Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

k995

Legacy Member
MilM zei:
1) Langere termijn is juist duurder !! :ironic:
2) 4,55% is al meer dan 4,5 en dat is nog spotgoedkoop
3) Ik zeg niet dat het onmogelijk is, wel dat het moeilijk haalbaar is.
Nochtans vind ik direct mensen die het hebben.

En 4,55 =4,5 qua maandelijkse afbetalingen hoor.

coillie

Legacy Member
nzr zei:
Dat er zoveel alleenstaande zijn, komt door al die huwelijken die op de klippe lopen.

Hoevaak zie je het niet... kenne elkaar 6maand, trouwen 2 kinderen, scheiden... toch normaal dat er dan zoveel "alleenstaande" dan zijn...

dat het zo snel op de klippen loopt, komt ook voor een stuk door de onafhaneklijkheid van de vrouw, vroeger ging de man werken 6/7, 12u/dag ofzo en was hij volledig afhaneklijk van z'n vrouw qua eten, wassen, ... de vrouw daarentegen bleef thuis en was qua inkomen volledig afhanekelijk van haar man. als er dus conflicten waren, werden die sneller eens besproken in plaats van er direct de brui aan te geven. daarenboven werd scheiden ook veel meer aanzien als een schande, nu is het normaal dat je 4 kinderen hebt van 3 verschillende partners enzo :p

Aquila

Legacy Member
om terug on topic te komen :

Leeftijd: 24
Opleiding: Bachelor Informatica
Werkervaring: 1 jaar en 5 maanden
Industrie waar je in werkt: ICT Consultancy
Huidige functie: Business Intelligence Consultant
Laptop: ja
Vakantiegeld: 92% maandloon
Vakantiedagen: 20, + 5 omwille van 40 uren week
13/14e maand of winstuitkering: 13e & jaarlijkse bonus
GSM: ja, ook voor privegebruik
Auto: ja, Audi A3 sportback
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie):
  • Levens - en arbeidsongeschiktheidsverzekering
  • DKV Hospitalisatieverzekering
  • 200 euro netto onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 2400
Maand salaris(netto): 1525

MilM

Legacy Member
Mooi loon.
Was uw startersloon ook zo hoog of mooie opslag gekregen? (het zal hier wel ergens staan, maar om dit te gaan opzoeken ...)

SIO

Legacy Member
werkte dacht ik bij bedrijf dat overgenomen is door Dolmen, als ik het mij goed herinner tenminste (die sportback doet me eraan denken :p )

Galactic

Legacy Member
Reptiel zei:
Das 40k/36 maand : 1100€ per maand sparen, 3 jaar aan een stuk.

Als je thuis woont, niets moet afgeven en een auto/gsm van het werk hebt, dan kan je dit mss doen. Maar dat kunnen mss 5% van de jongeren en die moeten dan nog kunnen sparen gelijk jij !!

Als je dat kan, dan mag je zeggen, dat je goed bezig bent, maar daarmee koop je zeker nog geen appartement hoor.
Met een lening van 100k dan mss wel, met 40k heb je een klein stukje bouwgrond op een HEEEEEEL goedkope plaats, want ik kan me niet herrineren dat hier in de buurt ( redelijk goedkope zone) grond weggegaan is voor minder dan 135€/m².

maten en gewichten hé :)

PS. toch knap dat je op 3 jaar tijd zo veel kan sparen, aan de andere kant ook heel veel geluk.

Maar vertel nu eens volgens de topic jouw loon Galactic

Ja maar ik woon ook niet thuis :p al lang niet meer eigenlijk (van mijn 18 jaar). Ik heb in totaal ongeveer 80k nu, want heb in mijn jeugd voor ik full time ben gaan werken ook al gespaard. Ik heb bijvoorbeeld een tijdje weekendwerk gedaan, en natuurlijk elk jaar vakantiewerk, en hiervan alles gespaard.

Mijn loon is een 2250 bruto nu + allerhande voordelen en all-in bedrijfswagen (Peugeot 307 SW). Die auto kost mij 155,00 netto (van loon afgehouden).

Catscratch

Legacy Member
Aquila zei:
Vakantiedagen: 20, + 5 omwille van 40 uren week

Normaal hebde recht op 12 ADV dagen ipv 5 met een 40 uren week geloof ik. Welkom bij het consultancywereldje waar ze u uitzuigen. Ik heb mijn ontslag maandag gegeven in de consultancy.

Aquila

Legacy Member
Catscratch : idd consultancy is een wereldje op zen eigen :)
MilM : startersloon was 1800 euro
SIO : wij hebben dolmen overgenomen :)

Satyr

Legacy Member
Galactic zei:
Ja maar ik woon ook niet thuis :p al lang niet meer eigenlijk (van mijn 18 jaar). Ik heb in totaal ongeveer 80k nu, want heb in mijn jeugd voor ik full time ben gaan werken ook al gespaard. Ik heb bijvoorbeeld een tijdje weekendwerk gedaan, en natuurlijk elk jaar vakantiewerk, en hiervan alles gespaard.

Mijn loon is een 2250 bruto nu + allerhande voordelen en all-in bedrijfswagen (Peugeot 307 SW). Die auto kost mij 155,00 netto (van loon afgehouden).

Ik sta er van versteld dat je met 2250€ bruto (1450€ netto? - 155€ auto) nog iets kan sparen als je alleen woont, laat staan zoveel op korte tijd?

Om nog ff op iets anders terug te komen, heb paar weken geleden een lening afgesloten bij dexia, 20 jaar vast, quotiteit <80%, rentevoet 4.46%.

MilM

Legacy Member
Galactic zei:
Mijn loon is een 2250 bruto nu + allerhande voordelen en all-in bedrijfswagen (Peugeot 307 SW). Die auto kost mij 155,00 netto (van loon afgehouden).

Je verdient dan rond de 1450 - 1500 ?
En je spaart gemiddeld meer dan 1100 euro per maand.

Schiet na uw belastingen op uw auto nog rond de 200 euro over voor alle kosten te dekken zoals huur/voeding/electriciteit/gas/water/meubels/...

edit: toevallig nie achter uw uren zwart werk gedaan ofzo? :p
Of je woont in bij iemand?

Aquila zei:
MilM : startersloon was 1800 euro

Mooie opslag in die periode :)

error20002k

Legacy Member
ik ben hier nieuw en ik verschiet ervan dat er zoveel mensen gepost hebben ivm loon
normaal gezien is dat een nationaal geheim in België :)

Galactic

Legacy Member
Na auto houd ik 1300,00 over en ook nog eens 120,00 maaltijdcheques elke week. Maar ja dan nog, ik heb ook nog een 13de maand en vakantiegeld => 100% sparen

Ook heb ik het geluk gehad ontslagen te zijn geweest (= 7200,00 + vakantiegeld dat ik heb laten uitbetalen en een paar overuren). 3 dagen na mijn onstlag had ik al nieuw en beter werk. Ook niet te vergeten, intresten (en een klein beetje beleggingen) kunnen goed aantikken na enkele jaren.

Nadeel wel, ik woon maar in een kleine studio (24m²) en gedeelde keuken met studenten, ja ik ben nog wel op "kot" blijven plakken eigenlijk :) Maar ik vind sparen belangrijker als je jong bent, dan direct iets huren van 500-600 euro. Dan kan je inderdaad niet veel sparen...

Spaar elke maand ongeveer 1000 euro van mijn loon. Dus 300 euro + 120 euro om te besteden (waarvan 150,00 huur all in, ja das goedkoop ik weet het :p). Dat lukt eigenlijk vrij goed. Ik kan goed niet Aldi eten kopen, kan van tijd eens iets gaan drinken en af en toe cinema etc... maar dan nog, ik heb eigenlijk niet veel nodig, en heb niet het gevoel dat ik iets moet missen.

zarathustra

Legacy Member
mja ok, als ge op kot blijft zitten is het mogelijk natuurlijk :p

maar je moet toch wel toegeven dat zo'n huur betalen niet echt te extrapoleren is naar de hele bevolking

Lamsednav

Legacy Member
Leeftijd: Bijna 22
Opleiding: Geen diploma
Werkervaring: Nu 6 weken
Werkgever/Industrie waar je in werkt: NMBS (Infrabel)
Huidige functie: Vakbediende sporen
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Geen idee hoeveel
Vakantiedagen: 24 + CV's
13/14e maand of winstuitkering: Geen idee
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere voordelen (bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie): treinabonnement, voordelig met HST, maaltijdcheques, ..
Werkweek (hoeveel uren/week): 40
Maand salaris(bruto): Geen zin om loonbrief te zoeken
Maand salaris(netto): 1205 € (kan oplopen tot 1500 € indien nachtwerk)

MilM

Legacy Member
Galactic zei:
Ook heb ik het geluk gehad ontslagen te zijn geweest (= 7200,00 + vakantiegeld dat ik heb laten uitbetalen en een paar overuren).
Nadeel wel, ik woon maar in een kleine studio (24m²) en gedeelde keuken met studenten, ja ik ben nog wel op "kot" blijven plakken eigenlijk :) Maar ik vind sparen belangrijker als je jong bent, dan direct iets huren van 500-600 euro. Dan kan je inderdaad niet veel sparen...
Zijn natuurlijk twee belangrijke zaken die je verzwegen hebt en zeer belangrijk zijn ;)
Ik denk zelfs dat het verboden is om als werkende mens een kot te huren.
Je mag dat dus niet als een normale situatie beschouwen.

Met die 7200 euro heb je zelfs meer geld ontvangen dan wat uw kot op 3 jaar tijd kost.

Dan is natuurlijk een andere situatie dan Russian probeerde te scheten met "huren+sparen".
Jij zit 'zo goed als niet' in die situatie.

jawadde001

Legacy Member
Aquila zei:
om terug on topic te komen :

Leeftijd: 24
Opleiding: Bachelor Informatica
Werkervaring: 1 jaar en 5 maanden
Industrie waar je in werkt: ICT Consultancy
Huidige functie: Business Intelligence Consultant
Laptop: ja
Vakantiegeld: 92% maandloon
Vakantiedagen: 20, + 5 omwille van 40 uren week
13/14e maand of winstuitkering: 13e & jaarlijkse bonus
GSM: ja, ook voor privegebruik
Auto: ja, Audi A3 sportback
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie):
  • Levens - en arbeidsongeschiktheidsverzekering
  • DKV Hospitalisatieverzekering
  • 200 euro netto onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 2400
Maand salaris(netto): 1525


Pff, waarom krijgen die kerels die informatica gedaan hebben bijna overal een auto...en dan nog geen gewoon klein autootje, nee een audi, bmw,...

Ik ben zelf bachelor en heb vrienden die bach of master zijn, maar die hebben dat ook niet...:sad:
Een mooie auto en een tankkaart...ik zou er bij wijze van spreken een moord voor plegen :doh:

TheBud

Legacy Member
Leeftijd: 23
Opleiding: Middelbaar niet afgemaakt
Werkervaring: 3 maanden
Industrie waar je in werkt: ICT netwerk
Huidige functie: ICT Analyst
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Geen idee
Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering: Geen idee
GSM: Neen
Auto: Neen
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie): Geen idee eerlijk gezegd. Maaltijdchecks 30€/week.
Maand salaris(bruto): 2000
Maand salaris(netto): Geen idee

Pech gehad met mijn opleiding, maar m'n bedrijf is heel tevreden met mij. We zullen wel zien hoe ver ik doorgroei binnen, maar met mijn VZW en muzikale carriere ben ik momenteel echt niet bang om op straat te staan. Zo zie je maar, hobbies geven je veel opties ;). Met goeie wil en veel motivatie kan je ook al wat bereiken ;).

TheBud

Legacy Member
jawadde001 zei:
Pff, waarom krijgen die kerels die informatica gedaan hebben bijna overal een auto...en dan nog geen gewoon klein autootje, nee een audi, bmw,...

Ik ben zelf bachelor en heb vrienden die bach of master zijn, maar die hebben dat ook niet...:sad:
Een mooie auto en een tankkaart...ik zou er bij wijze van spreken een moord voor plegen :doh:


Inderdaad, in mijn categorie zou ik blijkbaar een auto kunnen leasen ter waarde van 11 000 Euro moest ik een outtasking baan hebben ipv intern te zitten. Ze zijn bij ons ook niet geneigd om die terug af te pakken, dus als ik een jaartje outtask geraak ik die in principe niet meer kwijt. Informatica jobkes zijn best wel belonend... en best stabiel.

russian

Legacy Member
axeldb zei:
wat is er belachelijk aan 15k? alles helpt om je maandelijkse afbetaling te verlichten...

trouwens als je op drie jaar 50 k bijeen spaart, kan je toch makkelijk een appt van 200k afbetalen... op 20 of 30 jaar?

Neen. Enig idee van de maandelijkse aflossingen die je bij zo'n appartement moet betalen op twintig jaar?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan