John Romero maakt nieuwe FPS met Unreal Engine 5 en grote publisher

John Romero: één van de getalenteerde mannen die in het verleden deels verantwoordelijk was voor ettelijke id Software-klassiekers zoals het legendarische DOOM. Hiervoor ontwikkelde hij toevallig ook SIGIL, een verzameling van levels welke oorspronkelijk in 2018 werden aangekondigd, dus hij heeft de smaak nog te pakken wat betreft het construeren van First-Person Shooter content. Dit maakte hij eergisteren nogmaals duidelijk met een nieuwe verklaring, want op de Twitter-pagina van zijn bedrijf (beter bekend als Romero Games) confirmeerden Romero en zijn collega's het bestaan van hun toekomstig project. Net als hun vorige titel (met name Empire of Sin) zal dit voorlopig naamloze project opnieuw een originele IP worden, maar deze keer opteert men voor een FPS in plaats van een real-time strategy game. Concrete gegevens gaf de firma niet vrij, maar in hun bericht schreef men wel dat deze game Unreal Engine 5 zal hanteren én dat men samenwerkt met een grote uitgever. Het gaat vermoedelijk nog even duren alvorens we dit spel in actie mogen zien, want ze zijn momenteel druk bezig met het in dienst nemen van nieuwe werknemers.

Romero_Games_July_22_N_02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan