1B Challenger Pro League 2025-2026

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    71
Zelf niet gezien gisteren, maar volgens ons forum hebben we vrij dominant gespeeld met veel kansen en een zeer terechte overwinning. Ondanks dat we enkele basisspelers lieten rusten. De vervangers lieten zien van quasi evenwaardig niveau te zijn, dus dat is wel een goed teken.

We hebben nog geen echte waardemeters tegenover ons gekregen, dus misschien ben ik wat te voorbarig maar er zit wel muziek in de kern en ik denk dat wij een certitude zijn voor top-3, hopelijk aan de juiste kant voor promotie.
Vorige maand was ik nog zeer pessimistisch, maar toen was onze spits nog niet speelgerechtigd (en die toont toch een meerwaarde te zijn), was Haraguchi er nog niet, en waren sommige andere spelers nog niet goed ingewerkt in het team.

Hup Beerschot Hup :cheer:

Hallelujah, het is officieel, we hebben een nieuwe eigenaar. Bye bye United World, en ik hoop dat ge zo snel mogelijk in mekaar stuikt. 30 miljoen geinvesteerd en er is niks structureels achtergelaten. Onze trainingsvelden zijn slechter dan toen, stadion is voor de helft gesloten, we hebben een absoluut minimum aan personeel, en zelfs onze kern is gewoon evenveel waard als 7 jaar geleden. Van al hun beloftes is er niks in huis gekomen.
De nieuwe overnemers kunnen van 0 beginnen basically, want er zijn geen funderingen.

Slechten eersten tijm vond ik, d'office voor Kortrijk, 2den tijm, pakske minder, maar we vonden de aansluitingstreffer ni, spijtig genoeg 🫤
GG Kortrijk

Hopelijk pakken we zaterdag ook terug de 3 punten 💪 ik ben alvast terug aanwezig. Zal dan toch beter moeten dan tegen Club Nxt, zwakke match toen.

Patro dat de match tegen JG onder voorbehoud speelt omdat de dug out te klein is, is zo Stijnen he :laugh:
Niet onbegrijpelijk. Staat wat steviger dan tijdens zijn spelerscarrière dus ik snap het wel dat hij extra plaats nodig heeft.

Staan blijkbaar wel 1-4, dus ik vermoed dat er van dat "onder voorbehoud" niet veel gaat overblijven.

Lommel weer thuis verloren, pijnlijk. RWDM wel gewonnen. Desondanks begint er zich toch een duidelijke kloof af te tekenen tussen top-3 en de rest. In Oktober moet top-3 wel tegen elkaar en hebben ze elks ook wedstrijd rust geloof ik, dus in November kan die kloof helemaal weg zijn natuurlijk.

Lommel weer thuis verloren, pijnlijk. RWDM wel gewonnen. Desondanks begint er zich toch een duidelijke kloof af te tekenen tussen top-3 en de rest. In Oktober moet top-3 wel tegen elkaar en hebben ze elks ook wedstrijd rust geloof ik, dus in November kan die kloof helemaal weg zijn natuurlijk.
Het begint een klassiek beeld bij Lommel-wedstrijden te worden; overmacht, veel balbezit en iets dat op voetbal lijkt, alleen geen efficiëntie in de afwerking en geen goalgetter (zoals Mertens) in de rangen.

Luik 1 kans, onze prutser van CV (Oware), en pats binnen.

3/9 tegen 2 Beloftenploegen en FC Luik dat je in een mini-crisis kon duwen..

Eerst en vooral chapeau aan Beveren, speelde heel volwassen, gaf niet veel weg en is gewoon een heel sterk blok.

Maar de match zelf :rofl: .

Beveren begint heel sterk aan de match en troeft ons af de eerste minuten. Ze komen 0-1 voor na een voorzet die afwijkt op de rug van onze verdediger en gaat mooi over Ilic binnenvalt.We komen hierna beter in de match met oa een kans van Van Landschoot die van ver trapt en de keeper van Beveren die wegglijdt maar toch net de bal in hoekschop kan devieren (dat geluk hadden ze dan weer wel). Daarna komen ze 0-2 voor nadat Lambert de bal stoemeling tegen Bruls zijnen "sixpack" sjot en ie opnieuw binnenvalt. 2de helft proberen we meer druk te zetten en komen we op 1-2 maar dan scoren ze (dankzij heel goede druk van hen) met een compleet misgeraakte bal die een onbedoelde lob wordt ipv een volley (hij raakt de bal met zijn scheenbeen ipv de voet waardoor die fantastisch mooi over de keeper binnenvalt) en komen ze 1-3 voor. Hierna probeert Kortrijk wel maar zoals gezegd Beveren is echt een volwassen ploeg die kan een blok zetten. Wij brachten gewoon te weinig en hadden ook wel wat pech met die 3 goals maar los daarvan zijn beide keepers zo goed als niet getest geweest.

Hier de goals op sporza:

@quo_vadis @Agony Ik heb de match niet kunnen zien, maar wat is er gebeurd? Volgens Flashscore Beveren 3 schoten op doel en 3 goals? Klinkt alsof het een FM match was...
1 van de betere matchen van KVK wel, zonder wervelend wel. Beveren staat gewoon heel goed en voetballen altijd vlot uit vanuit de defensie. Na de 1-2 voelde je aan alles dat de match kon kantelen. Maar dat gevoel was van korte duur door die klote derde van Beveren. Maar ze waren en zijn te pakken.

Terug
Bovenaan