Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

MilM

Legacy Member
1) 50.000 / 36 is 1388. 112 euro/maand is geen 'kleine' afronding
2) Hij vermeldt dat hij ook een deel gewonnen heeft met de beurs.
Enkel vast inkomen kun je laten meetellen voor een lening.
3) Wanneer hij alleen gaat gaan wonen, zal hij ook een pak andere kosten krijgen dan enkel zijn aflossing.
4) Het is niet omdat je x euro kan sparen, dat je x euro kan/mag afbetalen. (dan ga je er namelijk vanuit dat je altijd x euro opzij kan zetten per maand, wat natuurlijk niet mag -> altijd rekening houden met eventuele onvoorziene kosten)

Als jij nu bv 1300 netto verdient per maand en je geeft 'maar' 300 euro uit per maand omdat je thuis woont en zeer zuinig bent, dan kun je toch geen lening aangaan met een aflossing van 1000 euro per maand ;)
Iedereen gaat u zot verklaren.

axeldb

Legacy Member
BlueBear zei:
In de IT liggen de goede voorwaarden momenteel voor het oprapen. Als ge na 1 a 2 jaar in de detacherings-sector nog rond rijdt in een corsa, dan laat ge u doen door uw baas imo... (of ge zijt nu al bezig met de kantjes eraf te lopen, maar als ge dat nog 40 jaar moet doen... :eek:)

die persoon in die corsa kan misschien wel twee keer zoveel als jij verdienen :)
Dat zit er trouwens dik in als je je zo blijft focussen op je auto. Binnenkort rijd je met een 5 serie en verdien je nog steeds hetzelfde; je werkever zal het je zeker graag geven in ruil voor opslag :)

Is naast het salaros ook niet de inhoude vd job belangrijker, en de carrièremogelijkheden? sorry maar "ik heb een aanbieding gekregen waar ik met dit of dat moest rondrijden..."

toch herken ik dit bij mijn ex-studiegenoten. Het gaat altijd om de grootte van de firma-auto niet over het werk wat ze doen en al zeker niet hoeveel ze verdienen :)... beetje belgische mentaliteit

axeldb

Legacy Member
MilM zei:
1) 50.000 / 36 is 1388. 112 euro/maand is geen 'kleine' afronding
2) Hij vermeldt dat hij ook een deel gewonnen heeft met de beurs.
Enkel vast inkomen kun je laten meetellen voor een lening.
3) Wanneer hij alleen gaat gaan wonen, zal hij ook een pak andere kosten krijgen dan enkel zijn aflossing.
4) Het is niet omdat je x euro kan sparen, dat je x euro kan/mag afbetalen. (dan ga je er namelijk vanuit dat je altijd x euro opzij kan zetten per maand, wat natuurlijk niet mag -> altijd rekening houden met eventuele onvoorziene kosten)

Als jij nu bv 1300 netto verdient per maand en je geeft 'maar' 300 euro uit per maand omdat je thuis woont en zeer zuinig bent, dan kun je toch geen lening aangaan met een aflossing van 1000 euro per maand ;)
Iedereen gaat u zot verklaren.

nee dat klopt daar geef ik je gelijk op alle punten

maar dan moet hij ook niet zeggen dat het onmogelijk is om iets af te betalen met slechts 15k euro spaargeld... :)

LaCucaracha

Legacy Member
hm, ik denk da bij juristen het vooral de mensen die iets in de financiele/fiscale sector doen, dat die gemakkelijk "vant straat geraken", ik daarentegen met mjin interesse voor strafrecht, zalt iets moeilijker hebben:p

russian

Legacy Member
Ik kan de post van MilM enkel beamen.

Ik verdien een mooi centje op de beurs, maar eenmaal mijn spaargeld wordt aangewend om een appartement te kopen, vervalt die bron van inkomsten (immers is m'n spaargeld de marge om op de beurs te speculeren). Bovendien zijn beursinkomsten uiteraard niet geldig voor de bank.

Ik kan een appartementje kopen, maar wil geen boterhammen met choco eten. Ik ben gesteld op luxe (kledij, restaurants, ...).

Ik bedoel eerder dat 15.000 euro je slechts heel marginaal vooruit helpt bij het kopen van iets. Zo'n bedragen lijken mij toch zeer, zeer minimaal.

virtualdude

Legacy Member
russian zei:
Ik bedoel eerder dat 15.000 euro je slechts heel marginaal vooruit helpt bij het kopen van iets. Zo'n bedragen lijken mij toch zeer, zeer minimaal.

Begin vorig jaar zou het nog gelukt zijn. Dan gaven banken ook in België rommelhypotheken weg.
Tegenwoordig zal je best een groot kapitaal moeten hebben om een lening te krijgen

jawadde001

Legacy Member
Daarnet wou ik eens narekenen hoeveel iemand bruto moet verdienen om 1366euro netto te hebben.

Ik stelde vast dat verschillende website verschillende resultaten geven.

Volgens mij is de website van admb de enige juiste...zij komen uit op ongeveer 2050 bruto terwijl de website van vacature spreekt over meer dan 2100...

Zou het kunnen dat een verklaring gezocht moet worden in het feit dat het om een 40urenweek gaat?

sm3n

Legacy Member
Deze is niet van mij, maar mijn moeder.

Leeftijd: 49
Opleiding: Pschychologie
Werkervaring: 21 jaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt: CLB
Huidige functie: Directeur
Laptop: ja
Vakantiegeld: +-3000
Vakantiedagen: Schoolvakanties (zomervakantie min 1 week)
13/14e maand of winstuitkering: weet niet
GSM: nee
Auto: nee
Werkweek (hoeveel uren/week): 40 uur (exclusief uitlopende vergaderingen)
Maand salaris(bruto): tegen de 5000
Maand salaris(netto): 3600

SilentSpring

Legacy Member
jawadde001 zei:
Daarnet wou ik eens narekenen hoeveel iemand bruto moet verdienen om 1366euro netto te hebben.

Ik stelde vast dat verschillende website verschillende resultaten geven.

Volgens mij is de website van admb de enige juiste...zij komen uit op ongeveer 2050 bruto terwijl de website van vacature spreekt over meer dan 2100...

Zou het kunnen dat een verklaring gezocht moet worden in het feit dat het om een 40urenweek gaat?
De ene site heeft een hogere BV dan de andere?
Ik dacht toch dat de 1 of andere docent bij ons eens zei dat er verschil zat in de BV tussen verschillende sites.

jawadde001

Legacy Member
Den Freddie zei:
De ene site heeft een hogere BV dan de andere?
Ik dacht toch dat de 1 of andere docent bij ons eens zei dat er verschil zat in de BV tussen verschillende sites.

Ahzo, ik dacht dat dit vast bepaald was afhankelijk van het loon, maar blijkbaar kan men daar wat flexibel in zijn?

SilentSpring

Legacy Member
jawadde001 zei:
Ahzo, ik dacht dat dit vast bepaald was afhankelijk van het loon, maar blijkbaar kan men daar wat flexibel in zijn?
ja, de ene site werkt misschien met het minimum terwijl de andere een hoger bedrag neemt, da's dan wel beter voor de eindafrekening.
Als je bijvoorbeeld nog een deel moet bijbetalen bij de afrekening van de Pb kun je bijvoorbeeld vragen aan uw werkgever om ietsje meer BV in te houden zodat je minder moet bijbetalen (of zelfs terugkrijgt).

Satyr

Legacy Member
sm3n zei:
Deze is niet van mij, maar mijn moeder.
...
Maand salaris(bruto): tegen de 5000
Maand salaris(netto): 3600

Hoeveel personen ten laste moet je hebben om op €5000 bruto maar €1400 RSZ/bedrijfsvoorheffing te moeten betalen!?
Om ff een voorbeeldje te geven uit mijn eigen loonbriefkes..
€4906 bruto -> €2669 netto
spijtig genoeg klopt dit en trek ik geen 1000en euros terug van de belastingen op de eindafrekening :|

boostah

Legacy Member
Satyr zei:
Hoeveel personen ten laste moet je hebben om op €5000 bruto maar €1400 RSZ/bedrijfsvoorheffing te moeten betalen!?
Om ff een voorbeeldje te geven uit mijn eigen loonbriefkes..
€4906 bruto -> €2669 netto
spijtig genoeg klopt dit en trek ik geen 1000en euros terug van de belastingen op de eindafrekening :|

CLB = ietske alla school (dus overheid) = ni veel belastingen betalen, bij leerkrachten is dat bv ook , die hun bruto en netto liggen veel korter bij elkaar dan iemand in de prive

Mr. Jack!

Legacy Member
Jups, ben ass comm. manager bij een bekende mediamaatschappij. Althans nog enkele weken, dan verhuis ik en ga ik aan de slag als manager van een KMO in het Antwerpse.

Galactic

Legacy Member
boostah zei:
CLB = ietske alla school (dus overheid) = ni veel belastingen betalen, bij leerkrachten is dat bv ook , die hun bruto en netto liggen veel korter bij elkaar dan iemand in de prive

Iedereen betaald nochthans dezelfde belastingen hoor. Enkel een heel kleine minderheid (minder dan 0.5% van de bevolking, heeft een speciaal regime, diplomaten en van die zever bv).

eXtreme

Legacy Member
Nene... bv. IEDEREEN die voor Europa werkt krijgt zo'n speciaal plakske - dus ook de kuisvrouwen.. En die betalen serieus wa minder..

Tante werkte er en bevriend koppel van men ouders werken alle 2 bij eg


Edit* nu 'k er over nadenk ben 'k ni 100% zeker of die kuisvrouwen ook zo'n plak hebben, maar ze betalen allessinds ook minder belastingen (100% zekerheid.)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan