Ik ga mij is moeten bezighouden met de fillament rechtstreeks van de dryer te laten komen maar can not be bothered for now.

Ik heb momenteel al men fillament in een hobby doos steken in zakjes etc, en haal ze eruit when needed

Ma kga gewoon is de 3D print kamer moeten aanpassen
 
Als jullie stilvallen omdat jullie niets nuttigs weten, dan mag je mij altijd helpen een pianokeyboard ontwerpen en printen want mijn huidige Arduino midi-keyboard ziet er als deze foto: :p
Als ik er eens iets deftigs van wil maken ga ik eerst eens moeten uitpluizen hoe zo'n toetsen in een echt keyboard werken.
Ik ben vooral eigenlijk aan het twijfelen of ik deze 3D wil printen of alles uit hout wil laten snijden met een lasercutter.

EPzcpfM.png
 
Zou ik toch ook eens moeten doen. Zou o.a. helpen tegen de katten die gefascineerd zijn door alles wat beweegt.
ik denk voor uw gezondheid ook. Hier staat ie gewoon in de bureau de printer maar heb toch een onderdrukkast gemaakt om al dan niet potentieel gevaarlijke dampen naar buiten te leiden.
 
neen, gebruik geen filament waar dit nodig is, voornamelijk prusament en colorfabb XT en ngen, die warpen nauwelijks

zijn idd 2 lack tafels, daaronder een salontafel met wielen. alle van ikea maar ik denk niet dat die salontafel nog te krijgen is
 
Bedankt. Volgens een redittor ga ik het dikker moeten maken en een rubber rond de handlebar om de trillingen van de moto op te vangen.
 
Bedankt. Volgens een redittor ga ik het dikker moeten maken en een rubber rond de handlebar om de trillingen van de moto op te vangen.
welk materiaal heb je genomen?
Kennis van mij heeft nu een 'racewhoop' ontworpen en die gebruikt nu taulmann pcpte. Dat is echt mega taai.
Print wel enorm moeilijk. Eerst paar uur in oven. Dan in luchtdichte box zodat hij droog blijft tijdens het printen.
Nadat het geprint is even in de vaatwas ( i kid u not) en dan is het echt taai.
De drone is wel een hit want taulmann is ver overal op de wereld uitverkocht :D Iedereen wil een racewhoop printen blijkbaar
 
welk materiaal heb je genomen?
Kennis van mij heeft nu een 'racewhoop' ontworpen en die gebruikt nu taulmann pcpte. Dat is echt mega taai.
Print wel enorm moeilijk. Eerst paar uur in oven. Dan in luchtdichte box zodat hij droog blijft tijdens het printen.
Nadat het geprint is even in de vaatwas ( i kid u not) en dan is het echt taai.
De drone is wel een hit want taulmann is ver overal op de wereld uitverkocht :D Iedereen wil een racewhoop printen blijkbaar
PETG, dat zou steviger moeten zijn dan PLA in elk geval.
De eerste rit heeft het in ieder geval overleefd, maar ben nu wel aan het twijfelen of ik niet gewoon beter de aluminium mount van cobrra zelf bestel :p
Nog nooit van dat materiaal gehoord trouwens, maar lijkt me wat overkill qua moeite voor een miezerig stuk :p
 
PETG, dat zou steviger moeten zijn dan PLA in elk geval.
De eerste rit heeft het in ieder geval overleefd, maar ben nu wel aan het twijfelen of ik niet gewoon beter de aluminium mount van cobrra zelf bestel :p
But where is the fun in that? :p
Petg is wel ok. Kan ook beter tegen temp.
 
Volgens testing door CNC Kitchen is PLA eigenlijk sterker dan PETG, maar je zit met die mindere temperatuurresistentie. Als het iets is dat buiten of in een auto moet verkies ik desondanks ook PETG (of Colorfabb XT-CF20)

Hoedanook, wanneer je voor stevigheid gaat loont het ook om print settings (vooral layer height & perimeters, dan pas infill) en zelfs plaatsing/oriëntatie van de print te bekijken.


Hier afgelopen vrijdag een petieterig functioneel printje gedaan: een schakelaartje voor een Bose QC35. Het originele onderdeel is belachelijk broos en was op de mijne gebroken.
FocdVzO.jpg
lzvigtO.jpg
In PETG gedaan louter omdat die rol al geladen was om iets anders voor een collega te printen.
 
Laatst bewerkt:
Een dikkere versie gemaakt. Nog wel printen en nu moet ik ook nieuwe bouten kopen want degene die ik heb zijn niet lang genoeg :confused: Algoed dat het ook voor fun is, want het gaat me nog meer kosten dan het originele stuk :p
Cobrra-houder-improved.png
 
Terug
Bovenaan