BeyondGaming News

Marvel's Spider-Man Remastered-trailer toont nieuwigheden voor pc
12 augustus is de dag dat er nog maar eens een PlayStation-exclusieve game naar pc komt. Deze keer is het Marvel's Spider-Man Remastered. Wat mij betreft een absoluut topspel waaruit héél wat plezier te halen valt. Uiteraard wil ook Sony de pc-gamers nu warm maken en dat doen ze door middel van onderstaande trailer. Ontwikkelaar Insomniac Games heeft in deze nieuwe trailer namelijk enkele features voor de pc-versie opgelijst. Onder de verbeteringen mag je onder andere verbeterde schaduwen, ondersteuning voor ultrawide schermen en zelfs de DualSense wordt volledig ondersteund, inclusief alle unieke features ervan.
Productie Dune: Part Two is van start gegaan
Dune was een hit en dat er een vervolg zou komen, stond uiteraard in de sterren geschreven. Het Twitter-kanaal van Dune heeft eerder deze week aangekondigd dat de productie van de nieuwe film van start is gegaan. Dune: Part Two wordt half november 2023 in de cinemazalen verwacht en schuift daarmee een kleine maand op naar achter. Uiteraard zullen Timothee Chalamet (Paul Atreides), Zendaya (Chani) en Stellan Skarsgaard (Baron Vladimir Harkonnen) weer aanwezig zijn. Zij zullen worden bijgestaan door enkele nieuwe cast members, waaronder Florence Pugh (Princess Irulan) en Austin Butler (Feyd-Rautha). Dune is gebaseerd op de gelijknamige roman van auteur Frank Herbert uit het jaar 1965. Dune wint steeds meer aan populariteit. Naast de oude...
Filmreview: Batman Returns (Collector's Edition)
Vorige week konden jullie lezen dat ik de eerste Batman-film van regisseur Tim Burton wel kan smaken en hoewel ik jaren geleden Batman Returns al zag, keek ik ook uit naar deze Collector's Edition. De 4K-beelden verrasten me bij de vorige film aangenaam en de extra's op de Blu-ray zijn een meerwaarde. Met veel plezier plofte ik me weer in de zetel, zette mijn home cinema en televisietoestel aan en propte de 4K Blu-ray in mijn PlayStation 5. Gordijnen toe en dan maar hopen dat er ook van deze film genoten kan worden. Amper drie jaar na het verschijnen van Batman bracht Tim Burton zijn tweede Batman-film naar het witte doek. Deze keer met de naam Batman Returns. En ja, de in zwart geklede superheld keert wel degelijk terug, want zijn...
Dit najaar zijn zombies uit en vampieren weer in
De jaren 2000 zijn zonder twijfel de Z Era geweest. Zombies waren de monsters-du-jour, van ‘eigenlijk wel braaf met een hart’ (Warm Bodies) tot ‘ultra gewelddadig, neen, dank u’ (World War Z) en natuurlijk het absolute fenomeen The Walking Dead. Deze laatste komt - in zijn originele vorm, er blijven spin-offs komen - in de herfst tot een einde en dus is er plaats voor een nieuw event om liefhebbers zoet te houden. AMC gaat terug naar de nineties en wat toen de rigueur was: vampieren. Ik weet dat er in de laatste jaren ook bloedzuigers waren, maar daar spreken we niet over. Vampieren hebben altijd al tot de verbeelding gesproken en in 1994 bereikten we peak vampire met twee van de hunks van de tijd in Interview With The Vampire. Tom...
Conversietherapie wordt nog angstaanjagender in trailer They/Them
Voor LGBTQI+-jongeren in conservatieve milieus zijn weinig dingen zo eng als het idee van conversietherapie. Zo'n programma's gebruiken psychologische mishandeling en soms zelfs electroshock-behandelingen om mensen hun ware seksualiteit of genderuitdrukking te onderdukken. Perfect materiaal voor een horrorfilm dus, dacht regisseur John Logan allicht. Als scenarist heeft hij onder zijn naam blockbusters zoals Skyfall, Gladiator, The Aviator en Hugo, en qua horror kan hij al pronken met werken zoals Sweeney Todd, Penny Dreadful en Alien: Covenant. De film wordt geproduceerd door streamingservice Peacock en succesvolle horrorstudio Blumhouse. In de trailer zien we een bus vol jongeren aankomen aan het kamp waar Owen Whistler, gespeeld...
Batgirl toont haar kunsten in Gotham Knights-trailer
De makers van Arkham Origins zijn binnenkort terug met een nieuw spel: Gotham Knights. Hierin is Batman dood en hebben vier helden zijn taak overgenomen om Gotham City te behoeden van het kwaad. Zowel Robin, Red Hood als Nightwing geven het beste van zichzelf om de stad te beschermen. Ook Batgirl maakt deel uit van het kwartet en het is laatstgenoemde held die nu met de aandacht gaat lopen. Zij heeft namelijk een trailer te pakken waarin haar kunsten worden getoond. Gotham Knights verschijnt op 25 oktober voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc. De oudere generatie consoles wordt overgeslagen, wat de game alleen maar ten goede kan komen. Slaag jij er vanaf eind oktober in om te doen wat er van je wordt verwacht?
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves belooft een entertainend avontuur te worden
De allereerste Dungeons & Dragons-film uit 2000 is een film die ik ergens diep in het achterste van mijn brein heb verbannen en de twee direct-to-DVD vervolgfilms negeren we bij voorkeur. Nochtans biedt Dungeons & Dragons een schat aan lore en boeiende verhalen en is het verbazingwekkend dat we tot nu toe nog geen Dungeons en Dragons-film hebben gekregen die de moete waard is. Met Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves krijgen we alvast een nieuwe poging om dit populaire universum naar het grote scherm te brengen, met in de hoofdrollen onder andere Chris Pine, Michelle Rodriguez, Sophia Lillis en Hugh Grant. De film staat gepland voor een release op 3 maart 2023 en vandaag lanceerde Paramount Pictures alvast een eerste trailer van de...
Free-to-play MMORPG Soulframe aangekondigd
Al bijna een decennium lang onderhoudt ontwikkelaar Digital Extremes de populaire free-to-play MMO Warframe. Nu hebben ze op TennoCon, een event dat normaal exclusief draait rond Warframe-updates, voor het eerst een nieuw IP laten zien, genaamd Soulframe. Deze wordt ook een MMORPG, en zal ook free-to-play zijn, maar daar eindigen de gelijkenissen. Qua gameplay kan je je verwachten aan third-person hack-and-slash combat met magische elementen in een open-world. Als dat wat klinkt zoals Elden Ring, ben je niet de enige die hierop gelet heeft: de ontwikkelaars zijn nog in vroege stadia van de ontwikkeling en hebben kort na de onthulling van hun trailer laten weten in een interview met de Washington Post dat ze veel interne gesprekken...
Jeepers Creepers: Reborn krijgt eerste trailer
Jeepers, creepers...where'd you get those peepers... Wie net als mij als tiener door het leven ging rond de eeuwwisseling, herinnert zich waarschijnlijk nog de horrorfilm Jeepers Creepers. In deze film volgen we twee tieners die achtervolgd worden door de Creeper, een demonisch wezen dat aan een moordtocht bezig is in het rurale Amerika. Hoewel er een tweede en derde deel volgden, is het vooral de eerste film die in ons collectief geheugen gegrift staat (de kwaliteit van de sequels zit daar zeker voor iets tussen). Vijf jaar na het derde deel, is de Creeper weer van de partij in Jeepers Creepers: Reborn, met in de regiestoel Timo Vuorensola, die je waarschijnlijk kent van de twee Iron Sky-films. In Amerika krijgt de film zijn première...
Dragon Ball: The Breakers verschijnt op 14 december
Bandai Namco heeft vandaag aangekondigd dat Dragon Ball: The Breakers op 14 oktober 2022 zal verschijnen voor PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch en pc, en compatibel zal zijn met PlayStation 5 en Xbox Series X|S. Dragon Ball: The Breakers speelt zich af in het universum van Dragon Ball Xenoverse en bestaat uit een team van zeven Survivors die proberen te ontsnappen aan een Raider. De Raider, een van de grote antagonisten uit de franchise, zal hun overweldigende kracht en steeds krachtigere evoluties moeten gebruiken om de Survivors op te jagen en te verslaan. Survivors zijn gewone burgers die gevangen zijn geraakt in een Temporal Seam, waardoor ze gevangen zitten op een plek waar ruimte en tijd in wanorde zijn. Het belangrijkste...
John Romero maakt nieuwe FPS met Unreal Engine 5 en grote publisher
John Romero: één van de getalenteerde mannen die in het verleden deels verantwoordelijk was voor ettelijke id Software-klassiekers zoals het legendarische DOOM. Hiervoor ontwikkelde hij toevallig ook SIGIL, een verzameling van levels welke oorspronkelijk in 2018 werden aangekondigd, dus hij heeft de smaak nog te pakken wat betreft het construeren van First-Person Shooter content. Dit maakte hij eergisteren nogmaals duidelijk met een nieuwe verklaring, want op de Twitter-pagina van zijn bedrijf (beter bekend als Romero Games) confirmeerden Romero en zijn collega's het bestaan van hun toekomstig project. Net als hun vorige titel (met name Empire of Sin) zal dit voorlopig naamloze project opnieuw een originele IP worden, maar deze keer...
Multiplatform port van No More Heroes III lanceert vanaf 14 oktober
De No More Heroes-serie van Grasshopper Manufacture en regisseur Suda51 was aanvankelijk steeds een exclusieve aanbieding voor een bepaalde Nintendo-platform, wat in augustus 2021 opnieuw gebeurde met deeltje drie. Het eerste spel, diens vervolg en een spin-off (Travis Strikes Again) verschenen inmiddels op andere hardware, en weldra zal de ontbrekende sequel de vooraf genoemde titels vergezellen! PlayStation-, Xbox- en PC-versies van No More Heroes III werden reeds in april dit jaar bevestigd (compleet met meerdere technische verbeteringen) maar men onthulde pas sinds kort een concrete releasedatum ervoor. Dankzij de onderstaande trailer weten we nu dat de game vanaf 14 oktober 2022 in Europa zal verschijnen, oftewel drie dagen na...
TMNT: Cowabunga Collection kruipt eind volgende maand uit de riolen!
Toen Konami eerder dit jaar onthulde dat The Teenage Mutant Ninja Turtles: Cowabunga Collection over dertien verschillende spellen zou beschikken, was het moeilijk om niet enthousiast naar dit pakket uit te kijken. Zeker nu dat Shredder's Revenge ook op een geslaagde manier werd uitgevoerd! Wil je desondanks liever een hoop retro-games uitproberen in plaats van de recente beat 'em up die Tribute Games en Dotemu produceerden, dan zal het volgende nieuws je hoogstwaarschijnlijk behagen. Konami en ontwikkelaar Digital Eclipse kondigden namelijk tijdens de San Diego Comic-Con (een jaarlijks evenement) aan dat de Cowabunga Collection binnenkort verkocht zal worden op PlayStation 4, PlayStation 5, Nintendo Switch, Xbox One, Xbox Series S | X...
Review: Bright Memory: Infinite
Bright Memory: Infinite is de opvolger van Bright Memory: Episode 1, een mix van fps en actie. Het grafische ziet er al fantastisch uit, waardoor mijn verbazing groot was toen ik ontdekte dat dit spel, uitgegeven door FYQD-Studio, vooral ontwikkeld is door één persoon. Unreal Engine 4 ligt aan de basis en deze draait vloeiend op de Nintendo Switch. Gelukkig want flitsende actie is het centrale gegeven in dit spel en een vlotte ervaring is hierbij uitermate belangrijk. Je speelt als Shelia Tan, een agente van het Supernatural Science Research Organisation of kortweg SRO. Veel achtergrondinformatie is er niet maar je wordt algauw opgeroepen om een onverklaarbaar fenomeen te onderzoeken. Als op je bestemming een enorm zwart gat aan de...
Seriereview: The Baby
Baby’s. Er zijn onderwerpen die vurige debatten teweeg kunnen brengen: links of rechts, strafmaten, zomer of winter, ananas of geen ananas en de brabbelende hoopjes mens ook wel ‘baby’ genaamd. Iedereen heeft zijn eigen idee over de kleinste incarnatie van een mens. Je kan zowel babykoorts als baby-angst hebben en een regenboog aan emoties tussenin. Maar één iets waar de meeste mensen het wel over eens zijn, is dat er weinig onschuldiger is dan een baby. Los van welgemikte vuistjes in je oog, verse (nog warme) melk in je haar of een naast de pamper gemikt overblijfsel in je decolleté (ik kijk naar jou, Squidward Junior de Eerste), zo een wolkje in een onesie is het toonbeeld van een nieuwe pagina vol kansen. Tenminste, in de non-fictie...
Michael Myers is back … nog maar eens …
In de heilige veelvuldigheid van de filmmonsters, hebben we allemaal wel een favoriet. Er zijn Kruegerites, Jasonoholics, Leatherface … eh … lovers en dan zij die gelijk hebben: Michael Maniacs! Ik ben zelf zeker geen fan van slasher films en al zeker niet zoals ze de laatste jaren gemaakt worden, maar ik smaak Halloween-het-feest en daar past Halloween-de-film het beste bij. Ondertussen hebben we al twaalf films en reboots voor de kiezen gehad. Sommigen waren succesvol, sommigen te vreemd (Season of the Witch en het paranormale waren geen geliefde aanvullingen), sommigen waren een liefdevol eerbetoon maar toch nét niet (sorry, Rob Zombie). Nee, geen Michael Myers zonder Laurie Strode en die Laurie Strode is énkel Jamie Lee Curtis. All...
Onthullende nieuwe trailer toont House of the Dragon
Fans van Game of Thrones mogen in hun handen beginnen wrijven, want House of the Dragon, de prequel van eerstgenoemde serie, wordt volgende maand op Streamz verwacht. De gloednieuwe serie vertelt het verhaal van House Targaryen en draait om de 'Dans van de Draken', een brute burgeroorlog die Westeros dreigt te verscheuren. House of the Dragon is gebaseerd op Fire & Blood van George R.R. Martin en speelt zich 200 jaar eerder af dan de gebeurtenissen uit het Emmy-winnende Game of Thrones. De vrouwelijke personages Rhaenyra Targaryen (Emma D’Arcy) en Alicent Hightower (Olivia Cooke) hebben tot nu toe veel aandacht gekregen, maar in deze trailer zien we nieuwe revelaties over de andere personages en beelden van een heel ander Westeros. In...
Terug
Bovenaan