worst mod ever. (ik heb hem ook :p)
Die lack tafels zijn zo hol dat het eerder als trommel werkt. Qua enclosure voor temperatuur nog cava maar akoestisch is het een ramp. Best een zwaar materiaal onder de printer leggen.
ow shit... kben ze net gaan halen 🥲
De printer komt uiteindelijk in de garage te staan, dus akoestisch geen last van. Maar misschien best nog voor een tegel gaan dan (Ze gaan mij graag zien komen hier: Graag 1 tegel aub xD)
 
ow shit... kben ze net gaan halen 🥲
De printer komt uiteindelijk in de garage te staan, dus akoestisch geen last van. Maar misschien best nog voor een tegel gaan dan (Ze gaan mij graag zien komen hier: Graag 1 tegel aub xD)
Haal gewoon eentje in de Gamma. Het kan die mensen gene klop schelen hoeveel tegels ge koopt ze. Ik ben daar toen met twee tegels blauwe steen buitengekomen. Geef ze gewoon thuis eens een poetsbeurt met een kloddernat washandje of de tuinslang.
 
ik heb daar feitelijk gewoon wat vellen epdm onder gelegd dat ik nog overhad van de bouw.. Mss ook eens een tegel proberen. Maar echt storend is het geluid niet.
 
Hebben jullie weet van een thread met filamenten en ervaringen? Zelf nog wat zoekende naar een goede prijs/kwaliteit filament. Veel websites via Google, maar ik heb altijd het gevoel dat deze payed reviews zijn 😅.
 
Hebben jullie weet van een thread met filamenten en ervaringen? Zelf nog wat zoekende naar een goede prijs/kwaliteit filament. Veel websites via Google, maar ik heb altijd het gevoel dat deze payed reviews zijn 😅.
ik gebruik al jaar en dag real filament, ben daar wel content van. Maar ik denk dat het vooral belangrijker is om je filament goed droog te houden.
 
Heel tevreden van Colorfabb Economy PLA. Kwalitatief on-par met Prusament, ze verzenden gratis en het is verkrijgbaar in joekels van spoelen (2 kilo of meer zelfs)
 
Ikzelf heb enkele rollen 3Djake filamenten, voor zover ik al geprint heb geen issues die te wijten zijn aan filamenten.

Daarnaast ook een kilo Basicfil besteld via Amazon, maar das hit&miss per print.. Die ga ik dus niet meer bestellen.

Verder Sunlu PLA+ besteld, die komt spoedig aan (goede dingen gelezen, dus giving it a shot).

Amazon basics is logisch dat die van Amazon komt 😁 welke andere shops gebruiken jullie?
 
Amazonbasics is gewoon whitelabeled van andere producenten. En die producent verandert soms. Ge kunt het vergelijken met mineraalwater van het Carrefour- of Aldi-huismerk, dat al eens van bron durft veranderen, of Carapils van brouwerij. Da's iets om rekening mee te houden voor ge die als een vast merk kiest (en veel tijd gaat steken in filamentprofielen er voor finetunen). Ik heb indertijd een rol PETG van de eerste lichting Amazonbasics gekocht en die was uitstekend (vermoedelijk was het toen whitelabeled Hatchbox), maar latere reviews waren nogal negatief. En nu lijkt het terug gebeterd?

Ik zou aanraden een producent te kiezen die zijn filament effectief zelf maakt / polymers zelf met pigment mengt en daarbij te blijven. Er zijn ook producenten die spool refills aanbieden (Masterspool formaat bvb, of Prusa Research verkoopt nu ook refills). CNC Kitchen gebruikt bij mijn weten vooral Das Filament als leverancier. Die bieden ook Masterspool refills aan, maar ik heb er nog niet besteld omdat toen ik naar Masterspool keek hun verzending naar België IIRC duur was.

Verder kan het lonen rechtstreeks bij een producent te kopen om "vers" filament te bekomen: bij een Amazon of Coolblue of Bol kan het al eens voorvallen dat je een rol koopt die al enkele maanden in een warenhuis lag zonder gecontroleerde temperatuur en luchtvochtigheid. Twee dingen die toch nefast kunnen zijn voor hoe goed filament print en aan het heated bed blijft plakken. Mijn ervaring met Prusament en Colorfabb is vrij consistent rollen ontvangen van minder dan een maand oud. (de productiedatum is op de rollen gelabeld)
 
Dankjewel voor de feedback! Zeker nuttig als beginner.
Deze week begin ik aan de Lack-mod, zal de foto's achteraf delen. Wish me luck!
 
Net even wat filamenten bij besteld bij Sunlu..

Voor de prijs van 2 filamenten even 4kg besteld. Het zijn dan wel blind boxes dus ik weet de kleur niet, maar ik zal er wel wat op vinden :D
Via de site van Sunlu zelf besteld, geen verzendkosten en kortingscode gevonden en geeft nog eens 10% extra korting.

tGwPkbL.png


Ik weet wa ik ga doen! :fingerguns:
 
Mijn printers staan al anderhalf jaar stil 😅

Ik was lid van enkele Patreons die supported mini's aanboden. Zelf supporten enzo deed ik dus niet.
Gaat mij vooral over die toxische fumes enzo.
Ne ventilator en raam open in een afgesloten ruimte is niet genoeg wss?
 
Ik heb ooit een infectie van de bovenste luchtwegen opgelopen waar veelvuldig met ABS printen met zekerheid aan te wijten was (en dat was dus slechts FDM 3D-printing). Neem de adviezen voor goed geventileerd dus echt au serieux, zet zo'n resin-printer niet in een afgesloten ruimte die niet open kan (een garage kun je de poort nog openen, die krijg je dus snel geventileerd)
 
Ik heb ooit een infectie van de bovenste luchtwegen opgelopen waar veelvuldig met ABS printen met zekerheid aan te wijten was (en dat was dus slechts FDM 3D-printing). Neem de adviezen voor goed geventileerd dus echt au serieux, zet zo'n resin-printer niet in een afgesloten ruimte die niet open kan (een garage kun je de poort nog openen, die krijg je dus snel geventileerd)
Thx merci, ik zal het laten voor wat het is dan.
 
Terug
Bovenaan