Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
axeldb zei:niemand zegt trouwens dat ge moet sparen sparen sparen tot ge dan cash een appartement kunt kopen hé
ik denk dat bedoeld wordt een jaar of drie sparen zodat je 10-15k aan de kant hebt staan, daarmee kan je al veel makkelijker een lening afsluiten
trouwens, een goed verdienende (tand)arts spaart dat wel bijeen op een jaar of drie![]()
er van uitgaande da ge thuis woont en bv gelijk mij 250/maand afgeeftStimpy zei:na 3 jaar slechts 10-15 k hebben ?![]()
dan zijt ge toch ni zuinig geweest zeer van uitgaande da ge thuis woont en bv gelijk mij 250/maand afgeeft
. Maar ge kunt idd misschien aan wat meer dan 15000 geraken ja.SIO zei:stel ge hebt €1500 netto, gij geeft €700 af aan huur, en neem er nog €300 onkosten bij (wat nog weinig is vermoed ik): €500 * 12maand * 7jaar = €42000. Komt daar dan nog een inkomen bij van een partner?
to be clear: ik vraag me af hoe ge dat in praktijk doet, want alleen zie ik mijzelf (of wie dan ook) zoiets niet halen

ge moet enkel serieus nadenken over wat ge doet en koopt. En DAT is nu net het grote probleem van de "jeugd van tegenwoordig" nzr zei:Huren is Niet weggesmeten geld:doh:
Een rammelhuis kopen voor 200-250K €...
1200€ af betalen 30jaar lang
Of
700 € huur en nen schone Duplex (160Vierkante meter) huren te merchtem?
Sorry ze. maar in dat geval huur ik liever, 5-7 jaar sparen. en dan een schoon huiske neerpoten. en dan is het geen weggesmeten geld.
aXl_ zei:das de luxe situatie. Reken het nog een keer uit als ge op uw eigen woont en uzelf onderhoudt. Maar ge kunt idd misschien aan wat meer dan 15000 geraken ja.

k995 zei:Tja waarom zoveel plek nodig?
100m² begint op een 150 000 in merchtem.
Lenen tegen 4,5%(perfect mogelijk nu) 20 jaar is een 920euro.
Indien je een tijdje geleden tegen 4% of 3,5 had geleend had je tegen de 875 gezeten .
Dus voor 200euro extra, heb je een eigen appartement. Met als voordelen: door inflatie betaal je elk jaar minder (terwijl je huur enkel zal stijgen) loopt op in 20 jaar hoor.
Je kan doen wat je wil
Je hebt niet het risico eruit gezet te worden
Je kan het verkopen met winst (in de meeste gevallen)
Nadeel is dat je meer vast zit en dat verhuizen moeilijker is.
Ik zie dat eerder als een investering waar je in kan wonen .
5-7 jaar huren Dik sparen en iets deftig neerpoten
nzr zei:Dat komt neer op 416,66666666666€ per maand
Das toch mooi gespaart.
pak een gemiddelde situatie van een verse starter
Netto loon 1.300€
Thuis wonen = dokken dus 300€ afgeven aan mama & papa
Lui dus met de auto naar het werk =
verzekering 150€ Naft 200€ = 350€ Rest 750€
Afbetalen auto = 150€ rest 600€
Uitgaan + varia gsm,... 200€ rest 400€
het kan mssh een andere situatie zijn Maar het is niet omdat je thuiswoon dat je perfect 80% van u loon kunt sparen hoor.
ik vind het ook weining, maar je weet niet wat zijn uitgaven en zo zijn he
Voor het zelfde geld gaat hij 3 x per week uit, toerneekes geven![]()
Ik zit liever 20 min in de auto dan anderhalf uur op de bus/trein om tot mijn werk te gaan hoor.
)systech zei:nja als ge bedrijfswagen + tankkaart krijgt, ist al wa anders hé...
(en ook gsm krijgt vant werk en zo...)

Rutger25 zei:Djeez zeg, ben je tegenwoordig al lui als je met de auto naar het werk gaat?Ik zit liever 20 min in de auto dan anderhalf uur op de bus/trein om tot mijn werk te gaan hoor.
maar als je zo'n immense verschillen hebt is het normaal
YellinD zei:op papier? ja
maar of de bank ervan uit gaat gaan dat uw app altijd verhuurd gaat zijn... want per maand dat dat niet zo is, hebt ge niet genoeg geld om hun te betalen
plus, uw ouders gaan dat ook zomaar toelaten? en hoeveel jaar gaat ge nog thuiswonen dan?
Uit ervaring weet ik ook dat 900euro per maand sparen niet 12 maanden op een jaar lukt. Als je geld hebt, laat je het rollen![]()
nzr zei:ja ok, Lui was niet echt men bedoeling, maar ge hebt van die mensen die liever 30min in te fille staan, dan 40min op de trein te zitten. Dan vind ik het wel lui zijnmaar als je zo'n immense verschillen hebt is het normaal
+ 20min? dan zal je niet zoveel kosten hebben aan naft he![]()

k995 zei:Lenen tegen 4,5%(perfect mogelijk nu) 20 jaar is een 920euro.
Galactic zei:Dat snap ik niet, verdien jij dan zo weinig. Ik heb nu 3 jaar gewerkt, en ik kan toch makkelijk een appartement kopen als ik wil. En ik ben nooit gesponsered geweest van thuis uit ofzo hoor.
axeldb zei:niemand zegt trouwens dat ge moet sparen sparen sparen tot ge dan cash een appartement kunt kopen hé
ik denk dat bedoeld wordt een jaar of drie sparen zodat je 10-15k aan de kant hebt staan, daarmee kan je al veel makkelijker een lening afsluiten
nzr zei:Ik werk , Vriendin studeert
Huur 695€Naft + Sparen voor reparaties auto 250€
Eten 250€(Ziet er weinig uit) maar als je verstandelijk koopt, Aldi + Macro en een goeie diepvriezer hebt komt dit goedkoop uit
Internet 35€Elec + gas + water 100€Klein appartement En doen een trui aan IPV de verwarmming op te zetten
Pas onder de 17° ongeveer
Varia 75€ Kleren, Pc,... aller hande uitgaven die je maandelijks hebt maar niet kunt voorspellen.
ondertussen zitten we aan 1410 €
natuurlijk zit er in mijn berekening fouten maar met men eigen loon zit ik er nog 200€ onder. Dus ruimte voor reserve
+ vader van de vriendin stort Maandelijks 200€Omdat ze "op kot" zit bij mij. Enige reden dat ik in leuven ben gaan huren.
De vriendin werkt natuurlijk in het weekend als student
maakt zo'n 100€ per maand erbij
Ondertussen zitten we aan 300 +200 = 500€ reserve
Dus ons lukt dat vrij goedge moet enkel serieus nadenken over wat ge doet en koopt. En DAT is nu net het grote probleem van de "jeugd van tegenwoordig"
Men Wilt de nieuwe GSM
Men Wilt 3 x uitgaan per week
Men moet met de auto naar het werk
Men gaat 2 x per jaar op vakantie...
En als ze een huis kopen willen ze meteen dat alles splinternieuw is..
volledig mee eens, Niet iedereen is zo, maar als een mens verder kijkt dan zijn neus lang is, Opzoekt op internet (Test aankoop,...) Dan besef je hoe "goedkoop" een mens ineens kan levenen dan kan je perfect alleen wonen en toch nog ewat sparen. Er moet wel moeite voor gedaan worden. en véél gedult want als je snel snel wilt zijn kost het je extra geld
L0$t Pr0PhEt zei:Idd maar de maanden dat je appartement verhuurd is heb je wel wat extra geld om de maanden te compenseren dat hij niet verhuurd is. Misschien is het dan beter om eerst een jaar te sparen dat je een 'beginkapitaal' hebt.
Mijn ouders zullen dat wel toelaten aangezien ze het beste met me voor hebben en dit geen gemakkelijke tijden zijn + ik betaal hen iedere maand 250€ hé. Ik zou toch nog een 4 à 5 jaar thuis wonen maar dat kan je natuurlijk niet zeggen van vooraf.
nzr zei:Ik werk , Vriendin studeert
Huur 695€Naft + Sparen voor reparaties auto 250€
Eten 250€(Ziet er weinig uit) maar als je verstandelijk koopt, Aldi + Macro en een goeie diepvriezer hebt komt dit goedkoop uit
Internet 35€Elec + gas + water 100€Klein appartement En doen een trui aan IPV de verwarmming op te zetten
Pas onder de 17° ongeveer
Varia 75€ Kleren, Pc,... aller hande uitgaven die je maandelijks hebt maar niet kunt voorspellen.
ondertussen zitten we aan 1410 €
natuurlijk zit er in mijn berekening fouten maar met men eigen loon zit ik er nog 200€ onder. Dus ruimte voor reserve
+ vader van de vriendin stort Maandelijks 200€Omdat ze "op kot" zit bij mij. Enige reden dat ik in leuven ben gaan huren.
De vriendin werkt natuurlijk in het weekend als student
maakt zo'n 100€ per maand erbij
Ondertussen zitten we aan 300 +200 = 500€ reserve
Dus ons lukt dat vrij goedge moet enkel serieus nadenken over wat ge doet en koopt. En DAT is nu net het grote probleem van de "jeugd van tegenwoordig"
Men Wilt de nieuwe GSM
Men Wilt 3 x uitgaan per week
Men moet met de auto naar het werk
Men gaat 2 x per jaar op vakantie...
En als ze een huis kopen willen ze meteen dat alles splinternieuw is..
volledig mee eens, Niet iedereen is zo, maar als een mens verder kijkt dan zijn neus lang is, Opzoekt op internet (Test aankoop,...) Dan besef je hoe "goedkoop" een mens ineens kan levenen dan kan je perfect alleen wonen en toch nog ewat sparen. Er moet wel moeite voor gedaan worden. en véél gedult want als je snel snel wilt zijn kost het je extra geld