1B Challenger Pro League 2024-2025

Lommel ook knap resultaat. Transfermarkt nog 3 weken open dus kunnen nog wel paar miljoentjes uitgeven.
Volgens de commentaren die ik gehoord heb van mensen die zijn gaan kijken is Waasland op een diefje gewonnen op de counter.
Geen idee in hoeverre Lommel écht beter was maar de score was in elk geval niet verdiend schijnt.

Van de beste 11 die we een week geleden aan de aftrap hadden verwacht zijn er nog 5 afgevallen. 2 uit de kern gezet en 1 op congé gestuurd om tot een transfer te dwingen. Onze beste speler zat 'ziek' in de tribune en de laatste was nog niet speelgerechtigd. Daarnaast nog 8 geblesseerden waardoor de bank niet eens kon worden gevuld. CFG toont weinig tot geen begrip voor de lokale goesting om te promoveren.

Dan nog was een gelijkspel een eerlijke uitslag geweest. Als bonus wss nog een schorsing voor De Grand die op het einde dom rood pakte omdat ref Denil Beveren er maar op los liet tackelen.

Er is een "beetje" crisis bij Lommel op dit moment. Ze waren/zijn gewoon niet klaar. Vancsa vertrekt ook maar daar staat reeds een vervanger voor klaar. Gisteren was er wat onenigheid onder de sponsors en bestuursleden in de businesseats. Maar ik zie het niet nog steeds wel goedkomen als het begint te draaien bij dit Lommel en het seizoen is nog heeeeeeel lang.
We zullen wel zien 🙂

Net naar den RWD gaan zien, ik heb mooi voetbal gezien (combinaties), en met wat geluk stond het 3 of 4-1 in den 2den tijm

Rik Vercauteren en Filip Stevanovic(vervanger vancsa) naar Lommel.
Volgens mij zijn ze nu wel genoeg bewapend om ook dit seizoen voor de prijzen mee te dingen.

Als je meer uitgeeft dan uw 15 andere reeksgenoten samen, is dat wel het minste wat je mag verwachten.
Weet jij met al uw 1B ervaring nu nog altijd niet hoe dat CFG werkt? Dit seizoen hebben ze 5,5 miljoen euro gespendeerd aan welgeteld 2 spelers. 17 en 19 jaar oud. Dat geld is niet om een ploeg te bouwen om te promoveren, maar voor (piep)jonge spelers. En die hebben meestal wel ff tijd nodig eer ze uitblinken in 1B.

Het zal afwachten zijn hoelang het dit seizoen gaat duren tot er een ploeg op het veld staat op het niveau van eind vorig seizoen. Dat Karim heel waarschijnlijk blijft (een mirakel eigenlijk), net zoals Aguilar uiteindelijk toch is een verrassende meevaller. Samen met de terugkeer van Rosa zorgt dit ervoor dat we toch 6 à 7 van de basisspelers kunnen behouden.

Weet jij met al uw 1B ervaring nu nog altijd niet hoe dat CFG werkt? Dit seizoen hebben ze 5,5 miljoen euro gespendeerd aan welgeteld 2 spelers. 17 en 19 jaar oud. Dat geld is niet om een ploeg te bouwen om te promoveren, maar voor (piep)jonge spelers. En die hebben meestal wel ff tijd nodig eer ze uitblinken in 1B.

Het zal afwachten zijn hoelang het dit seizoen gaat duren tot er een ploeg op het veld staat op het niveau van eind vorig seizoen. Dat Karim heel waarschijnlijk blijft (een mirakel eigenlijk), net zoals Aguilar uiteindelijk toch is een verrassende meevaller. Samen met de terugkeer van Rosa zorgt dit ervoor dat we toch 6 à 7 van de basisspelers kunnen behouden.

Ik reageer toch enkel maar op jouw collega die stelt dat de ploeg klaar is voor promotiestrijd.

Ik reageer toch enkel maar op jouw collega die stelt dat de ploeg klaar is voor promotiestrijd.
Jij hebt het over de transfergelden die er zijn betaald en dat je daardoor automatisch voor promotie moet spelen. En ik zeg dat dit toch wel iets genuanceerder is. Niet vergeten dat er ook wel voor zeker 10 miljoen aan waarde is vertrokken (de volledige aanvalslinie).

Maar nu de transferperiode bijna is afgelopen mag je op zich wel gerust stellen dat deze ploeg voor promotie moet kunnen spelen als de nieuwe aanvalslinie de evenknie wordt van die van vorig seizoen.

Ik had inderdaad niet gezien naar de uitleenbeurten, ik heb dat standaard uitstaan op transfermarkt. Had dus wat vertrekkers over het hoofd gezien, mea culpa.

Ik ga ervan uit dat jullie voor al die leenbeurten toch ook geld binnenkrijgen?

Ik had inderdaad niet gezien naar de uitleenbeurten, ik heb dat standaard uitstaan op transfermarkt. Had dus wat vertrekkers over het hoofd gezien, mea culpa.

Ik ga ervan uit dat jullie voor al die leenbeurten toch ook geld binnenkrijgen?
Dat hoop ik wel ja. En de meerwaarde zit natuurlijk in de stijging in marktwaarde. Souza had nooit 12 miljoen opgebracht hebben na 1 seizoen in 1B.

Daarnaast is bijvoorbeeld Martinez al gratis vertrokken naar New York City. En nu krijgen we gratis Stefanovic van Man City ipv een uitleenbeurt (heeft ooit 8,5 miljoen kost). Dus de netto winst/verlies per club kan je ook niet echt volgen op Transfermarkt.

Lokeren pakt zijn eerste puntje tegen patro, ik zie dus die matchen van Lokeren mijn zoon zijn geboorte stad .
Nu wil die alles van Lokeren zien lol

Another one bites the dust.

Dat is er één die je zag aankomen jammer genoeg. 20 miljoen euro schulden was het zeker? En sinds de overname geen enkele uitgaande transfer die iets heeft opgebracht. Maar toch aan een licentie geraken, niet bepaald goedkope spelers halen en na 4 speeldagen al in de problemen. Nuja, wat kan je verwachten van die licentie commissie als diezelfde club een licentie krijgt terwijl iedereen weet dat de helft van hun stadion onbruikbaar is?

Vandaag den "Wasico": Red Star Haasdonk tegen KSV Temse.
Met een thuisfluiter als scheidsrechter..

Iets te laat in duel en per ongeluk op de voet van de tegenstander landen = onmiddellijk rood.

Speler na duel half vestnemen en elleboogstoot geven = geel.

Terug
Bovenaan