Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

error20002k

Legacy Member
Insaniac_sane zei:
Ik heb zeker niet te klagen maar heb er dan ook hard voor gewerkt en heb het geluk gehad om mee te werken aan schone projecten bij oa ING brussel en Vlaamse overheid (altijd schoon op CV :p) ;)

wel ik zit momenteel ook niet slecht qua loon, maar qua jobinhoud is het toch niet wat ik verwachtte ...
daarom heb ik eens wat gaan rondhoren via via
ik scherm nu met interesse van 2 bedrijven
1 kleintje, die mijn ongeveer hetzelfde loon wil bieden, maar betere wagenbudget (zou zelfs een mercedes C kunnen bestellen)
1 multinational, bieden mij meer loon, maar wagen is categorie lager als wat ik nu heb (astra ipv vectra) ... maar ik zou wel schone namen op mijn cv kunnen zetten

zal alle voordelen en nadelen van beide bedrijven op een rijtje moeten zetten denk ik

Emerxill

Legacy Member
Insaniac_sane zei:
Ik heb zeker niet te klagen maar heb er dan ook hard voor gewerkt en heb het geluk gehad om mee te werken aan schone projecten bij oa ING brussel en Vlaamse overheid (altijd schoon op CV :p) ;)
Dan ga ik eens deftig met mijne chef moeten gaan babbelen :D, ik heb namen zoals Inbev, Proximus en Philips op mijne CV staan. Mijn loon verschilt niet zo geweldig veel, ma ik ben wel nogaltijd met ne "junior auto" aan't rondbollen (Golf Plus). Nu liever dikker loon dan dikke auto natuurlijk, maar alle2 is nog beter :D

D18

Legacy Member
doet dat er zoveel toe met welke auto ge rijdt???
Ik zou al content zijn moest ik er ene krijgen.
Liever een goed loon en een opelleke dan minder loon en nen bmw

Th0masSss

Legacy Member
D18 zei:
doet dat er zoveel toe met welke auto ge rijdt???
Ik zou al content zijn moest ik er ene krijgen.
Liever een goed loon en een opelleke dan minder loon en nen bmw

Da is voor iedereen verschillend e :). Geef mij maar een minder loon en bmw. Zou ik gene auto krijgen koop ik mij toch zo ene bak.

D18

Legacy Member
tja, iedereen geeft zijn geld natuurlijk anders uit. Maar al mijn geld aan een auto geven zou ik toch niet kunnen

Gentei

Legacy Member
error20002k zei:
wel ik zit momenteel ook niet slecht qua loon, maar qua jobinhoud is het toch niet wat ik verwachtte ...
daarom heb ik eens wat gaan rondhoren via via
ik scherm nu met interesse van 2 bedrijven
1 kleintje, die mijn ongeveer hetzelfde loon wil bieden, maar betere wagenbudget (zou zelfs een mercedes C kunnen bestellen)
1 multinational, bieden mij meer loon, maar wagen is categorie lager als wat ik nu heb (astra ipv vectra) ... maar ik zou wel schone namen op mijn cv kunnen zetten

zal alle voordelen en nadelen van beide bedrijven op een rijtje moeten zetten denk ik

waar the fuck moet je over nadenken?? ga voor die multinational en fuck bedrijfwagens ik vind da eerlijk gezegd dikke zever spaart wa en koop uw eigen wagen zoals ik wa gespaard en heb een mercedes C-klasse.....

Als ge weggaat van die bedrijf gaat je wagen ook weg....

Emerxill

Legacy Member
D18 zei:
doet dat er zoveel toe met welke auto ge rijdt???
Ik zou al content zijn moest ik er ene krijgen.
Liever een goed loon en een opelleke dan minder loon en nen bmw
What about both of them? :p

Santa

Legacy Member
Een op de drie laatstejaars heeft al job

BRUSSEL - Bijna een derde van de solliciterende laatstejaarsstudenten heeft al een contract op zak voor hij of zij afstudeert. Hun startloon bedraagt gemiddeld 2.225 euro bruto en wordt meestal aangevuld met een pakket extralegale voordelen.
Dat blijkt uit een onderzoek van Jobat, de zaterdagse bijlage van De Standaard, Het Nieuwsblad en De Gentenaar, bij 700 studenten.

Het zijn vooral toekomstige ingenieurs, IT'ers, wetenschappers, juristen, fiscalisten en economisten die goed in de markt liggen. Bij economiestudenten heeft 44 procent al een contract op zak, bij wie rechten studeert gaat het zelfs om 46 procent. Ook bij de positieve, medische en paramedische wetenschappers heeft een op de drie al een contract op zak.

Minder goed vergaat het studenten humane wetenschappen en letteren & wijsbegeerte. Respectievelijk 19 procent en 8 procent heeft al een job vast tijdens het laatste jaar.


Geen onverwachte zaken. De klassieke richtingen scoren het best qua werkgelegenheid, wat ook normaal is.

Reetman

Legacy Member
En wat gebeurd er dan eigenijk als je niet slaagt voor je laatste jaar ? :)

Still DRO

Legacy Member
Laatstejaars handelswetenschappen en ook al contract getekend!

Contract vermeld diploma als essentieel onderdeel, dusja.. Stel dat ik in tweede zit ook ni slaag voor thesis, zal dat wel eens ter sprake komen. Maar denk ni dat ze daardoor m'n overeenkomst zouden breken..

grtz

s0159307

Legacy Member
Inderdaad, in de meeste contracten staat vermeld dat indien je niet slaagt het contract nietig wordt verklaard. Ik heb wel al van veel bedrijven gehoord dat als ge 1 of 2 examens opnieuw moet afleggen dat er bepaalde maatregelen kunnen genomen worden om toch al te beginnen werken.

boostah

Legacy Member
Santa| zei:
Meeste contracten zijn voorwaardelijk zeker? Denk ik toch.

in ingenieur en technisch vakken is dat zelfs niet meer het geval, bij hen gaan werken derdoor ofni (sommige hangt hun loon er zelfs niet aan vast )

RaGeR

Legacy Member
Heeft ook wel te maken met de richting denk ik. Als ene bedrijf veel moeite heeft om mensen te vinden voor een bepaalde job, dan gaan ze wel wat soepeler zijn in hun eisen qua herexamens e.d.

axeldb

Legacy Member
Santa| zei:
Das waar, maar een praktijk overnemen als je begint is ook wel superduur waarschijnlijk :s

En je hoeft zo aanvallend niet te doen hoor ;) 90% van de advocaten verdient niet meer dan een normale werkmens dus

hangt ervan af. in oostenrijk bv kan je een contract nemen met de ziekteverzekering. zo heb je in een paar maanden tijd een zeer goed draaiende praktijk zonder veel investering...

en nog steeds verdienen de artsen ze zeer goed, ook al moeten ze veel afbetalen :)

axeldb

Legacy Member
russian zei:
Neen. Enig idee van de maandelijkse aflossingen die je bij zo'n appartement moet betalen op twintig jaar?


dat snap ik niet. Jij spaart op drie jaar tijd 50000 euro bij elkaar - da's bijna 1500 per maand - maar daarmee kan je nog steeds geen appartement afbetalen over 20 of zelfs 30 jaar. dat moet je me eens uitleggen :)
Misschien ga je naar de verkeerde bank...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan