Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

Gromme

Legacy Member
De laatste tijd ga ik altijd zonder zin werken, bijna met een slecht humeur. Ik zocht een commerciele functie maar ik begin stilletjes aan te voelen dat het toch misschien niet is wat ik echt wil doen. It is f-cked up.

virtualdude

Legacy Member
makila zei:
Toen vroeg hij, maar mijn collega die vorige maand op een ander gaan werken is, die zat hier al 5 jaar en kreeg geen rotte cent meer of niks voordelen. Hoe kan dat nu? En weet je wat HR daarop zei? Ja dat klopt, maar die gast vroeg er nooit achter! :doh:

Bij zo'n bedrijf zou ik het ook afbollen.
Indien je niks krijgt zonder dat je erachter moet zagen dat zeg ik gerust "salut".
Indien er geen wederzijds respect tussen werkgever en werknemer is dan is het echt de moeite niet.

YellinD

Legacy Member
virtualdude zei:
Bij zo'n bedrijf zou ik het ook afbollen.
Indien je niks krijgt zonder dat je erachter moet zagen dat zeg ik gerust "salut".
Indien er geen wederzijds respect tussen werkgever en werknemer is dan is het echt de moeite niet.

ik ben ook iemand die er niet achter zal gaan vragen (tenzij het de spuigaten uitloopt)
als ik niet krijg wat ik denk dat ik verdien, zal ik wel iemand anders gaan zoeken die dat wel wilt geven :)

makila

Legacy Member
virtualdude zei:
Bij zo'n bedrijf zou ik het ook afbollen.
Indien je niks krijgt zonder dat je erachter moet zagen dat zeg ik gerust "salut".
Indien er geen wederzijds respect tussen werkgever en werknemer is dan is het echt de moeite niet.

Toch is het bij veel bedrijven zo. :s

Even ter info , ik werk als consultant bij dit bedrijf.(is gewoon ne klant, naam ga ik nu wel niet zeggen..) Ik word betaald en geevalueerd door Sogeti(IT Consultancy) ;)

makila

Legacy Member
virtualdude zei:
Bij zo'n bedrijf zou ik het ook afbollen.
Indien je niks krijgt zonder dat je erachter moet zagen dat zeg ik gerust "salut".
Indien er geen wederzijds respect tussen werkgever en werknemer is dan is het echt de moeite niet.

Ik heb 3.5 jaar in een bedrijf rondgelopen waar ik echt moest gaan zagen/bedelen voor een cent loonsopslag te krijgen, en dan kreeg ik nadien melding dat ze de beslissing hadden genomen van die ene cent nog niet te geven. :cry:

Maar de economie was slecht, ik vond geen betere job en daar profiteren ze van he? Dan sta je daar schoon hoor!

Maar toen de economie beterde, was ik natuurlijk ASAP er vandoor. En ze deden precies of ze hadden dat niet verwacht. Maar ja wat wil je?? Ik laat niet met mij sollen :naughty:

systech

Legacy Member
bij die management consultancy's (BCG, Bain en zo) kijken ze er wel naar.

soms worden ook uitnodigingen voor bepaalde events van bedrijven enkel gestuurd naar studenten die een bepaalde graad hebben behaald. (zoals die van BCG...)

Santa

Legacy Member
Wtf zo zotte graden en gij gaat zo maar (allow me to say so) mediocre werken? :p

Wat doen uw proffen zo van werk? Daar zie je toch aan dan wat mogelijk is? Bij mij zijn die allemaal zakenadvocaat of rechter bij de hoogste instituten.

Wolfskin

Legacy Member
Santa| zei:
Wtf zo zotte graden en gij gaat zo maar (allow me to say so) mediocre werken? :p

Typisch voorbeeld van iemand die achter zijn studies met zijn voetjes terug op de grond ga moeten worden gezet. Ik heb ook altijd mooi mijn graadjes gehaald en geen enkel bedrijf heeft daar ook maar enig belang aan gehecht.

Santa

Legacy Member
Wolfskin zei:
Typisch voorbeeld van iemand die achter zijn studies met zijn voetjes terug op de grond ga moeten worden gezet. Ik heb ook altijd mooi mijn graadjes gehaald en geen enkel bedrijf heeft daar ook maar enig belang aan gehecht.

Richting tot richting imo ;)

In mijn richting is het anders wel van genoeg belang.

zweebee

Legacy Member
Ik moet ook wel toegeven dat ik op dit moment al meer kansen heb gekregen door mijn (zeker niet indrukwekkende à la clubje) graden. Buitenland studeren, er is gevraagd of ik ni wil doctoreren etc..

Ik zou het toch niet onderschatten ...

Santa

Legacy Member
Slipsnot zei:
Wa graden hebt gij eigenlijk gehaald?

Drie keer onderscheiding met stijgende percentages; eerste semester nu grote onderscheiding.

Gewoon zien dat ik blijf stijgen en dan is alles mogelijk, eerste jaar had ik net onderscheiding, elk jaar drie procent bij dus dat staat wel mooi op cv.

Slipsnot

Legacy Member
KUB hé ? :unsure:


j/k :)

Nee, kwil da ook :D Wa zijde van plan na uw 2e master te doen? Advocatuur of nog iets bijdoen? En zoja advocatuur, welk kantoor?

Santa

Legacy Member
Slipsnot zei:
KUB hé ? :unsure:


j/k :)

Nee, kwil da ook :D Wa zijde van plan na uw 2e master te doen? Advocatuur of nog iets bijdoen? En zoja advocatuur, welk kantoor?

KUB is het alleszins gemakkelijker om goed in gang te schieten ja ^^

Advocatuur ja, mooi kantoor zoals de quickie hier.

Maar ik doe waarschijnlijk na mijn tweede master nog een jaar bij. Hopelijk een LL.M. in een mooie universiteit in het buitenland :--)

Oldskooler

Legacy Member
Gromme zei:
De laatste tijd ga ik altijd zonder zin werken, bijna met een slecht humeur. Ik zocht een commerciele functie maar ik begin stilletjes aan te voelen dat het toch misschien niet is wat ik echt wil doen. It is f-cked up.

Dat was toch te denken, ge stelde dat u allemaal te schoon voor.

Slipsnot

Legacy Member
Santa| zei:
KUB is het alleszins gemakkelijker om goed in gang te schieten ja ^^

Advocatuur ja, mooi kantoor zoals de quickie hier.

Maar ik doe waarschijnlijk na mijn tweede master nog een jaar bij. Hopelijk een LL.M. in een mooie universiteit in het buitenland :--)
Wa doet quickie? Gade proberen voor iets gelijk Allen & Overy? Of voor Eubelius en dergelijke?

axeldb

Legacy Member
systech zei:
bij die management consultancy's (BCG, Bain en zo) kijken ze er wel naar.

soms worden ook uitnodigingen voor bepaalde events van bedrijven enkel gestuurd naar studenten die een bepaalde graad hebben behaald. (zoals die van BCG...)

idd dat zijn de enige die erom malen als economie student. voor de rest kijken ze er niet naar, ze zijn meer geïnteresseerd wat je gedaan hebt buiten studeren :)

Santa

Legacy Member
Slipsnot zei:
Wa doet quickie? Gade proberen voor iets gelijk Allen & Overy? Of voor Eubelius en dergelijke?

Ik ga proberen voor iets lek A&O, zoals ik het momenteel zie ja. Ik mag er deze zomer toch een stage doen.
Al is Eubelius zeker ook een kantoor waar ik ga aanvraag doen, de proffen die daar werken geven mij altijd 16-en xD

Misschien zeg ik wel na die stage dat het me te druk is, al heb ik gehoord dat de sfeer bij A&O zeer goed is ^^

quicky

Legacy Member
Slipsnot zei:
Wa doet quickie? Gade proberen voor iets gelijk Allen & Overy? Of voor Eubelius en dergelijke?

ben nog student, maar begin binnenkort op een advocatenkantoor in Brussel.

en advocatuur is "enkel" goed betaald als je kan starten in dat select clubje van de betere Brusselse kantoren. Startlonen variëren daar van 4000 tot 6000 bruto, terwijl je in een klein kantoor iets van een 1100 ofzo hebt. Het is natuurlijk wel veel harder werken. Het zullen lange dagen worden, maar 't lijkt mij vooral een uitdaging :)

gij studeert rechten, aangezien ge zo geïnteresseerd zijt? :p

Slipsnot

Legacy Member
Ja, eerste jaar welliswaar. (KUL) En voor die selecte kantoren zou ik ook wel willen werken, maar daar dienen mijn punten véél beter voor zijn. Volgend jaar normaal mij eens beginnen opsluiten :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan