Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

IT4EVER

Legacy Member
Leeftijd: 29
Opleiding: Graduaat IT
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt: industrie
Huidige functie: telecom
Laptop: ja
Vakantiegeld:
Vakantiedagen: 20+12 (38urenweek maar 40 uur werken)
13/14e maand of winstuitkering:
GSM:ja
Auto:nee
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie):alles buiten auto
Werkweek (hoeveel uren/week): 38
Maand salaris(bruto): 3600
Maand salaris(netto): 2100 (zit 160euro woon-werkverkeer in)
bonus is ong. 10% berekend op jaarlijks brutoloon(13,9xmaandloon)

spijtig dat de belastingen met het grootste deel gaat lopen. Loon is redelijk hoog(bonus meegeteld) omdat er geen wagen inzit en jobs buiten it verdienen altijd beter.
Ben begonnen aan 1500 bruto 8 jaar geleden.
Ik heb dan nog het geluk dat ik onmiddellijk in een engineering functie ben kunnen beginnen en daar heb ik achteraf de winst mee gedaan(ook al was het loon daar lager).

Eigenlijk is dat loon nog redelijk als je ziet wat consultancy/outsourcing firma's durven vragen. laagste profielen worden verkocht voor ong. 600 euro met uitschieters tot 2000euro per dag!

Ook al moet ik waarschijnlijk inleveren ik wil terug naar de ITsector, hoop verlies te compenseren met company car. Mijn voornaamste reden is dat ik verwacht vast te roesten in huidige job.

Diegenen die denken dat ze iedere consultant ne dikke bak onder zijn gat geven zullen nog hard verschieten.

BlueBear

Legacy Member
Galactic zei:
Klopt volledig, of ze verwachten veel van jou (bv onbetaalde overuren enzo). Maar dat zeggen de personen met een dikkere auto er meestal nooit bij. Klinkt ook niet zo leuk he. Ja heb wel A3 maar moet wel 45 uren per week kloppen. Dan mogen ze hunne A3 hebben :p

Niet veel mensen met een kleine auto? Zowat 30-35% van de uitgedeelde auto's in IT is zulk "instap"model.
Ik zit momenteel effe intern, en dat is 40 uren en geen minuut meer :D
Als ik bij de klant zit doe ik wel eens een paar overuren, maar dat is dan meestal omdat ik bezig ben met dingen die me interesseren. Dat is trouwens puur optioneel, maar imo zijt ge verkeerd bezig als ge nooit ne stap meer wilt zetten dat wat absoluut verplicht is... (being committed, you know)

Als je bij de grotere consultancy/detacherings bedrijven werkt heb je imo toch altijd een deftig autobudget. En dan bedoel ik: Cronos, Ordina, Dataflow, Real , en zelf Cegeka (al moet ge daar naar het schijnt wel een beetje zagen voor een BMW 1). Misschien dat het de multinationals, zoals Logica, devo team, ... anders is, daar kan ik niet echt over oordelen.

Ik heb een tijdje terug nog een aanbieding gekregen waar ik de eerste 2 jaar met een 1 "moest" rondrijden, en daarna zou ik een BMW 3 touring krijgen. Maar soit, voorlopig zat ik goed, dus jah... ;)

In de IT liggen de goede voorwaarden momenteel voor het oprapen. Als ge na 1 a 2 jaar in de detacherings-sector nog rond rijdt in een corsa, dan laat ge u doen door uw baas imo... (of ge zijt nu al bezig met de kantjes eraf te lopen, maar als ge dat nog 40 jaar moet doen... :eek:)

Insaniac_sane

Legacy Member
Galactic zei:
Klopt volledig, of ze verwachten veel van jou (bv onbetaalde overuren enzo). Maar dat zeggen de personen met een dikkere auto er meestal nooit bij. Klinkt ook niet zo leuk he. Ja heb wel A3 maar moet wel 45 uren per week kloppen. Dan mogen ze hunne A3 hebben :p

Niet veel mensen met een kleine auto? Zowat 30-35% van de uitgedeelde auto's in IT is zulk "instap"model. Of wat dacht je, dat helpdeskers met een Audi A6 reden ;)



bwa dit klopt niet helemaal hoor. Als consultant verdienen ze genoeg aan jou hoor.

Eerste wagen : VW golf V standaard geen opties
nieuw werk begonnen met Corsa van het vorig model (fucking shitty car als ge der 300 km / dag mee moet doen ! :p ) na maand overgegaan naar golf V full option
rijd momenteel met een bmw 318 met veel opties ;)
volgende wordt een 318 break(swel 145eur / maand (onder 25km)) :)

Ahja nettoloon gestort gekregen vandaag en zit nu op 1625 :D


edit :

zal standaard dingske maar aanhouden zekers

eeftijd: 25
Opleiding: Graduaat IT
Werkervaring: 3.5 jaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt: consultancy
Huidige functie: software developer
Laptop: noop , niet nodig
Vakantiegeld: zoals iedere andere bediende
Vakantiedagen: 20+12 (38urenweek maar 40 uur werken)
13/14e maand of winstuitkering: jup
GSM:nee wel abonnement
Auto:jup bmw 318D + tankkaart (gelukkig)
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie):hosp (DKV) / 3% pensioen / opleidingen / 150 netto maaltijdverg / extra verz voor wagen => iedereen magk dermee laten rijden..
Werkweek (hoeveel uren/week): 40
Maand salaris(bruto): (zal nu zo'n 2550 zijn denkik)
Maand salaris(netto): 1625 (getrouwd)

Galactic

Legacy Member
Heb het wel over schoolverlaters die mogen beginnen met A3 etc he. Niet mensen die al een voorgaande werkervaring hadden, dan is het idd redelijk doenbaar om het los te krijgen als ik zo in mijn omgeving zie.

error20002k

Legacy Member
Galactic zei:
Heb het wel over schoolverlaters die mogen beginnen met A3 etc he. Niet mensen die al een voorgaande werkervaring hadden, dan is het idd redelijk doenbaar om het los te krijgen als ik zo in mijn omgeving zie.

idd, met een voorgaande werkervaring kun je onderhandelen over verloning tijdens uw sollicitatie.
als schoolverlater krijg je 9 kansen op 10 een "te nemen of te laten" contract voorgeschoteld ... en daar zit meestal geen A3 in vermeld :)
denk dat als je als schoolverlater een golfke krijgt aangeboden, u heel gelukkig moogt prijzen!

@insaniac --> een bmw 318 na 3,5 jaar is heel mooi, maar niet uitzonderlijk

BlueBear

Legacy Member
Galactic zei:
Heb het wel over schoolverlaters die mogen beginnen met A3 etc he. Niet mensen die al een voorgaande werkervaring hadden, dan is het idd redelijk doenbaar om het los te krijgen als ik zo in mijn omgeving zie.
Hangt er van af wat ge met "beginnen" bedoelt.
In uw proef moet ge het doen met wat ze u geven, en dat is idd gene vette. Maar na uw proef moogt ge toch gewoon een auto bestellen.
Bij sommige bedrijven is dat dan een wagen uit hun pakket (een 5 tal auto's per categorie waar ge uit moogt kiezen), bij andere krijgt ge een budget.

Ik heb een budget gekregen, en met een beetje paswerk kreeg ik daar ne schone A3 in. Jammer genoeg kan Audi de bestellingen voor A3's niet bijhouden, en moest ik nog eens 4 maanden extra wachten (is ondertussen naar het schijnt al 6 maanden :eek:).
Maw: ik reed alles bij elkaar na 7 maanden met die A3 rond.

Als ik kijk naar de auto's van de mensen die van school komen hier...
veel A3kes (Sportback en gewoon), een paar BMW1's, ne S40, een paar Octavia, een paar Jetta's, ... toch allemaal deftige bakken. Maar idd wel allemaal gestart met clio's, corsas, ... de eerste paar maanden.

pivo1914

Legacy Member
Allen,

Binnen 2 weken heb ik een sollicitatiegesprek bij Total fina voor de functie van process operator,
Iemand een idee wat dit gesprek inhoud (iemand die er geweest is of er werkt) en wat de terugkeerende vragen zijn ?

Alvast bedankt,
Pivo

RaGeR

Legacy Member
Het is precies of 99% van dit forum in de IT werkt :p. Waar zitten al die andere mensen? :p

Satyr

Legacy Member
RaGeR zei:
Het is precies of 99% van dit forum in de IT werkt :p. Waar zitten al die andere mensen? :p
Die moeten echt werken overdag en hebben niet de tijd om op een forum te liggen zeveren :)

systech

Legacy Member
tis een forum over computerspellekes ... tis dan ook beke te verwachten hé :p

Galactic

Legacy Member
Satyr zei:
Die moeten echt werken overdag en hebben niet de tijd om op een forum te liggen zeveren :)

Haha die is goed, klopt wel, maar ook IT'er hebben in principe recht op 2x 15 minuten he :p

DreaDNoughT

Legacy Member
Opleiding: Schoolverlater ( Electrotechnieken )
Werkervaring: 1.5 Jaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt: Technische Dienst
Huidige functie: Technieker
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja zoals elke arbeider ( dit jaar had ik in de 2000€ )
Vakantiedagen: 20 + 6
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Auto:Nee . ( Toch geen bedrijfswagen )
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie): Alleen maaltijcheques
Werkweek (hoeveel uren/week): 40
Maand salaris(bruto): 1900
Maand salaris(netto): 1300

Insaniac_sane

Legacy Member
error20002k zei:
idd, met een voorgaande werkervaring kun je onderhandelen over verloning tijdens uw sollicitatie.
als schoolverlater krijg je 9 kansen op 10 een "te nemen of te laten" contract voorgeschoteld ... en daar zit meestal geen A3 in vermeld :)
denk dat als je als schoolverlater een golfke krijgt aangeboden, u heel gelukkig moogt prijzen!

@insaniac --> een bmw 318 na 3,5 jaar is heel mooi, maar niet uitzonderlijk

true

heb ook niet gezegd dat het uitzonderlijk is...
enneuh kvind "een golfke" anders toch wel nice om te beginnen hoor... Ik heb allesinds veel plezier gehad aan de mijne ;)

Insaniac_sane

Legacy Member
error20002k zei:
@insaniac: laten we het eens zijn dat je wel bij de beteren zit :)

Ik heb zeker niet te klagen maar heb er dan ook hard voor gewerkt en heb het geluk gehad om mee te werken aan schone projecten bij oa ING brussel en Vlaamse overheid (altijd schoon op CV :p) ;)

QuikSilver

Legacy Member
Insaniac_sane zei:
Ik heb zeker niet te klagen maar heb er dan ook hard voor gewerkt en heb het geluk gehad om mee te werken aan schone projecten bij oa ING brussel en Vlaamse overheid (altijd schoon op CV :p) ;)
Wordt er zo hard gekeken naar de projecten dat je gedaan hebt?
Dan zit ik ook wel goed denk ik :) (ben momenteel bezig met het project voor de nieuwe financiering van het hoger onderwijs, is mijn eerste en enige project want ik werk nog maar sinds september vorig jaar).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan