Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

Reetman

Legacy Member
tuurlijk gaat ge toch niet 1700 vooropstellen , jezus

2000 lijkt mij aangewezen

DeepFritz

Legacy Member
Bedankt voor de reactie mensen,

maar heb zelfs niet eens een idee hoeveel de barema's bedragen in mijn sector.
2000 leek me veel, maar zoals ik reeds zei, heb ik er niet veel verstand van.
Aangezien het bedrijf me zelf heeft opgebeld, heeft er iemand ervaring van, binnen de hoeveel tijd ik terug reactie kan verwachten van het bedrijf.
Helaas, heb ik in augustus een reis gepland, is reeds geboekt en betaald, dus hopelijk doen ze hier niet moeielijk over.
En ik kan wel zeggen dat ik programmeertalent heb aangezien ik de meeste talen door zelfstudie heb geleerd, het zal dan natuurlijk niet zo deftig zijn als een officiële cursus, maar ik kan men plakken trekken in redelijk wat programmeertalen.

Dus gokken op 2000, of is het toch wat te hoog gegrepen?

Reetman

Legacy Member
Tuurlijk wel, ge gaat toch zelf ni voorstellen voor 1.700, kbedoel ze gaan u heus niet afkeuren omdat je 2000 zegt hoor, als ze het ni zien zitten zullen ze het wel zeggen.
Wie nie "waagt" , ni wint

DeepFritz

Legacy Member
Oké, bedankt voor de positieve feedback.
We zullen dan maar eens gokken op 2000 EURO.
Hopelijk smijten ze mij niet direct buiten ask et met zo een bedrag afkom.

jack|herrer

Legacy Member
DeepFritz zei:
Oké, bedankt voor de positieve feedback.
We zullen dan maar eens gokken op 2000 EURO.
Hopelijk smijten ze mij niet direct buiten ask et met zo een bedrag afkom.

nooit een bedrag noemen op een solli, hoe stom kan je zijn...
Ze moesten maar eens een goed betalend bedrijf zijn, en een standaard loon geven van 2100-2200. Waarschijnlijk niet, maar toch...

Ik heb altijd gezegd, doe maar een voorstel, dan bekijk ik het wel.

k995

Legacy Member
quicky zei:
bwa nee, denk da een perfecte kennis van 3 talen wel wat onrealistisch is ;) zeker bij een franstalige. ze zeggen dat omdat ze talen belangrijk vinden. maar ge moet u gewoon correct en vrij vlot kunnen uitdrukken; de ruwe kantjes verlies je wel door het veel te gebruiken in de praktijk.

zelf ben ik alleen tevreden over mijn NL & Engels.
Frans gaat ook vrij vlot, maar kvoel mij er minder zeker in dan in het Engels.
En Duits kan er ook nog door :p

Pas op een taal spreken en werken in een andere taal is iets heel anders, heb ik genoeg gemerkt . In gewone omgangstaal gebruik je nooit termen die je wel op het werk gebruikt, waardoor je die ook niet kent.

ferre

Legacy Member
mijn brutoloon : 225 - 250 euro per dag (excl kilometervergoeding en overuren :))

Galactic

Legacy Member
ferre zei:
mijn brutoloon : 225 - 250 euro per dag (excl kilometervergoeding en overuren :))

Daar hebben we veel aan, trouwens ook heel geloofwaardig, zo een 1-liner.

Mijn baas vraagt ook 90 tot 130 euro per uur voor mij op normale werkuren. Dus nu verdien ik ook 1.040 euro per dag zeker :rofl:

ferre

Legacy Member
als je me niet gelooft dan is dat u zaak. Ik werk met dagprijzen, ik werk nooit evenveel dagen per maand, ik werk per opdracht. Mijn beginfactuurprijs ligt tussen de 225 en 250 euro per dag (van 10uur, alles erboven is overuren). Mijn factuurprijs per dag stijgt nog (mits meer ervaring) naar max 350 euro per dag
Ik kan dus ook geen maandloon uitrekenen aangezien ik nooit evenveel dagen werk

FuLcRuM

Legacy Member
ferre zei:
als je me niet gelooft dan is dat u zaak. Ik werk met dagprijzen, ik werk nooit evenveel dagen per maand, ik werk per opdracht. Mijn beginfactuurprijs ligt tussen de 225 en 250 euro per dag (van 10uur, alles erboven is overuren). Mijn factuurprijs per dag stijgt nog (mits meer ervaring) naar max 350 euro per dag
Ik kan dus ook geen maandloon uitrekenen aangezien ik nooit evenveel dagen werk

En wat doe jij dan?

FuLcRuM

Legacy Member
ferre zei:
ik werk in de tv business (cameraman) (en assistent)

Goed verdienen als je werkt, maar soms dagen na elkaar thuiszitten?
Dat zou niets voor mij zijn :)
Ik heb regelmaat nodig :)

ferre

Legacy Member
idd, soms werk ik 14 dagen achtereen (zonder vrije dag), in de weekends, veel snachts en savonds, onregelmatige uren, enzovoorts, maar het kan zijn dat je de maand nadien lang thuiszit omdat er geen werk is. Ik doe dit liever hoor dan 9to5 te werken, elke dag, en int weekend vrij te hebben. Tis geen alledaagse job, ik doe het graag. Priveleven lijd er mss wel wat onder (veel laat thuis) en als het druk is ni veel tijd om nog iets te doen met de vriendin of vrienden. Maar als je als beginneling (ben nu een jaar bezig) ergens wilt geraken dan moeten er opofferingen gebeuren. Wij doen ook regelmatig buitenlandse opdrachten (buitenlandvergoeding :) ) enzovoort. De job van mijn leven :) , maar ik kan begrijpen dat er veel mensen zijn die regelmaat en een vast loon willen (ik heb trouwens geen zekerheid van inkomen aangezien ik opdracht per opdracht werk (dag per dag) dus ik probeer zo veel mogelijk te werken en zo weinig mogelijk uit te geven (hoewel dit soms moeilijk is ;) )

FuLcRuM

Legacy Member
ferre zei:
idd, soms werk ik 14 dagen achtereen (zonder vrije dag), in de weekends, veel snachts en savonds, onregelmatige uren, enzovoorts, maar het kan zijn dat je de maand nadien lang thuiszit omdat er geen werk is. Ik doe dit liever hoor dan 9to5 te werken, elke dag, en int weekend vrij te hebben. Tis geen alledaagse job, ik doe het graag. Priveleven lijd er mss wel wat onder (veel laat thuis) en als het druk is ni veel tijd om nog iets te doen met de vriendin of vrienden. Maar als je als beginneling (ben nu een jaar bezig) ergens wilt geraken dan moeten er opofferingen gebeuren. Wij doen ook regelmatig buitenlandse opdrachten (buitenlandvergoeding :) ) enzovoort. De job van mijn leven :) , maar ik kan begrijpen dat er veel mensen zijn die regelmaat en een vast loon willen (ik heb trouwens geen zekerheid van inkomen aangezien ik opdracht per opdracht werk (dag per dag) dus ik probeer zo veel mogelijk te werken en zo weinig mogelijk uit te geven (hoewel dit soms moeilijk is ;) )


Mja voila 't is da :)

Da's een keuze die ik tot nu toe altijd bewust heb gemaakt, 9 to 5's en meer niet... Maar 't begint toch ook te kriebelen om de dingen te gaan doen die ik echt graag wil, en dat zal niet echt een 9 to 5 zijn vrees ik...

MMantle

Legacy Member
Heu, 250 euro per dag als zelfstandige (neem ik aan) is op zich niet echt veel te noemen, zeker als je je eigen ook nog is wilt uitbetalen ..

En als je gewoon een bediende bent heb je wel een zeer vreemde regeling.

Berd

Legacy Member
Kan hier een rekenfoutje inzitten? :)
Die 192 uren, dan veronderstel ik dat je hiermee aantal weken (48) maal 2 uur per week "overuren" bedoelt? Da's namelijk maar 96 ipv 192 :) Of dus +- 13 dagen. In dit geval blijven er dus 44 effectieve verlofdagen over.

_Robo_ zei:
Valt wel mee hoor.
Het is een vertekend beeld om die dagen 'vakantie' te noemen.

Hij werkt 40 uren per week, wat automatisch er voor zorgt dat hij per week minstens 2 overuren heeft, het normale stelsel van 38u/week volgende.

Een jaar telt 52 weken. Neem 4 weken weg voor vakantie. Houden we 48 weken over, of 192 uren.
In een 38-uren-week telt een dag 7.36u.
192/7.36u komt dan op 25 dagen.

Dus van de 57 genoemde dagen zijn er 'maar' 32 effectieve verlofdagen.

Niks speciaal dus.

Ik heb 34 effectieve verlofdagen.

Japser

Legacy Member
ferre zei:
idd, soms werk ik 14 dagen achtereen (zonder vrije dag), in de weekends, veel snachts en savonds, onregelmatige uren, enzovoorts, maar het kan zijn dat je de maand nadien lang thuiszit omdat er geen werk is. Ik doe dit liever hoor dan 9to5 te werken, elke dag, en int weekend vrij te hebben. Tis geen alledaagse job, ik doe het graag. Priveleven lijd er mss wel wat onder (veel laat thuis) en als het druk is ni veel tijd om nog iets te doen met de vriendin of vrienden. Maar als je als beginneling (ben nu een jaar bezig) ergens wilt geraken dan moeten er opofferingen gebeuren. Wij doen ook regelmatig buitenlandse opdrachten (buitenlandvergoeding :) ) enzovoort. De job van mijn leven :) , maar ik kan begrijpen dat er veel mensen zijn die regelmaat en een vast loon willen (ik heb trouwens geen zekerheid van inkomen aangezien ik opdracht per opdracht werk (dag per dag) dus ik probeer zo veel mogelijk te werken en zo weinig mogelijk uit te geven (hoewel dit soms moeilijk is ;) )

Mijn broer werkt ook als camera assistent, en LSM'er.. Ge moet er wel voor zijn ze zo een leven, gaan werken soms om 14.00 thuis zijn pas 10 uur later. Zou niks voor mij zijn, ge kunt ni echt een deftig leven opbouwen. Ook zijn er veel saaie jobkes die ge moet doen voor ge ergens komt in da wereldje. (camera assistent lijkt mij nu ni de leukste job, naast de cameraman staan en zien da em ni valt over de kabel ;) en als em hij gedaan heeft de camera opruimen.)

ferre

Legacy Member
pentiumz zei:
Mijn broer werkt ook als camera assistent, en LSM'er.. Ge moet er wel voor zijn ze zo een leven, gaan werken soms om 14.00 thuis zijn pas 10 uur later. Zou niks voor mij zijn, ge kunt ni echt een deftig leven opbouwen. Ook zijn er veel saaie jobkes die ge moet doen voor ge ergens komt in da wereldje. (camera assistent lijkt mij nu ni de leukste job, naast de cameraman staan en zien da em ni valt over de kabel ;) en als em hij gedaan heeft de camera opruimen.)

ik ken u broer denk ik :). Ik vind het nog altijd een toffe job, ook dat assistent zijnde, ik kan me wel inbeelden dat da na 3 jaar ofzo verveelt, maar bij mij is het nog altij fun :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan