Archief - Working poor in Belgie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Guazala

Legacy Member
@Genious: ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. :sop: Precies nog niet goed wakker... Maar nu dus aangepast.

dorser zei:
Taalzwak of gemakzucht? Hoeveel ouders (3e generatie dus hier geboren!!!) van allochtone origine hoor je geen Turks praten tegen hun kinderen op straat en aan de schoolpoort? En dan maar klagen dat hun kinderen een taalachterstand hebben.
Zelf gezocht! Geen medelijden mee.

Het lijkt me eerlijk gezegd logisch dat je thuis je moedertaal spreekt, waar je je het meest comfortabel in voelt en dus het meest thuis in voelt. Snap eerlijk gezegd niet wat dat met gemakzucht te maken heeft.
Maar dan nog, niet alle allochtonen(! :D) zijn derde generatie. En zelfs degenen die vrij vlot de taal leren gaan nog steeds een beperktere woordenschat hebben dan de gemiddelde mens die hier werd geboren. Dus ookal kan je goed je plan trekken in het dagdagelijks leven, dan nog kan je een taalachterstand hebben, waardoor academisch onderwijs bijvoorbeeld veel moeilijker wordt.

Flawless

Legacy Member
Cartek zei:
Komaan, je doet precies alsof er geen probleem is met de allochtonen in dit land door altijd die vergelijking te maken van "ja, want er zijn ook slechte autochtonen... zucht
Kijk eens wie er in onze gevangenissen zit en hoeveel werkloosheid er in Brussel is..

Bovendien beweer je nog eens dat men geen kansen krijgt in België wat absolute onzin is. Voorwaarde nummer 1 is dat je zelf moet willen.

Kansen krijgen vanuit technisch perspectief is iets anders dan maatschappelijk perspectief. Je weet toch dat er wachtlijsten bestaan voor mensen die Nederlands willen leren? Dat is een technisch aspect, het maatschappelijk aspect is dat die mensen nooit zullen aanvaard worden binnen deze samenleving zolang er mensen zoals Soekie zijn. Hoeveel competenties, ervaring en kennis iemand bezit kan je niet bepalen op zijn culturele achtergrond of de fysieke omschrijving van een persoon, dat is veel te kort door de bocht en zelfs racistisch ( hetgeen wat Soekie dus wel doet). Ik ontken niet dat er grote socio-economische problemen zijn bij mensen, vooral jongeren en bejaarden, van allochtoonse afkomst MAAR zeggen dat die op hun gat zitten te luieren is onzin. Ga in Antwerpen, Gent of Brussel naar de Colruyt of waar er wegenwerken zijn of waar de vuilkar rondgaat of waar het openbaar vervoer actief is of waar er tuinonderhoud is of... En gegarandeerd zullen daar tussen een pak "allochtonen" zijn. Geloof mij vrij dat als Belgie immigrantvrij zou zijn er niemand die rotjobs zou willen uitvoeren en de economische toestand er niet mooi zou uitzien.

Soekie

Legacy Member
Hoeveel kansen wil je ze geven?

Het lukt in het thuisland niet. Ze kunnen het daar niet waarmaken. Ze vallen er uit de boot of kiezen eieren voor hun geld. Ze komen naar hier. Dan lukt het hier opnieuw niet ...
Dan worden legers aan pedagogisch, sociaal, financieel, cultureel, ... personeel ingezet om deze mensen te begeleiden en onze cultuur er met de paplepel aan in te geven.

Hoeveel kansen willen ze eigenlijk?

Je kan het paard naar de plas brengen ... Maar voor het drinken kan je niet !!

En zou het niet nogal schrikwekkend zijn moest iemand die altijd zero doet op school in termen van het voldoen aan competenties of eisen, toch in staat blijkt een univ. diploma te behalen? :-S

Er is overigens uit onderzoek gebleken, niet het onderzoek gevoerd aan de universiteiten uiteraard, dat België helemaal niet zo slecht scoort als uit de statistieken blijkt op het vlak van tewerkstellingskansen en scholingskansen voor allochtonen. Alles wordt verkleurd door
1) een bende luie amokmakers die hier enkel komen voor één ding "pay back time for Europe", herrie en een bende maken dus, en onze steden koloniseren en overnemen om er met de plak te komen zwaaien en een soort anarchisme installeren, met de Koran in de hand die hun vertelt wat voor een inferieur en decadent volk we wel niet zijn
Onze gestructureerde samenleving stuit hun zeer erg tegen de borst en provoceert hun dusdanig, omdat hun broeders er zelf niet in geslaagd zijn om zo'n samenleving uit te bouwen en hierin te leven, dat zij het ons ook niet gunnen en met plezier alles komen kapotmaken.

2) Continue instroom van nieuwe, verse migranten die nog maar net de grens overgestoken zijn omdat ze gehoord hebben dat de geldkraan hier vollebak open staat ...
Nogal wiedes dat je niet tewerkgesteld kan worden als rechter als je noppis relevante kennis hebt en zelfs de taal nog niet eens machtig bent. Maar met een loon onder dat van een rechter, nemen zij geen genoegen ...

De valse sollicitaties en verhalen van personeel van vdab, rva, ... zullen de ogen openen ... Bedrijven SMEKEN om allochtonen DIE MEE KUNNEN IN HUN BEDRIJF omdat ze moeten voldoen aan de POSITIEF DISCRIMINERENDE QUOTA en de arbeidsinspectie raar opkijkt indien hun werknemers "geen representatief staal van de bevolking uitmaken ( = 1 op 3 allochtonen).

Enfin, ik hoor hier net een bende verrijkers onder mijn raam passeren. Een schreeuwende hysterische bleitende allochtone vrouw en een schreeuwende man er achteraan. Taal = onverstaanbaar, klinkt zeer woest, primitief en agressief?
Wil u ze aannemen?
Denkt u dat dat zowat zal klikken met de Belgische noeste werkers die a-religieus, serieus en ernstig zijn en wie het rationeel denken en de democratie nauw aan het hart ligt en die al eens graag een worstje op de bbq leggen?

Denkt u dat het leuk zal zijn als u een C4 aan deze mensen zal geven en het CGKR niet achter uw gat aankrijgt?


Probeer er trouwens nog maar eentje te vinden zonder strafblad. :-S Of dacht u dat bedrijven tegenwoordig niet meer inzaten met hun reputatie? :-S

kil911ler

Legacy Member
Soekie zei:
Enfin, ik hoor hier net een bende verrijkers onder mijn raam passeren. Een schreeuwende hysterische bleitende allochtone vrouw en een schreeuwende man er achteraan. Taal = onverstaanbaar, klinkt zeer woest, primitief en agressief?
Wil u ze aannemen?

Kom op zeg... als dit je niet doet inzien dat je hier over de schreef gaat met je wilde uitspraken :/

Soekie

Legacy Member
k995 zei:
Sorry maar ik denk dat jouw ervaring beperkt en sterk gekleurd is .

Je denkt misschien dat je er alles van weet in trekt de conslusies van hierboven die redelijk van de pot gerukt zijn.



Je kan zo nog enkele andere dingen aanhalen maar dat veranderd iks aan de conclusies die je daaruit trok en die fout waren.

Zijn er allochtonen zoals jij die beschrijft ? Tuurlijk net zoals er atochtonen zo zijn. Veroorzaken enkel allochtonen al de problemen die jij aan hen toeschrijft? nee .

Gekleurd absoluut ...

Ik heb zeer veel allochtone vrienden gehad ... ik heb in zeer nauw contact gekomen met allochtone mensen.
Zeer veel van mijn vrienden zijn actief in de sociale sector, vdab's, rva's, asielcentra, ocmw's, vastgoed, ... of in de culturele sector, of in de gezondheidszorg, of de magistratuur, ....
Die mensen hebben geen oogkleppen op, maar delen mij mee wat ze te zien krijgen en voelen.
Je vrienden hoeven daarom niet de jobs te doen die mijn vrienden doen, maar in een winkel staan kan ook al eens helpen bv om een zicht op de feiten te krijgen ...

Ik heb studies onder ogen gezien ... ik heb zelf studies uitgevoerd ...
Enfin ... maakt me niet uit wat jullie geloven. Nog een paar jaartjes, en jullie zullen zien.
Draag intussen vrolijk verder af. Get in line om voor hun te betalen. Doe ik immers ook.
Bereid uw bomma en de invalide Vlamingen verder al maar voor op het feit dat hun pensioenen en invaliditeitsuitkeringen inmiddels opgaan in "rook" ...

In de hoop dat u niet overvallen wordt, wanneer u uw werk uitoefent.

Hier is duidelijk niemand die in Brussel-Noord moet passeren en bv bij de KBC werkt, die besloten heeft haar personeelsleden met busjes te komen afhalen aan het station ...

Flawless

Legacy Member
Ik ben elke dag in Brussel, de overgrote meerderheid van de pendelaars is Vlaams en voor zover ik weet of heb gelezen zijn de aantal incidenten van die pendelaars miniem en meestal helemaal niet te wijten aan een bepaalde groep, maar eerder individuen. In plaats van dingen uit uw duim te zuigen kunt ge misschien wat stavingsmateriaal brengen. Ik ben geen toogprater die onder de indruk geraakt van lange zinnen en lege woorden, maar iemand die naar cijfers, onderzoek en gegevens kijkt. Dus toon wat je hebt of stop met te posten.

Emerxill

Legacy Member
dorser zei:
Taalzwak of gemakzucht? Hoeveel ouders (3e generatie dus hier geboren!!!) van allochtone origine hoor je geen Turks praten tegen hun kinderen op straat en aan de schoolpoort? En dan maar klagen dat hun kinderen een taalachterstand hebben.
Zelf gezocht! Geen medelijden mee.
Gemakzuchtig zijn is een eigenschap van een mens...En uw kinderen in een andere taal opvoeden is eerder een positieve zaak dan een negatieve. Wie in zijn kinderjaren met verschillende talen geconfronteerd wordt zal in zijn latere leven veel makkelijker een andere taal aanleren.
Ik betwijfel dan ook heel sterk dat 3e generatie "allochtonen" een taalachterstand hebben, laat staan hun kinderen. Ze hebben eerder een taalvoorsprong op de autochtonen als je het mij vraagt.

De meeste van mijn allochtone kameraden (en dat zijn er heel wat ;) ) zijn 2e generatie, waarvan de meeste zelfs pas van hun 5e of 6e naar België gekomen zijn. Die spreken stuk voor stuk perfect Nederlands. Vaak beheersen ze het AN en het Limburgse "dialect".
De meerderheid heeft succesvol hun hogere studies afgewerkt en werken zoals iedere Belg. Allen spreken thuis de taal van hun land van afkomst en dat is hun goed recht.
Die generatie allochtonen zijn, hier in Limburg althans, zelden het probleem.

Het zijn de nieuwe generatie allochtonen die door het linkse wanbeleid naar hier zijn gelokt om te profiteren van de overheidssteun. En daarbij niet zelden opjut worden door linkse politici, op zoek naar nieuw kiesvee, om "op te komen voor hun rechten". Ja, dat is niet de schuld van die mensen, ik zou ook zo zijn dan.

Bananarama

Legacy Member
Emerxill zei:
Als je de technologische snufjes de dag van vandaag bekijkt binnen een gemiddeld huishouden:
- minstens 1 smartphone twv 4-500eur.
- PS3/XBox/Wii (of een combinatie van de 3)
- iPad
- PC/Mac
- Spiegelreflex camera tww 6-700 eur (en dat zijn de goedkope modellekes)
- Digicam
- 2 TV's Flatscreen die om de 3-4 jaar vervangen worden.
- Digitale televisie.

- hebben wij niet
- hebben wij niet
- hebben wij niet
- hebben wij
- hebben wij niet
- hebben wij
- 1 flatscreen, nadat onze sony uit 93 het in 2002 begeven had
- hebben wij

En toch vind ik dat wij met 4/8 dingen al meer dan voldoende luxe hebben hoor.

Emerxill

Legacy Member
Soekie zei:
Hier is duidelijk niemand die in Brussel-Noord moet passeren en bv bij de KBC werkt, die besloten heeft haar personeelsleden met busjes te komen afhalen aan het station ...
Ik heb al in zowat elke uithoek van Brussel gewerkt ;) Brussel is nu ook weer een geval apart.
En ja ik ben mij bewust van problemen met allochtonen. Maar ze allemaal over dezelfde kam scheren is getuigen van weinig inzicht en met oogkleppen op rondlopen.

En ik dacht dat de hoofdreden van die busjes bij KBC tijdswinst en droog op het werk aankomen was. Veiligheid zal ongetwijfeld ook meegespeeld hebben...

Emerxill

Legacy Member
Bananarama zei:
- hebben wij niet
- hebben wij niet
- hebben wij niet
- hebben wij
- hebben wij niet
- hebben wij
- 1 flatscreen, nadat onze sony uit 93 het in 2002 begeven had
- hebben wij

En toch vind ik dat wij met 4/8 dingen al meer dan voldoende luxe hebben hoor.
En uw punt is? :unsure:

Ik beweer nergens dat je over al die dingen moet beschikken om over een bepaald niveau van luxe te kunnen spreken btw...

SysRq

Legacy Member
Emerxill zei:
Het zijn de nieuwe generatie allochtonen die door het linkse wanbeleid naar hier zijn gelokt om te profiteren van de overheidssteun. En daarbij niet zelden opjut worden door linkse politici, op zoek naar nieuw kiesvee, om "op te komen voor hun rechten". Ja, dat is niet de schuld van die mensen, ik zou ook zo zijn dan.

Wat een onzin hier wordt verteld, al te belachelijk. Het zijn verkiezingen binnenkort, dat is al goed duidelijk. Wanneer hebben de 'linksen' een absolute meerderheid gehad? Want, hoe durf je anders de schuld voor een vermeend probleem uitsluitend in die hoek zoeken?

Ik zou als ik u was maar geen appeltjes meer eten. Wie weet zijn ze geplukt door een groezelige asielzoeker met nog smeer van het thuisland onder de nagels. Alsjeblieft zeg, amai.

Emerxill zei:
En ja ik ben mij bewust van problemen met allochtonen. Maar ze allemaal over dezelfde kam scheren is getuigen van weinig inzicht en met oogkleppen op rondlopen.

Inderdaad. :)

Soekie

Legacy Member
Bananarama zei:
- hebben wij niet
- hebben wij niet
- hebben wij niet
- hebben wij
- hebben wij niet
- hebben wij
- 1 flatscreen, nadat onze sony uit 93 het in 2002 begeven had
- hebben wij

En toch vind ik dat wij met 4/8 dingen al meer dan voldoende luxe hebben hoor.

Ik heb ook al die luxe niet die meneer hier opnoemt hoor.
Hiermee bewijst hij enkel dat hij op zo'n hoog niveau zit of verwacht, in zo'n sterke luxe leeft, dat hij geen voeling meer heeft met 90% van de werkende bevolking die bijna 50% van hun loon volledig in allochtone zakken zien gaan ...

Soekie

Legacy Member
Emerxill zei:
Ik heb al in zowat elke uithoek van Brussel gewerkt ;) Brussel is nu ook weer een geval apart.
En ja ik ben mij bewust van problemen met allochtonen. Maar ze allemaal over dezelfde kam scheren is getuigen van weinig inzicht en met oogkleppen op rondlopen.

En ik dacht dat de hoofdreden van die busjes bij KBC tijdswinst en droog op het werk aankomen was. Veiligheid zal ongetwijfeld ook meegespeeld hebben...

Kom kom, ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam. Dat is nonsens die u zelf hier ter plekke hoopt dat ik verkondig.

U weet best dat een groep van wat dan ook, intern diverser kan zijn, dan als je verschillende groepen samenneemt en deze met mekaar vergelijkt.
Daar gaat het dus niet over en ik ben dit soort argumenten om de problemen snel onder de mat te kuisen kotsmoe. Ja, er zijn ook bijen die niet doodvallen aan colony collapse disorder ja. En ja, er zijn ook aandelen die het goed doen, ondanks de crisis. :doh:

Straks moeten we nog gaan juichen omdat er inderdaad, wonder boven wonder zou je denken als je de rest bezig ziet, al allochtone mannen (!!) zijn die afstuderen!! En oh, waarlijk en warempel, belastingen betalen!!! :-S
Beledig niet al deze mensen aub dus... want er zijn inderdaad enkelingen onder de allochtonen die bewijzen dat het blijkbaar toch niet zo hard te maken heeft met alle excuusjes die al te graag naar voren worden geschoven ...
Hebben zij dan meer kansen gehad of ligt het aan hun inzet om er wel te geraken en wilden zij niet meedoen met de rest van het krapuul?

virtualdude

Legacy Member
PineMangoes zei:
De enige working poor in België zijn:
- mensen met zware schuldbemiddeling
- mensen met niet-erkende medische aandoeningen
- kleine zelfstandigen die geen omzet draaien

Het minimuminkomen is voldoende om in de hoofdnoden te voorzien: eten, huisvesting, nuts en internet. Mensen die 1300 netto armoede vinden zijn gewoon verwend.

Als je denkt dat je ver gaat komen met 1300 netto dan raad ik je eens aan om eens voor de grap te proberen een lening aan te gaan als alleenstaande met zo'n loon.

Vele alleenstaande, zelfs met een goed loon, zitten in zo'n situatie gezien huisvesting een grote slokkop is.

e.House

Legacy Member
Hey Soekie jij was toch de enige die niet meer in Leuven durfde rond te wandelen omdat het zo een gevaarlijke getto was hé? :)

Soekie

Legacy Member
Emerxill zei:
Gemakzuchtig zijn is een eigenschap van een mens...En uw kinderen in een andere taal opvoeden is eerder een positieve zaak dan een negatieve. Wie in zijn kinderjaren met verschillende talen geconfronteerd wordt zal in zijn latere leven veel makkelijker een andere taal aanleren.
Ik betwijfel dan ook heel sterk dat 3e generatie "allochtonen" een taalachterstand hebben, laat staan hun kinderen. Ze hebben eerder een taalvoorsprong op de autochtonen als je het mij vraagt.

De meeste van mijn allochtone kameraden (en dat zijn er heel wat ;) ) zijn 2e generatie, waarvan de meeste zelfs pas van hun 5e of 6e naar België gekomen zijn. Die spreken stuk voor stuk perfect Nederlands. Vaak beheersen ze het AN en het Limburgse "dialect".
De meerderheid heeft succesvol hun hogere studies afgewerkt en werken zoals iedere Belg. Allen spreken thuis de taal van hun land van afkomst en dat is hun goed recht.
Die generatie allochtonen zijn, hier in Limburg althans, zelden het probleem.

Het zijn de nieuwe generatie allochtonen die door het linkse wanbeleid naar hier zijn gelokt om te profiteren van de overheidssteun. En daarbij niet zelden opjut worden door linkse politici, op zoek naar nieuw kiesvee, om "op te komen voor hun rechten". Ja, dat is niet de schuld van die mensen, ik zou ook zo zijn dan.

Ik ken de Limburgse allochtonen ook, maar het zouden anderen moeten zijn blijkt hier.

Ze studeren inderdaad ja, enkele jaren potverteren. Meestal tot de inschrijving wordt geweigerd, waarna ze tweemaal studiebeurs hebben gekregen en alle andere voordelen. Dan geven ze het op omdat het toch te hoog gegrepen blijkt. In al die tijd hebben leerkrachten er al heel wat moeite ingepompt en hebben ze al duizenden taalvauten door de vingers zien waarvan ze weten dat ze hierdoor het niveau van het beroep serieus nivelleren, moesten deze mensen het toch halen. :? Ook van een bachelor verwacht je toch een zeker schrijfniveau, deze personen zullen soms toch met een pen of pc in aanraking komen, niet?

Om het dan nog niet te hebben over de Vlaamse leerlingen die nogal wat aan de hand hebben door hun gekleurde medeleerlingen die in sommige Hasseltse hogescholen een zeer groot deel van het bestand uitmaken onder het motto "wie niet waagt, niet wint" en beter nog wat kindergeld voor de ouders, studiebeurs en thuis inwonen dan dat het kind al aan zijn wachttijd begint en niemand nog iets krijgt. Oh wacht... ze krijgen dan een leefloon wegens onvermogend en geen enkele andere hangmat om in te vallen.
Deze Vlaamse leerlingen worden er zeer vrolijk van, inderdaad. Al die andere culturele geuren (I kid you not) op school, die zij vaak niet kunnen uitstaan; De hygiëne normen die totaal anders zijn met alle gevolgen vandien. Nul respect voor persoonlijk bezit, spullen die verdwijnen en worden gestolen terwijl ze al zo duur zijn, gebouwen en banken die het zeer zwaar te verduren krijgen en in een veel sneller tempo en in het Arabisch worden volgekribbeld, ... het groepswerk is natuurlijk nog het plezantste. De autochtoon mag dan zeven maal zoveel aan de slag
Ik kan het weten, genoeg mensen in mijn vriendenkring die het hebben mogen meemaken. Verrijkt zijn ze ja, dat wel. :-S

Ik kan u wel vertellen, dat er een evenredig causaal verband blijkt te zijn tussen de mate waarin iemand in contact komt met allochtonen, en de mate waarin iemand ernstig gefrustreerd raakt door deze mensen en vreest voor zijn toekomst en die van het land.
Koren op de molen van het V.B. Maar gelukkig halen de linksen volop kiesvee binnen om dit te compenseren en zijn er nog naïevelingen die blind zijn voor de negatieve zijde van wat we hier massaal hebben geïmporteerd.

Onder andere door Verhofdstadt trouwens die dringend het Belgische imago moest oppoetsen, wilde hij zijn kandidatuur voor de E.U. niet te hard boycotten gezien hij premier was op het moment dat hier maandelijks 2000 mensen aan de deur klopten, die vreemd genoeg zorgden voor een opvangcrisis ... De Belgische id-papieren werden nooit zo snel gedrukt.
Al deze mensen halen nu gemiddeld per man zo'n 5 familieleden over.
Iedereen weet dat deze mensen nooit of te nimmer ook maar enig bewijs van integratie of zelfs nog maar wil tot integratie moeten voorleggen. En dat wordt dan in België gestoken, de Belgen moeten maar zien wat ze ermee uitvreten. :?
Voor het overige komt er heden nog zo'n 1200 à 1500 man aan onze grenzen kloppen. Allemaal politieke vluchtelingen. Vreemd genoeg in landen waar peis en vree heerst tot en met ...
Als die aanvragen worden afgekeurd, blijken ze toch niet ziek te zijn zeker en de medische hulp ontoereikend te zijn in het eigen land?
Of mensen die half kalend zijn worden plots minderjarig en hun geboorte-akte is in de hevigheid van de oorlogen en vurige raketaanvallen in bv. Guinee .....

Mensenhandel die massaal aan het werk is, iemand?

Zelfs de VRT heeft er nochtans reportages over gemaakt, maar blijkbaar hadden al onze linkse toen de oogjes en oortjes toe? :-S

Dat de Genkse zevenendertigste generatie allochtonen allochtoon-Genks spreken wat zeker géén Nederlands is, en ook de Genkenaren dit street-taaltje wat aan pidgin doet denken hebben overgenomen, is zeker niet positief te noemen.
Het bevestigt enkel wat experten altijd al zeiden:
de massale influx van anderstaligen in het land, zal uiteindelijk leiden tot een gemiddelde achteruitgang van het Nederlands, ook en zèlfs bij de autochtone bevolking. Zeker indien ze veel in aanraking komen met allochtonen!

Ik heb het zelf gezien. Zo ken ik leerkrachten Nederlands die zijn afgestudeerd, zo Vlaams en autochtoon als iets, en die het telkens hebben over "die meizjse" .......... Mooi, uw Limburg ... Ik ben er zelf ook opgegroeid hoor. ;)

Probleem is natuurlijk ook dat voor iedere generatie die alweer ietwat meer voeling begint te krijgen met het westen en al wat minder haat naar het westen toe, er zeven nieuwkomers zijn die dit totaal niet hebben. Mogelijk in de familie van de derde generatist via gezinshereniging, waardoor die ook weer een ruk achterwaarts maakt ...

Nog iets over de allochtone Genkse gemeenschap bv: die zijn bij mijn weten zo racistisch als wat.
Zelfs al voldoe je aan al hun meest dwaze religieuze normen en probeer je niet raar te kijken als de voetbalmatch weeral eens wordt stilgelegd en ze zich allen massaal op de grond werpen om te bidden.
Je weet toch dat de Limburgse Moslims geen westerse bruiden of bruidgeommen mogen hebben, maar die geïmporteerd worden uit het thuisland hé?
De bruiden van hier zijn te westers geworden, dus deugen niet. De bruidegommen van hier zijn te crimineel, en dus ook te westers. Jammergenoeg hebben ze in dat laatste nog gelijk ook.


Hier waar ik woon probeer ik langs de bidvlekken te kijken die ik meer en meer op de hoofden zie verschijnen.
Niet eng hoor zoiets ... Je zou naar onze normen ter hulp geschoten worden vanwege automutilatie maar neen ... Koeltoer! Kotstienst! Vreiheit in Europa! De vrijheid om de Europese normen en logica te ondergraven, is ook een vrijheid blijkbaar. Al hadden we recentelijk nog zeer slechte ervaringen met mensen met van die meningen over inferieure - en überrassen ...

Emerxill

Legacy Member
SysRq zei:
Wat een onzin hier wordt verteld, al te belachelijk. Het zijn verkiezingen binnenkort, dat is al goed duidelijk. Wanneer hebben de 'linksen' een absolute meerderheid gehad? Want, hoe durf je anders de schuld voor een vermeend probleem uitsluitend in die hoek zoeken?
Wanneer hebben de linksen geen invloed gehad in het beleid hier sinds..euh wacht effe..de onafhankelijkheid van België?
En al die "pampermaatregelen" waardoor nieuwkomelingen zich niet hoeven aan te passen zijn overduidelijk het gevolg van linkse invloeden op het beleid.
Een rechtse partij bedenkt zoiets niet.

Als je opgegroeid zou zijn in een "probleem wijk" (naar Hasseltse normen althans :unsure:) zou je weten waarover ik spreek.
Ik heb hier genoeg mensen van organisaties weten passeren gelinkt aan SP-A of zelfs PvdA, zieltjes komen sprokkelen bij allochtonen, door hun op hun "rechten" wijzen waardoor die steeds minder geneigd waren om zich te integreren.

- Niet mis te verstane boodschappen die de mensen aanmaanden om gebruik te maken van allerlei vormen van overheidssteun ipv werk te zoeken.
- Hun "op hun gemak doen voelen" door hun te vertellen dat ze vooral hun eigen taal zoveel mogelijk moeten blijven spreken.
- Of het organiseren van betogingen om een paar jonge allochtonen criminelen vrij te laten nadat die met een gestolen wagen op een politie controle hadden willen inrijden. Voor een Belg die een maand in voorhechtenis heeft gezeten voor een banaal drugsdelict heb ik ze niet horen opkomen :ironic:
- Mij op het randje af bedreigen omdat ik een paar gasten aanmaanden om in ons bijzijn Nederlands te spreken en zelfs die gasten opjutten om zich zo niet te laten doen. Ik heb die halve commie uiteindelijk hardhandig moeten uitleggen waarom ik daarmee niet opgezet was...

Hasselt is een socialistische stad en ik ben opgegroeid op de rand van een sociale woonwijk. Maar ik heb genoeg gezien om dat mijn huidige -niet zo positieve- mening over links "beleid" heeft gevormd.

SysRq zei:
Ik zou als ik u was maar geen appeltjes meer eten. Wie weet zijn ze geplukt door een groezelige asielzoeker met nog smeer van het thuisland onder de nagels. Alsjeblieft zeg, amai.
Als je kan lezen, kan je -hoop ik- toch concluderen dat ik vrij weinig tegen die mensen heb.
Ik bezie ze alles behalve als vuil of eenderwat aan. Ik heb zelfs alle begrip voor hun gedrag in dit land waar de politici geen ballen aan hun lijf hebben.

Daarbij; zeer veel appels die hier in de winkels liggen zijn afkomstig uit Australië en zijn dus niet geplukt door die "smerige, groezelige asielzoekers" (woorden die jij in mijn vingers/mond hebt gelegd) :p

Genious

Legacy Member
Soekie zei:
En dan durven ze nog bronnen komen vragen. :rofl:
Ja, beeld u eens in zeg: mensen die willen dat ge eindelijk eens uw geraaskal wat fundeert met wat cijfermateriaal/bronnen. :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan