Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

Gizmo_1987

Legacy Member
mac-bc zei:
Ik denk dat dit de auto's van (en op) de schepen rijden is in de haven.

Niet op schepen, van parking naar parking ;)
Schepen op en af is statuut van dokwerker, verdient een pak meer, maar wel onregelmatige uren.
In de toekomst zou ik graag naar dat werk overstappen.

SlashDotDash

Legacy Member
gizmo_1987 zei:
Niet op schepen, van parking naar parking ;)
Schepen op en af is statuut van dokwerker, verdient een pak meer, maar wel onregelmatige uren.
In de toekomst zou ik graag naar dat werk overstappen.

Stond laatst een artikel over in de Humo. Blijkt wel een zot jobke te zijn :eek:

eivlys

Legacy Member
Leeftijd:28
Opleiding:A2 chemie
Werkervaring:7,5 jaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt: Milieulabo
Huidige functie:laborante
Laptop:Nope
Vakantiegeld:JA
Vakantiedagen:20 dagen + 12 recupdagen
13/14e maand of winstuitkering:Nope
GSM:Nope
Auto:Nope
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie):hospitalisatieverzekering
Werkweek (hoeveel uren/week):40
Maand salaris(bruto):2018,80
Maand salaris(netto):1344,25

makila

Legacy Member
annelies13 zei:
een vriendin van mij heeft een aanbod gehad om op de marketing/klantenopvolging dienst te werken. (in bezit van bachelordipl)

Eerste job, eerste loon.

Ze zou Brutto 1600 krijgen, waarvan Netto 1300.

Die verhoudingen kloppen niet en vrees dat ze een gepeperde belastingaanslag zal krijgen.. Of zie ik het verkeerd?

Voor de rest geen extra voordelen. Heel misschien maaltijdchecks..

Welke opties raden jullie mij aan? Heeft wsl nog andere aanbiedingen

Vielen dank

Normaal is 1600€ bruto = 1170€ netto
2000€ bruto = 1310€ netto

Dus ja voor 400€ meer krijg je amper 140€ netto meer, moet je weten hoeveel vadertje staat van je loon afpakt he?

Trouwens, wist je dat vadertje staat elke cent boven 1000€ bruto, gemiddeld tussen 55 en 60%(!) belast?
[Tik maar eens een bedrag boven 6000€ bruto in op een loonsimulator en dan zie je meteen wat ik bedoel]

mac-bc

Legacy Member
Hellrabbit zei:

Correctie: ir en Ing (met hoofdletter), dit om het verschil duidelijk te maken tussen de Nederlandse ing's (3-jarige prof. bach. opleiding) en de Belgische Ing's (4-jarige master opleiding). ;)

Berd

Legacy Member
eivlys zei:
Leeftijd:28
Opleiding:A2 chemie
Werkervaring:7,5 jaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt: Milieulabo
Huidige functie:laborante
Laptop:Nope
Vakantiegeld:JA
Vakantiedagen:20 dagen + 12 recupdagen
13/14e maand of winstuitkering:Nope
GSM:Nope
Auto:Nope
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie):hospitalisatieverzekering
Werkweek (hoeveel uren/week):40
Maand salaris(bruto):2018,80
Maand salaris(netto):1344,25

Voor 7 jaar ervaring denk ik dat je toch meer zou mogen verdienen. Er is overal een serieus tekort aan laboranten dus dit is misschien wel het moment om uit te kijken naar alternatieven of toch minstens om opslag te vragen.
Als je jezelf wat kan verkopen dan kan je zeker solliciteren voor een vacature waar ze A1's zoeken; ze vinden heel moeilijk GOEDE werknemers dus de kans is vrij groot dat ze voor jouw ervaring het A1 diploma laten vallen.
Dat kan netto gemakkelijk honderden euro's verschil maken.
Maar het loon is niet alles natuurlijk; veel hangt af van hoe tevreden je bent in je huidige job :)

moehaa!

Legacy Member
Inderdaad, bij de meeste jobs als laborant zetten ze er tegenwoordig al "of gelijkwaardig door ervaring" bij.

coillie

Legacy Member
standaardzinnekes, net zoals iedereen een competitief loonpakket krijgt oid :x

russian

Legacy Member
makila zei:
Normaal is 1600€ bruto = 1170€ netto
2000€ bruto = 1310€ netto

Dus ja voor 400€ meer krijg je amper 140€ netto meer, moet je weten hoeveel vadertje staat van je loon afpakt he?

Trouwens, wist je dat vadertje staat elke cent boven 1000€ bruto, gemiddeld tussen 55 en 60%(!) belast?
[Tik maar eens een bedrag boven 6000€ bruto in op een loonsimulator en dan zie je meteen wat ik bedoel]

Ik denk dat je ook assertiever moet zijn naar looneisen toe. Is het uberhaupt mogelijk om rond te komen met dat bedrag?

Emerxill

Legacy Member
russian zei:
Ik denk dat je ook assertiever moet zijn naar looneisen toe. Is het uberhaupt mogelijk om rond te komen met dat bedrag?
Tuurlijk, alleen is de kans op een eigen huis, een bmw uit de 7-serie iets kleiner en elke week gaan uit eten in clos st denis iets kleiner :p.
Serieus, ik ken mensen genoeg die met zo'n bedrag redelijk goed rondkomen...

nzr

Legacy Member
Ben je alleenstaand en maar 1300€ vergeet een huiskopen;) Huur iets kleins leef zuinig en probeer je op te werken (avondlessen,... om een betere job te krijgen) Of zoek een partner ;)

Dat is het leven nu eenmaal.

coillie

Legacy Member
ik denk dat vooral de vaste kosten (lening of huur, elektriciteit, verwarming, ...) betalen met 2 inkomens het belangrijkste is.

nzr

Legacy Member
D18 zei:
Huren = puur weggesmeten geld.
Maarja, soms kan het niet anders...

Huren is Niet weggesmeten geld:doh:

Een rammelhuis kopen voor 200-250K €...
1200€ af betalen 30jaar lang

Of
700 € huur en nen schone Duplex (160Vierkante meter) huren te merchtem?

Sorry ze. maar in dat geval huur ik liever, 5-7 jaar sparen. en dan een schoon huiske neerpoten. en dan is het geen weggesmeten geld.

Niet iedereen doet Hote Mama tot aan zen 35ste...
Niet iedereen verdient 1600€+ netto per maand
,...
Sommige hebben het minder breed, en verdienen Nét te veel om in aanmerking te komen voor sociale voordelen:doh:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan