BeyondGaming News

Vampire Survivors DLC Tides of the Foscari vanaf nu verkrijgbaar
Vampire Survivors ontketende spontaan het survivor-genre, een type shoot 'em up waar je zo lang mogelijk tracht te overleven. Klinkt simplistisch, maar voor velen verslavend genoeg om zowel regelmatige updates als downloadbare content te financieren. De ontwikkelaars bij poncle willen hiermee klaarblijkelijk doorgaan, want sinds kort kunnen liefhebbers van hun spel Tides of the Foscari in de wacht slepen, dit voor welgeteld € 1,99 (exclusief de huidige korting). Bij aankoop van deze DLC krijg je toegang tot acht nieuwe speelbare personages, dertien nieuwe wapens, een nieuwe locatie, zeven nieuwe muzieknummers plus éénentwintig extra achievements. Al dit goeds kun je alvast bekijken op het einde van dit nieuwsbericht, terwijl de...
Bordspelreview: Beam Me Up
Beam me up, Scotty. Bij het horen van deze iconische zin zullen de meesten onder ons waarschijnlijk direct aan de al even legendarische sciencefictionreeks Star Trek denken. Dat een bordspel met de naam Beam Me Up een ruimtethema heeft, zal dan ook niemand verwonderen. In dit dobbelspel van Klaus-Jürgen Wrede, de bedenker van Carcassonne en Calavera, probeer je om als eerste je raketten de ruimte in te schieten. Beam Me Up wordt uitgegeven door Tucker's Fun Factory en maakt deel uit van dezelfde line-up als Calavera en Rock de Bok, een roll and write-spel waarmee ikzelf ook al aan de slag mocht gaan. Gezien dit spelletje me wel beviel en Beam Me Up een interessante opzet had, was ik alvast benieuwd naar dit nieuwe ontwerp van de...
Blaas vanaf september iedereen op in Super Bomberman R 2
Circa juni vorig jaar bekende Konami dat men een vervolg goedkeurde voor Super Bomberman R. Net als diens voorganger zal deze game zich grotendeels rondom de online multiplayer centreren, maar dit tweede deel zal bovendien een aantal andere componenten bevatten. Zo beschikt Super Bomberman R 2 bijvoorbeeld over verschillende soorten matches, gaande van een battle royale-achtige modus (voor maximaal 64 spelers) tot de asymmetrische Castle Mode, terwijl je ook offline plezier met deze titel kunt beleven dankzij onder meer de Stage Editor of de verbeterde Story Mode. Destijds hield Konami een releasedatum voor dit project achter de hand, maar via de onderstaande trailer weten we nu wanneer men het spel in feite gaat publiceren. De firma...
Media Molecule gaat stoppen met updates voor Dreams wegens nieuw project
Na de Little Big Planet-serie ging het Britse Media Molecule meteen aan de slag met onder meer Dreams. Deze PlayStation 4-titel lanceerde oorspronkelijk in 2020 en zorgde voor aanzienlijk meer flexibiliteit op een functioneel niveau, zodat spelers hun creatieve ideeën beter dan ooit tevoren tot stand konden brengen. De ontwikkelaars ondersteunden tevens het spel met verschillende updates om bijvoorbeeld de in-game tools gradueel uit te breiden of te verfijnen, maar hier komt binnenkort een einde aan, volgens een recent bericht. De officiële verklaring van het team in kwestie luidt als volgt: de relevante leden "maakten de moeilijke keuze om vanaf 1 september de ondersteuning van Dreams te beëindigen," zodat ze zich volledig "op een...
Horizon Forbidden West: Burning Shores-trailer maakt ons klaar voor release
Op de eerste downloadbare content voor Horizon Forbidden West is het niet lang meer wachten, want je kunt vanaf komende woensdag, 19 april dus, aan de slag met de DLC Forbidden Shores. Aloys verhaal gaat verder voorbij het Forbidden West. In deze DLC ontdek je nieuwe machines en een spannend nieuw verhaal. Ten zuiden van de landen van de Tenakth-clan liggen de ruïnes van Los Angeles, die door millennia aan vulkaanuitbarstingen en verwoestende aardbevingen zijn verworden tot een verraderlijke archipel. Ervaar het nieuwste hoofdstuk van Horizon Forbidden West, waarin Aloy een duister gevaar voor de planeet op het spoor is, verborgen in deze levensgevaarlijke wildernis. De Burning Shores DLC bevat nieuwe content voor Horizon Forbidden...
Fotoverslag: Push The Button @ De Grote Post
De tweede editie van Push The Button vond zaterdag 8 april plaats in De Grote Post in Oostende met een grote line-up die zich in drie zalen afspeelde. Het volledig uitverkochte festival was een knaller van een evenement dat georganiseerd werd door muziekclub De Zwerver, Kunstencentrum KAAP en Cultuurcentrum De Grote Post. Het festival had een rijkgevuld programma met zestien uiteenlopende acts die jazz, hip hop, experimenteel en elektronische muziek brachten. Push The Button was een erg aangename belevenis in een ongedwongen sfeer, een evenement waar jong en oud zich verzamelde en het publiek - op erg korte afstand rondom de artiesten - muziek in zijn puurste vorm kon beleven. Foto's: Dorian Dumont, N∆BOU, Karen Willems en Tsar B...
Heel wat nieuwe info over Final Fantasy XVI dankzij State of Play
Gisteren onthulde Square Enix spannende nieuwe gameplay van Final Fantasy XVI , het komende nieuwe deel in de Final Fantasy-franchise. Tijdens een speciale PlayStation State of Play-uitzending werden meer details onthuld over de RPG-elementen en indrukwekkende Eikon-gevechten die spelers kunnen verwachten wanneer de game op 22 juni 2023 verschijnt, exclusief voor PlayStation5. Final Fantasy XVI verplaatst spelers naar een epische dark fantasy-wereld, waar het lot van het land wordt bepaald door machtige Eikons en de Dominants die hen beheersen. Spelers volgen de reis van krijger Clive Rosfield, die heeft gezworen zijn jongere broer Joshua, de Dominant van de Phoenix, te beschermen. De beelden onthullen vele details over de komende...
Seriereview: Rick and Morty (seizoen 6)
Wie had ooit verwacht dat een disfunctionele parodie op Back to the Future zo een significant stukje fandom voor zichzelf zou uitkerven in de hedendaagse zeitgeist van de popcultuur? Met het zesde seizoen is er niks vrijblijvends meer aan de avonturen van Rick Sanchez en de kleine Morty, en heeft elke nieuwe aflevering een air van verwachtingen met zich meegekregen. Na vijf seizoenen van de meest gekke ideeën en opgebouwde personages bestaat altijd het gevaar van de neerwaartse spiraal. De makers zijn zich daar duidelijk zelf van bewust, want de show is vaak de eerste om de draak te steken met het recycleren van oude concepten of het rommelen met het vastgestelde canon. Voor een reeks met een behoorlijk intense fanbase als die van Rick...
Seriereview: The Spectacular
Spectaculair. ‘Mooi op een dramatische, opvallende manier’. ‘Groots en niet te negeren’. Het woord komt uit de zeventiende eeuw, van het woordje ‘spektakel’. Dat komt dan weer van 'specere', het Latijnse woord voor ‘kijken. Om maar te zeggen dat men van iets spectaculair de ogen niet kan afwenden. Er wordt over gepraat, het blijft hangen in het algemeen bewustzijn. Iedereen is wel in voor een spektakelstuk, iedereen wil graag eens ‘oh wauw’ kunnen zeggen. Films, events, televisie, … The Spectacular geeft de term echter een hardere, grimmiger definitie. Eentje waar wij niet zoveel bij stilstaan (of stil bij ‘moeten’ staan, gelukkig maar). Sinds 22 maart kan je op Disney+ terecht voor de vierdelige reeks The Spectacular. Een Nederlandse...
Powerwash Simulator krijgt fysieke release en roadmap voor 2023
Square Enix Collective en FuturLab maken bekend dat de heerlijk ontspannende schoonmaak-game Powerwash Simulatorop 13 juni 2023 als fysieke versie wordt uitgebracht. Deze boxed version is binnenkort beschikbaar voor pre-orders. Daarnaast is een gratis Muckingham-uitbreiding aangekondigd. Deze uitbreiding verschijnt op 18 april en vormt het begin van een spannende roadmap met meer aankomende content! De Muckingham Files (update 1.2) De meeste spelers zullen zich de mysterieuze Mauka Aitu Desert nog wel herinneren van klussen in de basisgame, waarbij ze een oud standbeeld, een indrukwekkend monument en een oude stoomtrein moesten schoonmaken. Naar nu blijkt staat deze woestijn niet alleen vol oude relikwieën, maar biedt hij ook plaats aan...
Trine 5 aangekondigd voor deze zomer!
Deze week kondigden uitgever THQ Nordic en ontwikkelaar Frozenbyte via een trailer ondertussen al het vijfde deel van de populaire Trine-franchise aan, getiteld Trine 5: A Clockwork Conspiracy. De puzzelplatformer zal in de loop van de aankomende zomer verschijnen op PlayStation 4 en 5, Xbox One en Xbox Series, Nintendo Switch en pc (via Steam, Epic Games Store als GOG). Net als in de voorgaande delen eisen Amadeus de tovenaar, Zoya de dievegge en Pontius de ridder de hoofdrollen op in dit nieuwe, meeslepende avontuur. Nadat hun reputatie werd aangetast moeten de drie helden dit keer de krachten bundelen tegen het boosaardige Uurwerkleger dat de toekomst van hun magische, vreedzame wereld bedreigt. De knappe art style en de...
Review: The Great War: Western Front
Real-time strategy games heb ik eerlijk gezegd een tijdlang links laten liggen. Na talloze varianten gespeeld te hebben, van de meest bekende tot obscure indiegames, had ik er wat mijn buik vol van. Toen ik echter de eerste beelden van The Great War: Western Front zag, was mijn interesse toch gewekt. De manier van oorlog voeren gaf mij een Total War-gevoel. De Eerste Wereldoorlog leek mij ook nog een goede setting om soldaatje te spelen, nog voor de opkomst van de moderne wapens en oorlogsvoering. Tactische beslissingen hebben die periode toch meer impact, dus ging ik snel aan de slag om die oorlog even te beslissen met al mijn geniale ingevingen. Ja, dat bleek dan toch enorm tegen te vallen. Het kan misschien aan mij liggen maar The...
Suicide Squad: Kill the Justice League uitgesteld tot volgend jaar
Normaal gezien moesten we vorig jaar al met Suicide Squad: Kill the Justice League aan de slag kunnen, maar een uitstel naar de lente van dit jaar bracht daar verandering. Ook de lente blijkt nu een onmogelijke opgave voor ontwikkelstudio Rocksteady Studios, want in plaats van een release op 26 mei moeten we wachten tot volgend jaar. Zo komt er ongeveer acht maanden wachten bij, wat uiteraard te betreuren valt. Veel uitleg over het uitstel wordt er via het officiële Twitter-kanaal niet gegeven. Wel meldt de uitgever dat het de moeilijke beslissing moest nemen om de best mogelijke ervaring aan de spelers voor te schotelen. Daarnaast wordt er gemeld dat we de komende maanden nog veel meer te zien zullen krijgen van Suicide Squad: Kill...
EA kondigt single player shooter Immortals of Aveum aan
Electronic Arts en Ascendant Studios hebben vandaag aangekondigd dat Immortals of Aveum, een single player first-person magische shooter, vanaf 20 juli verkrijgbaar is voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc via de EA App, Steam en Epic Games Store. Immortals of Aveum is ontwikkeld door Ascendant Studios — een nieuwe studio met ervaren ontwikkelaars van wie het werk bekroond is met meerdere BAFTA- en Game of the Year-prijzen — en wordt gepubliceerd onder het EA Originals-label. De game speelt zich af in een origineel fantasie-universum dat doordrenkt is met magie, bol staat van conflicten en zich bevindt op de rand van de afgrond. Spelers beleven deze verhaalgedreven, bloederige en filmische game door de ogen van Jak, terwijl hij...
Laatste trailer voor The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom onthuld
Richt je blik naar de hemel, want het duurt nu niet lang meer voordat The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom op 12 mei exclusief voor de Nintendo Switch verschijnt. Voordat je aan dit epische nieuwe avontuur begint, kun je genieten van de nieuwste en laatste trailer van de game. Kijk nu onderstaande The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – Officiële trailer #3 om te zien welke avonturen in (en boven!) Hyrule je te wachten staan. In dit vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild kies je je eigen weg door de uitgestrekte landschappen van Hyrule en de mysterieuze eilanden die in de hemel erboven zweven. Ontdek nieuwe bestemmingen, gevaren, vijanden en puzzels, en gebruik je hersenen en vaardigheden om elke uitdaging op je...
Deze week in Pokémon: een samenvatting
Het Pokémon-nieuwsbureau komt vanaf heden wekelijks met een speciaal nieuwsbericht waarin enkele belangrijke events en nieuwigheden worden toegelicht. Zo is nu bekendgemaakt dat er spannende gevechten en limited-time events op je wachten in Pokémon Scarlet en Pokémon Violet, Pokémon UNITE en Pokémon GO! Bekijk hieronder de details van enkele van de komende events: Pokémon Scarlet en Pokémon Violet Neem het op tegen de sterkste en machtigste Pokémon van Paldea met de coolste moves en daag Pokémon uit die je normaal gesproken niet in Paldea tegenkomt in uitdagende Tera Raid Battles. Deze week kun je het voor het eerst opnemen tegen Typhlosion met de Mightiest Mark (Ghost Tera Type). Details over het event vind je hieronder: Welke...
Techreview: AOC AGM600 Wired Gaming Mouse & AMM700 Mousepad
AOC, het bedrijf dat werd opgericht in de Verenigde Staten maar op de dag van vandaag gevestigd is in Taipei, staat gekend voor zijn computeraccessoires zoals monitors, toetsenborden, schermen, koptelefoons en waar ik het vandaag over zal hebben namelijk: muizen. In deze review zal ik me focussen op de AGM600 Wired Gaming Mouse en de AMM700 muismat. Vanaf het moment dat ik de muis in mijn hand had, voelde het natuurlijk en gemakkelijk aan. Het is uiteraard wel jammer dat deze muis alleen voor rechtshandigen is, aangezien de rechterkant lager ligt dan de linkerkant en er een duidelijke steun is voor mijn duim. Op de duimsteun en de rechterkant is er ook wat grip voorzien wat zeker kan helpen bij het gamen als je van de spanning...
Terug
Bovenaan