Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

boostah

Legacy Member
EG werknemers (eenders welke trap) betalen geen belastingen alsk mij ni vergis

dacht wel dat de CD plakken enkel voor mensen die bij de ambasade werken EN uit het buitenland komen beschikbaar zijn (belg in belgië zal dus nooit zo'n plak krijgen, tenzij hij bv eigenlijk in strasbourg zetelt ofzo)

coillie

Legacy Member
Insaniac_sane zei:
bwa dit klopt niet helemaal hoor. Als consultant verdienen ze genoeg aan jou hoor.

Eerste wagen : VW golf V standaard geen opties
nieuw werk begonnen met Corsa van het vorig model (fucking shitty car als ge der 300 km / dag mee moet doen ! :p ) na maand overgegaan naar golf V full option
rijd momenteel met een bmw 318 met veel opties ;)
volgende wordt een 318 break(swel 145eur / maand (onder 25km)) :)

Ahja nettoloon gestort gekregen vandaag en zit nu op 1625 :D


edit :

zal standaard dingske maar aanhouden zekers

eeftijd: 25
Opleiding: Graduaat IT
Werkervaring: 3.5 jaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt: consultancy
Huidige functie: software developer
Laptop: noop , niet nodig
Vakantiegeld: zoals iedere andere bediende
Vakantiedagen: 20+12 (38urenweek maar 40 uur werken)
13/14e maand of winstuitkering: jup
GSM:nee wel abonnement
Auto:jup bmw 318D + tankkaart (gelukkig)
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie):hosp (DKV) / 3% pensioen / opleidingen / 150 netto maaltijdverg / extra verz voor wagen => iedereen magk dermee laten rijden..
Werkweek (hoeveel uren/week): 40
Maand salaris(bruto): (zal nu zo'n 2550 zijn denkik)
Maand salaris(netto): 1625 (getrouwd)

en volgende maand x euro minder omdat het deze maand jobkorting was? :unsure:

coillie

Legacy Member
boostah zei:
EG werknemers (eenders welke trap) betalen geen belastingen alsk mij ni vergis

dacht wel dat de CD plakken enkel voor mensen die bij de ambasade werken EN uit het buitenland komen beschikbaar zijn (belg in belgië zal dus nooit zo'n plak krijgen, tenzij hij bv eigenlijk in strasbourg zetelt ofzo)

ja klopt eu-ers betalen geen belastingen in belgie (weet niet daarbuiten), maar een gewoon leraar/ambetenaar betaalt voor zover ik weet net zoals iedereen.

Santa

Legacy Member
boostah zei:
CLB = ietske alla school (dus overheid) = ni veel belastingen betalen, bij leerkrachten is dat bv ook , die hun bruto en netto liggen veel korter bij elkaar dan iemand in de prive

Wtf? Leerkrachten zijn zelfs geen ambtenaren van de staat. Die betalen gewoon werknemerstarieven ze dachtek :s

En EU werknemers betalen idd maar 2.5% belastingen ofzo. CD (= cor diplomatique) plakken zijn alleen voor diplomatici.
EU werknemers krijgen soms zo een speciale blauwe plak met sterrekes op.

_Robo_

Legacy Member
Santa| zei:
CD (= cor diplomatique) plakken zijn alleen voor diplomatici.

Niet 100% correct. Een CD-plaat is voor de voertuigen die gebruikt worden door mensen die behoren tot het diplomatieke of consulaire korps. Het heeft dus niets te maken met wie er effectief mee rijdt. Een kuisvrouw kan dus inderdaad met een CD-plaat rijden als dat een auto is van de ambassade of consulaat.

De « CD »-kentekenplaat wordt op voorstel van de dienst van het Protocol van de Federale Overheidsdienst van Buitenlandse Zaken, Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking toegekend, hetzij aan de personen die in België deel uitmaken van het diplomatiek of consulair korps, of die onschendbaarheden genieten die analoog zijn met die van het diplomatiek korps, hetzij aan diplomatieke zendingen of vaste inrichtingen van publiekrechtelijke organisaties in België, voor de dienstvoertuigen die beide laatsten gebruiken.

De « CD »-kentekenplaat kan echter als bijkomende bijzondere kentekenplaat worden uitgereikt op basis van een bijkomende aanvraag tot inschrijving of herinschrijving van een voertuig dat reeds een gewone kentekenplaat draagt.

Santa zei:
EU werknemers krijgen soms zo een speciale blauwe plak met sterrekes op.

De bijzondere kentekenplaten worden als volgt toegekend :

1° de « EUR »-kentekenplaat wordt, toegekend aan de in België gevestigde organen en ambtenaren van de Europese Gemeenschap die door deze zijn aangewezen;

2° de « EUROCONTROL »-kentekenplaat wordt toegekend aan de in België gevestigde organen en ambtenaren van de Europese organisatie voor de veiligheid van de luchtvaart die door bedoelde organisatie zijn aangewezen.

Squealer

Legacy Member
eXtreme zei:
Nene... bv. IEDEREEN die voor Europa werkt krijgt zo'n speciaal plakske - dus ook de kuisvrouwen.. En die betalen serieus wa minder..

Tante werkte er en bevriend koppel van men ouders werken alle 2 bij eg


Edit* nu 'k er over nadenk ben 'k ni 100% zeker of die kuisvrouwen ook zo'n plak hebben, maar ze betalen allessinds ook minder belastingen (100% zekerheid.)
EG werknemers (eenders welke trap) betalen geen belastingen alsk mij ni vergis

dacht wel dat de CD plakken enkel voor mensen die bij de ambasade werken EN uit het buitenland komen beschikbaar zijn (belg in belgië zal dus nooit zo'n plak krijgen, tenzij hij bv eigenlijk in strasbourg zetelt ofzo)

Ge hebt een Europees plak ja, wit met blauwe letters, beginnend met EUR, zoals hierboven al gezegd.
Ze betalen idd minder belastingen. Dat gaan opzoeken tussen de Belgische belastingsschijven heeft trouwens geen zin, want ze betaling belastingen aan Europa...
Echtgeno(o)t(e) van iemand die bij de EG/EC werkt, is voor de fiscus dan ook alleenstaand.

Maar iemand die bij het CLB werkt is volgens mij wel geen Europees Ambtenaar :)

Galactic

Legacy Member
eXtreme zei:
Nene... bv. IEDEREEN die voor Europa werkt krijgt zo'n speciaal plakske - dus ook de kuisvrouwen.. En die betalen serieus wa minder..

Tante werkte er en bevriend koppel van men ouders werken alle 2 bij eg

Edit* nu 'k er over nadenk ben 'k ni 100% zeker of die kuisvrouwen ook zo'n plak hebben, maar ze betalen allessinds ook minder belastingen (100% zekerheid.)

Awel, dan moet je dus eens goed lezen wat ik heb gezegd :ironic: want dat is wat ik gezegd heb... En die kuisvrouw op de Europese Unie, die betaald wel degelijk dezelfde hoeveelheid belastingen. Het voordeel dat die hebben is dat hun BRUTOloon gewoon veel hoger is dan een kuisvrouw in de prive of een andere overheidsinstelling.

Als die kuisvrouw een niet Belgische nationaliteit heeft, en niet een Belgisch inwoner is, dan kan het dat ze andere belastingen betaald, maar dat hangt dan af van haar thuisland.

virtualdude

Legacy Member
Galactic zei:
Awel, dan moet je dus eens goed lezen wat ik heb gezegd :ironic: want dat is wat ik gezegd heb... En die kuisvrouw op de Europese Unie, die betaald wel degelijk dezelfde hoeveelheid belastingen. Het voordeel dat die hebben is dat hun BRUTOloon gewoon veel hoger is dan een kuisvrouw in de prive of een andere overheidsinstelling.

Als die kuisvrouw een niet Belgische nationaliteit heeft, en niet een Belgisch inwoner is, dan kan het dat ze andere belastingen betaald, maar dat hangt dan af van haar thuisland.

Als Europees ambtenaar betaalt u geen inkomstenbelasting aan het land waar u werkt of waar u vandaan komt.In plaats daarvan is het salaris dat de Europese Commissie uitbetaalt, onderworpen aan een communautaire belasting die rechtstreeks in de EU-begroting terugkomt.Deze belasting wordt geheven op het belastbare deel van het salaris volgens een progressief tarief oplopend van 8% tot 45%.Tot 2012 geldt er ook nog een speciale EU-heffing

Galactic

Legacy Member


Kzal proberen kalm te blijven, maar lees nogmaals mijn 1ste post...

Zal ook nog een hint geven "0.5%" en "dingen zoals een diplomaat enz".

:p

Of is 10% van de bevolking Europees ambtenaar ;)

LaCucaracha

Legacy Member
Zijn hier mensen die weten wat een deurwaarder precies verdient?
ik heb het dan over de plaatsvervanger, niet vennoot van een kantoor ofzo, dat die bakken geld verdienen weet ik ook wel:p
Ik studeer rechten en ga deze zomer een zomerstage doen bij een deurwaarderskantoor in Leuven, tzal wss wel ni betaald worden, vermits ze nogal soepel waren in de aanwerving ( kmoest niet op gesprek komen ofzo, gewoon 4 augustus half 9 daar:D)
maja, ik heb het al op het forum van studentenvereging gevraagd, maar daar nog geen reactie gekregen...
kbegin meer en meer te vrezen da als ik ni in de advocatuur ga gaan, ik vrij weinig beroepsmogelijkheden heb ( in overeenstemming met mijn diploma uiteraard), om nog maar te zwijgen over het loon da wss ook gene vette zal zijn
enfin ja, we zullen wel zien:) eerst s zien of het deurwaardersleven iets voor mij is:p

en Santa met zijn idealen en perfect uitgekiende carriereplannen: dude, wees eens jong:D
hehe nee j/k: chapeau , da ge dat er allemaal voor over hebt:) en dat ge bol staat van de ambitie, ik zou het beter ook wat hebben
maar om aan uw grote onderscheiding te geraken, zulde toch eerst echt wel deftig op mijn vraagskes van judicial protection moeten kunnen antwoorden zen:D

Santa

Legacy Member
LaCucaracha zei:
en Santa met zijn idealen en perfect uitgekiende carriereplannen: dude, wees eens jong:D
hehe nee j/k: chapeau , da ge dat er allemaal voor over hebt:) en dat ge bol staat van de ambitie, ik zou het beter ook wat hebben
maar om aan uw grote onderscheiding te geraken, zulde toch eerst echt wel deftig op mijn vraagskes van judicial protection moeten kunnen antwoorden zen:D

Kga ik geen grote halen aja :p

En zo veel ambitie hebbek ook ni, anders zouk meer dan 8u/dag leren. Kben gewoon tam.

Ik wil gewoon voldoen aan de aanwervingsvoorwaarden van een goed advocatenkantoor zodak niet moet beginnen aan 1800 bruto/maand :p

BTW: Zonder graden kunt ge ook altijd beginnen bij de Big Four of andere consultancy ze. Die hebben echt volk te weinig. En da heeft echt wel veel weg van advocatuur in een kantoor vind ik.
Bij de overheid kunt ge ook beginnen bvb.

Insaniac_sane

Legacy Member
QuikSilver zei:
Wordt er zo hard gekeken naar de projecten dat je gedaan hebt?
Dan zit ik ook wel goed denk ik :) (ben momenteel bezig met het project voor de nieuwe financiering van het hoger onderwijs, is mijn eerste en enige project want ik werk nog maar sinds september vorig jaar).


Dat speelt zeker en vast een grote rol...

BlueBear

Legacy Member
axeldb zei:
die persoon in die corsa kan misschien wel twee keer zoveel als jij verdienen :)
Dat zit er trouwens dik in als je je zo blijft focussen op je auto. Binnenkort rijd je met een 5 serie en verdien je nog steeds hetzelfde; je werkever zal het je zeker graag geven in ruil voor opslag :)

Is naast het salaros ook niet de inhoude vd job belangrijker, en de carrièremogelijkheden? sorry maar "ik heb een aanbieding gekregen waar ik met dit of dat moest rondrijden..."

toch herken ik dit bij mijn ex-studiegenoten. Het gaat altijd om de grootte van de firma-auto niet over het werk wat ze doen en al zeker niet hoeveel ze verdienen :)... beetje belgische mentaliteit
Effe terug op een ouder sub-threadje inpikken ;)

Voor alle duidelijkheid: jobinvulling is véél belangrijker dan een auto of zelfs loon.
Maar ik ga ervan uit dat als ge over auto's begint te praten dat ge al content zijt met de jobinvulling, én met het loon...

De reden waarom ik "vies" ben van Corsa's e.d., is omdat ik momenteel tussen de 35 en de 40.000km/jaar doe. Laat me dat in een polo doen en mn rug zit na een paar maanden compleet vast. Ik zou dus nooit voor een langere periode (> 1 jaar) met zo'n klein ottoke willen rondrijden. Als ge een job dichtbij huis hebt, of dicht bij Brussel / Antwerpen woont is het nut van een deftige auto meteen kleiner. Maar ja, ik wil niet weg uit het schone Limburg :)

Ik zit nu in een autoklasse die me aanstaat, en als ik ooit eens mag kiezen tussen een hoger autobudget of een hoger loon, zal de voorkeur wsl naar loon gaan.
Als ik in een kleine auto rond reed zou die voorkeur zéker naar de auto gaan.

Maar het feit is dat er meestal weinig te kiezen valt. Er zit bij veel bedrijven wel wat rek op de budgetten (laten we zeggen €50 a €100 die ofwel naar uw loon, ofwel naar uw auto kan gaan), maar naar mijn ervaring zijn er toch wel heel weinig detacheringsbedrijven in de IT waar het laagste budget zo laag is dat er zelfs geen Golf van af kan. En dát was eigenlijk waar ik in eerste instantie op reageerde :)

NeFerMeTu

Legacy Member
LaCucaracha zei:
Zijn hier mensen die weten wat een deurwaarder precies verdient?
ik heb het dan over de plaatsvervanger, niet vennoot van een kantoor ofzo, dat die bakken geld verdienen weet ik ook wel:p
Ik studeer rechten en ga deze zomer een zomerstage doen bij een deurwaarderskantoor in Leuven, tzal wss wel ni betaald worden, vermits ze nogal soepel waren in de aanwerving ( kmoest niet op gesprek komen ofzo, gewoon 4 augustus half 9 daar:D)
maja, ik heb het al op het forum van studentenvereging gevraagd, maar daar nog geen reactie gekregen...
kbegin meer en meer te vrezen da als ik ni in de advocatuur ga gaan, ik vrij weinig beroepsmogelijkheden heb ( in overeenstemming met mijn diploma uiteraard), om nog maar te zwijgen over het loon da wss ook gene vette zal zijn
enfin ja, we zullen wel zien:) eerst s zien of het deurwaardersleven iets voor mij is:p

en Santa met zijn idealen en perfect uitgekiende carriereplannen: dude, wees eens jong:D
hehe nee j/k: chapeau , da ge dat er allemaal voor over hebt:) en dat ge bol staat van de ambitie, ik zou het beter ook wat hebben
maar om aan uw grote onderscheiding te geraken, zulde toch eerst echt wel deftig op mijn vraagskes van judicial protection moeten kunnen antwoorden zen:D

Wat ik gehoord heb, is dat je kan beginnen rond de €2000 bruto, hangt natuurlijk wat van kantoor tot kantoor af neem ik aan.
Alleszins beter dan het gemiddelde advocatenkantoor dus. Beste dat een vriend van mij kon vinden bij een advocatenkantoor hier in de omstreek is €1200...

mrobbrec

Legacy Member
Ik ben een student Burgerlijk Ingenieur: Bouwkunde (in gent, ni dat uitmaakt)
en zou graag een idee hebben van de startlonen en doorgroeimogelijkheden?

Ik heb gehoord dat wanneer je in het buitenland gaat werken voor vb. Jan de Nul (eilandjes opspuiten) dat je 3000 euro bruto verdient. Dit bedrag zou echter onbelasbaar kunnen worden gemaakt!?
Het werkregime is wel zwaar: 6/7 werken 12u/dag gedurende 6 weken, en dan 6 weken betaalde vakantie.

Ik weet dat dit zeer veel is en verwacht niet het te verdienen. Met een startloon rond de 1800 netto in belgie zou ik ook al goed content zijn ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan