Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

DogFacedGod

Legacy Member
Emerxill zei:
De titel is beschermd, de functie niet.
Het loon (+ wagen én gsm :wtf:) vind ik persoonlijk ook ongeloofwaardig voor iemand zonder specifiek diploma met slechts 2j ervaring.
Tenzij em niet alles heeft verteld

Het ligt misschien aan mij maar ik vind het toch een goed loon die niet buiten proporties ligt als je rekening houdt met de vraag in de IT-business. Er beginnen nu toch al heel wat cross-overs te gebeuren (mensen met een diploma die eigenlijk weinig te maken hebben met de job)

Zijn bedrijf wil hem gewoonweg heel graag houden. Wie weet hoe lang het duurt tegen dat ze een deftige vervanger hebben als hij weg zou gaan.

Emerxill

Legacy Member
Unholy zei:
ps. specialisatie is het sleutelwoord.
pps. misschien niet helemaal duidelijk : in mijn huidige job heb ik al 2 jaar ervaring, IT related heb ik er al een 6 tot 7 jaar effectieve ervaring opzitten. Das ook een voordeel : meer tijd voor ervaring.

Gij zet gewoon het belangrijkste deel als "ps"-kes :p. Dat verandert heel mijn beeld.
Of het nu in uw huidige job is of niet, tis de globale ervaring wat doorweegt eh ;). Anyway het maakt het al een stuk geloofwaardiger voor mij.

Santa| zei:
Ik begrijp ook totaal niet hoe jullie iemand zijn loon niet kunnen geloven als hij het zo in detail uitzet.

Ik zie geen enkele reden voor een onbekende om hier beke te komen liegen.

En ZO ongelooflijk is dat loon nu ook weer niet he. Tis zeer mooi, dat wel.
Voor iemand met 2 jaar ervaring is dat idd zeer mooi, tot naar het ongeloofwaardige toe.
Waarom iemand hier een beetje komt liegen? Het zelfde kan gezegd worden over de waarheid spreken. Niemand heeft hier iets de winnen of verliezen dus het maakt niet veel uit of ze nu de waarheid of leugens vertellen.

Tsjerno zei:
Het ligt misschien aan mij maar ik vind het toch een goed loon die niet buiten proporties ligt als je rekening houdt met de vraag in de IT-business. Er beginnen nu toch al heel wat cross-overs te gebeuren (mensen met een diploma die eigenlijk weinig te maken hebben met de job)

Zijn bedrijf wil hem gewoonweg heel graag houden. Wie weet hoe lang het duurt tegen dat ze een deftige vervanger hebben als hij weg zou gaan.
Ik ben redelijk veel bezig met verloningen dus ik weet in het algemeen vrij goed wat er voor welke profielen gegeven wordt, zeker in de IT sector. Dus voor iemand met 2 jaar is dat wel vrij veel. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is eh, dat heb ik ook niet gezegd, ik vond het ongeloofwaardig...
Sorry dat ik kritisch ben en niet alles zomaar als waarheid aanneem :$

mac-bc

Legacy Member
Emerxill zei:
De titel is beschermd, de functie niet.

Als we deze lijn doortrekken kunnen we in vreemde situaties terechtkomen vrees ik. Zo kan een verpleegkundige zich de functie "arts" toeëigenen, tenslotte is enkel de titel beschermd en de functie niet... :s

(Dat is nu geen aanval op jou, Emerxill, maar eerder op de wetgeving daaromtrent.)

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Om de functie van arts te mogen uitoefenen heb je een vergunning nodig, groot verschil met ingenieur.

Ara.

Legacy Member
jawadde001 zei:
Ik dacht dat zowat elke ind ingineur standaard een auto kreeg, ben ik duidelijk mis in :-)

PS. Is dit eigenlijk het gemiddelde salarispakket voor iemand met u diploma?
Want als ik het goed heb duurt uw studie toch 5 jaar...of ben ik weer mis :)

studie duurt 4 jaar.
Het feit of ge een bedrijfswagen krijgt hangt af van het bedrijf en de job die ge uitoefent. Het bedrijf waar ik ga werken heeft een policy waar alleen senior managers een wagen krijgen.

Het standaard brutosalaris van een afstuderend ind ing ligt tussen de 2200 en de 2500. Maar dan zijn er nog grote verschillen in extralegale voordelen natuurlijk. De winstparticipatie waar ik het over had is bvb maximum 2700 netto. Als ge da vergelijkt met ene bedrijf dat zoiets niet heeft, scheelt dat bena 500 euro op u maandelijks bruttoloon.

Santa

Legacy Member
Ik begrijp eigenlijk ook nog steeds niet waarom de titel ingenieur beschermd moet zijn, in tegenstelling tot de titel verpleegster, jurist, economist, of andere...
Iemand hier een verklaring voor? :x

Gizmo_1987

Legacy Member
Leeftijd: 21
Opleiding: A2 multimedia TSO
Werkervaring: sinds oktober 2007
Werkgever/Industrie waar je in werkt: ICO
Huidige functie: arbeider, Chauffeur shunter
Laptop: nop
Vakantiegeld: wss wel, nog interim
Vakantiedagen: als je overuren genoeg hebt kan je een dag nemen wnr gewenst.
13/14e maand of winstuitkering: dno, interim
GSM: nop
Auto: +25000 :D Vauxhall, mercedes, saab, peugeot,...
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie): Maaltijdcheque twv 5€, ploegenpremies, zaterdagwerk aan 150%
Werkweek (hoeveel uren/week): 36
Maand salaris(bruto):11,05€/uur / 1682€ (21 werkdagen aan 7,25u/dag)
Maand salaris(netto): goeie 1300€ zonder maaltijdcheques
Met overuren kan dit snel oplopen^^

Als ik een vast contract krijg heb ik nog een premie erbij, en ben ik ook zeker van 13emaand, vakantiedagen enzz...
Richting mijn diploma werk zoeken zit er niet in, ze willen enkel A1...
En ik zou zo'n bureaujobke niet meer willen doen, nu zit ik hele dagen in splinternieuwe wagens, ruiten open, radio aan, en gassen maar :love:
Droomjob voor mij, kutjob voor iemand anders wss. Ik ben nu eenmaal een autofreak ^^

MilM

Legacy Member
Santa| zei:
Ik begrijp eigenlijk ook nog steeds niet waarom de titel ingenieur beschermd moet zijn, in tegenstelling tot de titel verpleegster, jurist, economist, of andere...
Iemand hier een verklaring voor? :x

Bedoel je het 'ir' gedeelte dat voor een naam mag komen?
En waarom vind je het meer logisch bij een jurist of economist?

Santa

Legacy Member
MilM zei:
Bedoel je het 'ir' gedeelte dat voor een naam mag komen?
En waarom vind je het meer logisch bij een jurist of economist?

Ik vind het niet meer logisch bij een jurist of economist. Ik vind het gewoon voor geen enkele studie/beroep logisch.

Dno wat er achter moet zitten. Mss om te voorkomen dat ne wacko een brug kan bouwen ofzo? :p

MilM

Legacy Member
Santa| zei:
Ik vind het niet meer logisch bij een jurist of economist. Ik vind het gewoon voor geen enkele studie/beroep logisch.

Dno wat er achter moet zitten. Mss om te voorkomen dat ne wacko een brug kan bouwen ofzo? :p

Had u verkeerd begrepen.
Kdacht dat je met die 'in tegenstelling' bedoelde dat je het voor die andere beroepen wel logisch vond.

Dat voorbeeld dat je aangeeft (van de bruggen) was ook het eerste wat bij mij opkwam :p

mac-bc

Legacy Member
Santa| zei:
Ik vind het niet meer logisch bij een jurist of economist. Ik vind het gewoon voor geen enkele studie/beroep logisch.

Dno wat er achter moet zitten. Mss om te voorkomen dat ne wacko een brug kan bouwen ofzo? :p

Denk ook wel dat dit de reden is. Waarschijnlijk hadden ze vroeger wat last van zogenaamde dokters en zogenaamde ingenieurs waarbij slachtoffers zijn gevallen en dat ze zo dan die titels hebben ingevoerd ofzo...

annelies13

Legacy Member
een vriendin van mij heeft een aanbod gehad om op de marketing/klantenopvolging dienst te werken. (in bezit van bachelordipl)

Eerste job, eerste loon.

Ze zou Brutto 1600 krijgen, waarvan Netto 1300.

Die verhoudingen kloppen niet en vrees dat ze een gepeperde belastingaanslag zal krijgen.. Of zie ik het verkeerd?

Voor de rest geen extra voordelen. Heel misschien maaltijdchecks..

Welke opties raden jullie mij aan? Heeft wsl nog andere aanbiedingen

Vielen dank

Squealer

Legacy Member
Da's wel huilen met de pet op...
En ja, die verhouding klopt absoluut niet.
Iemand met 2000 bruto krijgt gemiddeld maar 1300 netto.

jawadde001

Legacy Member
1600 bruto lijkt mij wel weinig, maar mss is dit tijdelijk en verhoogt haar loon na 6 maand ofzo...alles goed bekijken ;-)

jawadde001

Legacy Member
gizmo_1987 zei:
Leeftijd: 21
Opleiding: A2 multimedia TSO
Werkervaring: sinds oktober 2007
Werkgever/Industrie waar je in werkt: ICO
Huidige functie: arbeider, Chauffeur shunter
Laptop: nop
Vakantiegeld: wss wel, nog interim
Vakantiedagen: als je overuren genoeg hebt kan je een dag nemen wnr gewenst.
13/14e maand of winstuitkering: dno, interim
GSM: nop
Auto: +25000 :D Vauxhall, mercedes, saab, peugeot,...
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie): Maaltijdcheque twv 5€, ploegenpremies, zaterdagwerk aan 150%
Werkweek (hoeveel uren/week): 36
Maand salaris(bruto):11,05€/uur / 1682€ (21 werkdagen aan 7,25u/dag)
Maand salaris(netto): goeie 1300€ zonder maaltijdcheques
Met overuren kan dit snel oplopen^^

Als ik een vast contract krijg heb ik nog een premie erbij, en ben ik ook zeker van 13emaand, vakantiedagen enzz...
Richting mijn diploma werk zoeken zit er niet in, ze willen enkel A1...
En ik zou zo'n bureaujobke niet meer willen doen, nu zit ik hele dagen in splinternieuwe wagens, ruiten open, radio aan, en gassen maar :love:
Droomjob voor mij, kutjob voor iemand anders wss. Ik ben nu eenmaal een autofreak ^^

Wat is dat precies chauffeur shunter? :$

Ik ben ook een autofreak, en ik hou ook van rijden in mooie, maar vooral snelle wagens :-)
Dus ik kan goed begrijpen dat je hier tevreden mee bent. Maar zoals het spreekwoord zegt: alles went :-)

De eerste keer dat je in een bak stapt met onder uw rechtervoet meer dan 300pk moet een fantastisch gevoel geven, maar of dat na 200 keer nogaltijd zo goed voelt betwijfel ik :-)

mac-bc

Legacy Member
jawadde001 zei:
Wat is dat precies chauffeur shunter? :$

Ik ben ook een autofreak, en ik hou ook van rijden in mooie, maar vooral snelle wagens :-)
Dus ik kan goed begrijpen dat je hier tevreden mee bent. Maar zoals het spreekwoord zegt: alles went :-)

De eerste keer dat je in een bak stapt met onder uw rechtervoet meer dan 300pk moet een fantastisch gevoel geven, maar of dat na 200 keer nogaltijd zo goed voelt betwijfel ik :-)

Ik denk dat dit de auto's van (en op) de schepen rijden is in de haven.

jvc

Legacy Member
kijk naar de link, er staat een filmpje wat shunter juist is (op shunter klikken)

rabsi

Legacy Member
mac-bc zei:
Ik begrijp niet dat je zonder een specifieke (ingenieurs)opleiding een functie als "blabla-engineer" mag uitoefenen. Is die titel niet wettelijk beschermd? Of mag dat allemaal plots omdat het in het engels geschreven is?

Wat ik al helemaal niet begrijp is dat je 2700 kan verdienen.


het is een mode woord geworden... zoals manager... het is zo ver gekomen dat zelfs voor starterfuncties met in de functie benaming blabla-engineer.... je over gekwalificeerd bent als starter (burgelijk of industrieel).... maar dat ze duidelijk gericht zijn naar iets lager geschoolde profielen... dat is trouwens bij alle andere functiebenamingen ook zo... als ge wilt weten wat nen job precies inhoud... moet ge kijken wat de taken/verantwoordelijkheden zoal inhouden... en zeker niet meer naar de functie benaming...

ik denk dat enkel de titel ir. en ind. beschermd zijn...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan