Maar de bende steelt de HK's van de agenten. Dus voor die moord hadden ze die HK's nog niet.
Ik snap niet wat je er niet aan snapt.

Dat is het net. Er zijn 2 HK’s gestolen van die vermoorde rijkswachters. De enige HK’s die er dus in (het zwarte circuit) in omloop zijn. Dat is toch wat de rijkswacht/politie denkt: dat er maar 2 zijn.

Als Mendez dan opeens gevonden/gespot/gesnapt wordt met ZIJN HK, gaat hij onmiddellijk aan die moorden gelinkt worden omdat niemand weet dat er nog een derde HK is.

Dus ook al heeft hij niks met die moorden te maken en heeft ZIJN HK er ook niets mee te maken, hij heeft een HK, waar niemand iets van weet. Muv Bouhouche, die natuurlijk ook wel slim genoeg is om te weten dat eender welke HK die gevonden wordt onmiddellijk tot die moorden zal leiden en dus ook tot bij hem.
 
Ik snap niet wat je er niet aan snapt.

Dat is het net. Er zijn 2 HK’s gestolen van die vermoorde rijkswachters. De enige HK’s die er dus in (het zwarte circuit) in omloop zijn. Dat is toch wat de rijkswacht/politie denkt: dat er maar 2 zijn.

Als Mendez dan opeens gevonden/gespot/gesnapt wordt met ZIJN HK, gaat hij onmiddellijk aan die moorden gelinkt worden omdat niemand weet dat er nog een derde HK is.

Dus ook al heeft hij niks met die moorden te maken en heeft ZIJN HK er ook niets mee te maken, hij heeft een HK, waar niemand iets van weet. Muv Bouhouche, die natuurlijk ook wel slim genoeg is om te weten dat eender welke HK die gevonden wordt onmiddellijk tot die moorden zal leiden en dus ook tot bij hem.

En waarom moet Bouhouche die HK nog dezelfde avond hebben? Want niemand weet dat er een derde HK is. Waarom kan Bouhouche niet vragen aan Mendez om die te verstoppen? Waarom moet hij Mendez daar uiteindelijk voor vermoorden?
 
En waarom moet Bouhouche die HK nog dezelfde avond hebben? Waarom kan Bouhouche niet vragen aan Mendez om die te verstoppen? Waarom moet hij Mendez daar uiteindelijk voor vermoorden?
Dat weet ik niet 🤣

‘t Was maar een gedachtesprong.

Hij vermoordt Mendez wel eerder vanuit wantrouwen dan specifiek voor die HK (hoe ik het aanvoel).
 
:cautious: excuses aanvaard
Nee, dat hoor je mij niet zeggen. Je hebt je vraagstelling ook veranderd.

Je vroeg waarom de moord van de rijkswachters de aanleiding was om dat wapen terug te willen. Daar heb ik al meermaals mijn kijk op gegeven. En de reactie van Bouhouche is dus ook normaal: alle mogelijke links naar hem moeten weg.

Mendez wil dat niet, er komt een diefstal door Dani, een zoekactie van Mendez bij Dani,… een vertrouwensbreuk. Dus Mendez moet eraan geloven.
 
Nee, dat hoor je mij niet zeggen. Je hebt je vraagstelling ook veranderd.

Je vroeg waarom de moord van de rijkswachters de aanleiding was om dat wapen terug te willen. Daar heb ik al meermaals mijn kijk op gegeven. En de reactie van Bouhouche is dus ook normaal: alle mogelijke links naar hem moeten weg.

Mendez wil dat niet, er komt een diefstal door Dani, een zoekactie van Mendez bij Dani,… een vertrouwensbreuk. Dus Mendez moet eraan geloven.

Bouhouche ging langs bij Mendez zijn thuis maar Mendez was niet thuis.

Maar laat maar zijn, je snapt het niet en zegt zelf dat je het niet weet.
 
ben jij nu aan het trollen? (is dat nog een ding anno 2023?)

?

Ik stel een vraag
Er wordt op geantwoord
Ik stel bijkomende opmerkingen
Jij reageert op die opmerkingen (en dus niet op de eerste vraag) met "ik snap niet dat je het niet snapt"
Ik reageer op uw opmerkingen waarna jij zegt dat je het niet weet. Jij wil je niet excuseren (wat mij in feite geen hol uitmaakt) omdat ik mijn vraagstelling veranderd zou hebben, terwijl jij niet op de eerste vraag antwoordde, maar op mijn opmerkingen..

Ik ben helemaal niet aan het trollen. Ik wou gewoon de zinloze discussie stoppen.
 
?

Ik stel een vraag
Er wordt op geantwoord
Ik stel bijkomende opmerkingen
Jij reageert op die opmerkingen (en dus niet op de eerste vraag) met "ik snap niet dat je het niet snapt"
Ik reageer op uw opmerkingen waarna jij zegt dat je het niet weet. Jij wil je niet excuseren (wat mij in feite geen hol uitmaakt) omdat ik mijn vraagstelling veranderd zou hebben, terwijl jij niet op de eerste vraag antwoordde, maar op mijn opmerkingen..

Ik ben helemaal niet aan het trollen. Ik wou gewoon de zinloze discussie stoppen.

Je blijft doorvragen terwijl je van 3 verschillende personen ongeveer hetzelfde antwoord krijgt. En dan stel je bijvragen, die al beantwoord zijn.

Laatste keer, chronologisch:

- Bouhouche heeft een unieke HK waar niemand iets van weet
- Bouhouche ruilt die HK met Mendez
- Mendez is in het bezit van de HK
- De Bende pleegt moorden en steelt 2 HK's, van hetzelfde type als dat van Mendez
- De rijkswacht/politie zal automatisch het bezit van een dergelijke HK linken aan de moord op die rijkswachters. Dat is namelijk de enige manier om zo'n HK in bezit te hebben. Zij weten niet van de "Bouhouche/Mendez HK"
- Bouhouche panikeert: wat als Mendez onvoorzichtig is? Of wat als er iemand achter komt dat Mendez zo'n HK heeft? Dan wordt Mendez opgepakt voor de moord op die twee rijkswachters. En dan zal Mendez genoodzaakt zijn om te zeggen dat het een derde HK is, gekregen van Bouhouche, om zijn eigen hachje te redden.
- Bouhouche wil de HK terug, Mendez wil niet
- Bouhouche tracht de HK te stelen maar slaagt er niet in. Hij steelt alle andere wapens als leverage
- Mendez heeft door dat het Bouhouche is, dus probeert in te breken in diens garagebox
- Mendez wordt betrapt door Bouhouche
- Het vertrouwen is weg, Mendez moet dood
- Bouhouche vermoordt Mendez

Wat ik niet weet (en dat was ook mijn antwoord op jouw bericht):

- of het effectief zo is in de serie, of in het echt. Het is wel extreem plausibel
- waarom dat per se die avond moet gebeuren. Hoewel dat wel past in het Bouhouche-plaatje. Meteen korte metten maken met risico
 
Je blijft doorvragen terwijl je van 3 verschillende personen ongeveer hetzelfde antwoord krijgt. En dan stel je bijvragen, die al beantwoord zijn.

Laatste keer, chronologisch:

- Bouhouche heeft een unieke HK waar niemand iets van weet
- Bouhouche ruilt die HK met Mendez
- Mendez is in het bezit van de HK
- De Bende pleegt moorden en steelt 2 HK's, van hetzelfde type als dat van Mendez
- De rijkswacht/politie zal automatisch het bezit van een dergelijke HK linken aan de moord op die rijkswachters. Dat is namelijk de enige manier om zo'n HK in bezit te hebben. Zij weten niet van de "Bouhouche/Mendez HK"
- Bouhouche panikeert: wat als Mendez onvoorzichtig is? Of wat als er iemand achter komt dat Mendez zo'n HK heeft? Dan wordt Mendez opgepakt voor de moord op die twee rijkswachters. En dan zal Mendez genoodzaakt zijn om te zeggen dat het een derde HK is, gekregen van Bouhouche, om zijn eigen hachje te redden.
- Bouhouche wil de HK terug, Mendez wil niet
- Bouhouche tracht de HK te stelen maar slaagt er niet in. Hij steelt alle andere wapens als leverage
- Mendez heeft door dat het Bouhouche is, dus probeert in te breken in diens garagebox
- Mendez wordt betrapt door Bouhouche
- Het vertrouwen is weg, Mendez moet dood
- Bouhouche vermoordt Mendez

Wat ik niet weet (en dat was ook mijn antwoord op jouw bericht):

- of het effectief zo is in de serie, of in het echt. Het is wel extreem plausibel
- waarom dat per se die avond moet gebeuren. Hoewel dat wel past in het Bouhouche-plaatje. Meteen korte metten maken met risico

Sorry, ik wist niet dat ik maar 1 vraag mocht stellen en niet mocht blijven vragen als het verder verloop onduidelijk was.
Ik wist ook niet dat je geen zaken niet mag snappen.. Blijkbaar moet je genoegen nemen met het feit dat het eerste antwoord altijd volledig juist is.

Ik zal mijn opmerkingen in jouw chronologische versie toevoegen aangezien ik nog steeds vragen heb (sorry hiervoor). Je hoeft niet te antwoorden als je het niet weet. Dit is een forum, andere mensen mogen ook antwoorden:

- De rijkswacht/politie zal automatisch het bezit van een dergelijke HK linken aan de moord op die rijkswachters. Dat is namelijk de enige manier om zo'n HK in bezit te hebben. Zij weten niet van de "Bouhouche/Mendez HK"
- Bouhouche panikeert: wat als Mendez onvoorzichtig is? Of wat als er iemand achter komt dat Mendez zo'n HK heeft? Dan wordt Mendez opgepakt voor de moord op die twee rijkswachters. En dan zal Mendez genoodzaakt zijn om te zeggen dat het een derde HK is, gekregen van Bouhouche, om zijn eigen hachje te redden.
- Bouhouche wil de HK terug, Mendez wil niet


Waarom panikeert Bouhouche? Je zegt zelf dat niemand weet dat Bouhouche/Mendez een HK heeft en er is dus ook geen aanleiding om ze daar te gaan zoeken.

Bouhouche en Mendez zijn zogezegd vrienden. Mendez weet ook wel dat als hij iets dom doet met de HK er een link gelegd zal worden met de feiten van de Bende. En als Mendez dit niet weet kan Bouhouche dit uitleggen.

Het klopt niet dat Mendez de HK niet wil teruggeven. Bouhouche ging langs bij Mendez, maar Mendez zat in het buitenland. Vandaar dat Bouhouche de HK diezelfde avond nog heeft proberen te stelen toen de vrouw van Mendez ging werken. Hij heeft dit dus niet gevraagd aan Mendez. (Als Bouhouche het trouwens eerst had gevraagd aan Mendez en daarna wordt alles gestolen, had Mendez wel al sneller de link kunnen leggen dat de Bouhouche de dader was...). Dus mijn vraag blijft (nogmaals sorry dat ik het niet snap): Waarom moet Bouhouche dezelfde avond nog de HK terughebben en kan hij niet tegen Mendez zeggen: "doe niets dom met dat wapen anders worden we gelinkt met de Bende".
 
ben jij nu aan het trollen? (is dat nog een ding anno 2023?)


HXLovv2.png


🙄
 
Bouhouche gaf wel meer wapens aan Mendez die wapenverzamelaar was. Dat wapen (model met beperkte oplage) was het pronkstuk van Mendez zijn verzameling. 1) hij zou dat nooit terug geven zonder zich er vragen bij te stellen (vragen die je ook niet wil krijgen als zijnde bouhouche. Als je dan toch gangster bent haal je het toch gewoon terug zonder vragen) 2) hij zou er ook voor zorgen dat hij het wapen niet kwijt zou geraken, laat staan het afgeven. (daarom als enige van de kelder in de brandkast) en 3) ze vreesden dat mendez dat wel eens zou kunnen tonen aan wapenliefhebbers en als kenner zouden die wel linken kunnen leggen en naar de politie stappen.

Hier staat wat meer over de relatie mendez-bouhouche in realiteit. Beide waren niet zuiver. Ik vermoed dat Mendez wist (of verdacht) dat bouhouche te maken had met de bende. En dat bouhouche het vermoeden had dat mendez dat wist of dacht. En daarom vermoord is geweest. https://bendevannijvel.com/daders/bouhouche-beijer/personen/2/
 
Schitterende reeks. Lang geleden dat een fictiereeks mij zo heeft geboeid, ook omdat ik al een paar boeken hierover heb gelezen.
Ik denk wel dat Bouhouche is vermoord, om te vermijden dat hij zou praten. In 2005 was de laatste raid (Aalst) bijna verjaard (maar werd dit aangepast) en kon hij loslippig worden. Niet vergeten dat Beijer in zijn boek 'De Laatste Leugen' ook is beginnen bekennen.
 
"Eeuwige Bende van Nijvel-verdachte weer in België: “De serie ‘1985’ vond ik beschamend”"


Iemand dit dit kan lezen? Iets noemenswaardig? :)
 
Voor de serie ‘1985’ waarin hij en Bouhouche een rol speelden, heeft Beijer geen goed woord over. ‘Ik vond het beschamend. Het is net alsof die 12.000 mensen bij de rijkswacht in de jaren 80 corrupt en extreemrechts waren, terwijl het om enkelingen ging. Ze stellen iemand als commandant Leon François voor als corrupt, maar dat was hij niet. François was een idealist, een jonge officier die in de VS was gaan studeren. Hij wilde in ons land moderne politietechnieken introduceren in de strijd tegen drugs: infiltratie, ladingen met drugs volgen om de bestemmelingen te vinden ... Maar het probleem was dat er geen wettelijk kader was voor al die zaken. François heeft zich dan ook nog eens laten rollen door een informant bij de allereerste operatie. Maar François was helemaal niet “het zwarte hart” van de rijkswacht zoals hij werd voorgesteld in de serie. En met de Bende van Nijvel had hij al helemaal niets te maken.’

‘En Goffinon? Ze stellen hem in de serie voor als een slechterik. Hij is nooit mijn vriend geweest, maar dat beeld klopt helemaal niet. Goffinon was een eigengereide flik die op zijn eigen manier naar de oplossing zocht. Hij wilde altijd eerst zijn. Samenwerken met collega’s en andere politiediensten deed hij niet. Als hij de Bende had kunnen oprollen, had hij het gedaan.’


 
ik vond Goffinard in de serie toch niet de slechterik?
ok, zijn motief om de bende te pakken was misschien persoonlijk gewin, en hij volgde de regels niet altijd, maar dat personage was toch "de goeie" imo?
 
ik vond Goffinard in de serie toch niet de slechterik?
ok, zijn motief om de bende te pakken was misschien persoonlijk gewin, en hij volgde de regels niet altijd, maar dat personage was toch "de goeie" imo?
Idd… klopt totaal niet.

De échte Goffinon zou blijkbaar iets minder good cop geweest zijn.
 
Heel sterke serie!

Wel een serieuze duik in het niveau plots:
Ik zit aan de aflevering waar Franky toegelaten is bij Diane en start met z'n opleiding. Plots staan ze daar allemaal in een kring en moet Franky trachten één van die kerels te slaan. Vervolgens gaat den Franky heel krampachtig, gelijk nen debiel, in een vechthouding staan die zelfs het kleinste kind beter zou doen. Maar dat is nog niets vergeleken met de tegenstander die in een soort van JCVD pose gaat staan om dat losjes alles te blokken en hem van een serieuze tegenaanval te voorzien. Dat trok werkelijk op geen kloten en was heel pijnlijk om te zien.

Tenzij het de bedoeling was om een ode te brengen aan Bloodsport voor debielen. Dan is het wel heel knap gedaan.
 
Terug
Bovenaan