Emerxill zei:
Gemakzuchtig zijn is een eigenschap van een mens...En uw kinderen in een andere taal opvoeden is eerder een positieve zaak dan een negatieve. Wie in zijn kinderjaren met verschillende talen geconfronteerd wordt zal in zijn latere leven veel makkelijker een andere taal aanleren.
Ik betwijfel dan ook heel sterk dat 3e generatie "allochtonen" een taalachterstand hebben, laat staan hun kinderen. Ze hebben eerder een taalvoorsprong op de autochtonen als je het mij vraagt.
De meeste van mijn allochtone kameraden (en dat zijn er heel wat

) zijn 2e generatie, waarvan de meeste zelfs pas van hun 5e of 6e naar België gekomen zijn. Die spreken stuk voor stuk perfect Nederlands. Vaak beheersen ze het AN en het Limburgse "dialect".
De meerderheid heeft succesvol hun hogere studies afgewerkt en werken zoals iedere Belg. Allen spreken thuis de taal van hun land van afkomst en dat is hun goed recht.
Die generatie allochtonen zijn, hier in Limburg althans, zelden het probleem.
Het zijn de nieuwe generatie allochtonen die door het linkse wanbeleid naar hier zijn gelokt om te profiteren van de overheidssteun. En daarbij niet zelden opjut worden door linkse politici, op zoek naar nieuw kiesvee, om "op te komen voor hun rechten". Ja, dat is niet de schuld van die mensen, ik zou ook zo zijn dan.
Ik ken de Limburgse allochtonen ook, maar het zouden anderen moeten zijn blijkt hier.
Ze studeren inderdaad ja, enkele jaren potverteren. Meestal tot de inschrijving wordt geweigerd, waarna ze tweemaal studiebeurs hebben gekregen en alle andere voordelen. Dan geven ze het op omdat het toch te hoog gegrepen blijkt. In al die tijd hebben leerkrachten er al heel wat moeite ingepompt en hebben ze al duizenden taalvauten door de vingers zien waarvan ze weten dat ze hierdoor het niveau van het beroep serieus nivelleren, moesten deze mensen het toch halen. :? Ook van een bachelor verwacht je toch een zeker schrijfniveau, deze personen zullen soms toch met een pen of pc in aanraking komen, niet?
Om het dan nog niet te hebben over de Vlaamse leerlingen die nogal wat aan de hand hebben door hun gekleurde medeleerlingen die in sommige Hasseltse hogescholen een zeer groot deel van het bestand uitmaken onder het motto "wie niet waagt, niet wint" en beter nog wat kindergeld voor de ouders, studiebeurs en thuis inwonen dan dat het kind al aan zijn wachttijd begint en niemand nog iets krijgt. Oh wacht... ze krijgen dan een leefloon wegens onvermogend en geen enkele andere hangmat om in te vallen.
Deze Vlaamse leerlingen worden er zeer vrolijk van, inderdaad. Al die andere culturele geuren (I kid you not) op school, die zij vaak niet kunnen uitstaan; De hygiëne normen die totaal anders zijn met alle gevolgen vandien. Nul respect voor persoonlijk bezit, spullen die verdwijnen en worden gestolen terwijl ze al zo duur zijn, gebouwen en banken die het zeer zwaar te verduren krijgen en in een veel sneller tempo en in het Arabisch worden volgekribbeld, ... het groepswerk is natuurlijk nog het plezantste. De autochtoon mag dan zeven maal zoveel aan de slag
Ik kan het weten, genoeg mensen in mijn vriendenkring die het hebben mogen meemaken. Verrijkt zijn ze ja, dat wel. :-S
Ik kan u wel vertellen, dat er een evenredig causaal verband blijkt te zijn tussen de mate waarin iemand in contact komt met allochtonen, en de mate waarin iemand ernstig gefrustreerd raakt door deze mensen en vreest voor zijn toekomst en die van het land.
Koren op de molen van het V.B. Maar gelukkig halen de linksen volop kiesvee binnen om dit te compenseren en zijn er nog naïevelingen die blind zijn voor de negatieve zijde van wat we hier massaal hebben geïmporteerd.
Onder andere door Verhofdstadt trouwens die dringend het Belgische imago moest oppoetsen, wilde hij zijn kandidatuur voor de E.U. niet te hard boycotten gezien hij premier was op het moment dat hier maandelijks 2000 mensen aan de deur klopten, die vreemd genoeg zorgden voor een opvangcrisis ... De Belgische id-papieren werden nooit zo snel gedrukt.
Al deze mensen halen nu gemiddeld per man zo'n 5 familieleden over.
Iedereen weet dat deze mensen nooit of te nimmer ook maar enig bewijs van integratie of zelfs nog maar wil tot integratie moeten voorleggen. En dat wordt dan in België gestoken, de Belgen moeten maar zien wat ze ermee uitvreten. :?
Voor het overige komt er heden nog zo'n 1200 à 1500 man aan onze grenzen kloppen. Allemaal politieke vluchtelingen. Vreemd genoeg in landen waar peis en vree heerst tot en met ...
Als die aanvragen worden afgekeurd, blijken ze toch niet ziek te zijn zeker en de medische hulp ontoereikend te zijn in het eigen land?
Of mensen die half kalend zijn worden plots minderjarig en hun geboorte-akte is in de hevigheid van de oorlogen en vurige raketaanvallen in bv. Guinee .....
Mensenhandel die massaal aan het werk is, iemand?
Zelfs de VRT heeft er nochtans reportages over gemaakt, maar blijkbaar hadden al onze linkse toen de oogjes en oortjes toe? :-S
Dat de Genkse zevenendertigste generatie allochtonen allochtoon-Genks spreken wat zeker géén Nederlands is, en ook de Genkenaren dit street-taaltje wat aan pidgin doet denken hebben overgenomen, is zeker niet positief te noemen.
Het bevestigt enkel wat experten altijd al zeiden:
de massale influx van anderstaligen in het land, zal uiteindelijk leiden tot een gemiddelde achteruitgang van het Nederlands, ook en zèlfs bij de autochtone bevolking. Zeker indien ze veel in aanraking komen met allochtonen!
Ik heb het zelf gezien. Zo ken ik leerkrachten Nederlands die zijn afgestudeerd, zo Vlaams en autochtoon als iets, en die het telkens hebben over "die meizjse" .......... Mooi, uw Limburg ... Ik ben er zelf ook opgegroeid hoor.
Probleem is natuurlijk ook dat voor iedere generatie die alweer ietwat meer voeling begint te krijgen met het westen en al wat minder haat naar het westen toe, er zeven nieuwkomers zijn die dit totaal niet hebben. Mogelijk in de familie van de derde generatist via gezinshereniging, waardoor die ook weer een ruk achterwaarts maakt ...
Nog iets over de allochtone Genkse gemeenschap bv: die zijn bij mijn weten zo racistisch als wat.
Zelfs al voldoe je aan al hun meest dwaze religieuze normen en probeer je niet raar te kijken als de voetbalmatch weeral eens wordt stilgelegd en ze zich allen massaal op de grond werpen om te bidden.
Je weet toch dat de Limburgse Moslims geen westerse bruiden of bruidgeommen mogen hebben, maar die geïmporteerd worden uit het thuisland hé?
De bruiden van hier zijn te westers geworden, dus deugen niet. De bruidegommen van hier zijn te crimineel, en dus ook te westers. Jammergenoeg hebben ze in dat laatste nog gelijk ook.
Hier waar ik woon probeer ik langs de bidvlekken te kijken die ik meer en meer op de hoofden zie verschijnen.
Niet eng hoor zoiets ... Je zou naar onze normen ter hulp geschoten worden vanwege automutilatie maar neen ... Koeltoer! Kotstienst! Vreiheit in Europa! De vrijheid om de Europese normen en logica te ondergraven, is ook een vrijheid blijkbaar. Al hadden we recentelijk nog zeer slechte ervaringen met mensen met van die meningen over inferieure - en überrassen ...