Bedankt. Volgens een redittor ga ik het dikker moeten maken en een rubber rond de handlebar om de trillingen van de moto op te vangen.

https://www.rubberwebshop.nl/celrubber-neopreen/celrubber-neopreen-1-mm-dik-30mm-breed Ik kan u dit aanraden of andere afmetingen natuurlijk :)

werkt fantastisch goed voor allerlei zaken. beetje speling? rubberke erop en dat is super-antslip. Beste materiaal ooit!
Ik zou altijd PETG gebruiken voor functionele zaken, dat heeft een beetje meer flex en kan dus veel makkelijker trillingen opvangen
 
Bah, mijn extruder is gisteren verstopt geraakt en tijdens het herassembleren is een draad van het verhittingselement afgebroken. Nu mag ik wachten tot e3D geleverd heeft. En met die brexit gaat dat geen deugd doen.
 
Bah, mijn extruder is gisteren verstopt geraakt en tijdens het herassembleren is een draad van het verhittingselement afgebroken. Nu mag ik wachten tot e3D geleverd heeft. En met die brexit gaat dat geen deugd doen.
Lang leve de doos met "random wisselstukken". Heb wel nog een aantal van de volgende liggen:
  • Hotend (dus zowel heatbreak, heatsink & heatblok; van sommige zelfs meerdere ^^)
  • nozzles
  • PTFE tube
  • couplers
  • heating element
  • thermistor
  • paar fans
  • ...
 
Lang leve de doos met "random wisselstukken". Heb wel nog een aantal van de volgende liggen:
Helaas is de "vorige" voor 12V gemaakt, dus die kan ik niet kannibaliseren.

Ik profiteer wel van de gelegenheid om een standaard E3D v6 heatbreak aan te schaffen ipv zo'n Prusa-specifieke. Prusa gebruikt er met een kleine aanpassing voor MMU2-compatibiliteit, maar als je geen MMU(2) gebruikt ben je beter af met een normale heatbreak (minder kans op verstoppingen)

Dus gaandeweg toch wat mini-upgrades doen om de betrouwbaarheid en prestaties te bevorderen.
 
Ben op zoek naar iemand die me zou kunnen helpen voor een concreet projectje.

Voor het 3D printen zelf heb ik hopelijk iemand 😬, maar ben nog op zoek naar iemand die met een CAD een ontwerp zou kunnen maken van een reservoirtje + schroefdraad.
Ben bereid om er een kleine vergoeding voor te betalen, o.t.k.

Any takers hier, of doorverwijzingen?

Thx in advance!
 
Iemand die kan zeggen of fluo PETG ook abrasive is? Ik dacht dit ergens gelezen te hebben, maar vind het niet zo direct terug.
 
Ben op zoek naar iemand die me zou kunnen helpen voor een concreet projectje.

Voor het 3D printen zelf heb ik hopelijk iemand 😬, maar ben nog op zoek naar iemand die met een CAD een ontwerp zou kunnen maken van een reservoirtje + schroefdraad.
Ben bereid om er een kleine vergoeding voor te betalen, o.t.k.

Any takers hier, of doorverwijzingen?

Thx in advance!
welke vorm moet het reservoir hebben, gewoon een cilinder met een schroefdraad in?
 
welke vorm moet het reservoir hebben, gewoon een cilinder met een schroefdraad in?
Anything really met een off-center schroefdraad, ik dacht aan een halve cilinder.
Het probleem is dat deze setup niet past in de voorziene ruimte, als ik de schroefdraad naar één kant kan brengen zou het in orde zijn.
Bijvoorbeeld dus op de vlakke kant van een halve cilinder.
Foto hieronder is de huidige situatie.
Idealiter behoud ik hetzelfde volume en dezelfde diepte.

 
Iemand die kan zeggen of fluo PETG ook abrasive is? Ik dacht dit ergens gelezen te hebben, maar vind het niet zo direct terug.
PLA of PETG zijn van zichzelf niet abrasief, voor PLA zijn het de additieven die men bijvoegt voor een bepaalde eigenschap te bekomen die het filament abrasief maken, en ik ga er van uit dat dit voor PETG net het zelfde zal zijn.
 
Iemand die kan zeggen of fluo PETG ook abrasive is? Ik dacht dit ergens gelezen te hebben, maar vind het niet zo direct terug.
Als je glow-in-the-dark bedoelt: ja dan is het abrasive.

Als het gewoon een felle kleur is: nah, verwaarloosbaar (wit filament kan bvb titaniumdioxide bevatten en zo een beetje verschil maken tov zwart of natural filament in slijtage van uw nozzle)

Interessant leesvoer: https://www.cnckitchen.com/blog/how-much-abrasive-filaments-damage-your-nozzle
 
Als je glow-in-the-dark bedoelt: ja dan is het abrasive.

Als het gewoon een felle kleur is: nah, verwaarloosbaar (wit filament kan bvb titaniumdioxide bevatten en zo een beetje verschil maken tov zwart of natural filament in slijtage van uw nozzle)

Interessant leesvoer: https://www.cnckitchen.com/blog/how-much-abrasive-filaments-damage-your-nozzle
yes, bedoelde glow in the dark. Bedankt voor je antwoord.
Dan maar wachten op m`n hardened steel nozzle. Ik heb een 0.8mm besteld gehad bij Aliexpress. Hopelijk is het van goede kwaliteit.
 
Het heeft €40 meer gekost (#ˆ%&$ douane, bpost & brexit) + mijn vrijdagavond en een zere rug (van voorover gebogen te zitten sleutelen), maar ik kan terug printen dankzij nieuwe parts van E3D. Met gelijk wat kleine upgrades.
 
Hier terug wat leven in blazen. :p
Heb me deze week een eierhouder gedesigned en geprint.
l8cdjvxtojb61.jpg
0s3pfxxtojb61.jpg

An eggcellent knight to protect your breakfast. : 3Dprinting (reddit.com)
ik heb de familie uitgebreid met een dame.
9aowwom1nak61.jpg
 
Hier ook al even aan het denken over de aanschaf van een 3d-printer, maar aangezien ik op een klein appartement woon zou die dus ofwel in de living of in de slaapkamer moeten staan, en dat lijkt mij geen goed plan. Enige alternatieve optie is een mini-opbergkot aan het terras (een ingebouwde buitenkast van +- 90x90cmx240cm). Elektriciteit is geen probleem, ik vraag mij alleen af of zoiets veilig is en voldoende kwalitatieve prints kan opleveren (is vergelijkbaar met onverwarmde garage). Iemand die hier ervaring heeft met een printer in de garage zonder continue monitoring?
 
Terug
Bovenaan