens komen uitleggen, evt met groepje (heb hier plaats genoeg) samen met wat drank en ontspanning, ben ik altijd voor te vinden :)
En hoelang zijde daar mee bezig geweest? Ik heb dat ook al een paar keer overwogen maar lijkt mij een immens karwei..
 
En hoelang zijde daar mee bezig geweest? Ik heb dat ook al een paar keer overwogen maar lijkt mij een immens karwei..
Dat kan best vlot gaan als je daar wat tijd kan voor vrijmaken. Er zullen er zijn die dat op enkele dagen in elkaar vijzen, anderen doen er misschien weken over om hem volledig op punt te zetten. Zeker niets onoverkomelijk.
Je moet dat ook gewoon zien als een deel van de fun, en niet zozeer een karwei om tegenop te kijken.

Al was ik uiteindelijk ook wel blij als het gedaan was, zodat ik mijn bureau eens kon opruimen.:crazy:
 
En hoelang zijde daar mee bezig geweest? Ik heb dat ook al een paar keer overwogen maar lijkt mij een immens karwei..
goh in elkaar zetten een goei week elke avond wat prullen.
nu nog bezig met de resterende parts daar ik enkel de functionals via kennis had gevraagd.

momenteel met tunen zit ik nagenoeg on par met PIF parts :)
 
Terug
Bovenaan