Hier ook al even aan het denken over de aanschaf van een 3d-printer, maar aangezien ik op een klein appartement woon zou die dus ofwel in de living of in de slaapkamer moeten staan, en dat lijkt mij geen goed plan. Enige alternatieve optie is een mini-opbergkot aan het terras (een ingebouwde buitenkast van +- 90x90cmx240cm). Elektriciteit is geen probleem, ik vraag mij alleen af of zoiets veilig is en voldoende kwalitatieve prints kan opleveren (is vergelijkbaar met onverwarmde garage). Iemand die hier ervaring heeft met een printer in de garage zonder continue monitoring?
Ik denk dat je wellicht veel last ga hebben van de temperatuur wisselingen. Met octoprint en pi camera kun je vanop afstand je printer in de gaten houden.
 
Hier ook al even aan het denken over de aanschaf van een 3d-printer, maar aangezien ik op een klein appartement woon zou die dus ofwel in de living of in de slaapkamer moeten staan, en dat lijkt mij geen goed plan. Enige alternatieve optie is een mini-opbergkot aan het terras (een ingebouwde buitenkast van +- 90x90cmx240cm). Elektriciteit is geen probleem, ik vraag mij alleen af of zoiets veilig is en voldoende kwalitatieve prints kan opleveren (is vergelijkbaar met onverwarmde garage). Iemand die hier ervaring heeft met een printer in de garage zonder continue monitoring?
als je met pla of petg print kan het niet zo`n kwaad om dat in uw living te hebben staan. Het gaat beter zijn dan een onverwarmde garage. Printen is redelijk gevoelig voor koude (luchtstromen) e.d. In uw slaapkamer zou ik het nu niet direct zetten, maar dan eerder voor het lawaai.
 
Als geluidsproductie een issue is; neem wat schuim of een dikke muismat en leg er een 40x40x2cm tegel op. Plaats daar uw printer op.: https://www.cnckitchen.com/blog/reduce-your-3d-printing-noise-with-a-concrete-paver . Die tegel is effectief een van de beste en goedkoopste toevoegingen die ge kunt doen.


Als ge een behuizing wilt, bouw eentje uit wat Ikea Lack-tafeltjes: https://blog.prusaprinters.org/mmu2s-printer-enclosure_30215/ (ook toepasbaar voor niet-prusa printers). Maar die behuizing is eigenlijk enkel interessant als ge met materialen als ABS, ASA, nylon of PC(blend) wilt printen. Voor printen met PLA wilt ge die behuizing net open hebben.
 
Is dit een goeie prijs voor de hele setup? 2 Lack kastjes, alle plexi panelen, passende vijzen en alle onderdelen reeds geprint voor 125 euro verzonden. Waarschijnlijk iets duurder dan je het zelf zou doen maar heb weinig zin zelf plexi te snijden -_-

 
Teveel. Laat die plexiglas panelen gewoon op maat maken: https://kunststofplaten.be/product/plexiglas-helder-xt-3-mm/ en print de stukken zelf.

En mss best eerst zien dat uw printer er effectief in past qua hoogte. Ge wilt toch wel minstens 10cm ruimte hebben tussen het hoogste punt van uw printer en de bovenkant van de behuizing. Hogere crealities gaan niet passen in zo'n standaard v1 prusa lack-behuizing.
 
  • Leuk
Waarderingen: Buon
Misschien ook nog effe mijn 2 meest succesvolle 3d-prints delen:
IMG-20210228-231735-293.jpg


vooral die eierhouder heeft succes op instagram, die blijft maar gedeeld worden door andere accounts van 3d printing.
Ow nice! Beide cool maar ik zou geld geven om dat kraantje te gebruiken als waterbak voor de hondjes. Misschien dat ik uw idee steel haha. Ik heb geen ervaring met 3D printen, moet ge in zo'n gevallen specifiek modellen voor print (nadenken over structuur, clean topo) of is er software die zoiets kan omzetten?
 
Ow nice! Beide cool maar ik zou geld geven om dat kraantje te gebruiken als waterbak voor de hondjes. Misschien dat ik uw idee steel haha. Ik heb geen ervaring met 3D printen, moet ge in zo'n gevallen specifiek modellen voor print (nadenken over structuur, clean topo) of is er software die zoiets kan omzetten?
ge kunt het niet stelen, want het staat gratis op thingiverse :p gewoon kijken onder floating faucet.
Maar ge moet wel opletten: zelf geprinte stukken zijn niet foodsafe. Nu heb ik er eerlijk gezegd mijn twijfels over of dit ook voor dieren telt aangezien die uit plassen, de wc en andere minder hygienische zaken drinken, dus of het echt uitmaakt ... Maar goed, zelf geprinte zaken bevatten te veel miniscule openingen waar bacterien een serieuze huisvesting in kunnen krijgen en daarmee is het niet echt geschikt voor voeding.
Qua printen: in dit geval maakt de printrichting niet veel uit. al waar je moet op letten is dat ge voor het buisje transparante pla/petg gebruikt want anders is het `magische` effect natuurlijk weg. :p Zelf heb ik het buisje gewoon rechtopstaand geprint en de kraan al liggend.
Wel zien dat ge als de kraan al liggend print, ge de support uitschakelt of ge gaat moeten peuteren om dat uit de buis te halen.
 
Is er hier iemand die interesse heeft in een ender 3? Gebruik het te weinig om bij te houden. Heb ook nog 3 ongebruikte rollen pla
 
Blijft toch een handige tool voor rc vliegtuigen, hier enkele parts geprint, houder voor ontvanger en dan een kabeldoorvoer voor door de carbon te gaan zonder schuren
1XRYUjn.jpg
 
IMG20211009153959.jpg

IMG20211009154307.jpg
IMG20211009154008.jpg


Terwijl ik ergens op een terraske zat, is er thuis iets misgegaan. De glazen plaat op de grond, spaghetti alom en zelfs het plaatje dat opzij over de fan zit lag een meter verder :rofl:
 
Mai, alles staat precies ook wat scheef. Ik laat de mijne eigenlijk nooit alleen draaien. Teveel schrik voor brand :unsure:
 
241651103-847368275918506-2409004512194255677-n.jpg


241520487-1465041633882617-7310878739188457139-n.jpg



Sinds kort print ik met PLA + van Esun, heel tevreden van.
Die Thanos is daar mee geprint. Die worm / draak is van 123 3d print hun eigen filament. Maar die koop ik niet meer, heel slecht opgerold en al paar prints die faalden. Tube van mijn printer zat gewoon in de rol gedraait.
 
Rainbow silk PLA (in dit geval van Eryone) oogt merkwaardig op grotere objecten:




Doel van deze print is om spruwen in modelbouw (zo schaalmodellekes van Revell, Heller, bvb ook van die mechas, vandaar "gunpla") op te plaatsen terwijl ge bezig zijt, zodat ze niet in de weg liggen.
 
Ik ben wel content van mijn creality cr10s. Nog niets aan, veranderd ofzo en werkt perfect.
alhoewel, soms beslist em op mijn sdcard te verkloten dat ze opeens niet meer werkt, dan moet ik een uur zitten kloten met formatteren tot ze terug gaat..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan