Heb die gezien in de theater versie van de film Locke, waarin hij alle andere stemrollen voor zijn rekening nam, inclusief constant wisselen van accent. Waanzin! Topacteur
 
Ja, blijkbaar niet enkel over zijn vriend Marc, maar ook over zijn geaardheid?

Men lijkt te hinten dat hij gay is?
Die indruk had ik toch ook.

Dat idee dat de bende altijd andere overvallers waren die voor elkaars alibi's zorgden is dat nieuw? Ik heb dertig jaar geldeden die Panorama uitzending eens gezien en kan me niet herinneren dat het er in voor kwam.

Dit is deze uitzending:
 
Die indruk had ik toch ook.

Dat idee dat de bende altijd andere overvallers waren die voor elkaars alibi's zorgden is dat nieuw? Ik heb dertig jaar geldeden die Panorama uitzending eens gezien en kan me niet herinneren dat het er in voor kwam.

Dit is deze uitzending:
De strategie van de spanning noemde ze dat denk ik.

Het stuk over de bende van nijvel is ergens onderaan
 
de normen en zeden waren in de jaren '80 misschien anders, maar als de échte Vernaillen dat exacte promotie-gesprek heeft gedaan, met al 0 vertrouwen in rijkswacht en politie, is dat toch ook geen kandidaat slimste mens ter wereld

en ook: ik geloof nooit dat een rijkswachter in de macho-cultuur van de jaren '80 het braaf bij "zijt gij homo" houdt.
 
In episode 7 vraagt Franky om de loper (van het justitiepaleis?) nog één dag bij te houden.
Is dat omdat er daar nog drugs is die hij nodig heeft.
En dat is toch de reden waarom hij gechanteerd wordt?
 
In episode 7 vraagt Franky om de loper (van het justitiepaleis?) nog één dag bij te houden.
Is dat omdat er daar nog drugs is die hij nodig heeft.
En dat is toch de reden waarom hij gechanteerd wordt?
ja.
maar ze maken hem bewust verslaafd ook he. het is alleen door die high dat hij gaat mee doen. anders krijgen ze hem zo ver niet
 
Dan maar direct ook de finale bekeken (staat nu al op vrt max)

Vond het 2 goeie laatste afleveringen. Franky die tot op een verwacht dieptepunt gebracht wordt en dan toch een soort van redemption einde krijgt vond ik wel mooi. Die scene in de garage klopte dan ook wel. Ook de manier waarop ze de feiten dan finaal aan de personages koppelen vond ik best wel geslacht. Ik had mij ook maar aan 1 dode verwacht eigenlijk.
 
Dan maar direct ook de finale bekeken (staat nu al op vrt max)

Vond het 2 goeie laatste afleveringen. Franky die tot op een verwacht dieptepunt gebracht wordt en dan toch een soort van redemption einde krijgt vond ik wel mooi. Die scene in de garage klopte dan ook wel. Ook de manier waarop ze de feiten dan finaal aan de personages koppelen vond ik best wel geslacht. Ik had mij ook maar aan 1 dode verwacht eigenlijk.
Maar Franky zou dan ofwel dood ofwel naar Thailand gevlucht zijn, zegt zijn zus. Dus lijkt me een duidelijke link naar BEIJER te zijn .... Maar op de end credits zeggen ze dat bouhouche EN beijer verdacht werden op de aanslag aan VERNAILLEN.... Dat gebeurde quasi heel in het begin al. Lijkt me toch straf dat Franky van dan al in de "bende" zat... ?
 
Maar Franky zou dan ofwel dood ofwel naar Thailand gevlucht zijn, zegt zijn zus. Dus lijkt me een duidelijke link naar BEIJER te zijn .... Maar op de end credits zeggen ze dat bouhouche EN beijer verdacht werden op de aanslag aan VERNAILLEN.... Dat gebeurde quasi heel in het begin al. Lijkt me toch straf dat Franky van dan al in de "bende" zat... ?
Misschien is dat een link naar Beijer maar in de laatste aflevering wordt de naam Beijer wel een paar keer genoemd, dus hij bestaat wel in het universum van de reeks. Bouhouche zal juridisch gewoon minder een issue zijn voor de scenaristen omdat die dood is. Franky zat aan het begin van de reeks niet in de bende nee. Je ziet hoe ze hem langzaamaan bewerken om er acties voor uit te voeren met de overvallen in aflevering 7 als dieptepunt
 
*Over Bouhouche zijn dood bestaat veel twijfel, hij is onmiddellijk gecremeerd, geen dna meer, geen herkenbare foto van zijn overleden lichaam. Sommigen beweren dat hij in Spanje verder leeft. Officieel is hij natuurlijk wel dood, dus daarom geen probleem om zijn naam te gebruiken.

Met die Patrick doelt men precies op Patrick Haemers? Hij lijkt er zelf op, buiten z'n haarkleur.
 
*Over Bouhouche zijn dood bestaat veel twijfel, hij is onmiddellijk gecremeerd, geen dna meer, geen herkenbare foto van zijn overleden lichaam. Sommigen beweren dat hij in Spanje verder leeft. Officieel is hij natuurlijk wel dood, dus daarom geen probleem om zijn naam te gebruiken.

Met die Patrick doelt men precies op Patrick Haemers? Hij lijkt er zelf op, buiten z'n haarkleur.
Ik moest er ook aan denken, beetje zelfde attitude ook. Maar Haemers heeft bij mijn weten nooit bij de Rijkswacht gezeten :biglaugh:.
 
bon, nog is bijlezen op bendevannijvel.com

heel boeiend, maar wat is nog waar?
Het is frustrerend omdat er zodanig veel pistes zijn. Vaak kwam er in het verleden een piste naar voren die dan achteraf weer van tafel werd geveegd. Bij elke piste denk je: "dit is hem" en telkens is er weer een andere mogelijke piste/dader(s).
 
Terug
Bovenaan