Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

mrobbrec

Legacy Member
mrobbrec zei:
Ik ben een student Burgerlijk Ingenieur: Bouwkunde (in gent, ni dat uitmaakt)
en zou graag een idee hebben van de startlonen en doorgroeimogelijkheden?

Ik heb gehoord dat wanneer je in het buitenland gaat werken voor vb. Jan de Nul (eilandjes opspuiten) dat je 3000 euro bruto verdient. Dit bedrag zou echter onbelasbaar kunnen worden gemaakt!?
Het werkregime is wel zwaar: 6/7 werken 12u/dag gedurende 6 weken, en dan 6 weken betaalde vakantie.

Ik weet dat dit zeer veel is en verwacht niet het te verdienen. Met een startloon rond de 1800 netto in belgie zou ik ook al goed content zijn ;)

Iemand vb ervaring bij de bedrijven: Denys, Besix, Jan de Nul, DEME (dredging interational), de overheid ...

Drydope

Legacy Member
mrobbrec zei:
Ik weet dat dit zeer veel is en verwacht niet het te verdienen. Met een startloon rond de 1800 netto in belgie zou ik ook al goed content zijn ;)

Wie niet.

mrobbrec

Legacy Member
Gevonden op de site van de overheid: http://www.bouwmeeaanvlaanderen.be/



Burgerlijk ingenieur:

* Brutomaandsalaris van 3 076,58 euro
* Bruto vakantiegeld (onmiddellijk uitbetaald vanaf het eerste jaar voor schoolverlaters die vanaf het eerste werkjaar recht hebben op een volledig aantal vakantiedagen) van 2 830,45 euro
* Bruto eindejaarstoelage van 1 870,56 euro

Adjunct van de directeur (master):

* Brutomaandsalaris van 2 630,27 euro
* Bruto vakantiegeld (onmiddellijk uitbetaald vanaf het eerste jaar voor schoolverlaters die vanaf het eerste jaar recht hebben op een volledig aantal vakantiedagen) van 2 419,85 euro
* Bruto eindejaarstoelage van 1 599,20 euro

Deskundige (bachelor):

* Brutomaandsalaris van 1 945,92 euro
* Vakantiegeld (onmiddellijk uitbetaald vanaf het eerste jaar voor schoolverlaters die vanaf het eerste jaar recht hebben op een volledig aantal vakantiedagen) van 1 843,74 euro
* Bruto eindejaarstoelage van 1 354,75 euro

Gediplomeerd hoger secundair onderwijs: administratief medewerker:

* Brutomaandsalaris van 1 630,53 euro
* Vakantiegeld (onmiddellijk uitbetaald vanaf het eerste jaar voor schoolverlaters die vanaf het eerste jaar recht hebben op een volledig aantal vakantiedagen) van 1 578,91 euro
* Bruto eindejaarstoelage van 1 160,16 euro

Gediplomeerd hoger secundair onderwijs: technicus:

* Brutomaandsalaris van 1 630,53 euro
* Vakantiegeld (onmiddellijk uitbetaald vanaf het eerste jaar voor schoolverlaters die vanaf het eerste jaar recht hebben op een volledig aantal vakantiedagen) van 1 578,91 euro
* Bruto eindejaarstoelage van 1 160,16 euro

Geen diplomavereiste: administratief assistent:

* Brutomaandsalaris van 1 511,51 euro
* Vakantiegeld (onmiddellijk uitbetaald vanaf het eerste jaar voor schoolverlaters die vanaf het eerste jaar recht hebben op een volledig aantal vakantiedagen) van 1 469,42 euro
* Bruto eindejaarstoelage van 1 173,94 euro

Geen diplomavereiste: technisch assistent:

* Brutomaandsalaris van 1 630,53 euro
* Vakantiegeld (onmiddellijk uitbetaald vanaf het eerste jaar voor schoolverlaters die vanaf het eerste jaar recht hebben op een volledig aantal vakantiedagen) van 1 578,91 euro
* Bruto eindejaarstoelage van 1 160,16 euro

Deze startsalarissen zijn aangepast aan de index van februari 2008. Naar gelang van hun functie en situatie hebben werknemers ook recht op andere toelagen.

Schoolverlaters hebben vanaf het eerste werkjaar recht op een volledig aantal vakantiedagen en ontvangen ook al meteen vakantiegeld.

Extra voordelen:

* 35 vakantiedagen + vakantie tussen Kerstmis en Nieuwjaar
* Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer (gratis abonnement NMBS, MIVB, De Lijn) of fietsvergoeding
* Hospitalisatieverzekering
* Maaltijdcheques
* Kinderopvang tijdens de schoolvakanties in Brussel, Antwerpen, Gent, Brugge en Hasselt.

SIO

Legacy Member
mrobbrec zei:
Ik ben een student Burgerlijk Ingenieur: Bouwkunde (in gent, ni dat uitmaakt)
en zou graag een idee hebben van de startlonen en doorgroeimogelijkheden?

Ik heb gehoord dat wanneer je in het buitenland gaat werken voor vb. Jan de Nul (eilandjes opspuiten) dat je 3000 euro bruto verdient. Dit bedrag zou echter onbelasbaar kunnen worden gemaakt!?
Het werkregime is wel zwaar: 6/7 werken 12u/dag gedurende 6 weken, en dan 6 weken betaalde vakantie.

Ik weet dat dit zeer veel is en verwacht niet het te verdienen. Met een startloon rond de 1800 netto in belgie zou ik ook al goed content zijn ;)
Burgerlijk begint bij De Nul aan €3500 netto dacht ik, €3000 is voor de industrieel. En dat is effectief het nettobedrag dat ge in uw handen krijgt om de simpele reden dat het bedrijf de belastingen van het land waar je werkt betaalt (dit is een bewuste keuze: belastingen verschillen in elk land en om werknemers in ene land niet te benadelen tov andere worden belastingen door bedrijf geregeld).
Het regime is inderdaad 6/7 werken (uw eerste jaar regelmatig tot vaak zelf 7/7 wegens je inwerktempo, tis maar een detail maar kom ;) ). En voor Ingenieurs is het 2 maand werken, 1 maand thuis, 6weken uit en thuis is voor de bemanning van de schepen dácht ik.
Anyway gebruik de zoekfunctie, er is hier al meer als genoeg gesproken over De Nul :)
En het simpelste is nog altijd: ze contacteren voor verkennend gesprek, kom je alles te weten uit 1e hand zodat je 100% correcte informatie hebt. Zelf heb ik het ook gedaan. Heb het niet gedaan wegens de toch wel vrouwonvriendelijkheid in Midden-Oosten (ondanks wat ze bij bedrijf zelf beweren) en het is wat te àssociaal (en ik was den bouw beu vooral ^^).

SIO

Legacy Member
Ik heb het over uw vriendin/vrouw die ge moogt meenemen :p Kennis is naar Dubaï en vriendin heeft enorm veel spijt van hun keuze, hoe ze dat nu gaan oplossen is hun probleem ofcourse :p Grootste problemen zijn dat ge als vrouw niet aan werk raakt, ook al hebt ge een dik diploma, en ze vergeleken hun wooncomplex met een gevangenis, buiten het complex wordt ge bekeken tot ge weer binnen uw complex kruipt (voorzien van eigen winkels, sportfaciliteiten etc.).
Als alleenstaande of koppel die perfect weet waar ge aan begint is dat allemaal perfect mogelijk hoor, maar ik kan goed begrijpen dat ze met hun geidealiseerd beeld van paradijs nu snel naar België terug willen.

axeldb

Legacy Member
Santa| zei:
Ik was dus zonder het op te zoeken toch 99% juist allez. Mooi.

ah ik ken wel iemand die geen diplomaat - wel europees ambtenaar - en die krijgt blijkbaar toch 'n CD plaat :)

Trouwens het is wel geschift wat die gasten krijgen - of beter wat ze niet moeten betalen: natuurlijk geen loonbelasting want ze zijn eigenlijk niet belastingplichtig in België. Dus als ze hun auto inschrijven die ze nota bene gekocht hebben zonder BTW (en meestal is het dan geen fiesta), betalen ze dus geen BIV of rijtaks. En op andere significante aankopen (boven een bepaald bedrag) betalen is de btw terugvorderbaar (!), ook op bv brandstof niet...

_Robo_

Legacy Member
LaCucaracha zei:
Zijn hier mensen die weten wat een deurwaarder precies verdient?
ik heb het dan over de plaatsvervanger, niet vennoot van een kantoor ofzo, dat die bakken geld verdienen weet ik ook wel:p

Eén van de zonen van een collega van mij is na zijn studies direct begonnen bij een deurwaarder als plaatsvervanger en die verdient naar hij zegt enorm goed. Ze hebben in dat gezin een nogal dure gezamelijke hobby: die gaan constant samen gaan racen met de moto op Zolder. Kopen nieuwe onderdelen alsof het colablikjes zijn :-) Vooral de oudste, waar het over gaat, koopt banden, remmen, ... bij de vleet.

'k Maakte zo eens de opmerking dat het voor zijn zoons toch niet evident was om zo'n dure hobby te hebben en dat ze precies niet veel spaarden.
Hij zei toen dat zijn schoolgaande zonen er weekendwerk voor deden en dat zijn oudste een pak meer verdiende dan hij. 'Die zijn loon, daar kan ik in de verste verte niet aan tippen hoor ...' En hij heeft +2500 netto

axeldb

Legacy Member
SIO zei:
Burgerlijk begint bij De Nul aan €3500 netto dacht ik, €3000 is voor de industrieel. En dat is effectief het nettobedrag dat ge in uw handen krijgt om de simpele reden dat het bedrijf de belastingen van het land waar je werkt betaalt (dit is een bewuste keuze: belastingen verschillen in elk land en om werknemers in ene land niet te benadelen tov andere worden belastingen door bedrijf geregeld).

maat van mij werkt bij Deme, en zijn salaris wordt in cyprus uitbetaald. door het feit dat hij telkens offshore werkt kan dat blijkbaar...

boostah

Legacy Member
mrobbrec zei:
Ik ben een student Burgerlijk Ingenieur: Bouwkunde (in gent, ni dat uitmaakt)
en zou graag een idee hebben van de startlonen en doorgroeimogelijkheden?

Ik heb gehoord dat wanneer je in het buitenland gaat werken voor vb. Jan de Nul (eilandjes opspuiten) dat je 3000 euro bruto verdient. Dit bedrag zou echter onbelasbaar kunnen worden gemaakt!?
Het werkregime is wel zwaar: 6/7 werken 12u/dag gedurende 6 weken, en dan 6 weken betaalde vakantie.

Ik weet dat dit zeer veel is en verwacht niet het te verdienen. Met een startloon rond de 1800 netto in belgie zou ik ook al goed content zijn ;)

tbh de nul betaalt voor iemand met een hoog diploma niet zo heel super. Naar wat ik gehoord hebt stijgt het loon niet zo hard als bij een bedrijf hier. En moest je zovee luren draaien ergens in een bedrijf in belgie, zal je ook niet ver onder die 3.5 zitten denk ik zo (et verdient goe, ma ge werkt er wel voor hoor, das daar nat schijnt ni gezeverd)

Gromme

Legacy Member
Was eens gaan kijken bij de zoo van antwerpen of ze daar geen mensen zocht maar helaas. Leek me toch eens totaal iets anders.

Moes

Legacy Member
had graag es geweten hoe ik op vrij eenvoudige manier mijn bruto/nettoloon kan bereken
ik start deze week als bediende commerciele binnendienst bij middelgroot bedrijf, heb bachelor in marketing en extra jaar in het buitenland gestudeerd
kan iemand mij vertellen wat ik ongeveer kan verwachten?
thx

Bubba

Legacy Member
Contract is juist getekend. Ik mag op 1 september beginnen. :p

Leeftijd: 20
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
Werkervaring: Geen, schoolverlater
Werkgever/Industrie waar je in werkt: Dolmen Computer Applications
Huidige functie: Junior ERP Software Engineer
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja, geen idee hoeveel
Vakantiedagen: 20 dagen ofzoiets
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Neen, wel mogelijkheid om abbonement te nemen bij prox / mob zonder abbonementskosten en gratis bellen naar collega's
Auto: Ja
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie):

Eerst proefperiode (opleiding), daarna:

Publikaart Colruyt (15€ / maand)
Om de twee maanden promoties op artikelen van Dreamland.
Aankoop hardware materiaal (zowel PC's als GSM's enzoverder) tegen "aantrekkelijke" prijzen

Werkweek (hoeveel uren/week): 38 uren = 7u36min / dag :p
Maand salaris(bruto): 1900€
Maand salaris(netto): 1300€ (vermoed ik)

Japser

Legacy Member
BuBbA zei:
Contract is juist getekend. Ik mag op 1 september beginnen. :p

Leeftijd: 20
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
Werkervaring: Geen, schoolverlater
Werkgever/Industrie waar je in werkt: Dolmen Computer Applications
Huidige functie: Junior ERP Software Engineer
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja, geen idee hoeveel
Vakantiedagen: 20 dagen ofzoiets
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Neen, wel mogelijkheid om abbonement te nemen bij prox / mob zonder abbonementskosten en gratis bellen naar collega's
Auto: Ja
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie):

Eerst proefperiode (opleiding), daarna:

Publikaart Colruyt (15€ / maand)
Om de twee maanden promoties op artikelen van Dreamland.
Aankoop hardware materiaal (zowel PC's als GSM's enzoverder) tegen "aantrekkelijke" prijzen

Werkweek (hoeveel uren/week): 38 uren = 7u36min / dag :p
Maand salaris(bruto): 1900€
Maand salaris(netto): 1300€ (vermoed ik)

Waar juist Dolmen ?
Huizingen ?

Bubba

Legacy Member
pentiumz zei:
Waar juist Dolmen ?
Huizingen ?

Proefperiode is inderdaad in Huizingen. En daarna zal ik waarschijnlijk ook nog wel even daarblijven om mezelf in te werken. Daarna kan ik dan een standplaats krijgen in het REAL kantoor in Houthalen.

SCaRa

Legacy Member
Ik werk ondertussen al 2,5 jaar voor een brutoloon van 1400 euro.
Begin dit jaar zijn er 100 eur maaltijdcheques bijgekomen. Morgen is er een onderhandeling over mijn brutoloon.

Kzit met zenuwen, maar kheb geen zin om weer ander werk te zoeken :(

Galactic

Legacy Member
SCaRa zei:
Ik werk ondertussen al 2,5 jaar voor een brutoloon van 1400 euro.
Begin dit jaar zijn er 100 eur maaltijdcheques bijgekomen. Morgen is er een onderhandeling over mijn brutoloon.

Kzit met zenuwen, maar kheb geen zin om weer ander werk te zoeken :(

Jij laat je al 2.5 jaar grondig uitpersen precies. Wat voor werk doe je dan wel?

|nfected

Legacy Member
@Bubba: Krijg je een dagvergoeding? Welke wagen? Dus ook geen gsm abbonement?

nzr

Legacy Member
Tbh Als hem 1300 netto krijgt + nen auto

verzekering, Taks, Onderhoud, Naft,.. kunt ge al snel rekenen dat hem eigenlijk 1700 netto zit Moest hem den auto volledig zelf betalen ;) toch ni slecht voor een starter imo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan