BeyondGaming News

Review: Logic Pic
Een terugkerende verslaving van mij, de Japanse puzzel of nonogram. Ook gekend onder namen zoals pic-a-pix en picross. Er zijn periodes waarbij ik dagelijks van die puzzels maak, op papier maar vooral op smartphone waar tal van apps voor deze soort puzzels terug te vinden zijn. Na enige twijfel om niet terug in die spiraal te belanden, heb ik toch de sprong gewaagd om de versie op Nintendo Switch aan de tand te voelen. Een nonogram is een speciale beeldpuzzel die door logisch na te denken en vakjes te kleuren een tekening tevoorschijn tovert. De oorspronkelijke tekeningen waren vooral zwart-wit maar er zijn ook kleurvarianten waarbij de uiteindelijke tekening duidelijker zichtbaar is. De bedoeling is dus om een rooster op te vullen...
Quantic Dream overgenomen door Chinese uitgever
Het Chinese NetEase heeft ontwikkelstudio Quantic Dream overgenomen. De studio van David Cage kennen we onder andere van PlayStation-toppers Heavy Rain, Beyond: Two Souls en Detroit: Become Human. NetEase investeerde in 2019 al eens in Quantic Dream, maar neemt het nu dus volledig over. Hoeveel de overname gekost heeft, werd niet gedeeld. David Cage, oprichter en CEO van Quantic Dream, meldt dat NetEase verzekert dat de studio onafhankelijk mag blijven werken. Dit onderdeel was heel belangrijk voor de man, want hoewel diverse bedrijven vroeger al geïnteresseerd waren in Quantic Dream, kon niemand de redactionele vrijheid van de ontwikkelaar waarborgen. Dat lijkt nu dus wel het geval te zijn. Quantic Dream werkt momenteel aan Star Wars...
Arcade racer Horizon Chase 2 voor meerdere platformen aangekondigd
Wellicht heb je ooit van de eerste Horizon Chase gehoord of misschien zelfs uitgeprobeerd, aangezien de Braziliaanse studio AQUIRIS deze game al eens aanbood via PlayStation Plus en de Humble Choice Bundle. Een puike arcade racer in mijn opinie en blijkbaar verkocht het goed genoeg om prompt aan een sequel te werken! Horizon Chase 2 kun je volgende week al op de kop tikken - straf! - via Apple Arcade, maar zij die dit genre liever op andere hardware willen spelen, hoeven niet te panikeren. De ontwikkelaars bevestigden namelijk dat deze opvolger in 2023 ook voor "alle grote platformen en PC" verkrijgbaar zal zijn, hoewel men voorlopig geen idee heeft wanneer men deze ports gaat lanceren. AQUIRIS beschouwt Horizon Chase 2 als een...
Shovel Knight Dig begint eind deze maand te graven
De oorspronkelijke bedenkers van de indie-kaskraker Shovel Knight, met name de ontwikkelaars bij Yacht Club Games, zijn momenteel druk bezig met Mina the Hollower. Dit project lijkt meer op een oudere The Legend of Zelda-game in plaats van een 2D-platformer, maar terwijl ze hieraan verder sleutelen, besloten ze om samen met enkele partners twee spin-offs voor de blauwe ridder tot stand te brengen. Pocket Dungeon van VINE is inmiddels verkrijgbaar, maar het team bij Nitrome (bekend voor Bomb Chicken) kondigde recent pas een specifieke datum aan voor Shovel Knight Dig. Deze pseudo-roguelite met een nadruk op verticale levels kun je officieel vanaf 23 september 2022 bemachtigen voor Nintendo Switch, Apple Arcade en PC, terwijl de...
Filmreview: The Northman
Love him or hate him, maar als er één ding vaststaat, is het dat Robert Eggers interessante films maakt. Akkoord, zijn werk zal niet voor iedereen zijn weggelegd, maar je kan niet ontkennen dat hij op zijn eigen manier een frisse wind tracht te brengen in het filmlandschap. Dit deed hij eerder met The VVitch en The Lighthouse, twee historische horrorfilms, overgoten met een fantasy-sausje en zijn gekende folklore-elementen, die goed werden ontvangen door het grote publiek. Benieuwd of hem dat ook lukt met zijn nieuwste langspeelfilm: The Northman! Op basis van de review van collega @Karel-Jan leek dit alvast het geval te zijn. Tijd om voor mezelf uit te maken of ik deze mening deel. Je komt het te weten in onderstaande review van de 4K...
Ontdek de launchtrailer van JoJo’s Bizarre Adventure: All-Star Battle R
JoJo’s Bizarre Adventure: All-Star Battle R , nu beschikbaar voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch en pc, dompelt spelers onder in een authentieke videogame-adaptatie van de populaire animereeks. De game blijft trouw aan de artistieke stijl door Hirohiko Araki bedacht, inclusief de gekende expressies van personages, “Stand” cut-scenes en intense, gedetailleerde gevechten. De originele Japanse VO (Voice Over) vervolledigt de immersie aan de hand van gekende spreuken naast de onvergetelijke dialogen uit de reeks. JoJo’s Bizarre Adventure: All-Star Battle R brengt een enorm roster van 50 personages samen uit elke verhaallijn van de animereeks. Het introduceert ook een volledig gemoderniseerde...
Bordspelreview: Color Addict: Puzzle
Enkele dagen geleden kon je mijn review lezen van Harry Potter: I'm Going to Hogwarts, een klein kaartspelletje in Cartamundi's Shuffle-reeks. Veel van de titels in deze reeks zijn gebaseerd op bestaande franchises, hetzij populaire bordspellen of bekende film- en televisieproducties. Een uitzondering hierop is Color Addict, een verzameling van kaartspellen binnen deze Shuffle-reeks waarbij kleuren centraal staan. Het basisspel binnen dit concept, dat gewoon de naam Color Addict draagt, zal besproken worden door een van mijn collega's. Zelf mocht ik aan de slag gaan met Color Addict Puzzle. Terwijl Color Addict aansluit bij partyspellen zoals Jungle Speed of Dobble, met een vleugje Uno erover, haalt Color Addict Puzzle de mosterd...
Bordspelreview: Star Wars: Unlock!
Sinds een aantal jaren zijn escape rooms enorm populair. Ze schieten als het ware als paddenstoelen uit de grond. De gebroeders Coppens maakten er reeds een televisieprogramma over, en ook de uitgevers van gezelschapspellen sprongen mee op de kar. Zo dus ook Space Cowboys met hun Unlock!-serie. Een reeks waarvan er al redelijk wat boxen bestaan, zelfs al een kindereditie. Zo hebben ze er ook één gemaakt in een wel heel specifieke sfeer: Star Wars - Escape Game. Een box helemaal gewijd aan deze filmfranchise. De escape rooms van Unlock! zijn avonturen die je beleeft aan de hand van zestig genummerde kaarten en een app voor je smartphone of tablet. Elke box bestaat uit een introductiespel, zodat je de mechanismen leert kennen, en drie op...
Filmreview: Margrete – Queen of the North
Geschiedenis is altijd, samen met aardrijkskunde, mijn favoriete vak op school geweest. Terwijl de meeste klasgenoten zuchtend het leslokaal betraden, was het voor mij een uurtje ontspannen luisteren naar een leerkracht die boeiende verhalen over een ver verleden vertelde. Aangezien dit nog in het pre-internettijdperk was, waren bibliotheken, musea, documentaires en school de enige manier om aan deze informatie te geraken. Elke historische reeks, gebaseerd op ware gebeurtenissen, laat ik sindsdien niet aan mij voorbijgaan. Margrete den første (Margrete: Queen of the North) is een Deense film en vanaf 9 september op myLum te bekijken als driedelige miniserie. Vanaf 27 september is deze film ook verkrijgbaar op DVD. Het script is...
Review: Rumbleverse
Let’s get ready to rrrrrumbleeeeeee! Of het nu voor een belangrijke boksmatch is, of wanneer je vier uur te laat thuiskomt en je partner er niet mee kan lachen, rumble impliceert altijd dat er interessante tijden in het vooruitzicht zijn. Voor dit artikel ga ik geen tips geven over wat te doen als de deegrol te dichtbij komt, maar wel een kijkje nemen bij één van de nieuwe spelers op de Battle Royale games markt: Rumbleverse. Rumbleverse is sinds 11 augustus beschikbaar op pc, Xbox X|S, Xbox One, PlayStation 4 en PlayStation 5. Hier werd gespeeld op de Xbox S. Cross-platform spelen is mogelijk. Drop in, throw down! In 1999 verscheen in Japan het boek Batoru Rowaiaru of Battle Royale. Het verhaal speelt zich af in de Republiek van...
Eerder Winnie-the-Booh in Blood and Honey
Al wie al eens een huisdier even heeft moeten achterlaten, ook al was de rest van de familie gewoon thuis, weet dat je zo al eens honden- of kattenwrok kan voelen. Hoe durft baasje zo maar even ergens anders gaan lanterfanten zonder Blackie of Pitou mee! Je kan het ze niet uitleggen, dus is het een paar uur heavy petting en misschien wel een snoepje (of zes) om de plooien glad te strijken. Ik durf te wedden dat - alle Toy Story films ten spijt - je niet wist dat het met speelgoed net zo is. In januari 2022 werden Winnie-the-Pooh en Piglet (Knorretje) lid van het publiek domein. Creaties worden heel vaak gedeponeerd voor copyright en Disney is notoir moeilijk als het hier op aankomt maar er was een Poeh-Beer vóór Disney (1926) en het...
Spider-Man: No Way Home keert terug naar de cinema
Vraag me niet waarom, maar vanaf volgende week kun je opnieuw naar Spider-Man: No Way Home gaan in de bioscoop. Sinds zijn release op 15 december 2021 wist Spider-Man No Way Home het publiek wekenlang in de ban te houden. Maar liefst acht achtereenvolgende weken was het de favoriete film van de Belgische bioscoopgangers. De film is intussen de vierde best verdienende film aller tijden aan de Belgische en Luxemburgse kassa's, met een duidelijke voorsprong op de vijfde best verdienende film in deze rangschikking: Star Wars: the Force Awakens. Tot grote vreugde van de fans zal op woensdag 7 september 2022 een extended version verschijnen in een groot aantal bioscopen in België. Op het menu staan verschillende nooit eerder vertoonde scènes...
Valve heeft momenteel veel games in ontwikkeling en wil Half-Life opnieuw bezoeken
Valve communiceert zelden over hun toekomstige plannen betreffende potentiële videogame-ambities, maar één van hun medewerkers schepte vandaag onverwachts enige duidelijk. Onder andere Greg Coomer sprak namelijk met het Japanse maandblad Famitsu en volgens een vertaling van Tweaktown kwamen we hier een aantal relevante zaken te weten. Om te beginnen zei hij dat Valve "niet zal ophouden met nieuwe spellen" te bedenken, dat ze momenteel "meerdere projecten aan het ontwikkelen zijn" en dat het leveren van kersverse titels "erg belangrijk is" voor de firma. Een "hoge percentage van werknemers is betrokken" met de productie van deze mysterieuze projecten, maar Greg Coomer zei wel dat Valve "meer wilt zeggen over de wereld van Half-Life,"...
Coöperatieve gevechten, de yakuza en meer in nieuwe trailer van River City Girls 2
WayForward, de ontwikkelaars achter onder meer de Shantae-reeks, durven regelmatig ook andere genres uitproberen. River City Girls bijvoorbeeld was een aanvaardbare beat 'em up waarmee ze (qua verkoopcijfers) goed boerden en ze werken al een tijdje aan een opvolger, welke tal van nieuwe features bevat. Meer vijanden, extra personages, meer uitgebreide combo's en een coöperatieve modus dat niet alleen meer spelers toelaat, maar ook online speelbaar is! Al deze elementen komen alvast ter sprake tijdens de trailer die de firma vandaag uploadde, waar we ook kennis mogen maken met enkele slechteriken. In Japan zal deze game naar verluidt vanaf 1 december 2022 verschijnen, maar voor westerse gebieden deelde men helaas nog geen concrete...
Review: Please, Touch the Artwork
Toen ik nog een hele, hele kleine Squid was, mocht ik met vader en moeder mee naar de een of andere abdij. Cultuur met de grote C. Waarop ik prompt twee fingers in de plint van een sarcofaag stak. Mijn karakter was vroeg gevormd, maar de les van de dag was toch wel: niet aan de kunst komen! Of niet met lijken spelen? Maar zeker al ‘niet aan de kunst komen!’ Please, Touch the Artwork is een abstract puzzelspel dat al bestond voor Pc, Mac, iOS en Android en nu zijn weg naar de Nintendo Switch gevonden heeft. Handjes thuishouden … Tot dusver werd de zomer van 2022 al door heel wat opzienbarende gebeurtenissen getekend. Zo was er bijvoorbeeld het voorval waarbij klimaatactivisten in een paar bekende musea zich schuldig hadden gemaakt...
Knok vanaf vandaag met LEGO-mannetjes in LEGO Brawls
LEGO Brawls, de nieuwe team-actie brawler, komt vandaag uit op Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, Steam en GeForce NOW. De multiplayer-platformer is een primeur voor het genre en combineert bijna oneindige brawler-aanpassingen, vrij te spelen content en actievolle, competitieve gameplay die zich afspeelt in het LEGO-universum. Met cross-platform play en meerdere gamemodi, is LEGO Brawls een familie-vriendelijke videogame voor spelers van alle leeftijden, vaardigheidsniveaus, en spelvoorkeuren. De game bevat iconische LEGO thema-levels, van geliefde klassieke thema's zoals Space en Castle, tot fan-favorieten zoals LEGO Jurassic World, LEGO NINJAGO en LEGO Monkie Kid. Elk level biedt verschillende...
Veel moois voor de audiofiel in het Harman Kardon & JBL Webinar
Net als in mode en accessoires, heeft de tech industrie ook diens seizoen voor nieuwigheden. Wanneer de bladeren beginnen vallen, mogen we met grote ogen kijken naar alles wat onze weg opkomt van technologie en snufjes. Vandaag had Harman Kardon / JBL een webinar waarin zij een aantal nieuwigheden voorstelden die wel al heel (heel) snel in de winkel mogen verwachten. Harman Kardon en daarmee ook JBL staan aan de top voor wat geluidsbeleving inhoudt. Al sinds het prille begin is de missie de allerbeste sound te brengen zonder nodeloos techneut te moeten zijn om er plezier aan te beleven. JBL-speakers zijn uit veel tuinen en festivals niet weg te denken en de knappe designstukjes van HK doen velen watertanden. Wat hebben ze voor ons in...
Terug
Bovenaan