Ik besef nu pas dat "Beijer" je moet uitspreken als het Franse 'Bij-zjère', niet als het Nederlandse 'Bij-jer', zoals ik heel de tijd in m'n gedachten deed. M'n vader sprak het wel juist uit, toen ik de laatste aflevering samen met hem bekeek.
 
Laatst bewerkt:

Interessant artikel/interview met Hilde Geens dat de rol van de Rijkswacht meer belicht...
 
Laatst bewerkt:
Sterke serie inderdaad. Ga deze (van zodra Engelse ondertitels beschikbaar zijn) toch ook wel aanraden aan mijn Deense vrienden (die keken me vol ongeloof aan toen ik hen vertelde over een bende die blinde terreur deed in de jaren '80 rond het Brusselse, en waarvan nog altijd niet geweten is wie het zijn).
 

Interessant artikel/interview met Hilde Geens dat de rol van de Rijkswacht meer belicht...

Wie gelooft er nog in een proces? Zij wel precies?
Ik geloof er niet meer in.
 

Interessant artikel/interview met Hilde Geens dat de rol van de Rijkswacht meer belicht...
Ik denk dat de meerderheid daar al twintig jaar niet meer over twijfelde.

hoeveel daders zouden er nog in leven zijn?
Ik bedacht mij dat ook. Dat het niet anders kan dan dat er gasten die reeks bekijken en perfect weten hoe de vork aan de steel zit. Die mannen kunnen nu gewoon medio zestig, medio zeventig jaar zijn. Alle kans dat ze nog leven.

Ik denk trouwens dat de enige reden dat Jef Vermassen nog rondloopt, wil zeggen dat hij met zijn theorie er naast zit.
 
Wel er zullen er zeker nog in leven zijn, of op zijn minst enkele mededaders of mensen die meer weten. Er is 1 iets vreemd en dat is het feit dat de 10miljoen bef nooit gemotiveerd heeft om te praten.
Misschien de afweging gemaakt van liever 10 miljoen minder dan zelf afgemaakt te worden (als de verwevenheid met overheid en politiek effectief zo sterk was, klinkt getuigenbescherming wsl weinig overtuigend). Of geen zin om de rest van zijn/haar leven permanent in (al dan niet terechte) angst te leven dat iemand ooit wraak neemt tegen de klikspaan.
 
Ik denk dat de meerderheid daar al twintig jaar niet meer over twijfelde.


Ik bedacht mij dat ook. Dat het niet anders kan dan dat er gasten die reeks bekijken en perfect weten hoe de vork aan de steel zit. Die mannen kunnen nu gewoon medio zestig, medio zeventig jaar zijn. Alle kans dat ze nog leven.

Ik denk trouwens dat de enige reden dat Jef Vermassen nog rondloopt, wil zeggen dat hij met zijn theorie er naast zit.

Was alles rond de Bende niet gesitueerd in Franstalig België?
 
Was alles rond de Bende niet gesitueerd in Franstalig België?
Reeks was ook te zien op onze Franstalige zenders, daar in twee afleveringen per keer. Met dubbing dacht ik. Maar idd, Aalst, Beersel, de waterwegen waar ze dingen dumpten, … Ze waren niet gebiedsgebonden. De politie was op dat vlak minder openminded lol
 
Ik ken er eerlijk gezegd het fijne er niet van (vind het wel zeer interessant om er nu over te lezen) maar, het is zo goed als zeker dat Bouhouche/Beijer hier (deels) achterzitten of niet? Maar gewoon nooit concrete bewijzen?
 
Die aanslag op Vernaillen en die wapendiefstal uit de rijkswachtkazerne heeft Beijer in zijn boek uit 2010 toegegeven
 
Was alles rond de Bende niet gesitueerd in Franstalig België?
Alles rond de streek van Brussel maar ook daarbuiten (Temse bv). Zoals ook in de serie vermeld: vele verschillende zones van politie/gerecht op die manier en geen samenwerking onderling.
 
De overvallen hebben deels plaatsgevonden in Vlaanderen (mogelijks een bewuste strategie omdat samenwerking over de taalgrens heen nog moeilijk is), maar de Bende zelf was (grotendeels) Franstalig. Volgens Jean Pierre Adam (onderzoeker van de Bende) kwam de bende zelfs uit Frankrijk: de broers Sliman.
 
Die aanslag op Vernaillen en die wapendiefstal uit de rijkswachtkazerne heeft Beijer in zijn boek uit 2010 toegegeven
Ik ben benieuwd of we daar nog meer van gaan los krijgen. Die mens is een tijdje geleden in Thailand opgepakt voor, ik dacht, een vervallen verblijfsvergunning. Misschien kunnen ze hem op die manier naar hier krijgen en nog eens aan de tand voelen.
 
Ik ben benieuwd of we daar nog meer van gaan los krijgen. Die mens is een tijdje geleden in Thailand opgepakt voor, ik dacht, een vervallen verblijfsvergunning. Misschien kunnen ze hem op die manier naar hier krijgen en nog eens aan de tand voelen.

Hij is in België als ik me niet vergis. Die kerel is echter een pathologische leugenaar die eender wat zal zeggen om buiten schot te blijven. Ik verwacht daar niet veel van.
 
Terug
Bovenaan