Ik ben benieuwd of we daar nog meer van gaan los krijgen. Die mens is een tijdje geleden in Thailand opgepakt voor, ik dacht, een vervallen verblijfsvergunning. Misschien kunnen ze hem op die manier naar hier krijgen en nog eens aan de tand voelen.
Beijer is ook een gigantische opschepper. Mocht hij meer weten op een niveau dat kon tellen, zou hij daar veel meer mee/rond doen. En idd, hij komt ook vrijwillig af en toe naar ons land, veelal laten ze hem met rust. Kan altijd dat hij zóveel weet dat ze er daarom afblijven, maar hij is niet dat type. Tis crapuul, weinig meer.
 
Een vraagje: In aflevering 5 'De bende van Nijvel is geboren' stelen enkele bende-leden de Heckler&Kochs van de agenten die ze neerschieten aan de Colruyt. In minuut 10:10 zit Bouhouche hiermee in omdat dit nu "de meest gezochte wapens van het land zijn en hij onlangs dergelijk wapen aan Mendez heeft verkocht."
Daarop reageert Beijer: "Een Heckler van Diane aan Mendez, die vertegenwoordiger van FN? Bij wie denk je dat ze gaan neuzen?"

Kan iemand mij uitleggen waarom dit de aanleiding is dat Bouhouche dat wapen terug wil van Mendez?
 
De echte Vernaillen heeft het ook gezegd naar aanleiding van de reeks: als Beijer iets bekend waarvoor later ook bewijs gevonden wordt zal dat tot een oplossing leiden een bekentenis alleen is niets waard.
 
Wat zo boeiend is aan het hele verhaal is dat je vaak in een denkpatroon terechtkomt over bepaalde figuren als Bouhouche en Beijer; Als je ziet wat voor daden die allemaal weldegelijk pleegden is het zeer verleidelijk om te denken dat het bijna niet anders kan dat ze dan ook wel verantwoordelijk zijn voor de straffere niet-bewezen criminele feiten. Tot je beseft dat heel die jaren 70 en 80 complete cowboy-jaren waren waarin echt heel veel figuren criminele daden stelden die we vandaag voor bijna onmogelijk aannemen. Heel die zaak Francois, de DEA en CIA die zich in Europa moeien, de extreemlinkse CCC, extreemrechtse bendes, alle andere criminele bendes (Haemers, Habran,etc...)
 
Het blijft ook heel raar aandoen dat Bouhouche gestorven is door een boom die op hem viel. Dat valt wel voor natuurlijk, niet iedereen kapt correct, maar in dees vind ik dat al jaren toch raar.
 
Een vraagje: In aflevering 5 'De bende van Nijvel is geboren' stelen enkele bende-leden de Heckler&Kochs van de agenten die ze neerschieten aan de Colruyt. In minuut 10:10 zit Bouhouche hiermee in omdat dit nu "de meest gezochte wapens van het land zijn en hij onlangs dergelijk wapen aan Mendez heeft verkocht."
Daarop reageert Beijer: "Een Heckler van Diane aan Mendez, die vertegenwoordiger van FN? Bij wie denk je dat ze gaan neuzen?"

Kan iemand mij uitleggen waarom dit de aanleiding is dat Bouhouche dat wapen terug wil van Mendez?
Op een gegeven moment had Mendez door dat Bouhouche waarschijnlijk bij de Bende betrokken was. Daarom werd hij zenuwachtig wetende dat Mendez in het bezit was van bewijsmateriaal dat aan hem gelinkt kon worden.
 
Het blijft ook heel raar aandoen dat Bouhouche gestorven is door een boom die op hem viel. Dat valt wel voor natuurlijk, niet iedereen kapt correct, maar in dees vind ik dat al jaren toch raar.
Er zijn wel meer van die vreemde gevallen in de entourage van de Bende. Denk maar aan de 'zelfmoord' van Latinus. Of de 'zelfmoord' van Patrick Haemers. En de executie van Bruno Van Deuren niet te vergeten.

Het was volgens mij trouwens geen boom die op hem viel, maar de kettingzaag die in zijn gezicht was terechtgekomen waardoor zijn gezicht ook helemaal onherkenbaar was.
 
Er zijn wel meer van die vreemde gevallen in de entourage van de Bende. Denk maar aan de 'zelfmoord' van Latinus. Of de 'zelfmoord' van Patrick Haemers. En de executie van Bruno Van Deuren niet te vergeten.

Het was volgens mij trouwens geen boom die op hem viel, maar de kettingzaag die in zijn gezicht was terechtgekomen waardoor zijn gezicht ook helemaal onherkenbaar was.
Hij is ook daags nadien al gecremeerd. Hij stond onder toezicht van justitie, maar vos en co zijn pas meer dan een maand later naar Fougax gegaan om in zijn huis te gaan speuren.

Volgens bepaalde bronnen was het de boom die gespleten was in zijn gezicht en niet de zaag. Er wordt soms gezegd dat Bouhouche daar een onbekende Spanjaard zou gelegd hebben en die zijn identiteit hebben overgenomen en nog verder leeft in Spanje. Er is nooit dna onderzoek gedaan achteraf.

Er wordt soms ook gesuggereerd dat Bouhouche vreesde voor zijn leven. Eigenlijk kan het dus ook weer alle kanten op:

Bouhouche die gewoon dood is door een stom ongeval.
Bouchouche die gedood is.
Bouchouche die zijn dood in scène gezet heeft.
 
Hij stond onder toezicht van justitie, maar vos en co zijn pas meer dan een maand later naar Fougax gegaan om in zijn huis te gaan speuren.
Vooral dat vind ik maf. Ik vraag mij af of hij wel onder toezicht stond. Dat zal alleszins niet actief geweest zijn. De politie heeft van een journalist moeten vernemen dat Bouchouche de kop in was. Van die zelfmoord van Latinus geloof ik ook geen fluit.
 
Het belangrijkste is dat Bouchouche dood is.
1) is dat zo? 2) ik denk inderdaad dat Bouchouche de sleutelfiguur kon zijn in het onderzoek om de puzzelstukken aan elkaar te koppelen. De fixer die toch goed zicht had op het systeem, linken kon leggen zonder dat hij echt van alles op de hoogte was. Maar gaan we nooit weten vrees ik.
 
Op een gegeven moment had Mendez door dat Bouhouche waarschijnlijk bij de Bende betrokken was. Daarom werd hij zenuwachtig wetende dat Mendez in het bezit was van bewijsmateriaal dat aan hem gelinkt kon worden.

Ik ben niet mee. De Bende had de wapens gestolen van de neergeschoten agenten en dit is gebeurd nadat Bouhouche het wapen aan Mendez had verkocht.
 
Ik ben niet mee. De Bende had de wapens gestolen van de neergeschoten agenten en dit is gebeurd nadat Bouhouche het wapen aan Mendez had verkocht.
Ik zou denken: omdat er op dat moment niemand zo’n wapen kan hebben, behalve diegene die die rijkswachters heeft vermoord.

Als er op één of andere manier iemand te weten komt dat Mendez zo’n HK heeft, gaan ze hem linken aan die moorden. Want hij kan die nergens anders vandaan halen.

En dan komen ze snel bij Bouhouche terecht…
 
Ik ben niet mee. De Bende had de wapens gestolen van de neergeschoten agenten en dit is gebeurd nadat Bouhouche het wapen aan Mendez had verkocht.
Ik had begrepen dat dat prototypes waren, nog niet in productie of officieel op de markt. Dus als ze die linken aan de overval en ze komen bij Mendez uit dan zijn ze snel bij die van wie hij het wapen gekocht of gekregen had. Bouhouche.
 
Ik zou denken: omdat er op dat moment niemand zo’n wapen kan hebben, behalve diegene die die rijkswachters heeft vermoord.

Als er op één of andere manier iemand te weten komt dat Mendez zo’n HK heeft, gaan ze hem linken aan die moorden. Want hij kan die nergens anders vandaan halen.

En dan komen ze snel bij Bouhouche terecht…
Ik had begrepen dat dat prototypes waren, nog niet in productie of officieel op de markt. Dus als ze die linken aan de overval en ze komen bij Mendez uit dan zijn ze snel bij die van wie hij het wapen gekocht of gekregen had. Bouhouche.

Maar Mendez en Bouhouche zijn toch zogezegd vrienden. Als in de krant staat dat de Bende de HK van de neergeschoten rijkswachters heeft meegenomen, lijkt het mij toch eenvoudig dat ze uitklaren om geen stomme dingen met die HK te doen en snap ik nog niet dat Bouhouche het wapen terug wil stelen.
 
Maar Mendez en Bouhouche zijn toch zogezegd vrienden. Als in de krant staat dat de Bende de HK van de neergeschoten rijkswachters heeft meegenomen, lijkt het mij toch eenvoudig dat ze uitklaren om geen stomme dingen met die HK te doen en snap ik nog niet dat Bouhouche het wapen terug wil stelen.
Maar als er bij bv. een huiszoeking bij Mendez een HK wordt gevonden wordt die nu automatisch gelinkt aan de moord op die rijkswachters, terwijl dat eigenlijk niks met elkaar heeft te maken.

En zo komen ze ook bij Bouhouche, want Mendez kan niet anders dan zeggen dat hij hem van eerstgenoemde heeft gekregen. Anders wordt hij gelinkt aan de moorden.

Boodschap: zorg dat Mendez geen HK meer heeft.
 
Maar als er bij bv. een huiszoeking bij Mendez een HK wordt gevonden wordt die nu automatisch gelinkt aan de moord op die rijkswachters, terwijl dat eigenlijk niks met elkaar heeft te maken.

En zo komen ze ook bij Bouhouche, want Mendez kan niet anders dan zeggen dat hij hem van eerstgenoemde heeft gekregen. Anders wordt hij gelinkt aan de moorden.

Boodschap: zorg dat Mendez geen HK meer heeft.

Maar de bende steelt de HK's van de agenten. Dus voor die moord hadden ze die HK's nog niet.
 
Terug
Bovenaan