Archief - Wat is uw brutoloon?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik heb een brutoloon...


  • Totaal aantal stemmers
    2022
  • Opiniepeiling gesloten.

Santa

Legacy Member
Zo zwaar moeje u daar echt niet voor opsluiten ze ^^

Nuja mijn punten zijn nu ook weer niet goddelijk ofzo xD

makila

Legacy Member
quicky zei:
ben nog student, maar begin binnenkort op een advocatenkantoor in Brussel.

en advocatuur is "enkel" goed betaald als je kan starten in dat select clubje van de betere Brusselse kantoren. Startlonen variëren daar van 4000 tot 6000 bruto, terwijl je in een klein kantoor iets van een 1100 ofzo hebt. Het is natuurlijk wel veel harder werken. Het zullen lange dagen worden, maar 't lijkt mij vooral een uitdaging :)

gij studeert rechten, aangezien ge zo geïnteresseerd zijt? :p

Voor die 4 à 6000 euro bruto, hoeveel uren moet je daarvoor gemiddeld per week voor klokken?

Santa

Legacy Member
Meestal stoppen 18-19u, soms keer (pak) later werken als er een zaak af moet zijn.

Genoeg dus om het loon te rechtvaardigen :)

quicky

Legacy Member
is niet afgelijnd; in principe mogen we komen en gaan wanneer we willen, omdat we zelfstandigen zijn. Maar ze hebben mij gezegd dat een normale dag in de praktijk van 9 tot 19u is... soms eens tot 21u.

quicky

Legacy Member
lukt het blokken santa? ;)

hier lukt het voor geen meter, de laatste keer valt echt nie mee :p

BuffaloKampioen

Legacy Member
Hoe zit dat met uw talen Santa? Ik hoor vele verhalen van perfecte 3 taligheid frans nl engels bij kantoren als eubelius... Aan het frans ga ik nog moge sleutelen alvast.

spray-bunny

Legacy Member
Santa spreekt vloeiend Nederlands, Frans, Engels, Duits en Spaans. Of wat had je gedacht:p?

pchealth

Legacy Member
Leeftijd: 21
Opleiding: Bachelor ELektronica ICT
Werkervaring: 10 maand
Werkgever/Industrie waar je in werkt: ICT
Huidige functie: IT Support Engineer Telephony
Laptop: ja
Vakantiegeld: ???????
Vakantiedagen: 20 + 16 compensatiedagen (40h/week)
GSM: ja (prof. gebruik)
Auto: nee
Andere voordelen(bonus, maaltijdcheques, eindejaarspremie):
permanentiepremie (3 x jr) + 75 € netto kosten eigen aan werkgever + maaltijdcheques + eindejaarspremie
Werkweek (hoeveel uren/week): 40u
Maand salaris(bruto): 1900
Maand salaris(netto): +/-1300

mvg

Kr|stof

Legacy Member
Dat is ook niet echt veel he ? Zeker voor 40h te werken en geen bedrijfsauto te hebben.

Santa

Legacy Member
quicky zei:
lukt het blokken santa? ;)

hier lukt het voor geen meter, de laatste keer valt echt nie mee :p

Aan blokken ben ik nog niet begonnen quicky; ik moest dit weekend mijn onderzoeksvraag, inhoudstafel en bibliografie van thesis perfectioneren.

Ik heb wel al mijn cursussen in orde, dus ik kan dinsdag al beginnen :)

Deejay_Neo zei:
Hoe zit dat met uw talen Santa? Ik hoor vele verhalen van perfecte 3 taligheid frans nl engels bij kantoren als eubelius... Aan het frans ga ik nog moge sleutelen alvast.

Engels zeer goed, frans matig-redelijk. Voor mijn frans ga ik volgend semester op erasmus naar de Sorbonne, wat overigens ook zéér goed op cv staat ^^

pchealth

Legacy Member
Kristof,

afstand woning naar werk < 10 km, ben nog jong dus ik zie het als een betaalde leerschool , spijtig dat de leerstof opgeraakt dus ik mij genoodzaakt zie om mijn kennis op een ander te gebruiken.

mvg
Pchealth

quicky

Legacy Member
Deejay_Neo zei:
Hoe zit dat met uw talen Santa? Ik hoor vele verhalen van perfecte 3 taligheid frans nl engels bij kantoren als eubelius... Aan het frans ga ik nog moge sleutelen alvast.

bwa nee, denk da een perfecte kennis van 3 talen wel wat onrealistisch is ;) zeker bij een franstalige. ze zeggen dat omdat ze talen belangrijk vinden. maar ge moet u gewoon correct en vrij vlot kunnen uitdrukken; de ruwe kantjes verlies je wel door het veel te gebruiken in de praktijk.

zelf ben ik alleen tevreden over mijn NL & Engels.
Frans gaat ook vrij vlot, maar kvoel mij er minder zeker in dan in het Engels.
En Duits kan er ook nog door :p

DeepFritz

Legacy Member
Goede avond,

Hey, ben zojuist lid op dit forum, en had toch een paar vraagjes in verband met een sollicitatiegesprek dat ik morgen heb.

Ik ben opgebeld door het bedrijf Userfull N.V. gelegen te Brussel, nadat deze mijn CV op het internet had gelezen.

Nu ik ben 21 jaar, en zit in men eerste jaar Bachelor Toegepaste Informatica.
Maar overweeg wel om te stoppen.

Ik heb dus juist het middelbaar gedaan, waarvan de laatste 2 jaar in een informaticarichting.

Ik heb wel kennis van aardig wat programmeertalen.

Maar mijn vraag, heeft er iemand een idee, op welk loon ik zou mogen gokken, of hoeveel ik mag vragen?

De betrekking is Analist Programmeur, en bij de vacture staat een aantrekkelijk loon en extra legale voordelen.

Met vriendelijke groeten, Kevin De Coninck.

_Robo_

Legacy Member
Santa| zei:
Wtf zoveel vakantie xD

Valt wel mee hoor.
Het is een vertekend beeld om die dagen 'vakantie' te noemen.

Hij werkt 40 uren per week, wat automatisch er voor zorgt dat hij per week minstens 2 overuren heeft, het normale stelsel van 38u/week volgende.

Een jaar telt 52 weken. Neem 4 weken weg voor vakantie. Houden we 48 weken over, of 192 uren.
In een 38-uren-week telt een dag 7.36u.
192/7.36u komt dan op 25 dagen.

Dus van de 57 genoemde dagen zijn er 'maar' 32 effectieve verlofdagen.

Niks speciaal dus.

Ik heb 34 effectieve verlofdagen.

BuffaloKampioen

Legacy Member
quicky zei:
bwa nee, denk da een perfecte kennis van 3 talen wel wat onrealistisch is ;) zeker bij een franstalige. ze zeggen dat omdat ze talen belangrijk vinden. maar ge moet u gewoon correct en vrij vlot kunnen uitdrukken; de ruwe kantjes verlies je wel door het veel te gebruiken in de praktijk.

zelf ben ik alleen tevreden over mijn NL & Engels.
Frans gaat ook vrij vlot, maar kvoel mij er minder zeker in dan in het Engels.
En Duits kan er ook nog door :p

Wel, mijn engels is zeer goed. (Buiten het expliciet jargon, maar daar kan in praktijk aan gesleuteld worden.) Frans daarentegen middelbaar niveau. Hoe ik me daar vlotter ga in uitdrukken weet ik nog niet. Cursussen volgen lijkt mij zo nutteloos. Ge moet het gwn ergens gaan spreken.

Santa

Legacy Member
Deejay_Neo zei:
Wel, mijn engels is zeer goed. (Buiten het expliciet jargon, maar daar kan in praktijk aan gesleuteld worden.) Frans daarentegen middelbaar niveau. Hoe ik me daar vlotter ga in uitdrukken weet ik nog niet. Cursussen volgen lijkt mij zo nutteloos. Ge moet het gwn ergens gaan spreken.

Op erasmus gaan naar Frankrijk aja. Al die janette die dat niet doen, hebben bij mij geen respect :p

DeepFritz zei:
Goede avond,

Hey, ben zojuist lid op dit forum, en had toch een paar vraagjes in verband met een sollicitatiegesprek dat ik morgen heb.

Ik ben opgebeld door het bedrijf Userfull N.V. gelegen te Brussel, nadat deze mijn CV op het internet had gelezen.

Nu ik ben 21 jaar, en zit in men eerste jaar Bachelor Toegepaste Informatica.
Maar overweeg wel om te stoppen.

Ik heb dus juist het middelbaar gedaan, waarvan de laatste 2 jaar in een informaticarichting.

Ik heb wel kennis van aardig wat programmeertalen.

Maar mijn vraag, heeft er iemand een idee, op welk loon ik zou mogen gokken, of hoeveel ik mag vragen?

De betrekking is Analist Programmeur, en bij de vacture staat een aantrekkelijk loon en extra legale voordelen.

Met vriendelijke groeten, Kevin De Coninck.
1700&#8364; bruto ofzo?

makila

Legacy Member
Santa| zei:
Op erasmus gaan naar Frankrijk aja. Al die janette die dat niet doen, hebben bij mij geen respect :p

Je moet nadien wel blijven oefenen in het frans of elk jaar minstens 1x op reis gaan naar Frankrijk en daar oefenen.

Ik heb ook eens naar een familie in Frankrijk gegaan, ik was daar verplicht Frans te spreken. Na 3 weken ging het al vlotjes. Maar eens terug in België, na 2 maand en ik kon geen woord Frans meer. Het gaat snel weer enorm achteruit. Nu ja 3 weken is niet genoeg he? ;)

Santa

Legacy Member
makila zei:
Je moet nadien wel blijven oefenen in het frans of elk jaar minstens 1x op reis gaan naar Frankrijk en daar oefenen.

Ik heb ook eens naar een familie in Frankrijk gegaan, ik was daar verplicht Frans te spreken. Na 3 weken ging het al vlotjes. Maar eens terug in België, na 2 maand en ik kon geen woord Frans meer. Het gaat snel weer enorm achteruit.

Mja het jaar nadien of ten laatste twee jaar nadien ben ik advocaat-stagair, dus dat komt wel goed :)

Radiance

Legacy Member
DeepFritz zei:
Goede avond,

Hey, ben zojuist lid op dit forum, en had toch een paar vraagjes in verband met een sollicitatiegesprek dat ik morgen heb.

Ik ben opgebeld door het bedrijf Userfull N.V. gelegen te Brussel, nadat deze mijn CV op het internet had gelezen.

Nu ik ben 21 jaar, en zit in men eerste jaar Bachelor Toegepaste Informatica.
Maar overweeg wel om te stoppen.

Ik heb dus juist het middelbaar gedaan, waarvan de laatste 2 jaar in een informaticarichting.

Ik heb wel kennis van aardig wat programmeertalen.

Maar mijn vraag, heeft er iemand een idee, op welk loon ik zou mogen gokken, of hoeveel ik mag vragen?

De betrekking is Analist Programmeur, en bij de vacture staat een aantrekkelijk loon en extra legale voordelen.

Met vriendelijke groeten, Kevin De Coninck.
Ik zou dat toch nog eens sterk overwegen, een hoger diploma is toch wel mooi meegenomen op lange termijn.
Als je besluit echt vast staat en je hebt werkelijk wat programmeertalent zou ik persoonlijk hoger dan 1700 euro gokken, de IT trekt weer aan, ik zou persoonlijk toch zeker op 2000 inzetten, zelfs zonder hoger diploma.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan