Michael Myers is back … nog maar eens …

In de heilige veelvuldigheid van de filmmonsters, hebben we allemaal wel een favoriet. Er zijn Kruegerites, Jasonoholics, Leatherface … eh … lovers en dan zij die gelijk hebben: Michael Maniacs! Ik ben zelf zeker geen fan van slasher films en al zeker niet zoals ze de laatste jaren gemaakt worden, maar ik smaak Halloween-het-feest en daar past Halloween-de-film het beste bij. Ondertussen hebben we al twaalf films en reboots voor de kiezen gehad. Sommigen waren succesvol, sommigen te vreemd (Season of the Witch en het paranormale waren geen geliefde aanvullingen), sommigen waren een liefdevol eerbetoon maar toch nét niet (sorry, Rob Zombie). Nee, geen Michael Myers zonder Laurie Strode en die Laurie Strode is énkel Jamie Lee Curtis. All hail, the Scream Queen!

Voor de dertiende film komt Curtis nog één keer terug. Laurie Strode heeft al meer familie en vrienden verloren dan we menselijk mogelijk zouden achten, maar dit is de laatste. Echt wel. Hier is het einde, the last night he came home. Het eindgevecht tussen broer en zus. Halloween Ends. Ik heb, denk ik, in mijn jaren al een keer of vier gehoord ‘dat het nu echt wel gedaan is’ wat betreft de Halloween franchise dus - voor mij alleszins - is de titel Halloween Ends er eentje met een groot vraagteken.

 
Laatst bewerkt:
Redactie

michael-myers-halloween.gif
 
Terug
Bovenaan